Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.07 0 0 24607

mondjuk az afganisztáni/tálib légierőtől nem is kellett félniük...

érthető persze az óvatosság, de nekem ez inkább ellentétes hatást váltana ki, ha ellenség lennék, és látnám, hogy mindig jön két F-15-ös, meg két Prowler, akkor tuti van ott valahol egy B-2-es is, nesze neked csökkentett észlelhetőség...

Előzmény: manhattani (24605)
Herr Nick Creative Commons License 2015.01.07 0 0 24606
manhattani Creative Commons License 2015.01.07 0 0 24605

>csak Prowlerek kísérték tisztes távolban. mindenesetre agyonkísért lopakodónak akkor sincs értelme, ...

 

Lehet, hogy azért voltak tisztes távolságban :-)

Előzmény: Biga Cubensis (24603)
Platon Creative Commons License 2015.01.07 0 0 24604

Úgy tudom Líbiában már F-22 kísérte, csak hogy a kedvedre tegyenek ;))))

 

Úgy egyáltalán a B-2 nek nincs értelme ebben a formában és ennyiért szerintem. 

 

 

Előzmény: Biga Cubensis (24603)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24603

úgy olvastam, csak az F-117 elvesztése után csapták ezeket hozzá.

Afganisztánban csak Prowlerek kísérték tisztes távolban.

mindenesetre agyonkísért lopakodónak akkor sincs értelme, ezt a Pentagonnak mondom :)

Előzmény: Platon (24601)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24602

Nézd csak gyakorlatok hogy csinálják:

 

 

http://www.bu.edu/globalbeat/usdefense/Hellman062499.html

 

Yet in practice, the B-2 did not operate alone during Operation Allied Force. Flying out of Whiteman AFB in pairs, B-2s required mid-air refuelings for each leg of the 30 hour round trip mission. Over the target area, B-2s were escorted by F-15s which provided air cover, F-16s to provide fire suppression against enemy anti-aircraft systems, as well as support from airborne air traffic controllers and systems which monitored enemy communications, as well as their "Prowler" escort. In all, often more than a dozen aircraft supported B-2 missions.

Előzmény: Biga Cubensis (24600)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24601

Mondjuk az, hogy ha rálőnek akkor is a vadászra lőnek és nem az egymilliárdos bombázóra?

 

No és persze nem kell, hogy közvetlenül mellette repüljön ugye? ;)

Előzmény: Biga Cubensis (24600)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24600

mi értelme lenne a lopakodásnak/csökkentett észlelhetőségnek, ha ott repülne mellette két normál vadászgép?

persze lehet, hogy amúgy hazafelé, tranzitban kísérte őket, de bevetésen semmi értelme...

Előzmény: Platon (24599)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24599

Hát az a baj hogy ezeknél a kitüntetéseknél szokás összevissza hazudozni az indoklásban, ha titkos műveletről volt szó.

 

Egy csomó forrás van rá, hogy két géppár kísérte a B-2 bombázókat.

 

Ami ha belegondolsz roppant logikusan hangzik egy egymilliárd dolláros gép esetében. Különösen hogy a szerb légierő végig repülte a háborút. Hülyén nézett volna ki, és roppant megalázó lett volna, ha mondjuk egy szutyok, de nagyon szerencsés super galeb megkínálja két R-60, vagy R-73 szeretetcsomaggal.

 

Mivel az ilyen döntéseket kockázat elemzés útján hozzák, én még ha nem lenne forrás a kísérő gépekre, akkor is elég biztosra venném hogy nem repültek egyedül a célterület felett. 

Előzmény: Hpasp (24582)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24598

Köszi, rosszul emlékeztem.

Előzmény: Volt tüzér (24591)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24597
Előzmény: Volt tüzér (24593)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24596

E  szerint 50.000 láb. azaz 16 Km.

 

http://www.northropgrumman.com/Capabilities/B2SpiritBomber/Documents/pageDocuments/B2-Fact-Sheet.pdf

 

De persze azért vegyük figyelembe, hogy biztosan tolják a dezinformációt is, ezért simán lehet 50, 60 ezer vagy bármi más is akár :)

 

Viszont a szolgálati csúcsmagasság nem jelenti hogy tényleg és mindig azon is repül. 

 

 

Előzmény: Hpasp (24581)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24595

Köszi szépen.

 

Akkor 5 cm. Az már keményebb történet, nem csodálom, hogy csak 14 km ről tudtak indítani vele.

Előzmény: Hpasp (24583)
gaunt Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24594

A szovjet technika nem volt annyira érzékeny. Ha valaki a jelenlévők közül ott volt (és emlékszik) a medinai kirándulásunkra, ott elhangzott egy történet a szovjet technika zavartűrő képességéről. Pedig a történetben nagyobb teljesítményű földi berendezés dolgozott, mintegy 150 méterről.

 

Na pont ez az egyik, amiért nem hiszem el, hogy megsütötték a Krug radarját. A másik, meg, hogy a GM-123-124 járművekben volt egy PAZ rendszer is, ami a nukleáris robbanás hatásait csökkenti, beleértve a sugárzást is. Márpedig, ha az elektronika azt valamilyen szinten kibírja, akkor egy nyomorult repülőgépfedélzeti zavarórendszer az életben nem lesz képes hazavágni!

Előzmény: Volt tüzér (24590)
Volt tüzér Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24593

Biztos vagy benne?

 

Előzmény: Platon (24570)
Ba_G Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24592

Aha, megvan, itt olvastam: 

http://mno.hu/migr_1834/a-szekely-aki-levette-a-lopakodot-539511

 

A tiszt saját bevallása szerint már eredeti állomáshelyén is technikai újításokkal rukkolt elő, és mihelyt Belgrádba került, folytatta ezt a szokását, s emiatt rövidesen szembekerült feletteseivel. Daninak persze nem csak emiatt voltak öszszeütközései, az általa követett szemtől szembe stílust sem tűrték sokan az elöljárók közül. 
Dani azt mondja, hogy amikor a dandárnál vezetői értekezletet tartottak és ő fölvetette a lopakodó problémájának lehetséges megoldását, egyszerűen leintették azzal, hogy nem lehet lelőni ezzel a rakétával. Ekkor megkérdezte, hogy az ő osztályánál kísérleti jelleggel végezhet-e technikai módosításokat, ám ismét elutasították, holott még pénzt se kért volna a munkák elvégzéséhez. Amikor a NATO 1998-ban először fenyegetett bombatámadásokkal, ismét felvetette a módosítások szükségességét, ám ekkor sem járt sikerrel. Végül 1999 márciusának elején felsőbb engedély nélkül alakulatának radarjain elvégezték mind a két kidolgozott változtatást, és így várták a NATO légicsapásait, amelyek a béketárgyalások kudarcai miatt elkerülhetetlenné váltak. A háborút megelőző időszakban persze mással is foglalkoztak: intenzív kiképzéssel, amelynek központi eleme volt a támadások túlélésére történő felkészülés. 

Előzmény: Biga Cubensis (24587)
Volt tüzér Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24591

Az SZ-125-nek nem 30, hanem három centi a hullámhossza.

 

Előzmény: Platon (24563)
Volt tüzér Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24590

A szovjet technika nem volt annyira érzékeny. Ha valaki a jelenlévők közül ott volt (és emlékszik) a medinai kirándulásunkra, ott elhangzott egy történet a szovjet technika zavartűrő képességéről. Pedig a történetben nagyobb teljesítményű földi berendezés dolgozott, mintegy 150 méterről.

Előzmény: gaunt (24557)
Volt tüzér Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24589

Egy hajdani főiskolai tanárom ennél cifrábban járt. Akkoriban volt növendék, amikor a MiG-15-öt tanulták. Nos annyira titkos volt, hogy jegyzetelniük sem volt szabad eleinte. Nos egyszer csak kiszúrta az akkori MHS egyik újságjában Repülés? Rádiótechnika? azt a cikket, ami egy viszonylag részletes leírást közölt a repülőről. Újságot megvesz, tiszti iskolára bevisz, megmutat. Erre elvették tőle az újságot és titkosították. Másnap megint kiment és az összes pénzét ráköltve vett valami 15 példányt, amit aztán az iskolán elkezdett osztogatni. Erre megfenyítették.

Előzmény: manhattani (24541)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24588

Azt mondta hogy háborús PR volt ez a része. Egészen pontosan marketing trükknek nevezte.

 

Valójában nem módosítottak semmin.

 

Itt megnézhető. (33:49 -nél)

 

Elég kemény. Ilyen szintű gyűlöletet ritkán látni, mint amit Aničić ex alezredes (a nagy gyűlölködésben sikerült lefokoztatnia magát) összehoz.

 

 

Viszont a B-2 ben mind a kettő egyetért, minden gyűlölet ellenére.

Előzmény: Biga Cubensis (24587)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24587

úgy értettem, az eredetiben én is újításról olvastam.

valahol vitáztunk Platonnal, és úgy emlékszem azt mondta, hogy ezeket visszavonta.

de majd jön és tisztázza... :)

Előzmény: Ba_G (24586)
Ba_G Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24586

A bulvársajtó ezeket tévesen a radarok számára "láthatatlannak" nevezte, ami nem volt igaz. A hivatalos meghatározása ezeknek a repülőeszközöknek "alacsony észlelhetőségű", vagyis ez azt jelenti, hogy felderíthetők, de csak jóval kisebb távolságból, mint a hagyományos repülőgépek. Az alezredes sokat gondolkodott a lehetőségeken, hogyan lehetne könnyebben "láthatóvá" tenni a lopakodókat. A radarhullámok visszaverődési jellemzőit sok minden befolyásolja. Összefüggés van az alkalmazott hullámhossz és a repülőgépek vagy azok jellegzetes részegységeinek mérete között. (...) 

 

Dani Zoltán arra gondolt, hogy a régi, méteres hullámhossztartományban működő radarokkal talán lehetne valamilyen eredményt elérni. Ezek elvileg elavultnak számítottak, de még több típusuk is üzemben állt. A Nyeva rakétaosztályok felderítőradarja például ilyen kategóriájú volt, a P-18-as nem is hagyományos értelemben vett radarra, hanem egy rakás egymás mellé állított régi Yagi rendszerű televíziós antennára hasonlított, amelyekkel egykoron tele voltak a háztetők. Ha ennek a hullámhossza még nagyobb, azaz a frekvenciája alacsonyabb lenne, akkor nagyobb eséllyel verődhetne vissza a "lopakodó" gépekről. Ennek gyakorlati megvalósításához kisebb átalakításra volt szükség. A frekvencia bizonyos határok között szabályozható, ezentúl még néhány kondenzátort is kellett cserélni a radar berendezéseiben. (...) 

 

A NATO egyik komoly hiányossága volt, hogy ezekkel az "elavult" rendszerekkel nem számoltak, a bemérő és zavaróeszközök sem működtek az alacsony VHF-tartományban. Ennek nagyrészt technikai okai vannak, nem lehet olyan eszközöket készíteni, amelyek képesek működni többféle egymástól lényegesen eltérő hullámsávban. A híres HARM rakéták sem veszélyesek a "méteres" radarokra, ezért aztán ezeket kevesebb korlátozással lehetett alkalmazni.


Dani Zoltán az újítását beterjesztette vezetői elé, akik azonban nem engedélyezték annak végrehajtását. Ez később komoly hibának bizonyult, de akkor még ezt nem lehetett tudni.

 

A felkészülés során végzett hatalmas munka, amiért akkor nyilván nem volt népszerű a beosztottai körében, meghozta a gyümölcsét. Mindezt párosították a sajátos taktikával, az átalakított P-18-as radarral, de a lelövések mellett nagyon nagy eredmény az is, hogy a háborút az alakulat összes katonája sértetlenül átvészelte.

 

Előzmény: Biga Cubensis (24585)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24585

Platon szerint DZ azt mondta később, hogy ő nem állított ilyet, nem berheltek semmit.

Az eredeti riportban én is hasonlót olvastam.

Előzmény: Ba_G (24584)
Ba_G Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24584

Talán nem pont a linkelt blogposztban, de valahol olvastam szintén a napokban, hogy Dani Zoltán az F117-et tanulmányozva engedélyt kért a radarok módosítására (nem kapott), de a saját osztályában végül is megmókolták azokat, nagyobb, méteres hullámhosszra. 

 

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/mitoszrombolo/

Előzmény: Platon (24563)
Hpasp Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24583

A nyeva tűzvezető radarja ha nem csak a memóriám 30 cm körül dolgozik

 

H sáv 6~8GHz között.

Előzmény: Platon (24563)
Hpasp Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24582

Én úgy tudom hogy sosem repült egyedül. Mindig kapott vadászfedezetet.

 

:)

 

"The President of the United States of America, authorized by Act of Congress, July 2, 1926, takes pleasure in presenting the Distinguished Flying Cross to Captain Paul W. Tibbets, IV, United States Air Force, for extraordinary achievement while participating in aerial flight as a B-2 Mission Commander, at or near Yugoslavia, on 8 April 1999. On that date, Captain Tibbets made aviation history by leading the world's first B-2 combat sortie without package support during Operation ALLIED FORCE. He displayed exceptional courage, skill, and endurance while flying a 30-hour combat mission, penetrating an advanced integrated air defense system that included an impressive array of ground threats, with no suppression/destruction of enemy air defense or offensive counter-air support available. Using his expert knowledge, Captain Tibbets resolved a system anomaly, which would have inhibited release, within minutes of striking his targets. Employing the new Joint Direct Attack Munition, Captain Tibbets successfully targeted 16 separate impact points and destroyed critical military production facilities including the Smederevo Petroleum Product Storage near Belgrade, a radio relay facility, and an arms production plant in Kragujevac. The professional competence, aerial skill, and devotion to duty displayed by Captain Tibbets reflect great credit upon himself and the United States Air Force."

Előzmény: Platon (24578)
Hpasp Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24581

18 000 metert ir a WIKI Szerintem erre a magassagra keptelen a B-2.

 

:)

 

 

Előzmény: Kuruc72 (24579)
Hpasp Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24580

A Northrup 15 Km ad meg service ceilingre, a nyevára meg 18 Km van megadva. A samsimes doksiban is szerintem.

Ha az F117-est 15km ferde távolságtól látta az SzNR, és a B2 cirka 15km magasan repül, akkor...

:)

Előzmény: Platon (24578)
Kuruc72 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24579

18 000 metert ir a WIKI Szerintem erre a magassagra keptelen a B-2.

Előzmény: Hpasp (24575)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24578

Szerintem a B-2 a Nyeva hatásos megsemmisítési zónája felett repül

 

A Northrup 15 Km ad meg service ceilingre, a nyevára meg 18 Km van megadva. A samsimes doksiban is szerintem.

 

 ezért is engedték support nélkül repülni.

 

Én úgy tudom hogy sosem repült egyedül. Mindig kapott vadászfedezetet.

 

Előzmény: Hpasp (24575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!