Úgy értettem,hogy az autók extrái kőzül a leg jobb az állófűtés ,ez csak az én véleményem. Biztos van akinek a tolótető vagy a klíma vagy más fontosabb. Nekem volt egy merciben sajnos nem volt időm kiszereltetni olyan gyorsan elvitték a meghirdetett autót. Azóta minden alkalommal amikor lefagyott autóba ülök be hiányzik. A webastoszerviz.hu-tol kaptam árajánlatot, ők ezt raknák be. A Te megoldásokra is nagyon kiváncsi vagyok!
nem tudom honnan vetted h az evo a csúcs.....vki félretájékoztatott. :) attól h ezt hozták ki utoljára még nem a legjobb.....csak annyit mondok,hogy ez is elég precízen figyeli a ventilátora sebességét....tovább nem is mennék a buktatókban :)
ez a budapest központosság.....hát egyrészt itt nagyfaluban sokan a szomszéd kerületbe nem jönnek át egy diagra mert messze van,menjek én ki.....barátom vidéken javít,hát hozzá is hasonlóval telefonál a nagy többség sajnos...messze van....sajnos ezt a munkát igen kevesen tereljük megfelelő mederben.akinek ez nem fősodor az sorra szopja be a buktatókat sajnos,az ügyfél meg a sokadik bohóckodás után keres mást,néha megint egy hasonlót,mert azonnal kell mindig minden.azért elgondolkoztató h aki szezonban azonnal tud bármit vállalni,főleg a mai piacon,az milyen munkát adhat ki a kezei közül.
tisztelet a kivételnek persze,mert azért vannak ők is szép számmal,na nekik hamar meleg van az autójukban.
Tavaly én is lefutottam a ,,köröket" , feleslegesen. A google felhoz sok mindent, sok mindenhol. Aztán ha telefonálsz, akkor ő, izé, más a profil de ezt is csináljuk, előbb meg kellene nézni, most szabadságon van az a kolléga aki csinálja, hozottat (új) nem szerelnek be de nekik nincs raktáron majd össze legóznak valamit stb. stb. Aztán 2 hónap keresgélés után Bp.-en kötöttem ki. Ott van több lehetőség is. Túl Bp. központú ez az ország (amikor az én szakmámban engem hívnak, csodálkoznak is, hogy nem Bp.-en vagyok, mint ha máshol nem is lenne élet, vagy minden szerelő, alkatrészes Bp.-en élne)
Itt van pl. a fórumon gibbonpitti is. A feltett kérdésekre szakszerűen szokott válaszolni, telefonban ismeretlenül is segített.
Van egy D5WZ kiegészítő fűtés a Ford Mondeo -mban. Jelenleg az autó elektronikája vezérli a működését de azt szeretném megcsinálni hogy egy kapcsolóval tudjam működtetni. A kérdésem az lenne hogy hogyan kellene bekötnöm a kapcsolót ?
A beépítési útmutató szerint a vezetékek kiosztása a következő:
Piros - + Barna - test Kék/Fehér - Diagnosztika Fekete - +15 Kapcsoló Kék - Generátor (AC)
Ezek szerint eléglenne az aksi + pólusáról egy kapcsolóval áramotadni a fekete vezetéknek a működtetéshez ?
De hogy indítsam el, ha nem engedi az autó? Annyit tudok csinálni, hogy megvezérlem diagnosztika kimeneti teszttel. A szivattyút meg tudom, a vetillátort is. Az izzítóra nem emlékszem, de ebben az izzító és a lángőr az két külön alkatrész.
az ac is be szokott halni sajnos.a benzinesből az etanol az ami megeszi a nem saválló fenékszelepként működő golyókat.a dieselknél meg kiválik a bio komponens és az leragasztja ezeket a golyókat.az eberé részben szerelhető,de a weboé nem.
a kerámia izzítógyertya meg részben fém kompozit,na ez a fémes összetevő a nem használattól elkezd oxidálódni és mivel webastonál ez alángőr is egyben na ez az oldal elmászik ellenállás terén.ergo kuka a gyertya.ezt már leírtam párszor.....
sztem ezek elég drága alkatrészek ahhoz h 2 hetente ne legyen gond egy kis odafigyelésre.nekem a gsm-em pont ezért tudja amit tud.azzal nem felejted ezt el. :)
Igen, Eberspacher, azon belül D5WS (álló) és D5WZ (kiegészítő). Utóbbit pl nem is lehet bekapcsolni kézzel, kizárólag az autó üzemelteti. Esetleg diagnosztikával van lehetőség megvezérelgetni külön a dolgait.
felesleges,csak azt éred el h mikor eléri a 75 fokot akkor visszaszabályozva 50%-ra ketyegne sokáig.meleg levegővel nem tudsz a radiátorrol elvonni 1-2 kw energiát.és fél gőzön eléggé kormolnak ezek sajnos.
annyit menjen amennyit tud.....ha 15 perc alatt megvan a meleg víz akkor annyit.a dieseleknél a a teljes lángfelállás után kb 3-4 percel kezdődik az öntisztulás.és ez elég gyors.nagyjából elég a 15 perc,itt inkább a gyertya kondicíójának megtartása miatt kell gyakran fűteni.
és ez a 1.5-2 hetente fűtés...meg h minden szerelő ezt mondja.4-5 évvel ezelőtt egyik sem mondta,mert ha nyáron nem használod akkor hamarabb hal ergo többet megy szerelőhöz.most magam ellen beszélek,de ez van.én fordítottam rá időt és energiát h mi és miért történik,mások meg nemigen sajnos.a hivatalos instrukció a webastotól h 6-7 hetente indítsd el.na ez kb arra elég h 5-6 szezont nagyjából elmenjen fixen.és ezután már nem vészes ha rálocsolsz mondjuk 2-3-400 eurot.
Bár én nem vagyok a témában szaki, csak user és rendszeres olvasó, de szerintem a belső ventit be kéne közben kapcsolni, mert az sok hőt elvonna a radiátoron keresztül. Gondolom én józan, paraszti ésszel :) ha az a cél, hogy tovább üzemeljen a kályha.