GSM-R: nem maga az átviteli rendszer kap vírust, hanem az "okostelefon". Márpedig például az ETCS level 2 GSM telefonja minden, de nem "okos" - arra a telefonra program utólag nem tölthetõ le a telefonvonalon, az olyan, mint egy 15 évvel ezelõtti mobiltelefon: azzal telefonálni lehet, oszt annyi. Az nem tud vírust kapni.
A hálózat zártsága, függetlensége is biztosítja, hogy ne fertõzõdjön - nincs honnan.
Eme topic első kb. 20 hozzászólásában DGKUm mint eme techinka szakértője hosszan regél a működéséről, ha jól emlékszem, akkor pedig többször előjött már ebben a topicban is. :-)
Attól függ, hogy milyen fajta. Régi az csak sűritett felhívást ad sebességcsökkentésnél, az újabbaknál már nem lehet korlátlanul törölni a felhívásokat, bizonyos számú felhívás után fékezni kell.
A vonatbefolyásoló rendszer a következőket tudja (csak)? :
-Ha a vonat "Megállj" jelzést adó főjelző mellett haladt el 8és a sebessége 15km/h-nál nagyobb volt) automatikusan el kezd fékezni.
Eddig értem.
És ha a főjelző csökkentett sebességet ad (40, 80, 120 km/h), akkor is "lelassít" a megfelelő sebességre, vagy ha a mozdonvezetőn múlik, akkor végülis mehetne akár mekkora sebességgel is?
Ha nincs végállása egy érintett váltónak, akkor nem fog megjönni a jelző (ez speciel a holt sicher része). Előfordulhat, hogy valamilyen oknál fogva akkor éppen nincs végállása, de egy oda-vissza állítás megoldja (megoldhatja) a problémát, bár előfordulhat, hogy egy elhaladó jármű majd rendbeteszi (ez a szerintem része).
Egy kérdés! Miért van az hogy(Ez inkább Kelenföldis "JabyGaby előnyben:D)Hogy Albertfalva felöl ha a háromról nyomunk ki egyet akkor onnan már miért áll be Albertfalvára(tudom hogy gyökkel szemben vannak a váltok)de ha mondjuk az egyiknek amit gyökkel szemben érint nincs végállása akkor egyéni kezeléssel kell kijáratot csinálni?vagy átálítgatjuk az adott váltót és utána magától felépül vagy hogy van ez?
Mintha pont te lettél volna éjjeles, amikor erre rácsodálkoztunk pl. korpi41-gyel. :)
És hogy kötekedjek:
"Már miért menne felvágásba???"
mert bemennek a jelfogóba és belenyúlnak vagy egyszerűen kicsit beletekernek a nagyfogaskerékbe, lábbal. :-)
"Ennyi erővel akkor is felvágásba menne, ha egy kő kerülne bele..."
Nyilván, ha a kő akkora erővel kerülne bele, hogy a csúcssín (és így az állítórúd) bemozdul annyira, hogy a kormányzótárcsa kiemeli a szögemeltyűt (vagy mit). :)
Tudomásom szerint a szakzsargon "elveszett"-nek szokta nevezni a jelenséget. (Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a visszajelentés ugyanaz -villogó szárcsík-, csak ebben az esetben a 0,7-es ill. a megszakító túléli az eseményt.)
Tehát ha az alakjelzők felén lenne hívójelzés, akkor többre nem lenne szabad telepíteni, mert akkor már általában nem nem lenne, hanem általában lenne. :-)
Az a helyzet hogy erről még valamikor a 80-as évek végén hallottam a tisztképzőn és csak arra voltam kiváncsi hogy meg van-e még.Arra azonban már nem emlékszem hol.Lehetséges hogy azóta már átépitették.
Azért egy "akár" vagy egy "is" belefért volna, szvsz. :-)
Mondom: nem csak közlekedésmérnök kerülhet közel a tűzhöz, tudok olyan élő példát, akinek villamosmérnöki (és mérnöktanári) diplomája van, mégis sokra vitte ilyen vonalon is.
(Talán igazságügyi bizt. ber. szakértőig? Nem tudom.)
A KA69 nyomvonalternes, vagy koordinátaelves berendezés?
Mert iránycsík, vagy mi az a zöld lámpa, ami az irányt mutatja, tehát nem kezdőponti talplámpa, mint a D55-nél. Ez valami Integrás beütés lehet, az Integra viszont ugyanolyan koordinátaelves, mint az SH, csak nem acélvonalzókkal, hanem jelfogós. A nyomvonalterves bitz. ber.-eknél, mint például a D55, a vágányút váltónként oldódik fel, mert a berendezés a vágányutat nem egységként értelmezi, hanem váltókból építi fel. A KA69 egyszerre oldja fel a váltókat. de ha nyomvonaltervesből van lebutítva, akkor hogyhogy koordinátaelves?
Nyársapáton, ahol KA69 van, miért van a ceglédi oldalon tengelyszámláló beépítve?
(Olyan, hogy bizt. ber. mérnök, olyan nincs, van közlekedésmérnök, aki vasúti szakirányon találkozik vasúttal is, de lehet villamosmérnök is az illető.)
De nem is az a fontos, hogy a diplomája milyen szakról van, hanem hogy milyen tervezési vagy szakértői jogosultsága van. :-)
Volna egy kérdésem!Valahol az országban van olyan hely (vagy legalábbis volt)ahol alak kijáratijelzőre felszerelték a kijáratihivot.Ki tudja hogy hol van ez a hely és müködik-e még?(ha emlékeim nem csalnak valahol Pest környékén van vagy volt)Előre is köszi!