Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.30 0 0 246

Szia!

Okosat nem tudok neked mondani, de úgy gondolom egy szakszervízből nem kellene egy garis autót, sőt.egy garancia nélkülit sem úgy elengedni,.hogy "bocs nem tudjuk mi a baja". Ha nem tudjuk keressük, ha nem találjuk, kicseréljük sorban a lehetségs ketyeréket, kábelkötegrészeket stb. Ez lenne  szervíz dolga. Olajszintet nézni, olajat cserélni, ablakmosót ellenőrizni óránként 8-10 ezerért, bárki tud, aki egyszer kétszer már.felnyitott életében egy motorháztetőt. Remélem megoldódik a.problémát, ha kiderűl egyszer mi volt a gond, írd meg légyszi itt a fórumon, tartok tőle, hogy az én vestám időszakos akkumlátor lemerülésére is ad majd tippet a te megoldásod!

Előzmény: Szőts Zoltán (244)
FuTomi Creative Commons License 2018.01.30 0 0 245

Üdv!

 

Gondolom nem így vetted át a járgányt, ezért használat közben mehetett el a móka.

Elég sok helyen van hiány, ha csak a műszerfal maradna sötét, akkor a helyzetjelző bekapcsolt állapotát nem érzékelné.

A menetfényt visszaveszi félállásra, ha felkapcsolod a helyzetjelzőt?

Közös testkábel annyira nem valószínű, de akár az is lehetne.

Ladarevolution szakértője ennek a résznek, én csak találgatok.

A vesta Canbus rendszeren van már? A kalina még nem, azt tudom, lehet valamit rosszul érzékel, bár azt a szervíz látta volna a fedélzetiből. Mondjuk ezek az izzók pont alacsony fogyasztásúak, így tűrésen belül maradhat a fogyasztás.

Amikor elbújtak a szentjánosbogarak, volt valamilyen szokatlan esemény? Pl valami nagyobb fogyasztót rákötöttél akár a szivargyujtóra, akár egy utánfutó stb...

Én a helyzetjelző bekapcsolásával indított fogyasztók közös vezetékénél sejtem a hibát. Bevetném a nagy villanyszerelő alapszabályokat:

1. Ha valami szikrázik, de nem kellene, hogy szikrázzon, akkor szigetelő szalag,

2  Ha valami nem szikrázik, pedig kéne neki, akkor kontakt spray!

Hajnal fél4-kor ennyi tellik tőlem.

 

Mielőbbi megoldását kívánom a problémának.Legyen szép napod!

Előzmény: Szőts Zoltán (244)
Szőts Zoltán Creative Commons License 2018.01.29 0 0 244

Sziasztok.Voltam ma szervizbe,nem találják a hibámat,nincs vílágításom a rádiónál,klimapanelnél,elektromos ablakok kapcsolóinál illetve rendszámvillágítás.Nincs valakinek őtlete a hibára.Ja ez egy 2017-es Vesta.

adi2110 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 243

Közben kiderült, hogy valóban asszimetrikusan állít....

Előzmény: adi2110 (237)
seeclear Creative Commons License 2018.01.29 0 0 242

Nincs olyan ok ami elfogadható lenne indoknak, az autó hibátlan. Talán az, hogy kicsi nekem és nincs benne tempomat. Ebben az évben nagyon sokat kell vezetnem munka miatt autópályákon. 

Előzmény: Lente (241)
Lente Creative Commons License 2018.01.29 0 0 241

Szia! Miért eladó 5500 km után? 

Én Vesta vételén godolkodom, várom a kombit. Állítólag tavasszal lesz.

Előzmény: seeclear (240)
seeclear Creative Commons License 2018.01.28 0 0 240

Sziasztok, megválok szeretett Ladámtól. Hátha érdekel valamelyikőtöket.

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/kalina/lada_kalina_1.6_lux-12459219

dezske1 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 239

Folytatódik az orosz autók "lehúzása" a vezess.hu-n, most az UAZ-t rántják mélybe.

Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 238

Bocsi ezt úgy értettem, hogy a vitarához képest (1075kg)

Előzmény: Vesta2017 (232)
adi2110 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 237

Hali. A fényszóró magasságállítás nálatok hogyan működik? Volt egy A vectrám azon mind a két oldalit állította. Itt viszont csak a bal oldalit. Nálatok is így van?

alvin (ex JHE) Creative Commons License 2018.01.28 0 0 236

Igen, én is a felhasználói tapasztalatokra vagyok kíváncsi, csak még alig-alig van. Ezekre a véleményekre adok a legtöbbet, mert ahány ember annyiféle fogyasztás, és ha sok adat áll rendelkezésre, már egy nagy átlagot lehet majd tudni.

 

Üdv.!

Előzmény: Kisfiatal (235)
Kisfiatal Creative Commons License 2018.01.28 0 0 235

Az autopult-on utánanéztem, ott tesztelték a Vesta-t, ők szoktak hitelesen mérni, van egy "normakörük", ami gondolom azt jelenti h minden autóval ugyanott végigmennek, le szokták írni az időjárási körülményeket is. Nekik a tesztfogyasztás 7.2 lett, ez sok autónál magasabb egyébként, a normakör pedig 6.5, itt viszont ez magasabb mint a többinél. De pl az 1.6os Fluance többet evett náluk.. Tehát valszeg többet eszik mint a modernebb turbomotoros csodák, de nem drámaian szvsz, meg várjunk még a felhasználói tapasztalatokkal. 

Előzmény: alvin (ex JHE) (227)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2018.01.28 0 0 234

Épp most nézem az orosz oldalon a Sedan 1230-1280 kg, a SW Cross 1300-1350 kg. Viszont a gyári átlag a Sedanra 6.6, a SW Crossra 7.5-ös fogyasztást ad meg. Ugyanarra a motorra (1.6), manuális váltóra. (Ott létezik 1.8-as motorral is.)

 

Üdv.!

Előzmény: alvin (ex JHE) (233)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2018.01.28 0 0 233

Igen, ezt nagyon sajnálom benne. Mert amúgy nagyon mutatós, jó ár-érték arányú kocsinak ígérkezik. Csak az a fránya súly... 

 

Üdv.!

Előzmény: Vesta2017 (232)
Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 232

Hali!

Ahogy mondod, a magasabb építés okoz majd ilyet, no meg az is, hogy a vesta sw cross kb 300kg-val eleve nehezebb. 

 

 

 

Előzmény: alvin (ex JHE) (229)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2018.01.27 0 0 231

Az egész elfogadható városi fogyasztás! 

 

Üdv.!

Előzmény: dudu 77 (230)
dudu 77 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 230

Szia a grantaám kb 7.2-litert eszik kiméletes használat mellett  legtőbszőr  városban használom.                                                                                                                                                                              

Előzmény: alvin (ex JHE) (227)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2018.01.27 0 0 229

Pont a Vitarához (1.6 benzin, manuális) van viszonyítási alapom, van a családban. :) Az hosszútávon 5.5-6.0 literrel jár el. Városban persze több, közel 8 literrel.

SW Crossnál meg a magasabb has okozhat állítólag nagyobb fogyasztást majd. 

Köszi a válaszod!

 

Üdv.!

Előzmény: Vesta2017 (228)
Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 228

Szia!

Vestam van, 10 hónapos. Eddig 7000km-t mentem vele, 70% város a többi országút, minimális autópálya. Az utóbbi időben stabilan 8.3l/100km-t ír a computer. Rám jellemző, hogy dinamikusan közlekedek, 3000-4500 fordulatig pörgetem a motort. Anno mikor a páromnak volt suzuki swift 1-es, azt is hajtottam, az kb 1l-el evett röbbet nekem mint a páromnak. Úgyhogy szerintem valahol 7.2 éa 8.0 közé várd a fogyasztását, illetve ha te is egy picit hosszabb lábbal bírsz, szerintem egy picit 8 felé fogsz menni. Azt nem tudom viszont, hogy a vesta sw cross súlya, váltója ugyan az e mint a sedané, mert ez még befolyásolhatja. Az biztos hogy pl. a végletekig kikönnyített Suzuki Vitara (ami egyébként nem rossz autó)fogyasztását nem lehet várni a vestától.

Előzmény: alvin (ex JHE) (227)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2018.01.27 0 0 227

Sziasztok!

 

Elsősorban a Vestásokhoz szól a kérdésem, de a többiek véleményére is kíváncsi vagyok! Az 1.6-os motor fogyasztása érdekelne manuális váltóval. A spritmonitoron utánanéztem, de csak 2 adat áll rendelkezésre, melyek szerint 8,44 l/100km az átlagfogyasztás. (Az egyik tulaj korrektül végig vezeti a fogyasztási adatokat az autó új korától 94 ezer km-ig.) Én ezt kicsit soknak tartom. Tetszene a Vesta SW Cross, csak kicsit az orosz motor iszákossága miatt van bennem félsz.

 

Üdv.!

Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 226

Szia! 

Nem tudom, hogy megoldódott e már a problémád, és az sem biztos, hogy jól értem, hogy mit szeretnél a kijelzőn nézni. Viszont azt tudom, hogy az ablaktörlő kapcsoló végében lévő két gomb (alsó-felső) egyidejű egyszerre történő megnyomásával hozod fel a napi km számlálót, az aktuális időt stb. Ha pedig valamelyik értéknél hosszan nyomod a felső gombot, akkor sync, beállítás stb jelenik meg. Remélem segítettem, vagy ha megírod pontosan mit szeretnél beállítani, látni, akkor megpróbálok én is rájönni, hogyan kell.

Előzmény: gas2 (112)
Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 225

Tegnap végre nem felejtettem el kiriasztás előtt megnézni a bluetooth-t. Nem kapcsolódott, tehát ezek szerint leállítás és lezárás után él még egy ideig, aztán valamikor az is lekapcsol. Ez végül jó így, de akkor megint nem tudom mi merítette meg kétszer is az akkut. Az alkatrészekkel kapcsolatban ez azért gáz egy kicsit, hogy ezek szerint még az autóalkatrészesek nem készűltek fel, a keresletre. Amúgy az importőrön keresztül nem kérdezted, hogy mennyibe lett volna. Csak úgy kíváncsiságból. Abban meg teljesen igazad van, hogy 70000km után ez lóf. hiba, szerintem ezt bárki látatlanba aláírná bármilyen vas esetében.

Előzmény: ladarevolution (224)
ladarevolution Creative Commons License 2018.01.26 0 0 224

Gyújtótrafó csere kb 2 perc. 1 csavar fogja össz-vissz. Nyilván csak gari után probléma ez. Főleg ha azt nézzük, hogy utángyártott trafó, csak 1 féle volt akkor boltban (tesla) és az is 20-25e Ft között/db.
Na inkább jártam 2 hétig finom gyorsításokkal, aztán megjött a gyári negyed annyiért kis várakozással.

Amúgy mindkét hibánál az autó javára legyen mondva, simán használható volt a hibák ellenére minden gond nélkül. A rossz trafóval is ha nem padlógázon gyorsított az ember minden kihagyás nélkül ment az autó. A repedt feszítőcsavart is csak úgy vettem észre, hogy 1-2 hidegebb reggelen megnyikkant az ékszíj első indításnál. Aztán hétvégén ránéztem hogy feszítek rajta, erre látom hogy repedt. Mivel balmenetes, így macerás lett volna helyettesíteni, így meg lett hegesztve. Kiment volna a világból azzal is, de azért megrendeltem egy újat és cserélve lett később :)

Ha minden 70e km-re ennyi alkatrészköltség fog esni, akkor ennél jobb autó nem kell :P

Előzmény: Vesta2017 (221)
Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 223

A csomagtér világítást nekem nyitásra kapcsol, viszont szerintem nyitott csomagosnál pár perc múlva lekapcsol. Ezt abból gondolom (konkrétan még nem néztem meg, de meg fogom), ha rajta hagyok bármilyen világítást az autón (akár csak a parkoló fényt is) még lezárás is beriasztózás nélkül is 3-4 perc után minden automatikusan lekapcsol.

 

Előzmény: ladarevolution (218)
Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 222

Az égők tekintetében, a vestán kicseréltem az összes első izzót, kivéve a ködlámpát ( az már kicsit húzósabb árban, de meglesz az is). A tompítottat és a fényszórót is fehér fényű ge+120% H7, és H1-re, a nappali fényt pedig szintén fehér hideg -fehérre. Aki nem megy túl sokat éjszaka, (ezek a tompított és refi ízzók 200-250 órát bírnak) annak nagyon megéri, mert az eredetihez képest brutálisan jobban világítják meg az utat, úgy, hogy a szembejövőknek nem zavaró.

Előzmény: ladarevolution (219)
Vesta2017 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 221

Szia!

Köszi a választ. Ma ha nem bambulok be mint máskor, nyitás előtt megnézem, hogy él e a kapcsolat (most állt 24h-t a gép). Amúgy tök jókat ír mindenki a kalináról, bár a kétszeri gyújtótrafó, feszítő görgő csavar stb egy kicsit meglep. hozzáteszem, ezek mind olyan hibák, amit vagy gariban, vagy valóban otthon piri pénzért magadnak megoldod. 

Előzmény: dezske1 (217)
ladarevolution Creative Commons License 2018.01.25 0 0 220

"500méter" akarom írni 500km :)

Előzmény: ladarevolution (219)
ladarevolution Creative Commons License 2018.01.25 0 0 219

Nekem amúgy lassan meglesz a 70.000km. (68-nál járok)

Eddig amit cseréltem:
- gyújtótrafó 2-es henger: 5.500Ft gyári AvtoVaz kintről
- gyújtótrafó 3-as henger: szintén 5.500Ft
Érdekesség hogy kb 500méter különbséggel haltak meg. Nagy terhelésre rángatott az autó.
- kalaptartó emelő gumipálca: jobb oldali kétszer elszakadt: 300Ft/db
- ékszíjfeszítő rúd menetes csavarja megrepedt (hegesztés) majd mikor megjött az új akkor csere: 1.200Ft
- jobb+bal tompított izzó (kb 100km különbséggel): 2x800Ft

Ezen kívül csak olaj és szűrőcserék, meg elöl fékbetét volt.

ladarevolution Creative Commons License 2018.01.25 0 0 218

Ezen a csomagtér világításon nem tudom miért van mindenki fennakadva :)
Már a legelső zsiguliknál is így volt.
Van előnye és hátránya is, hogy helyzetjelzővel világít csak.

Két példa, mindkettő ismerősi körben:
1. ismerős aki horgászik más márkájú 5 ajtóssal, amin érzékelő kapcsolja ajtófelnyitáskor. Ő pont hogy átalakította "Kalina" félére, mert rengeteget van nyitva a hátsó ajtó a hobbija művelése közben és volt hogy lemerült az akksi.

2. másik ismerős akinek egy szedán más típusa van. Behalt a jeladó ami kapcsolná a csomagtérvillanyt. A vicc hogy pont úgy hogy lecsukva is égett. Mivel szedán nem látszott. ez kb 2-3szori munkába való elkésésbe (bikázni kellett) 2 autószerelő keresgélésébe, idegeskedésbe, egy feleslegesen lecserélt aksiba (-25rugó) került mire egy értelmes szerelő megtalálta a rém egyszerű hibát.

Engem pl soha nem zavart hogy ilyen, mindig helyzetjelzőn hagyom ha pakolok, de így volt/van ez az előző két Ladámon is :D

Előzmény: FuTomi (214)
dezske1 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 217

Logikailag a riasztó marad csak bekapcsolt állapotban (ez a funkciója)- innen kaphat áramot.

Különben nekem is Kalina Cross Normám van 2017. októbertől (3000 km). A fékbetét zúgás fékezéskor hol van, hol nincs, megszokom. Egyébként TELJESEN HIBÁTLAN. Annyira jól, stabilan kanyarodik, hogy élvezet. A motorja is repíti azt a kis kasznit. Jó a magassága, parkolókban nem akad fenn. Úthibákat, fekvő rendőröket lazán veszi. Helykínálat 2 gyermekkel és németjuhásszal elmegy.

Fogyasztás pesti közlekedésnél 8,6 l jelenleg, télen.

Előzmény: Vesta2017 (216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!