Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nicko Creative Commons License 2022.09.08 -11 0 264987

bíztam benne, hogy maradhat Penskénél az idei produkciója után. Jövőre megcélozhatja a bajnoki 1 helyet.

Előzmény: spedway (264984)
nicko Creative Commons License 2022.09.08 -11 0 264986

Jól sejted. :) 21-én érünk haza. 

Ma fakultativ program volt 2x3 óra buszozással. Azalatt néztem meg Portlandot. Volt izgi, hogy Scottynál ne üssön be a krah 2 körrel a vége elött. :)

Előzmény: spedway (264983)
toto92 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 264985

Örömteli a Juncos bővülése. Jól rémlik hogy a csapat tulajdonosa argentín, és szeretne egy IndyCar versenyt a hazájában?

 

Más, ha a Red Tauri leigazolja Hertát, Andretti kivel pótolná? Van egy olyan sejtésm hogy De Francesco se csak a teljesítménye miatt lett megtartva.

Előzmény: spedway (264984)
spedway Creative Commons License 2022.09.08 0 0 264984

Oh igen és a nagy hír tegnapról, Scotty újabb évekre aláírt Penske-hez. 

A Juncos csapat pedig most már hivatalos, hogy két autóval folytatja (#77, #78), Illotnak csapattársa lesz. Formula 2-es vagy Indy Lights versenyzővel is szeretnének tesztelni, mielőtt döntenek, de igazából teljesen nyitott, hogy kivel szerződnek, az is lehet egy másik csapatból csábítanak át valakit (Felix-nek még egy opció?).

spedway Creative Commons License 2022.09.08 0 0 264983

Ha jól sejtem, akkor Laguna Secát is kinn fogod megnézni. 

Mekkora az időeltolódás? Lehet standolás alatt le is jön, mégha ilyen tré is a net :)

Előzmény: nicko (264981)
spedway Creative Commons License 2022.09.08 0 0 264982

Ha rajtam múlna, a régi CART szerinti pontrendszert vezetném vissza, ahol csak az első 12 kapott pontot, azt jobban tudtam követni, mint ezt. 

Mondjuk az meg a mostani mellett szól, hogy az elmúlt 10+ évben mindig az utolsó versenyen dől el a cím, vagyis a funkcióját betölti, ezért badarság lenne hozzányúlni.. az meg hogy ki mit érdemelne, az egy jó filozófiai kérdés, most kezdjem el sorolni, hogy Power hányszor szopta be? :DD

Előzmény: convar (264979)
nicko Creative Commons License 2022.09.07 -11 0 264981

Kösz. Igaz cseperget az eső kedden mikor megérkeztünk de. 9 körül  de azóta meleg van. Most éjjel lejött a verseny, megnézem majd strand után. Jó karcsú a net sávszél. :(

Előzmény: spedway (264977)
convar Creative Commons License 2022.09.06 0 0 264980

És emiatt Hinchcliffék is elrontották emiatt nem egyszer :) (tehát Ericsson volt a képen de elkezdtek dixonozni)

Előzmény: spedway (264968)
convar Creative Commons License 2022.09.06 0 0 264979

"langyosan fogytak a körök"

 

Sztem a végén is :D Igazából az utolsó restartot követő T1 beli pofozkodás el is döntött mindent.

 

 

"Hihetetlen, hogy öt győzelemmel is 20 pont hátránya van Power mögött."

 

Igen, mert nem jó a pontrendszer :) Józsi amúgy idén nagyon sokszor (-> túl sokszor) volt a f*sz rossz végén, mondhatni idén ő tolt le egy elég poweres szezont :D

 

 

"Ericsson is elfogyott, csak matematikai esélye maradt"

 

Hát igen, szerencsére egyetlen Indy 500 győzelem még mindig kevés egy összetettbeli elsőséghez :) (mondjuk Power bajnoki címe is pont uezért fog zavarni, mert neki meg úgy néz ki nem lesz kevés az az egy szem detroiti :D)

 

 

Amúgy nagy pacsi az egész mezőnynek hogy kivételesen mindenki gond nélkül átjutott az a T1-en az 1. körben, ilyen is ritkán van :D

 

 

Amúgy2 ha reagálsz a fentiekre képzelem mi lesz, de én tényleg úgy gondolom hogy idén Newg érdemelné meg a bajnoki címet - mármint csak ő, mert összességében ő volt a legerősebb, leggyorsabb, legkompetitívebb versenyző az egész szezonban. Csak éppen a pontrendszer jobban bünteti az ilyen-olyan (és számtalan esetben mégcsak nem is a pilóta miatt) okokból bekövetkező hibákat, DNF-eket mint amennyire értékel egy-egy győzelmet, ill. azt is mondhatni, hogy jobban díjazza a pontgyűjtögetőket mint a futamgyőzteseket, mármint arányaiban persze.

Előzmény: spedway (264978)
spedway Creative Commons License 2022.09.05 0 0 264978

A verseny második fele vagy inkább utolsó harmada felpezsdült, amúgy langyosan fogytak a körök, párharcokkal, taktikai küzdelemmel. 

Józsi beszívta a fekete gumikkal a végén nagyon... Hihetetlen, hogy öt győzelemmel is 20 pont hátránya van Power mögött. Scotty meg bennt tartotta magát a bajnoki címért folyó versenyben, de ha ilyen szoros lesz Laguna akkor nehezen nyerhet, sőt, szinte lehetetlen. De fantasztikus második éve van. Dixon meg hatalmas küzdő... csak megint "odevergődött" az elejére és simán versenyben van az összetettért. 

Ericsson is elfogyott, csak matematikai esélye maradt, mint McLaughlinnak. 

Oward és Palou lemorzsolódott. 

Oward egy csöppet agresszíven rontott neki Powernek, ott megállt bennem az ütő, nehezen hiszem el, hogy Will hogy nem szállt el. 

Kötélből voltak az idegei és pont jól manőverezte át magát. 

És akkor jöhet Laguna Seca, egy csodálatos pálya a szezonzárásra. 

spedway Creative Commons License 2022.09.05 0 0 264977

Kellemes nyaralást:)

Előzmény: nicko (264976)
nicko Creative Commons License 2022.09.04 -11 0 264976

na majd holnap megnézem de. vagy 2,5 hét múlva, ha hazajöttünk. ;)

Előzmény: spedway (264975)
spedway Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264975

Hihetetlen, működött a dolog, megúszták a rajtot baleset nélkül!

spedway Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264974

Jaj, fájdalmas az a széria még mindig :) Indulás óta nem bírtam szerintem 3 versenynél többet végignézni.

Mondjuk az utóbbi 3-4 évben nem is tettem rá kísérletet. 

Előzmény: nicko (264973)
nicko Creative Commons License 2022.09.04 -11 0 264973

Majd lesz, mert nem lesz áram FE-hez sem Európában. :) 

 

tök jó, hogy Diginél is van Arena4 meg Match4...az IC-t kibaszták a fizetős Arena4+ stream oldalukra. :D

Előzmény: spedway (264972)
spedway Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264972

Én úgy hallottam nézelődik IC irányban, de semmi konkrétum egyelőre.

Előzmény: nicko (264970)
spedway Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264971

A korábbi ötletből visszakozva nem a lehető legkésőbb, hanem a lehető leghamarabb kapják majd meg a zöldet a rajtnál, már a 12-es kanyar kijáratánál. 

Úgy okoskodnak, hogy így eléggé szét lesz húzódva már a mezőny (hiszen a közepe-vége még a kanyargós részen lesz), hogy mire az 1-es kanyarba érnek, kevésbé valószínű az, hogy hárman-négyen próbálnak meg egymás mellé bemenni, és így talán elkerülhetőek lesznek a nagyobb, sok autós koccanások. Talán :) 

A betétversenyek tapasztalata miatt döntöttek így, ott ugyanis a lehető legkésőbbre tették az indulást, de a relatív alacsony sebesség mellett is sokan érkeztek meg egyszerre a kanyarba, amiből voltak bajok. 

nicko Creative Commons License 2022.09.04 -11 0 264970

Drugovich mint lehetséges F2 bajnok nem nézelődik IC felé? Mert F1 csapatnak nem kell, mint F2 bajnok számára véget ér a F2 pályafutása. Vagy maradni akar európában FE vagy DTM? Vagy megpróbálja inkább elbukni a lehetséges 1. helyet? ;)

Előzmény: spedway (264968)
spedway Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264969

Penske tarolás a kvalin, bár Józsit kicsit hátrébb sorolják motorcsere miatt, de így is Scotty-Power első sor, ami nagyon necces lesz.

Powernek nyúlt az arca, amikor a rajtról kérdezték... " a szezon legroszabb első kanyarja" :) a rajtnál igyekeznek minél később elengedni őket, hogy legalább a sebesség a lehető legkisebb legyen a kanyarhoz érve, de hát ez így is óriási szerencsejáték. Valakit úgyis elragad a hév és bevág belülre hogy megelőzzön nyolc autót :_D

 

Dixon és Ericcson elsüllyedve a mezőnyben, nekik nehezebb dolguk lesz, de egy alternatív stratégiával bármi lehet. 

spedway Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264968

Ez engem is zavar, minden hétvégén kvázi újra kell tanulni az autókat :( 

Előzmény: convar (264965)
nicko Creative Commons License 2022.09.04 -11 0 264967

Penske addig volt fix festésű, amig a Marlboro lehetett a fő szponzora. Ganassi is fix volt gyakorlatilag a Targettel. Ők ezzel a két fő szponzorral évekig felismerhetők voltak a mezőnyből. Aztán Ganassi autók festései elkezdtek változni 1-1 versenyre.

Előzmény: convar (264965)
convar Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264966

Vagyis akkor ami Felixet illeti, igazából nem is el- hanem vissza :)

Előzmény: spedway (264961)
convar Creative Commons License 2022.09.04 0 0 264965

Hát ja, megjátszhatták volna akkor ezesetben is legalább a már oly sokszor oly sok csapatnál bevált "reverse" festéseket, lásd ahogy pl. a Meyer Shank-es fiúk is mennek egész évben, vagy ahogy pl. évekig a két Foyt autó is, amikor még az ABC volt a csapat főszponzora.

 

Amúgy én még azt utálom hogy pont Newg és Scotty festése változik folyton, tehát pont két Penske versenyzőé, miközben naivan azt hihetné az ember hogy egy ekkora csapatnál már csak van egy állandó szponzor az autóra. És nem.

Előzmény: spedway (264958)
toto92 Creative Commons License 2022.09.03 0 0 264964

Elvileg az FIA térfelén pattog a labda már vagy 3/4 éve. Illetve hát inkább leeresztve heverhet a sarokban.

Előzmény: spedway (264963)
spedway Creative Commons License 2022.09.03 0 0 264963

Volt már ilyen sztem, Miamiban papírfecnivel járta a csapatokat aláírásért... lol. 

Aztán nem tudom mi az állás, de tippre xarnak a fejére. :) 

Előzmény: nicko (264962)
nicko Creative Commons License 2022.09.03 -11 0 264962

 Közben persze ő is minden követ megmozgatott, hogy saját csapata legyen, de miután az Alfa Romeo felvásárlása kútba esett, azért lobbizik az F1 vezetésnél, hogy bővítsék a csapatlétszámot.  

 

Elöbb beszéljen a többi csapattal főleg a TOP csapatok vezetőivel, ők nem akarják növelni a létszámot, mert úgy gondolják akkor kevesebbet kapnak vissza a számlájukra.

Előzmény: spedway (264960)
spedway Creative Commons License 2022.09.03 0 0 264961

Akárhogy is alakul a Ganassi-Palou-McLaren saga, Rosenqvist nem akar a Formula E-ba igazolni.

Ha másképp nem megy, akkor másik IndyCar csapatban fogja folytatni.

 

"Így a negyedik évemben azért az ember már elgondolkodik azon, hogy ott tartok-e amire számítottam, vagy elég jó vagyok-e? Komoly elköteleződés ez, mert a családod pont egy Atlanti-óceán távolságra van tőled. Idén viszont nagyon élvezem, hogy újra nyeregben vagyok és úgy érzem még pár évig mindenképpen itt akarok maradni. Valami nagy eredményt szeretnék elérni. Sokkal teljesebb versenyzőnek érzem magam, mindenféle pályán képes vagyok a dobogóért és a pole pozíciókért küzdeni. Nagy hiba lenne elherdálni ezt a lehetőséget. Arról nem is beszélve, mennyire élvezem is.

 

"És szerintem másokat is ez tart az IndyCarban ilyen hosszú éveken át, pl. Dixont, Power vagy Castronevest. Képtelen vagy elszakadni innen, mert a világ legjobb versenyein vehetsz részt."

 

Hát igen, tavaly pocsék eredményei voltak, két kihagyott verseny a balesete miatt, idén pedig ott van az élmezőnyben többnyire és tök jól megy. 

Olyan pletyók is vannak hogy esetleg Ganassi elcseréli Palout-t Felixre. :)

spedway Creative Commons License 2022.09.03 0 0 264960

Herta helyzete is érdekes. 

 

Ugye ő a másik versenyző, akit folyamatosan szóba hoznak az F1-el, és aki korábban elmondta, hogy érdekelné egy ilyen lehetőség. 

Az elmúlt napokban viszont annyi pletyka kapott szárnya és annyi féle képpen hozták szóba (AplhaTauri), hogy elege lett és semmit nem fog nyilatkozni a témában, az IndyCar szezon befejezésére szeretne koncentrálni. 

 

"Megmondtam apunak, aki egyébként a menedzsmenti dolgaimért felel, hogy 'figyelj, én nem akarok erről egy szót sem hallani többet, nem akarok ezzel foglalkozni, egy dolog érdekel, hogy ezt a szezont hogy fejezem be.'

 

"Aztán majd foglalkozhatunk azzal, milyen lehetőségeim vannak, ha vannak egyáltalán."

 

Hertának 2023-ra van szerződése az Andretti Autosporttal, de Michael Andretti korábban nyilvánvalóvá tette, hogy nem áll Herta F1-es karrierje útjába, tehát ha lesz lehetősége átmenni, akkor el fogja engedni. Közben persze ő is minden követ megmozgatott, hogy saját csapata legyen, de miután az Alfa Romeo felvásárlása kútba esett, azért lobbizik az F1 vezetésnél, hogy bővítsék a csapatlétszámot.

Herta pénteken annyit még lenyilatkozott az AP-nak, hogy nem öncélúan akar F1-es lenni, hanem csak akkor, ha látja, hogy értelme is van.

 

"Pontosan tudnom kell, milyen lehetőségeim lesznek, amikről most semmit nem tudok. Majd meglátjuk, milyen opcióim lesznek. Egész nap jönnek az értesítések a mobilomra, de egyiket se olvasom már el, csak megjelölöm olvasottnak őket. Szerintem már mindenki más többet tud nálam, mint én.

 

"Egy biztos, a jövő évre van szerződésem Andrettivel, minden más bizonytalan. Tudom, hogy vannak olyanok is itt az IndyCarban, akik akkor sem mennének át az F1-be, ha konkrét ajánlatot kapnának, mert annyira szeretnek itt versenyezni. Jó dolog ma IndyCar versenyzőnek lenni, senkinek semmi szégyenkeznivalója nem lehet emiatt."

spedway Creative Commons License 2022.09.03 0 0 264959

Tehát akkor nincs hely az F1-es csapatban. 

Amúgy Palou és Ganassi egyelőre peren kívül próbálnak megegyezni, ez első körben nem sikerült, de még próbálkoznak.

Ez az ügy eltarthat még pár hónapig amúgy..

Előzmény: nicko (264957)
spedway Creative Commons License 2022.09.03 0 0 264958

Most nézem a tegnap szabadedzést és az elején kérdezték Scotty-t, hogy mi a helyzet a bajnoksággal, segíti a csapattársait vagy magáért megy? 

Azt mondta, hogy egyrészt matematikailag van még esélye, ami egyrészt egy szimpla tény, másfelől pedig ha úgy alakul és vezeti a versenyt, akkor igyekszik megnyerni, "engem azért fizetnek, hogy nyerjek". 

Tehát Penske továbbra is tartja magát ahhoz, hogy nincs TO, mindenki magáért megy. Minden évben eljutunk ide, hogy erről beszélünk, és minden évben megállapítjuk, hogy nincs TO az IndyCarban. Üdítő, hogy van, ami nem változik. :)

 

Ami rohadt zavaró viszont, hogy Ericcson és Dixon autója szinte ugyanúgy néz ki :D

PNC Bank átvette a svéd autóját is a hétvégére, mint tavaly Palou-ét.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!