Üdv a csavargóknak :-) Remélem mindenki rendben letudta a röpke találkozót.
Mi ahogy említettem, szétkaptuk a 400-as gép hátulját, hajtását.
Utóbbinál belül jó sok szutyok volt, a szíj Mitsuboshi, 26mm-es és kicsit furcsán kopott, ilyet még nem láttam robogónál.
Aztán jött a varió és a kuplung, hátsó varió.
Előbbi Malossi verzió, a futófelület rendben, belül is szép, mondhatni bejáratós. A furcsa számomra a görgők súlyozása volt, ugyanis 18gr-osak, ezeknél csak 1gr-al könnyebb van. A gyári ha jól tudom 28gr, amihez viszonyítottan durván alulsúlyozták az áttételt, tehát pörög a gép rendesen, de gyorsul is. 24gramosokat tennék bele, ez szerintem középút. Tehát első körben ezt találnám ok-okozatnak a magasabb fogyasztás miértjének, aránylag alacsony költséggel kideríthető a teóriám :-)
A kuplungpofák némileg kifényesedtek, ezt lecsiszoltam, a szerkezet pöpec állapotú egyébként, a kuplungharang azért már kopottabb belül, de semmi komoly. Újrazsíroztam itt-ott, a mellékeseket is.
Sokkal csendesebb lett menet közben a gép, jelenleg ennyi, de szedhetem szét újr a görgőcserékhez.
Itt írtam az enyémnél tapasztalt fordulatokról. Ez még elég újszerű és eredeti gyári hajtás tehát hasonlíthatod.
A végkihajtásból nálam is jön búgás. Főleg melegen és viszonylag kisebb fordulatnál hallható. Eleinte kicsit aggasztott a dolog de megnyugtattak, hogy mind ilyen. Azért tervezem jó minőségű szintetikus hajtómű olaj betöltését. Be is szereztem már egy ilyen flakonnal: https://valtoolaj.arukereso.hu/castrol/syntrans-transaxle-75w-90-1l-p332255051/Szerintem javulnia kell a helyzetnek.
Te viszont mindenképp cseréld mert lehet, hogy még az eredeti van benne.
Fogyasztásod viszont sokallom. 4,5 l körül meg kéne állnia a 400-asnak még erőltetettebb tempónál is.
A "szaki" TDM Norbii csak haver, én lennék a gyakorlottabb :-)
Már lebeszéltem vele mindent, ha tudna jönni, akkor felnyergelnénk, de most ez nem jön össze.
Ma mentem egy keveset, nem volt szivem-kedvem itthon ülni. Viszont felfigyeltem egy enyhén búgó hangra a hajtásból. Anno olvastam valahol, hogy a szij csinálja ezt, eleddig egy robogómnál sem hallottam ezt, csak terhelésen és alacsony fordulaton hallom.
Egyre inkább él bennem a gyanú, hogy meg kell néznem tüzetesebben az egész variomaticot.
És még valami.
Olyan átlag 5,2-5,4 l/100km jött ki fogyasztásra 130-as tempóra és városra. Ez szerintetek OKé? Azt néztem, hogy milyen fordulatál mennyi a sebesség, valahol 100km-nél olyan 5500 ha jól emlékszem, ez a 400-asnál nem magas?
Menjetek, jó idő lesz, nem túl meleg, de motorozásra alkalmas.
Én elmegyek motorostárshoz és szétborítjuk a gépet, szereztem pöpec Tucano-t is, megpróbáltam felrakni, de 2 csavar csak úgy kiesett, nem volt igazán rögzítve, mert nem volt miben :-( Tehát lassan nem fog megártani egy alapos benézés az idomok alá :-) Rohadt robogók, ez az egy, a belseje, ami finoman szólva rejtve van vásárláskor.
Szombaton is sok lesz felettünk a felhő, elsősorban a Dunántúlon és délen alakulhat ki gyenge eső, egy-egy zápor. Északon, északkeleten élénkülhet meg a délnyugati szél. A legalacsonyabb hőmérséklet 2-9, a legmagasabb 14 és 19 fok között alakul.
Eumet:
Szombaton egy melegfront alakítja időjárásunkat. Csak az északi határszélen, északkeleten, valamint a délkeleti határszélen bízhatnak valamennyi napsütésben. Az ország túlnyomó részén borult lesz az ég, és elsősorban délelőtt, délnyugaton tartósabb esőre, másutt legfeljebb időszakos, kisebb esőre lehet számítani. Hűvös lesz, de a légmozgás ezen a napon nem lesz jelentős. Este, valamint éjszaka is felhős marad az ég, jelentős csapadék ekkor sehol nem valószínű.
Úgy tudom, a régebbi silver-ek is injektorosak. Ott túl sok tennivaló nincs, esetleg a levegő szűrőt nézd meg és cseréld, ha szükséges. Két új gyertya sem árthat és mindenek előtt olaj és szűrő csere, ha még nem tetted meg. Én egy hosszabb gurulás előtt öntenék bele injektor tisztítót (pl. fekete flakonos STP-t).
A variátor házat is illene szétkapni és legalábbis kipucolni a szűrőjét is és megnézni a szíj állapotát. Ha itt visszaolvasol találsz képeket a nagyobb takarításról is.
igen, ez a sztenderd ennyi km-nél, szerintem az enyémben is van vagy 50-60e km. Ez addig nem zavar, ha a Honda technika hozza, amit elvárok tőle, egyébiránt a fék meg kopóalkatrész, nem riadok vissza a cserétől :-) De viszonyítási alap, ez biztos, ugyanakkor 230 kilós gépről beszélünk aránylag kevés és kis tárcsákkal, tehát a lassulásnál komolyan vannak terhelve, az enyémek a SW típustól különböznek, mert csak 5mm-esek.
Kevésből lehet sokat koptatni :-D
Mindegy, tegnap megrendeltem őket, előre Brembo megy, hátulra NG, ezek voltak, Ferodo betétekkel mindakettő.
És hétvégén szétborítanám a gépet, kicsit alá és belenézek a technikába, hajtásba, szívórendszerbe.
Sajnos a szombat reggel hasonlóan csípősnek ígérkezik a nap viszont nemigen fog sütni napközben ezért hűvösebb lesz. Ami aggasztóbb, hogy már esőket is jósolnak elszórtan.
Mindegy, várjunk péntekig hátha javul a kilátás. Tavalyi szezonban párszor már átnyergeltem a kocsira mert esőt jósoltak és egy csepp sem volt az országban.
Mondjuk én nem félek az hűvöstől de még az esőtől sem csak azt utálom nagyon amikor a szutyoklé befolyik a gép rejtett zugaiba. Persze tudom ez elkerülhetetlen ha az ember motorozásra adta a fejét.