" ... az A1 és az A5 között az alapvető különbség az, hogy használat közben mennyit nyíródik (viszkozitás változásra gondolok), az A5 kevesebbet ? ... "
Valóban ez a legfontosabb eltérés a két minősítés között, így ennek következtében az A5 minősítésű olajok hosszabb (pl. az új Volvo modelleknél 30 ezer km) szervizciklusokra is alkalmasak.
" .... Mi kapható most ami ford 913mat és A5-t is tudja? .. "
Már több cég is forgalmaz ilyen motorolajokat, így mindkét általad írt követelménynek megfelel pl. többek között a Castrol Magnatec 5W-30 A1, az Elf Evolution SXR 5W-30, a Motul Specific Ford 5W-30, az OMV Bixxol special FO 5W-30 és a Valvoline DuraBlend FE 5W-30 is.
Jól látom hogy az A1 és az A5 között az alapvető különbség az, hogy használat közben mennyit nyíródik (viszkozitás változásra gondolok), az A5 kevesebbet ?
2 Gyártónál találtam Ford 913C-t és érdekes módon A5öt is (egyszerre) de úgy tűnik, jól gondolom hogy egy A5 olaj simán tudja a Ford 913-makat a C-t is?
Előfordulhat az hogy egy motorolaj terméklapján fel van tüntettve egy jóváhagyás (pl total future 5w30) mondjuk a ford 913C, de az 1 literes kiszerelés cimkéjén pedig nem? (vagy azért nem mert régen nem tudta, és az olaj még régi?)
" ... A FORD: M2C-917A és a 913nak van köze egymáshoz ... "
Mindössze annyi hogy mindkettő Ford motorolaj jóváhagyás, egyébként a WSS-M2C-917A lényegében a VW 505 01 jóváhagyás "fordosított" változata (annak idején a Galaxy-kba 1 az 1-ben a VW 1.9 PD TDI motorokat építették be, ezért volt rá szükség), azaz a két eltérő jóváhagyású (913A/B/C vs 917A) motorolaj nem cserélhető fel egymással.
A rendelkezésemre álló infók alapján ehhez a modellhez valóban használható (lenne) a Ford Formula XR 10W-40 motorolaj is (ha lenne neki Ford jóváhagyása - de nincsen) azaz szvsz maradj a megfelelő (azaz legalább WSS-M2C 913A) jóváhagyású 5W-30-as olajnál.
Ha a gépkönyv 5w30-at ír elő sztem nem érdemes mást belerakni, a lényeg, hogy legyen meg az előírt Ford minősítése ami valszeg a gyári Ford Formula 5w30-nak és szinte minden nagyobb olajtársaság által gyártott egy-egy terméknek megvan!
Én Shell-ről és Total-ról tudok nyilatkozni, ott az alábbiak:
Shell Helix F 5w30 (Ford WSS-M2C913A1 és WSS-M2C913B1-hez)
Total Quartz Future 9M 5w30 (Ford WSSM2C 913 B, WSSM2C 913 C)
Had kérdezzem már meg, OMV Bixxol Special FO 5W-30 ez szintetikus? (A leírás alapján a legjobbnak gondolom amit ford 1.4 benzinesbe rakhatok (van A1 és A5 is és Ford jóváhagyás is))
Vinném a gépet (Ford Fiesta 2005-ös 1,3-as 8 szelepes benzines) olajcserére és tanácstalan vagyok, mert nem értek az olajokhoz. Napi munkába járásra használom a kocsit télen-nyáron. A kézikönyv szerint 5w 30-as olaj kell a gépbe. A szervizes nagyon ajánlgatja a CASTROL Magnatec A1 5W 30-as és a Ford Formula XR 10W40-est is.
A kézikönyv szerint a 10W40-es is használható, egyébként jóval olcsóbb. Szerintetek mi a különbség (a márkán kívül)? Van nekik Ford Formula 5W 30 is.
A műszaki adatlap (többnyire) marketing termék, így ott szépíteni is lehet a valóságot. A valóságnak nem megfelelő tartalmú biztonsági adatlapba viszont néhány hatóság beleköthet, így azzal nem szokás huncutkodni.
Erősíts meg légyszíves! Egy 2002. szeptember 24. keltű dokumentum írja le az összetételt? A szintetikus kifejezés a Kuvait Petroleum International Lubricants Ltd-nél azt jelentette, hogy poly alpha olefin és szintetikusan módosított ásványi olaj az összetétel?
Kétéves revízióra viszem hamarosan az autót. 1,2 16v-s thaliáról van szó.Tavaly 10w-40-es ELF EXCELLION-t kapott.Mivel kicsit drágán mérték bele a 4,5l olajat,úgy döntöttem,most én viszem az olajat.A márkaszervíz ragaszkodik a renaultos jóváhagyással ellátott olajhoz./Ezt úgy értik,hogy a flakonon legyen rajta az RN-es jel./Nos azt hiszem,találtam ilyet.ELF EVOLUTION SXR 5W-40;ill.ELF EXCELLIUM NF 5W-40.Állítólag a kettő között nincs semmi különbség...
(amíg a szakik nem jelentkeznek addig elmondom hogy) a rendelkezésemre álló infók szerint ehhez a típushoz egyértelműen SAE 10W-40-es (ACEA A3/B3 minősítésű) motorolajat álmodott meg a tervezője, szvsz a futásteljesítmény ismeretében nem célszerű az 5W-40-es olajokkal kacérkodni.
Sziasztok egy ROver 75cdt-m van 230000km-el. legutóbb castrol10w40t raktunk bele amitől erős hangja dizeles.azelött állitólag 5w40 volt benne hangja mint egy benzinesé,viszont néha mikor a turbónak lökni kellett volna a kocsit olyan produkált mintha csúszott volna a kuplung.10w40-el ez megszünt,turbó nyom rendesen.Megint olajcsere előtt állok szakik hozzászólását szivesen várom.Köszönöm
Ez szvsz elég nagy..., mert a mi éghajlatunk nem igényli a 10W-t se, nemhogy a 15W-t, a 40 meg így is úgyis annyi, egy 5W nagy általánosságban jó egy kocsiba. Miért gyilkoljuk le a motorokat a 15W-s ásványi kocsikenőcsökkel, amiknek csak hideg motornál van szerepe?
Amúgy milyen évjáratú 1.3 Stiftek igénylik? Ismerős 2002-ese úgy repül a 0W40 és 5W30-akkal mint a szél. :)