Keresés

Részletes keresés

Robaj+ Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1431

Érdekes ez a Kárpáti sport : 

mit lehet róla tudni ?mi a története ? 

- ezt a típust ha jól tudom nem hozták ide, belpiacos volt.

Érdekességnek jó dolog, de a véleményem szerint a motor ( gyenge váz szerkezet) ( a "régi" Rigáknak erősebb a váza ) és annak blokkja nem alkalmas a terep illetve cross motorozásra, amire szánták ezt a sport jelegű Kárpátit.

Ha stabil működésre tudjuk hozni a gépet és elvisz A- ból B- be azzal már túlteljesítettük a gyári paramétereket. 

 

Amúgy nagyon szép a gyűjtemény ehhez csak gratulálni lehet, megjegyzem a sok orosz masina között találtam egy Romet Kadet-et is a Kárpáti sport képen a Romet tank matrica látszik és a blokk, így már nem simán ötös csillagos ötös a gyűjtemény. :-) 

Előzmény: darusferi63 (1427)
Robaj+ Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1430

Sziasztok

 

Üdv darusferi63, amit belinkeltem abból az utóbbi tetszik annak a felszerelése az elképzelésem szerint egyeszű a két oldaltáskát összekötő részt elvágni majd meg kell toldani hogy méretes legyen a motor csomagtartójára : 

majd ezt követően arra kell valami megoldást találni hogy ne érjen a kerékhez... ezt meghagyom neked, a hátsó teleszkóp is segít ebben a határolásban.

Nálam is egyszerű a történet :  

a táskák oldalán erős akasztó van ezt a kosárra teszem mivel emelt helyzetben vannak a táskák a kosár miatt nem érnek a kerékhez gumipókkal rögzítem az egészet és kész is.  

Előzmény: darusferi63 (1418)
darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1429

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1428

Gyarilag feher delta.

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1427

Karpati sport.

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1426

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1425

A muzeum,

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1424

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1423

A muhelyben .

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 1422

Sziasztok !

Gyermekkoromban a nagybátyámnak egy Verhovina 4 -es volt ezt  legjobban azért kedvelte hogy lefelé tankos lévén az ő korában könnyü volt rá felszállni . Ha elmentem náluk rögtön  ott sündörögtem mellette , végül egy idő után , szavait idézve   mondta hogy  ,  "  menj kerülj vele egyet " szép emlékeim vannak  a erről a 4 es ről .

Katonka Balázs -al  beszélgetve rég mondtam hogy szeretnék egy ilyet , ma szólt hogy sok elfoglaltsága mellet ma  rá ér és menjek el hozzá . Így felkerestem egy a Riga -kat jól ismerő vérbeli Rigást és gyűjtőt Katonka -t .

Egy az 1970 -es évek elejéről  származó olvasható tipustáblával és ha nem is fel ujitott ,  de hiánytalan motornak a

karburátort ki takarítva a több mint egy évtized es állás után első próbálkozásra szépen indult ,és Balázs t az utcán vigan "repítette " .

Ezt követően Katonka " elvtárs " megmutatta gyűjteményét  kis múzeum -at .amiben fellelhetők kevés számban készült vagy ritkán látott darabok is és mindegyiknek el tudja mondani a múltját , ő hozzá kerülésének idejét és

néha érdekes körülményeit . készítettem néhány fotót  csak közben be sötétedett és nem a leg jobbak lettek  , de majd legközelebb .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

így 

 

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1421

Üdv Roncsfelujitó ! 

A Skoda hoz van nyomszerkezetem , meg fütőmotor  .

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1420

Üdv Tibi  !

Látom lesz azon a motoron tennivaló , annak ellenére hogy lábon ment haza . Lánckerék pótlásában holnap lépek használt másikat de jót biztosan találnak , meg gumit is . A berugó , az cserés , A hangtompítóval  mi az elképzelésed ? Kár hogy valaki  át ütötte  , azt gondolták azzal gyorsabb ? Hát ha közben nem lesz jobb  ,  akkor sajnos csak a régit fogod tudni bele rakni .

Eljuttatok majd új belsőket is  .

roncsfelújító Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1419

Üdv Steyr55!

Igen, eddig még nem is hallottam a típusról. Tovább olvasva azt találtam, hogy osztrák bogárnak hívják a szintén boxer motorja és a közös tervezőjük miatt. A hűtőrendszer mivel gravitációs a hűtővel nagyjából meg is volt az egész ha jól gondolom, mivel ebben az esetben nincs termosztát sem vízpumpa. Az ilyen népautóknál szerencsére a kor legegyszerűbb megoldásait szokták használni, ami teljes felújításnál előny, hogy nincs túlbonyolítva. A hűtő legyártása azért biztos nem volt egyszerű. Ha ez a 2 db igaz akkor mindenképp kuriózum nálunk az autód, úgyhogy a kispolski cseréjével jól döntöttél:)

Igen a Skoda vaslökhárítós, ezt-azt begyűjtöttem már, meg édesapámnak is maradt az S100-asából amit cserélt vagy éppen ki nem cserélt rajta. Mivel a műszaki alap alig változott ezeknek is hasznát veszem. Néhány boltban még lehet szerezni hozzá elemeket, közép és külső küszöb volt, első sárvédő ehhez a kasztnihoz nem, de aztán találtam máshol. Ha van Neked hozzá alkatrészed azzal ne a Rigások fórumát terheljük ha megadod a telefonszámod felhívlak és megbeszéljük.

A motorjaimat viszont még leírom, azok végül is kétkerekűek akár a Rigák és Verhovinák. Az első nagymotor és egyben első saját kétkerekűm egy Csepel 125 volt családi indíttatásból. Aztán még vettem hozzá mert mindig kell az alkatrész, de egy idő után már a donorokhoz is megvolt minden mivel szorgalmasan jártam a börzéket. Így már 3 van. Innen tovább indulva lett aztán Danuvia, Pannónia P10, T1, MZ ETZ 150 és sport Czetka. A négy utolsó papíros, ebből 3 forgalomban van az új rendszámmal, és az egyik Csepel papírozható még. A többi gyűjteményi darab amik néha meg vannak járatva egyébként meg jól eltakargatva. De ennyi épp elég is, mert sok lenne egyszerre. Ha meg messzebbre akarok menni nem csak a környékbeli falukban a papírosak közül egy 200 km-es út egyiknek sem kottyan meg. Mindegyik jó gép, nem tudnám eladni őket.

Előzmény: Steyr55 (1409)
darusferi63 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1418

Üdv Robaj !

Nem is tudtam hogy ilyen táskákat lehet kapni nagyon vagányak  legjobban az az utóbbi tetszik . Akkor már csak annak a rögzítését kell megoldani ,nagyjáből akár ahhoz hasonló formában .

Robaj+ Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1417

Van itt baj éppen elég, lesz mit csinálni, én ezeket az "ezer" éves orosz külső gumikat hagynám a francba valami újat vennék rá, pl a jó bevált vee rubit, persze a veterános értékéből veszítene mert azzal a régi gumival van eredeti hatása, csak nehéz beszerezni, de nem lehetetlen valamelyik börzén biztos lehet találni.

A hátsó lánckerék beszerzésére nincs tippem, börzén nem szoktam ezt figyelni, a kép mutatja hogy mindenképpen cserés.

A kipufogó fojtásán megvagyok lepődve, hiszen szinte nincs vagy csak alig van fojtás és azzal nem szokott baj lenni, ennek a cseréjét vagy javítását hogy tudod kivitelezni-megoldani ? 

Amit korábban írtatok hogy donor motort érdemes venni, szerintem is mert arról könnyebb leszerelni az alkatrészt, mindezek mellett egy ritka típusról beszélünk. 

Érdekes dolgok derülnek ki, és még ott van a blokk állapota, a gyújtás, a karburátor.

 

      

Előzmény: vermestibi2 (1416)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1416

Hozzákezdtem ma a Verhovinához, de nem sokat haladtam. Az első gumin ezt találtam:

Nem értem, mi ez a lyuk, olyan, mintha gyári hibás lenne vagy mintha belelőttek volna a gumiba. Mindenesetre ez így nem túl üzembiztos, ezt a gumit cserélni kéne. Nekem nincs itthon Riga gumim - Feri, mi legyen? Vadásszunk rá eredeti gumit vagy vegyek rá valami újat? A hátsó gumi jónak tűnik, a belső is, legalábbis két-három óra alatt nem eresztett le.

 

A hátsó kerékkel más baj van. El van kopva a lánckerék és ledobálta a láncot, ez egyértelműen látszik: a lánckereket tartó három csavar feje annyira le van darálódva, hogy nem fogja a kulcs, így roncsolás nélkül ki sem tudom csavarni. Kerestem másik lánckereket, találtam is valami olyasmit, de nem egészen olyan, mint ami a kereken volt: ez Rigáról származik, egy foggal nagyobb, még abban sem vagyok biztos, hogy összeépíthető a kerékkel. Feri, próbáljam ezzel vagy próbálsz keresni másik lánckereket? A lánckereket takaró lemez meg a csavarok alá való biztosító lemezt sem ártana cserélni.

 

A kipufogó furulyájának a belsejében gyárilag van három kupakszerű rész - itt szét van nyílva a furulya és el vannak mozdulva a "kupakok", egy teljesen ki is esett. Ez a legbarbárabb tuning: ha nem szelel a kipufogó, egy vasdarabot felkalapálnak a kipufogóban - gondolom, itt is ez történt. Emlékeztem, hogy nekem van egy furulyám, előkerestem, ez nincs szétnyílva, de, mint ezt most fölfedeztem, ez sem jobb, mert ebből meg teljesen hiányoznak a  légterelő "kupakok":

 

Megnéztem a berúgó kart is: tényleg el van hajolva, ami rajta van, vagy valami selejtes utángyártott cucc: mellé tettem az enyémet, jól látszik a különbség. Ez mindenképpen cserés, mert ami most rajta van, leverné a légszűrődobozt.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vermestibi2 (1412)
Robaj+ Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1415

Sziasztok

 

Üdv vermestibi2, jó munkát a Verhovina projekthez kíváncsian várom a fejleményeket mi hogy lesz...februárban mi is elkezdjük Janival a felújítási munkálatokat természetesen dokumentálom.

 

Az oldaltáska jó dolog ha van, nálam évente egyszer talán kétszer kerül fel a motorra a több napos túra-túrák alkalmával, a Decathlon-t tudnám ajánlani ott is vannak széles választékban kerékpár oldaltáskák két három éve én is ott vettem és megvagyok elégedve az oldaltáskával.

 

https://www.decathlon.hu/C-185959-kerekpar-kosar-taska

 

Az egyre jobban kedvelt népszerű webshopok-ban is vannak hasonló termékek mint pl az emag-on:

 

 https://www.emag.hu/dunlop-ketoldalas-kerekpartaska-csomagtartora-1445/pd/D6JKN1BBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_ebf64bd372a9e6bf6a1dd5dae953f606af61f40b4355767a29b4a2af9cccf075_1578213415&scenario_ID=49

Előzmény: vermestibi2 (1412)
darusferi63 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 1414

Üdv Tibi ! 

A nyáron nézegettük hogy célszerü lenne a fehér  " túra Riga ra valamilyen oldalsó tároló  ,   csomagtartó .

A neten bejátszasban láttam ilyesmit , csak sajnos nem tudtam be linkelni ,de ha igy be irom , elő jön .

              av 88 Avri 1964 

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 1413

Üdv Tibi !

Jó hogy le fotóztad legalább jobban látszik majd a különbség ha elkészül  . Énnékem fel sem tűnt ,  csak te hívtad fel rá a figyelmemet ,  hogy az új tankmatrica   fordítva van rajta .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 1412

A legújabb projekt:

Darusferi egyik ismerősének a motorja. Üzemképes volt mielőtt szét lett szedve és újra lett fényezve. Terveim szerint pár héten belül kész is lesz. Főleg ha megússzuk a blokk széthúzását - most elég kétesélyesnek látszik; lehet, hogy nagyon el van gyengülve a sebváltó villa rugója.

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.03 0 0 1411

Üdv Robaj !

Köszönöm az árlistát .  Érdeklődöm jobb árak felől s annak tudatában várunk majd veletek is   közösen   ötleteket , továbbá igényeket .

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.03 0 0 1410

Üdv Steyer55 !

Ne szerénykedj , megy néked a," szövegszerkesztés "a kép feltöltés nem a legerősebb oldalam , de majd kérünk segítséget , vanak gyakorlottabak motorosok  ebben  Pld :Robaj , Vermestibi  és még sorolhatnám .

Steyr55 Creative Commons License 2020.01.03 0 0 1409

Steyr 55.     Üdv.roncsfelújító örömmel  olvastam, hogy érdeklődésedet felkeltette a régi autóm  és utána néztél.  Röviden az adatai  évj.1934-es   1.2l a motorja vízhűtéses gravitációs  váltó tolókerekes kardános, difi felcsavarozva az alvázra ,lehajtás féltengely kardánkeresztekkel, kerékméret 5-16  ,   a teteje lemez és hátratolható teljesen . Ferdinánd P. tervezte Hitler kérésére  ami 5000. birodalmi márkába kerülhetett max.  A háború miatt  csak 13700, db  készült belőle. Tudomásom szerin már csak 2db. van belőle az országban. Nem gondoltam ,hogy ilyen sokáig fog készülni, ugyanis több szaki csak hitegetett  végül nekem kellet megtanulni a hűtőt legyártani. stb. Ami még kell hozzá nekem rengeteg munka egy kis pénz meg egy nagyon türelmes feleség.  Kb.35 éve vettem egy Kispolszkit adtam érte amit felkellet újítanom.Hát röviden ennyi. Ha még érdekel a történet valakit szívesen folytatom legközelebb.Az alkatrészek beszerzésének a történetével.Ha          valakinek hasonló gondja lenne írja meg ha tudok szívesen adok infót. Kérdés roncsfelújító hozzád a Skodád vaslökhárítós  mert lenne hozzá még pár alkatrészem, vagy Miskolcon egy öreg barátomnak karosszéria elemei talán.Hallom vannak nagymotorjaid is milyenek?    Tisztelettel  egy öreg motoros.

Előzmény: roncsfelújító (1402)
Steyr55 Creative Commons License 2020.01.02 0 0 1408

Üdv. Bálint 23 írtam neked pár napja nem tudom olvastad-e de komolyan gondoltam,hogy megcsinálok neked 1 Verhovína hátsó lámpát ingyen gondoltam nem -e értetted félre,hogy nem válaszoltál .Egyúttal köszönöm a többieknek név szerint Vermes Tibi  ,Micukó68, és aki még megnézte a motoromat  és tetszett nekik .Nekem is tetszik a szakmai beszélgetésetek és önzetlen segítségetek egymásnak amiket olvasok csak így tovább .Tudjátok szívesebben kipucoltam volna 1 rozsdás tankot mint ,hogy gépeljek de csak bele jövök. Ha tudnék felrakni képeket megtenném, így kénytelen leszek  majd Darusferi63 barátunkat zaklatni  mert a gyerekeim messze laknak.                 Még egyszer én is Boldog újévet és jó motorozást esőt ja azt nem erre az évre mindenkinek.           Üdv.steyr 55.

Előzmény: balint23. (1403)
Robaj+ Creative Commons License 2020.01.02 0 0 1407

Sziasztok 

 

Üdvözöllek darusferi63 jó helyre került a tükör és még motoron is van ez a lényeg jó látni használd egészséggel.

Amiről beszéltünk le is fényképeztem hogy lásd az árakat : 

 

  

remélhetőleg lehet látni a lényeg az első sorban van fehér poló egy oldalon négyezer két oldalon ötezer forint a színes poló árak a második sorban van, nem olcsó és nem is szükséges csak egy lehetőség. 

Előzmény: darusferi63 (1406)
darusferi63 Creative Commons License 2020.01.02 0 0 1406

Sziasztok ! 

A legtöbb veterános  általában előnyben részesíti az eredeti alkatrészeket ,tartozékokat .Én magam is próbálom az eredeti ,vagy ha nem akkor legalább hozzá hasonlitók beszerzését . Igy van a motoron a viszapilantó tükör is , krómozott hátoldalu eredeti Riga tükör  beszerzése nem könnyü .  Ezen segített nékem   Robaj  (neki sem volt ,de kért egyet   Janika - tól ) s ezt  segítőkészen  ,önzetlenül  elküldte ! Amit köszönök !

Ma jó idő lévén örömmel, felszereltem s a tükör betölti funkcióját !

darusferi63 Creative Commons License 2020.01.02 0 0 1405

Robaj+ Creative Commons License 2020.01.01 0 0 1404

Boldog Új Évet minden Riga rulez fórumozónak.

balint23. Creative Commons License 2020.01.01 0 0 1403

Eredményekben gazdag Boldog Új Évet Kívánok a  Riga rulez esek

összetartó és egyre gyarapodó tagjainak !

roncsfelújító Creative Commons License 2020.01.01 0 0 1402

Végül is logikus, mivel a tetőcsomagtartót is csak akkor ajánlották felszerelni, ha nagyobb dolgot akartak vinni a kocsival. Utána le kellett venni. Dísz lenne esősorban nekem is, max néha lenne használva ha beválik a gép:) Ez egy utolsó variációjú keskeny futós Skoda, hátul vasalólámpás, elől az indexek a lökhárítóban de már ovális fényszórókkal. Alkalmi vétel volt pár éve, jó pár dolgot ki kell rajta javítani de ez vonzott főként. Na meg kíváncsi vagyok rá milyen menni egy farossal:)

BÚÉK minden mopedesnek!

Előzmény: darusferi63 (1398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!