Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Ha a 421-et on/off-ra állítom, akkor szerintem figyelmen kívül hagyja a külső érzékelőt, mivel azonnal felugrik 58fokra a kijelző és elkezdi felfűteni a vizet mint a barom. :( Auto funkció aktív, nem is tudom azt változtatni valamiért...
Kültéri kapcsolódobozba tett 10 kOhm-os NTC termisztorral helyettesíthető.
Nekem a korábbi kazán (SD Isotwin Condens) külső hőmérsékletérzékelője is 10 kOhm-os volt, azzal szépen működik az új Ariston Genus One, pontos hőmérsékletet ír ki a kazán.
Ja és ezt mondtam a beüzemelönek hogy vegye figyelembe a beállitásnál de sztem nem nagyon érdekelte hogy 45 fokos elöremenővel fütöttem a minuszokban, mert magas 1.5 meredekséget állitott be és 75 fokos max elöremenöt én ezt állitottam át magas 1.0 meredekségre és 60 fokos max elöremenőre. Vagy tudsz esetleg ajénlani egy jobb beállitást, vagy jó lehet amire én állitottam.?
Köszönöm a segitséget. Ha jól értelmezem akkor minnél magasabb a kompenzáció annál magasabb elöremenőt kér a cube. Én azt hittem hogy magasabb kompenzácioval alacsonyabb elöremenőt kér. Én azt szeretném elérni hogy mindig olyan magas elöremenőm legyen amivel pont tudja tartani a beállitott belsö hömérsékletett.!!! Nekem most 1.0 a meredekségem és 10-es a kompenzácios skála, kint 10 fok van akkor 48-as elöremenövel fűt, 22 fokra van állitva a cube és olyan 22,3-22,4 nél kapcsol le a kazán és felmegy olyan 22,8-ra. Még nem tud annyira lemodulálni mert nem melegszik fel a visszatéröm annyira hogy tudjon, mivel elötte eléri a beállitott belsö hőmérsékletet. Gondolom ez majd a minuszokban fog inkább teljesülni. Most lett csak gázfütésem, elötte vegyes volt puffertartályal, és ott 45 fokos elöremenővel kifütöttem a házat minusz 10-15 ben is, csak radiátorok vannak.
Delutan kiderul, mi lesz. irtam amugy a Tado Supportnak is, van-e otletuk. Jo lenne ha mukodne, en sem szivesen gyilkolnam a relet... Mondjuk a Tadoban konkretan van opcio arra (ki-bekapcsolhato) hogy akarom-e vezerelni a meleg vizet, ezert bizom benne, hogy ki lehet kapcsolni.
Én azt tapasztaltam, hogy ha vezérlőt kötök a kazánra, attól várja a tapsot, magától a kazán semmit se csinál. De mielőtt feladod, mindenképp próbálkozzál, esetleg érdeklődj a tado-nál! Baxira is kérdezhetsz, tök ugyanaz az elektronika. A tado PWM ki/bekapcsolgatása sokak (nálam tapasztaltabbak) véleménye szerint is kazángyilkos módszer. Ha sikerül belőnöd mégis, én annyit még megtennék a helyedben, hogy a 31-est felemelném 35 fokra. Az már érezhetően langyos, annál hidegebb vizet keringetni a radiátorban szivattyú és ventillátorkoptatás.
Sziasztok. Van egy ariston genus one system kazánom külsö hömérséklet érzékelővel és cube termosztáttal. Mit jelent a kompenzációs skála 0-20 ig. Hogy érdemes beáálitani?
Olyan felesleges ilyenkor görbét állítgatni. Átmeneti időben csak bekavar a külső érzékelő. Nincs ilyenkor még szükség rá, nagyon jól eldolgozgat a kazán
akár egy termosztáttal is, de annak nagyon el kell találni a helyét.
Igazából egy rosszul szigetelt házban, radiátoros rendszernél van jelentős szerepe.
Ha a "szellőztetés" a falak hűtését jelenti ott az asszony görbéjét kell állítani. (Nálunk is néha-néha szüksége van rá.)
A névleges fűtővíz 60fokra van állítva, de mivel még csak 10 fokok vannak kint, ezért az előremenő jelenleg 35 és 40 körül mozog, tehát a külső hőmérséklet szabályozás müxik. A radiátorok nincsenek lefojtva. A visszatérő hőmérsékletet nem tudom mennyi, azon nincs hőmérő, de kézzel megfogva a cső hűvös, szerintem 20-25fok lehet.
Mivel az utánkeringtetés 3 percre van állítva, így mikor 10sec után a láng lekapcsol, a víz ugye kering tovább, és az előremenő is teljesen visszahűl erre a 20-25 fokra.
Nem értem, ha a termosztát jelez hogy kell fűteni, az előremenőt miért engedi a kazán a görbe által kívánt ~35fok alá? A visszatérő hőmérsékletet a kazán nem figyeli, neki csak az előremenőt kellene tartani, amíg fűtési igény van. Az hogy mennyi lesz a visszatérő az már a térfogatáramból adódna.
Akkor a görbe alsó felét kell feljebb vinni, ha hidegben jól működik. Első körben a görbe meredekségén nem változtatnék, hanem a minimumot vinném fel mondjuk 35°C-ra. Radiátoros fűtés esetén ennél lejjebb nem érdemes menni.
az egész külső hőmérséklet érzékelőnek az az értelme, hogy nagy hidegben melegebb vízzel fűtsön, mint enyhe időben. ha enyhe időben nem használod, csak nagy hidegben, az olyan mintha nem is lenne.
megváltoztathatod a paramétereket, hogy magasabb legyen a minimum hőmérséklet (talppont), de azzal ugyanúgy az értelmét veszíted el. talán mégis ez a megoldás számodra, egyszerűen a mostani beállítás szintentertáshoz megfelel, de visszafűtéshez kevés.
kis példa:
a mostani időben, amikor éjjel 10, nappal 18 fok van, éjjel fűtesz 45 fokos vízzel, nappal meg 28fokossal. így nem napi 2 órát megy a kazán, hanem akár négyet is, amitől egyenletesebb a lakás hőmérséklete. viszont ha beengeded a 18 fokot, a 28fokos langyosvízzel lassan melegíti vissza a lakást. ha kiveszed a hőmérőt, és fix 45 fokra állítod a vizet, akkor gyorsan visszafűt szellőztetés után, de napközben a szintentartáshoz nagyon ritkán fog egy picit fűteni.
az okostermosztát tudná, hogy most szintentartás van, vagy felfűtés.