Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3580

"Meg D-70nél nincs is a forgalmiban biztosítékszekrény mint 55-nél."

Nagyon jól tudod, hogy ez nem kifogás, könnyen megoldható, ha a szándék is megvan. :-)

 

"A gombkupaktól sokkal többet ér."

Na ja, ezt nehezebb leverni, a gombkupak viszont könnyen elszállhat. :-o

Előzmény: djkoxi (3566)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3579
Lehetetlen. Az egyszer megszerzett nem évül el, több vonalon járók nem igazán tarthatják számon a változásokat, stb. (Valaha pl., a fél év alatt elévülő vonalismeret mellett pl. Hajdúszoboszlón kb. két hónap alatt cserélődött a fényjelzős, vonóvezetékes technika D 55-re. Az akkori "fordánk" szerint szinte valamennyi villamosított vonalon előfordultunk.)
Előzmény: Kemiviki (3578)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3578

Nagyon halkan kérdezem meg:Vonalismeret?

Előzmény: Vendégsín (3576)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3577

Hát igen egy kissé kivonatos voltam.:)

Előzmény: Vendégsín (3573)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3576
...váltó- vagy vágányfoglaltságos biztber van, honnan tudja a mozdonyvezető?

Jó kérdés. Kártyát vet...

És mi van, ha az állomás ilyen is, meg olyan is (Fészkesfehérvár 40 alatti sebességkorlátozás nélkül, az egykori Tiszatenyő végpont 1. váltója, stb.)? Meg valaha vala vonóvezetékes technika is váltó foglaltságellenőrzéssel az egyedik vonalon, azon kívül nem tudom, volt-e, van-e még.
Előzmény: GyöBzs (3575)
GyöBzs Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3575
Azt, hogy az adott állomáson váltó- vagy vágányfoglaltságos biztber van, honnan tudja a mozdonyvezető? Még szofisztikáltabban érdekelne a dolog, ha a szabály csak a tolatás vágányútjának felszereltségére vonatkozik (tehát arra, hogy ott van-e vagy nincsen ilyen biztber)...
Előzmény: Vendégsín (3573)
GyöBzs Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3574
Egyezik, szerintem is Miskolc.
Előzmény: Vendégsín (3541)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3573
Csak pontatlan. :-))

Mindenkor csak olyan sebességgel szabad tolatni, hogy a járműveket a rendelkezésre álló fékező erők felhasználásával a tervezett helyen biztosan meg lehessen állítani.
Az alkalmazható legnagyobb sebesség:
a) emberi erővel vagy közúti járművel végzett tolatás közben a lépés-ben haladó ember sebességének megfelelő sebesség;
b) mozdonnyal végzett tolatás közben legfeljebb 40 km/h (váltó- és vágányfoglaltságos biztosítóberendezés esetén a váltókörzetben 25 km/h.);
c) légfékkel végzett tolatás esetén az E.2.sz. Utasításban meghatározott sebesség.
Előzmény: Kemiviki (3572)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3572
Igen?Hallgatom milyen hülyeséget irtam.
Előzmény: Vendégsín (3571)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3571
Khhmm, khhhmmm...
Előzmény: Kemiviki (3565)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3570
Szerintem tolatásnál is érdemes lenne megoldani a jelfeladást, ahol van tolatóvágányút is. 40 km/h-s sebességet adna a mozdonyvezetőnek és talán működne is.

Azért ezt gondold végig.
Előzmény: D55 (3563)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3569
Tudtommal máshol is.:)
Előzmény: D55 (3568)
D55 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3568

Akinek nem inge, az ne vegye magára!

Akkor is tudtommal a legtöbb baleset emberi mulasztásból ered!

Előzmény: Kemiviki (3567)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3567

"Sajnos véddeni kell az utast és az árut a vasutas dolgozóktól is."

  Nem kell sértegetni senkit igy a bennünket sem!:((((

Előzmény: D55 (3563)
djkoxi Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3566

Egyéni lezárásban nem áll át a váltó ha pl kell egy vágányúthoz védőváltónak. És a D-70 rugalmas oldalvédelemkeresési megoldásánál nem mindig uaz a váltó ad védelmet.

Meg D-70nél nincs is a forgalmiban biztosítékszekrény mint 55-nél.

A gombkupaktól sokkal többet ér.

Előzmény: D55 (3562)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3565
D.55-D.70 váltókörzetben 25 km/h az engedélyezett sebeség tolatásnál
Előzmény: D55 (3563)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3564
Ez nem igaz.A váltó lezárásához és a felnyitásához két külön nyomógombot kell használni.A felnyitáshoz használt nyomógomb pedig el van látva véletlen lenyomás ellen/a neve most nem jut eszembe/.Hidd el mire fel akarja nyitni az fszt. már eszébe is jut miért zárta le.A kupakot könnyebb levenni!
Előzmény: D55 (3562)
D55 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3563

Sajnos véddeni kell az utast és az árut a vasutas dolgozóktól is. Ha nem lehetne az EVM-et csak úgy kikapcsolni, talán nem történt volna a szőnyi nagy baleset.

 

Szerintem tolatásnál is érdemes lenne megoldani a jelfeladást, ahol van tolatóvágányút is. 40 km/h-s sebességet adna a mozdonyvezetőnek és talán működne is.

Előzmény: Infós (3560)
D55 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3562
De át lehet állítani a váltót, ha levesszük. CSak azt mondtam, hogy az egyéni váltólezárás is kb ennyit ér.
Előzmény: Kemiviki (3561)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3561

"Ennyi erőve az is jó, ha a váltó egyéni nyomógombját egy diafilmkupakkal lefedjük."

 

   Miért azt nem lehet levenni és átállitani a váltot?

Előzmény: D55 (3559)
Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3560

"Mi van, ha a forgalmista valamiért feloldja a váltót és átállítja?"

Mi van, ha a mozdonyvezető hátrafelé indul el?

 

"(...), vagy esetleg éket tesz a csúcssínhez, hogy ne lehessen átállítani."

Szabványos puhafa ék. Kötelező használni.

Egyébként ilyenkor a bizt. ber. el szokta vinni felvágásba a váltót, az a legjobb D70-nél, ha jól tudom.

Előzmény: D55 (3559)
D55 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3559

Mi van, ha a forgalmista valamiért feloldja a váltót és átállítja? A váltót gondozónak pedig levágja a kezét. Ennyi erőve az is jó, ha a váltó egyéni nyomógombját egy diafilmkupakkal lefedjük.

Én azt gondolom biztonságosnak ebben a helyzetben, ha a bizt. ber.e-s/ pft-s a váltónál kikapscolna valamit, a saját biztonsága érdekében, vagy esetleg éket tesz a csúcssínhez, hogy ne lehessen átállítani.

Előzmény: Infós (3555)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3558

Kérdeztem, de semmi Xtrát nem mondott róla.

Viszont volt egy másik "néni" aki már mondott róla pár dolgot :-))))

Kár, hogy nem engedett be, hogy jobban szemügyre vehessem (mármint a bizbert) :-((

Előzmény: Infós (3553)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3557

Az én egyéni véleményem szerint külöbség van a vágányutas és az egyéni váltólezárás között.A vágányutasnál az összes érdekelt váltó lezárodik mig a egyéni lezárásnál egyszerre csak egy váltó zárodik le.Tehát ha valamilyen oknál/pl:védőváltó nem áll át stb../ fogva a vágányút nem záródik le sokkal könnyebb a váltokat egyénileg lezárni mint a biztiket kikapkodni vagy lekapcsolni.Az utasitás pedig előirja hogy a vonatokat lezárt vágányuton át kell közlekedtetni.

Az első lezárás sem mindenható.Ha csak egy pont ellenőrzésénél is hibát talál már onnantól nem engedi a vágányút felépülését.

Előzmény: D55 (3554)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3556
Vagy ha netán kijön a sasszeg az ellenőrző rúdból, akkor azt helyben csinálják meg a biztberesek. Ilyen esetben pl hasznos, ha van egyéni lezárás, mert esetleg az nem lenne jó, ha a dolgozónak levágná az ujját a váltó.
Előzmény: D55 (3554)
Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3555

Nagyállomáson illik, hogy legyen egy pályás és egy bizt. beres állandó ügyelet, ha már nagyállomás, biztos fontos is (különben nem lenne nagyállomás).

Ha a Pft szól, hogy a 132b kitérőn egyszerűsített kitérőmérést végezne, akkor nem nagyon tudsz mit csinálni egy D55-ös állomáson, minthogy az állítóbiztosítékokat kiveszed vagy lekapcsolod (azt az egy, kettő vagy három biztit). Ennél egyszerűbb, ha fogja magát, és az Egyéni lezárás/ÖJÜ be nyomógombbal lezárja az adott váltót, így az nem lesz állítható. :-)

Sztem ez kultúráltabb megoldás, mint a biztikkel, kismegszakítókkal való játszadozás.

 

Egyébként egy bizt. ber. szakaszmérnök szerint "a biztosítóberendezés mindig annyit tud, amennyit a forgalom megkövetel tőle". Szerintem ez nagyon igaz, nyilván a biztonsági előírások figyelembevételével.

Előzmény: D55 (3554)
D55 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3554

Nos, tehát.

Miért kell egyéni váltólezárás, ha van lehetőség megcsinálni szimplán az elsőú lezárást, jelző kezelés nélkül, mint a D55-nél?

D70-nél a jelző magától szabadra áll, D55-nél nem.

Előzmény: Kemiviki (3549)
Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3553

OFF

Hát, a forgalmistán semmi nem múlik, intézni kell és akkor igen.

A nénit meg nem bámulni kell, hanem érdeklődni, hogy hogyan működik a bizt. ber. :)

ON

Előzmény: fullspeed15 (3551)
Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3552

Az volt ugye a probléma, hogy a toronyból adott esetben nem látszott, hogy a vonat vége már a határjelen belül van-e vagy nem. Ezért szereltek fel a sínszál belső oldalára egy szögvast, amit a toronyban található fehér emeltyűvel a váltókezelő a vágányra fordított. Ha a tapintósín rá tudott fordulni, akkor szabad volt az a szakasz, a vonat a biztonsági határjelen belül áll.

Függősége nem volt, és célszerű volt le is hajtani az ellenőrzés után.

(Amolyan ellenőrzés után kikapcsolt szigeteltsín, de ugye azt a vasgomboséknak az más ok miatt kellett.)

Előzmény: D55 (3547)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.13 0 0 3551

Miért, oda beengednek "hétköznapi emebereket is" ??? :-))))

Nálunk Százhalombattán az fszt. csaj még a függönyt is behúzta, amikor látta, hogy a bizbert bámulom. (Meg persze őt is :-))))) )

Szóval oda be sem lehet menni csak úgy.

Kétszer, maximum háromszor voltam bent, a menetrendről kérdeztem valamit asszem.

Szóval más miatt oda be nem lehet menni sajnos "földi halandóknak" :-(((((

Előzmény: Infós (3538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!