Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3610

"A Keletiben D70 van?"

Igen.

Előzmény: fullspeed15 (3609)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3609

Ezért jó a hívó.

Nálunk Százhalombattán nincs kijárati hívó (SH), és ha bármilyen oknál fogva vör9s mellett kell kihaladnia a vonatnak, akkor az fszt.-nek kell írnia egy "kódexet", hogy írásban engedélyezze a vonat kihaladását.

 

A Keletiben D70 van?

Előzmény: D55 (3608)
D55 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3608

Nem voltak olyan nagy késések, csak az állomás átbocsátóképessége  csökkent le. Gondolom, hogy ha a reggeli csúcsban történt volna ez (szóval munkanapokon), nagyobb késések lettek volna, de így, hogy a vonatok 40 helyett 15-el mehettek, a tolatás pedig annyira nem volt ellehetetlenítve, nem voltak nagy késések. Legfeljebb én késtem, amikor a szolgálati átjáróban 5 percet állahttam, míg a kör IC hívójelzéssel eldöcögött mellettem. :-)

 

A Mecsek IC viszont kb. +60-al jött meg, de szerintem ez a Bükkösd és Abaliget közötti incidenssorozat miatt lehetett.

Előzmény: fullspeed15 (3607)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3607

Akkor voltak nagy késések, mi? :-)

Én életemben max. 2X kaptam hívót, úgy, hogy másfél éve naponta járok vonattal. (Kivétel hétvége+ nyáriszünet) :-))

 

Előzmény: D55 (3600)
GyöBzs Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3606
Fényerősség állítható vele, 2 állású kapcsoló.
Előzmény: D55 (3603)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3605

Köszi!Gyönyörü biz.ber.:)

Előzmény: djkoxi (3604)
djkoxi Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3604

Szívesen!

"Az ígéret szép szó ha megtartják!" (Forrest Gump)

Küldök majd jobbakat is ha tudok még szerezni. A technikai részröl is.

 

Előzmény: Kemiviki (3602)
D55 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3603
A mozdonyokon mire használják a lámpás vezetőállásjelző alján lévő kapcsolót?
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3602
Nagyon köszi!Van még róla képed?Nagyon tetszik!:)
Előzmény: djkoxi (3598)
djkoxi Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3601

Vonzod a hibákat? Felénk ne gyere:))!

Eperjeske átrakó. Nem neylon, kattógós XJ.

Előzmény: D55 (3600)
D55 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3600

Ma voltam a Keletiben. Berendezés elfüstölt, hívóval közlekedtek a vonatok, tolatás néha kék jelzők mellett bonyolódott.

 

Reggel a Baranya IC-n (amivel mentem) Bükkösd és Abaliget között az EÉVB meghülyült (inkább a térköz), be is fogta a 20-al haladó Inter City-vonatot gyorsfékkel.

D55 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3599

Hol van ez?

 

Hogy néz ki ez a bizt. ber.? :-)

(Felőlem a plafonon is lehetne, csak jelfogós legyen, ne neylon. :-)  )

Előzmény: djkoxi (3598)
djkoxi Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3598

 

Üdv!

D-67.

Kezelés: x és y irány, a gombok szinei irányonként különbözőek. Ha két összetartozót nyomsz felengedés után a kezdőpontnál megjelenik a szabadfény. Ha tolatásjelzőknél nyomod ott a tolatásjelzők lesznek fehérek a vágányútban. Ha két nem összetartozó színt nyomsz csak a vágányút áll be. Természetesen értelmes vágányútnál.

Nincs tolató és vonatszint.

 Az egyéni váltóállítógombok lenyomva rögzíthetőek ez az egyéni lezárás. Kényszeroldás van vonatnál és tolatónál, vágányútvisszavonás csak egy van érvényes mindkettőre.

Szép, nagy berendezés.

 

Egyenlőre ennyi röviden (bocs) hosszan.

fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.17 0 0 3597

Értem.

Csakmert Százhalombattán van 4 csengőgomb, térközőr pedig nincs.

Tegyük fel, az egyik gomb a kényszeroldás, a másik kettő a két toronyé.

Csak van még egy. :-)))

Előzmény: Infós (3596)
Infós Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3596

Szvsz egy kérdőjel/mondat arány éppen elég. :))

Csengőgombok: attól függ, hogy hány külön embernek akarsz jelezni.

Torony: iroda felé, térközőr felé.

Iroda: a két torony felé (plusz a kényszeroldó, leánykori nevén feloldó is ugyanolyan szerkezetű készülék)

Térközőr: két szomszéd felé

 

(Így hirtelen.)

Előzmény: fullspeed15 (3594)
D F T Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3595
Ha PT-n beszól a mozdonyvezető az irodába, hogy a 1323. térközjelző vörös, akkor mit mondasz neki?

Nem biztos, hogy azt kell neki mondani, amit írtál, mert az csak akkor szól be PT-n, ha nem kapott előjelzést a vörösre és az irányítóval nem tudott értekezni.
Előzmény: Infós (3588)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3594

SH-nál a következő szempontok alapján szabják meg a csengőgombok számát???

-helyes/helytelen vágányon

-ki-vagy bejáratról van szó

-és hogy melyik torony

 

Tehát ezek határozzák meg a csengőgombok számát???

Kemiviki Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3593
Ha nem hát annak örülök.:)Biztos félreértettem.:)Én a Tjm-re gondoltam,de aztis tudom hogy nem 100%-os dolog és néha annyit ér mint halottnak a csók,de ép arra van szerintem /saját vélemény/hogy az fszt.beleavatkozon a térközi közlekedésbe ha kell.
Előzmény: Infós (3591)
V46 021 Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3592

 

, hogy a Batyin volt-e...

 

Nem.

Előzmény: Infós (3589)
Infós Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3591

OFF

Mérgesnek?? :-)))

Miért lennék mérges?! :-)

Te mire gondoltál? :-)

ON

Előzmény: Kemiviki (3590)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3590
Azt hiszem nem egyre gondoltunk,de azért nem kell mérgesnek lenni.Én csak kérdeztem arról ami nem igazán értettem.:(
Előzmény: Infós (3588)
Infós Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3589

"Várj csak, én a szigeteltsín jelzőre gondoltam :)"

Ehh.. Én is. :-)

 

Nem tudom, hogy a Batyin volt-e. V46 021? :-)

Előzmény: GyöBzs (3587)
Infós Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3588

Ha PT-n beszól a mozdonyvezető az irodába, hogy a 1323. térközjelző vörös, akkor mit mondasz neki?

Gondolom valami ilyet:

EÉVB* hiányában két perc után, EÉVB-vel azonnal, max. 15-tel meghaladható, és ha feljön a szabad kép a vezetőállás jelzőn, akkor annak megfelelően, ha nem (vagy nincs is EÉVB), akkor pedig vmax. 15-tel végighalad a térközön, feltételezve, hogy segélynyújtásra váró vonat van a foglalt térközben. Ha a térköz ténylegesen foglalt: az elől haladó vonatot legfeljebb 200 m-re megközelítheti.

(Ha hiba van benne, tessen ám szólni! ;-)  )

És így ennek ugye nincs értelme, bőven elég annyit mondani, hogy "utasítás szerint járjon el". Ugyanis minden lehetséges teendő a mozdonyvezőtőt függ, nem függ össze azzal, hogy a szolgálattevő mit lát vagy mit tud.

Persze érdeklődni adott esetben érdemes lehet, de szvsz sokszor felesleges.

 

Szal nem mondhatsz neki olyat, mint egy bejárati jelzőre, hogy — hiába nincs jelfeladás —, azonnal meghaladható a térközjelző, nem mondhatod neki, hogy — mint a foglaltra járatás esetén — max. 40-nel bejárhat a foglalt vágányra.

 

Ez a HÉV-nél is így működik, noha nem PT van, hanem vonali rádió, és az összes térközjelző és szigetelt szakasz szentendrei vonal belső szakaszán vissza van jelentve a kezelési körzet pultjára. Szal úgyis látja a forgalmász, hogy mi a pálya, hol van jármű és hol nincs, nem kell mindenféle térközcsoportokkal és térközzavar-oldással bíbelődni (ugyanis a TkZav-oldáshoz legalább 20 perces követés kell, ami igen ritka). A térközjelzők bizt. ber. szempontból állomási jelzők.

 

És hiába látja, tudja, ugyanazon elvek szerint születtek a jelenleg hatályos szabályok a HÉV-nél, mint amik a MÁV-nál is élnek.

 

Ja, meg vannak védő térközök, ahol igen jó lenne, ha a forgalmista rárádiózhatna a motorászra, hogy az első vörös (csak védőtérköz szerepét betöltő) térközjelző mittudomén, 40-nel, megállás nélkül meghaladható, a térköz szabad. Ha pl. van visszajelentés az elől haladó vonatról (akár külön érdeklődéssel, lévén a követési rend térköztávolságú), akkor pedig az álfoglalt szakaszt fedező jelzőt is meghaladhatja, max. 15-tel (síntörés!), megállás és Figyelj! jelzés adása nélkül. Kicsit pörgősebb lenne, és szvsz a vonatközlekedést nem veszélyeztetné jobban, mitn a jelenlegi metódus.

 

*: EÉVB: itt: Intendon, vagy azzal megegyező, illetőleg nagyobb biztonságot .... :)

Előzmény: Kemiviki (3586)
GyöBzs Creative Commons License 2007.03.16 0 0 3587
Várj csak, én a szigeteltsín jelzőre gondoltam :)
Az 1967-től érvényes BHÉV F.1. 73. pontja azt írja:
"73. Szigeteltsín jelző

A heveder mellett vörös-fehér sávozás mind a két sínszál talpán és gerincén, kívül-belül egyaránt.

A szigeteltsín jelző a szigetelt vágányrész elejét, illetőleg végét jelzi. Ha a szigeteltsín jelző a biztonsági határjelző után következik: behaladó tehervonatoknál a zárfékező "Nincs határ!" jelzést mindaddig köteles adni, amíg a vonat utolsó tengelye a szigeteltsín jelzőt meg nem haladta".

Eszerint érdekes a végigfestett, akkoriban már átadott Batthyány tér állomás, illetve az önműködő térközös rész térközhatárai (volt jelölve vagy sem ezzel a jelzővel).

A vörös-sárga árboc nem az útátjárót fedező térközjelzőre utalt? Az A17 lehetett ilyen, mert utána volt még egy jelző a váltók előtt, nem? De a Bm1a, Bm1b, Bm2a, Bm2b (Csillaghegy) is tuti ilyen volt...
Előzmény: Infós (3585)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3586

 "mint a MÁV-nál, nem rendelkezhet róla az fszt., hiába látja az összes térközjelzőjét és az összes szig. sin-jét"

 

  Ezt nem értem?:(

Előzmény: Infós (3585)
Infós Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3585

Térközhatáron??

A térközjelző tudtommal a HÉV-nél forgalmi szempontból nem több, mint a MÁV-nál, nem rendelkezhet róla az fszt., hiába látja az összes térközjelzőjét és az összes szig. sin-jét.

Batyin — mióta az eszemet tudom — a fehér sáv egy rézsútos kék sávval meg van szakítva. Amikor pár éve a jelzőcserék voltak, egy rövid ideig nem így volt, de javították.

Jelenleg:

Vörös-fehér: az adott jelző és a rákövetkező jelző között a biztosítóberendezés gépi úton ellenőrzi a szakasz foglaltságát.

Fekete-fehér: nem ellenőrzi.

Sárga-fehér: külön előjelző vagy ismétlőjelző

Sárga: önműködő térközjelző

Fehér: önműködő útátjáró fedezőjelző

Régen volt pl. vörös-sárga és hasonlók (Aquincum A17(?) jelzője ilyen volt Filatorigát teher felől), valami külön előjelzővel rendelkező főjelző vagy mi a kín volt a jelentése.

(Az új utasítás szerint lehetőség lesz rá — amit egyesek szerint ki is fognak használni —, hogy ne legyen nyíltvonal Battyhány tér és Aquincum elágazás, valamint Békásmegyer között. Ez érdekes téma. :)) )

Előzmény: GyöBzs (3583)
Infós Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3584

Mi a szolgálati hely?

Minden, forgalommal összefüggő munkakörben levőnek ismernie kell, mégsincs definiálva.

Előzmény: GyöBzs (3582)
GyöBzs Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3583
Azt csak állomásokon kellett alkalmazni vagy a térközhatárokon is festegettek szorgalmasan? Pláne önműködő térköznél...

És az akkor újdonságnak számító Batthyány téren is kellett alkalmazni?
Előzmény: Infós (3581)
GyöBzs Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3582
Régi Tiszatenyő 1-es váltóhoz kapcsolódóan merül fel bennem, hogy Egerben mennyivel is lehet tolatni a kezdőponti váltókörzetben? Ott a helyzet fordított, az Eger rendezői Dominóról vezérelt váltózárkulcsos technológia leledzik... biztosított formában...

Ha már itt tartunk, mi is az a váltókörzet? Kitérő? Kitérőkörzet? Hivatalosan a mv. nem rendelkezik ezek magyarázatával, pedig használnia kellene...
Előzmény: Vendégsín (3576)
Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3581

Ugye régen volt a szig. sinnek jelzése, amit egy időben a Jelzési Utasítás is tartalmazott..

Érdekes: a HÉV-nél ez kiderül a jelző árboc-színéből. :))

(Igaz, így egy fontosabb információ veszik el. :( )

 

(Megjegyzem, jó lenne, ha külön szedné az utasítás a lezárt tolatóvágányúton alkalmazható sebességet a nem lezárt tolatóvágányúton alkalmazhatótól, mert így igen felemás megoldás született.)

Előzmény: GyöBzs (3575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!