Természetesen elnézést kérek . Nem Fékolaj, fékfolyadék.
Gyári adat szerint 4 évente cserélni kell. Nem meg mérni.
Az hogy környezettudatosak vagyunk akkor 5w40 olajat 30 ezrenként cserélnénk. Kérdés a fórumhoz, valaki csereli 30 ezrenként? Vagy 20 ezreként ha felszintetikus? Esetleg 10w40, 15 ezrenként.? Nem hiszem. Plusz a fékfolyadék /nem fékolaj/ kb 0,7 dl van a rendszerben, nem számottevő.
"A glikolbázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikonbázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. A különböző DOT-osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT 3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni"
Csak a teljesség igénye vegett idéztem.
Megnézéztem emiatt a könyvét.
Nem tudom mennyire olvasható, a könyvéből fotóztam.
Egyébnél kell nézni a tablázatban mert nincs kiírva hogy symbol.
Nem kell feltétlenül Elf, csak ajánlott, az alap specifikációknak kell megfelelnie. Bár még nem tudom milyen motor van az autódban :-)
Fékolaj szerencsére nincs az autóban, fékfolyadékot pedig nem cserélünk 2 évente, mert környezettudatosak vagyunk és szeretjük a pénzt. 4 év vagy a mérés alapján megállapított rövidebb intervallum.
A váltóolajat meg 100e alatt nem cserélném, de ez is hit kérdés.
Fekolajnál kimaradt a vessző. Azaz, max. 4 évente, de 2 évente ajánlott.
Habár ezekben az autókban nincsen ESP ami kicsit erzekenyebb a vízre az olajban, de mivel van benne ABS ezért kell cserélni, mert itt már játszik a fékézési erővel kerekenként. Persze mondhatja bárki, hogy én nem cseréltem már 10 éve es semmi baja. Vigye el szakszervizbe ahol megnézik a Fékolaja forráspontját oszt elcsodálkozik. Vagy csak nézése meg a Fékolaja vezetőképésségét ami a viztartalommal egyenesen arányos.Ezt könnyebben megmérik.
Szia. Ez teljesen normális a pillangószelep állító motor sípol. Nekem is csinálja. Ugyanez a tipusom van nekem is. A relé kattanás pedig leállítás után még egy ideig megy a benzinszivatyú, és a pillangószelep motorja is. A gyorsabb indítás végett van, ha lefullad a motor egyszere indithatsz.
Azért nem tároltam benne napokon át. Első körben kb 2 órát hagytam dolgozni. Újra töltöttem még 2x. Azok már csak 1-1 órát volt használva. Azután jó alapos öblögetés majd teljes vízzel való feltöltés után jöhetett fagyálló. Az a pár óráig benne lévő só nem okozhat akkora kárt benne. Vagy ha igen akkor ott már más baj is volt vele.
Ma lettem figyelmes egy érdekes dologra az 1,2-es Thaliánál. Nem tudom,hogy ez mitől lehet, vagy esetleg valami hiba generálja ezt? Ráadom a gyújtást , de nem indítom még el. A fojtószelep környékéről halk sípolás szerű hang hallatszik. Amikor elindítom utána is lehet hallani, de igazából nem nagyon. ( egy fapálca segítségével hallottam amúgy járó motornál, különben nem hallható) A másik dolog. Amikor a gyújtást leveszem, akkor is hallható, de a ford szám mérő és a km óra mutatója teljesen "kifekszik", ám pár pillanat múlva egy relé kiold (kattanás hallható) és a mutatók feljebb mennek kb 3-4mm-t. Eddig valahogy ez elkerülte a figyelmem. (vagy talán nem is csinálta?) Az autó jön-megy teszi dolgát, MIL nem jelez semmit. Tegnap tankoltam bele EVO100-as benzint.
Trisóval aluminiumot szoktunk "eloxálni". Szépen megmarja és matt felülete lesz. A fűtőradiátor elvileg rézcsőből van, de vannak ezzel kapcsolatban fenntartásaim 😀
Próbáld ki a trisot. (trinátriumfoszfát). 3-4 kanállal foldod a sót. Majd ezt beleöntöd a hűtő vízbe. Elmész vele 20-30 km. Ha nem megfelelő még a fűtés még 2-3 alkalommal érdemes megismételni. Ha sikerült kellően feltornázni akkor örül és jó sokszor kiöblít a rendszer. Végül fagyállóval feltölt. Nekem már +10 fok mellett nem volt fűtésem. Most meg -10 nél is elég kellemes langyos levegőt fúj. Anyós sajnos fúrt kútból pótolta a vizet. lehet gondolni hogy mi volt benne. Én nem tudtam levenni a csövet sehogy sem. Igy a vegyi tisztítás maradt. Kb 2km után már érződik a fűtés. 4km már elég kellemes meleg a levegő.
Az enyém TRW típusú. Nekem bal oldalt volt ráragasztva alulról.
Ket fajta van az egyik aTRW, a másikat meg nem tudom :-)
Én használtan 23 ezerért vettem postaval együtt. Ugyanaz megy bele mimt a Thália 1 esbe a 1.2 16w-be. Nekem is 2004 est hoztak amit felújítotak már egyszer. Tökéletesen passzol.
Aksi, lenne az első amit megnéznék. Bejött a hideg idő. Indítás előtt mérd meg az aksi feszültséget, 12,4V alatt már gyenge. Karbantartás vagy csere kell. Erre tudok gondolni.
Ha csak el van tömődve, akkor lekötöd a tűzfalon lévő két csatlakozót, és slaggal alaposan átmosod, lehetőleg minél nagyobb nyomással. A felsőbe rakd a slaggot, az alsón távozzon ki valahova, lehetőleg ne a motorra... Én a clio-1-esemen ugyan így csináltam, mert a fűtés el kezdett gyengélkedni, de a radiátor szerencsére nem volt lukas. Azóta eltelt 5 év és tökéletes a fűtés. Miután átmostad a radiátort a benne maradt csapvizet nem árt kifújni belőle. Ha ezután sem jó a fűtésed akkor sajna radiátor csere. Nekem két napom ment rá nyáron...
A feltehetően eliszaposodott Thalia fűtőradiátornál a teljes műszerfal lebontásával járó csere helyett milyen egyéb alternatív tisztítási lehetőségek vannak?
Hali. Ha nincsen a fúvókáknál dugulás, akkor az ablakmosó motor leadta az erőt. 2-3 ezer ft kb. Otthon ki lehet cserélni könnyen, de le kell venni a baloldali ablaktörlő kart is, hogy a műanyagot le tudd szedni. Vagy nagyon meg kell feszíteni, hogy hozzáférj, de ebbe a hidegbe el fog törni, inkább szedd le az ablaktörlő karok.