Érdekes, hogy a 178mm átmérőben is el van rejtve a coll, ami majdnem pontosan 7. Pont úgy, mint a 139,7mm.-es osztókörnél, ott 5,5 coll. Vagy akár a 7,62mm-es kalasnyikovnál is megvan.
Van, hogy évekig nem bukkan fel egy sem. Aztán egyszer volt olyan is, hogy 4 volt fent a hahun. Én is jó sokáig nézegettem a netet, mire végre megtaláltam a gépemet. Szóval türelem és sok sikert!
Filter-Center 1149 Budapest,Nagy Lajos Kir. útja 177.
Levegőszűrő: 11201
Olajszűrő: 21104
Üzemanyagszűrő: 31039
Személyesen szoktam náluk vásárolni, mert nincs tőlem messze. Különben benne van a típus listájukban a Korando K sorozat. Próbálj meg a név és cím alapján telefonszámot keresni az interneten. Talán telefonon is tudsz tőlük rendelni.
Sziasztok! Most cseréltem ki mindent a hàtsó fékeimnél kivéve dob és kézifék rudazatok. Kovàcs autónàl érdemes szétnézni.Generàtor ,elektr. javitàshoz Boda kft webshop.Akad hozzà kpl szénkefe csapàgy stb.
Szia Johnnybàcsi! A vàltód csak a 4x4H-dobàlja ki?Felezővel megy? Ha gondolod, meg ha túl leszek a kórsàgon én szivesen megnézném és próbàlnàm javitani ingyen bérmentve csak a kihívàs miatt.Ahogy koràbban is írtam nem egy bonyolult darab. Nem lehet,hogy valami javitàs óta dobàlja? Van egy retesz amit könnyű kiejteni felszereléskor.Lejjebb a kép,a vàltó oldalàn lévő első kihajtàs tartalmazza a felező illetve az összkerék kapcsolóvillàit.Ha nem ott,hanem a màsik képen van a hiba,ahhoz jókora kopàs vagy hézagolàsi gond jàrulhat hozzà.
Ja, még annyi, hogy az alkatrészrendelésekkel óvatosan kell bánni, mert könnyen lehet, hogy mégsem olyan kell. Én vettem már, nem is tudom, talán féltengely szimmeringet, ami pont csak 1 századdal volt nagyobb a kelleténél. Szóval nem árt ha van egy műhely aki segédkezik:)
Kormánykardán csatlakozót is vettem Jeep-hez valót, látatlanban, annak köze nem volt. Aztán vettem felújító készletet, az már majdnem jó lett, de ott is kellett egy műhely. Meg vettem kormánymű felújító tömítéskészletet is, feleslegesen. Szóval nem kell meglepődni, ha lukra fut az ember néha.
Most az ülésekkel vagyok elfoglalva. Nekem valahogy semmi sem jön össze elsőre. Bepróbáltam a gyári Korando üléseket a CJ5-be, marha jól néz ki! De! Túl magas, nem tudom a támlától annyira előre dönteni, hogy hátra be lehessen szállni. A Korandoban viszont van két olyan ülés, aminek a magassága jó, át tudom az anyósülést úgy alakítani, hogy előre hajtás előtt rá tudjam billenteni az ülőrészre a háttámlát. Akkor annyira előre tudnám hajtani, hogy kényelmesen be lehet szállni hátra. A Kori meg megkapja a gyári üléseket. A kori hátsó padjai még mindig a gyári zöld plüss rettenet, amiket szintén át kell bőröztetni. A CJ5-höz meg sikerült szereznem hátsó ülést, nem tudom,hogy mi volt eredetileg, de mintha oda tervezték volna! Azt is bőrözni kell! Szóval ott tartok, hogy két komplett garnitúra ülést kellene bőrrel áthúzatni.
Első kerékcsapágy: Belső 32008 Külső 32007 Szimering 54x70x10
A kézifék bowdeneket gyártani kell, Alig utca.
A stabpálcákat nekem a szerelőm gyártotta valamiből, ne tudom, hogy miből, de 4 éve jó.
A lengéscsillapítókból meg annyi félét tettek már bele, hogy felsorolni is sok. Volt itt a fórumon már Zsiguli, Niza, de szerintem legjobb lenne Jeep CJ7-es utángyártott vagy tuning lengéscsillapító. Rengetegféle van fent a neten!
Mindenképpen vigyél mintát a vásárláskor és ha valami nem stimmelne, akkor kérlek jelezd, hogy javítani tudjam a listámat!
Mivel nem jegyeztem fel, hogy mit honnan szereztem, most nem tudom fellistázni, ebben Machiness jobb:)
Minden esetre jeepalkatrész.hu, és rockauto.com, CJ és wrangler cuccok jók a futóműhöz csak körültekintően kell választani. A ssangyongalkatrész-ről én még semmit nem tudtam venni. Az biztos, hogy nem ssangyong, hanem jeep cuccok kellenek. Motorba meg isuzu trooper 1. De olvass vissza, volt szó sokmindenről.
Örömmel látom, hogy van még pár elmebeteg korando tulaj itthon rajtam kivűl is. :)
Tavaly vettem az enyémet és ahogy látom Korjeep nevű fórumtárs volt az egyik előző tulaja.
Most jött el az ideje egy komplett felujitásnak. Átnézettem a szerelőimmel, és hát van baja a kis drágának.
Alkatrészbeszerzésben kérném a segitségeteket, mert ahogy látom ez elég kaotikus.
A ssangyong alkatreszek weboldalrol már kértem árajánlatot, de kiváncsi vagyok mit honnan lenne a legegyszerubb és olcsóbb beszerezi.
A következő dolgokhoz kellene forrás:
- első féktárcsák + betétek, felujító készlet -hátsó fék fékpofák, 2 munkaheger - első-hátsó laprugó szilentek - első talpas gömbfejek, 1 alsó, 1 felső - első kardán keresztek - 2 első kerékcsapágy - hátsó difi behajtás szimmering - első stabpálcák, stabszilentek - első hátsó lengéscsillapitok - 2 hátsó kézifékkötél - hátsó stabszilentek
Kori ismét bemutatta mennyire jó terepjáró. Offroad Ranch power!!!!! Ilyenkor érzem, hogy minden forintot megért, amit beleraktam:)
Lehet, hogy nincs 200 lóereje, meg 3 diffizárja, de van neki rövid tengelytávja és szuper súlyelosztása, meg terepszögei. Az enyémnek meg pláne, jól meg van emelve. Azért a rendszámot hátulról megint letéptem egy árok-átkeléskor.
Persze az agyagos sárban olyan csúnyán beragadtam, hogy egy épített versenygép húzott ki. Na, hát, igen, az jobban tudja...
De a Kori...akkor is a legmenőbb az összes közül. Az utasaim (2x100+ kg) az állukat keresgették a földön:)
nekem is vannak, csak mindig hátrasorolódnak. Én terepjárás irányban gondolkodom, amit persze elég ritkán csinálok újabban:( Sajnos:(
A csörlő azért kéne, mert leginkább szólóban nyomom, ritkán van másik autó velem. Kéne egy fasza rántókötél is. Meg homokvas.
Nem bánnám, ha működne a hosszú 4x4-em, de talán a dugi váltómban működik, csak előbb széthajtom ezt az aktuálisat. Ami meglepően jól bírja egyébként, talán a rendes hajtóműolaj miatt?:)
Azt se bánnám, ha nem zörögne a hajtásban valami, amikor zárva a kerékagy, de kétkerékben van az osztómű és visszahajt. Mondjuk ez is olyan, hogy minek van zárva a kerékagy, ha úgysincs 4x4-be rakva, mi?:)
Egyébként gyakran ki akarom dobni az egész váltó-osztómű kombót, és valami állandó összkerekes-középső diffizáras hajtásra cserélni. Csak hát mire, meg hogyan..., ugye:) Hmmm...a Niváé belemegy vajon?
A klímát is meg kéne javíttatnom, mert zavar, hogy van benne, de rossz. Nem fogom használni, de akkor is...
Egy szélvédő szigetelés sem ártana, de ötletem sincs hol csinálnak olyat. Az üveg jó, a gumi gatya.
Szelepfedél tömítés, meg ilyen apróságok ráférnének a motorra is. De nem merem bevinni a szerelőmhöz, mert legutóbb is akkorát számolt, majd' beszartam:)
Aztán egy kis állagmegóvás/megelőzés is jó lenne: valaki anno szépen levédette az alvázat, és telibe van festve/gittelve a kasztni is. De biztos ami biztos alapon egy alvázvédelem elkélne, és valami jó kis raptor festést is bírnék.
Nálam is megvan egy fontossági sorrend. Most a kaszni jön. Csak mindig közbejön valami:) Későbbiekben a csörlő nálam is szerepel. Szerintem soha nem fogom használni, csak annyira dögösen néz ki! Ezért megelőzi a csörlőt egy egyszerű motor melegítő, amit később egy Wabasto motormelegítős, dízel állófűtéssel váltok ki. Továbbá egy olyan pótkerék tartó, ami tehermentesíti a hátsó ajtót, mert ezek a hatalmas kerekek a súlyuknál fogva teljesen szétrángatják a zsanért és a zárat. Természetesen ezen a tartón lenne még hely egy 20 literes üzemanyag kannának, mert az is dögös! Fontos még az oldalablak cseréje, meg egy nyitható tetőajtó, hogy ezeket nyáron úgy tudjam nyitni, hogy a menetszél bejöjjön az utastérbe és jól átjárja a légkondi helyett. A légkondit utálom. A tetőcsomagtartón meg azért gondolkozom mert mellette szól az, hogy fel tudjam rá tenni a kenumat. (Amit sajnos csak szabálytalanul tudnék rátenni, mert 6m hosszú.) Ellene meg az szól, hogy nem tudnék egyetlen mélygarázsba se leállni. Sokat járok vele Budapesten is, pont a parkolások miatt vettem annak idején rövid és zárt Korando-t. Amit felsoroltam azt a következő 10 évre, vagy még hosszabb távra tervezem. Szépen elosztom ezeket a költségeket, úgy ki lehet bírni.