Keresés

Részletes keresés

Gödény Creative Commons License 2007.04.05 0 0 3640
GSM-R: nem maga az átviteli rendszer kap vírust, hanem az "okostelefon".
Márpedig például az ETCS level 2 GSM telefonja minden, de nem "okos" - arra a telefonra program utólag nem tölthetõ le a telefonvonalon, az olyan, mint egy 15 évvel ezelõtti mobiltelefon: azzal telefonálni lehet, oszt annyi. Az nem tud vírust kapni.

A hálózat zártsága, függetlensége is biztosítja, hogy ne fertõzõdjön - nincs honnan.
Előzmény: Infós (3508)
Infós Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3639

Eme topic első kb. 20 hozzászólásában DGKUm — mint eme techinka szakértője — hosszan regél a működéséről, ha jól emlékszem, akkor pedig többször előjött már ebben a topicban is. :-)

Előzmény: fullspeed15 (3637)
pista88 Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3638
Attól függ, hogy milyen fajta.
Régi az csak sűritett felhívást ad sebességcsökkentésnél, az újabbaknál már nem lehet korlátlanul törölni a felhívásokat, bizonyos számú felhívás után fékezni kell.
Előzmény: fullspeed15 (3637)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3637

A vonatbefolyásoló rendszer a következőket tudja (csak)? :

-Ha a vonat "Megállj" jelzést adó főjelző mellett haladt el 8és a sebessége 15km/h-nál nagyobb volt) automatikusan el kezd fékezni.

Eddig értem.

És ha a főjelző csökkentett sebességet ad (40, 80, 120 km/h), akkor is "lelassít" a megfelelő sebességre, vagy ha a mozdonvezetőn múlik, akkor végülis mehetne akár mekkora sebességgel is?

sinérintő Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3636
Görgőt a retesztárcsa fészkéből.
Előzmény: Infós (3632)
Mónus Péter Creative Commons License 2007.03.25 0 0 3635
Oké:-)köszi
Infós Creative Commons License 2007.03.24 0 0 3634

Szerintem:

Ha nincs végállása egy érintett váltónak, akkor nem fog megjönni a jelző (ez speciel a holt sicher része). Előfordulhat, hogy valamilyen oknál fogva akkor éppen nincs végállása, de egy oda-vissza állítás megoldja (megoldhatja) a problémát, bár előfordulhat, hogy egy elhaladó jármű majd rendbeteszi (ez a szerintem része).

 

:-)

Előzmény: Mónus Péter (3633)
Mónus Péter Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3633
Egy kérdés!
Miért van az hogy(Ez inkább Kelenföldis "JabyGaby előnyben:D)Hogy Albertfalva felöl ha a háromról nyomunk ki egyet akkor onnan már miért áll be Albertfalvára(tudom hogy gyökkel szemben vannak a váltok)de ha mondjuk az egyiknek amit gyökkel szemben érint nincs végállása akkor egyéni kezeléssel kell kijáratot csinálni?vagy átálítgatjuk az adott váltót és utána magától felépül vagy hogy van ez?
Infós Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3632

Ehh...

Maga megint nem érti. :)))))

Szóval a bizt. ber. szakszolgálat munkavállalói.

Mintha pont te lettél volna éjjeles, amikor erre rácsodálkoztunk pl. korpi41-gyel. :)

 

És hogy kötekedjek:

"Már miért menne felvágásba???"

mert bemennek a jelfogóba és belenyúlnak vagy egyszerűen kicsit beletekernek a nagyfogaskerékbe, lábbal. :-)

"Ennyi erővel akkor is felvágásba menne, ha egy kő kerülne bele..."

Nyilván, ha a kő akkora erővel kerülne bele, hogy a csúcssín (és így az állítórúd) bemozdul annyira, hogy a kormányzótárcsa kiemeli a szögemeltyűt (vagy mit). :)

Előzmény: JabyGabi (3630)
tono60 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3631
Tudomásom szerint a szakzsargon "elveszett"-nek szokta nevezni a jelenséget. (Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a visszajelentés ugyanaz -villogó szárcsík-, csak ebben az esetben a 0,7-es ill. a megszakító túléli az eseményt.)
Előzmény: JabyGabi (3630)
JabyGabi Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3630

Szabványos puhafa ék. Kötelező használni.

Egyébként ilyenkor a bizt. ber. el szokta vinni felvágásba a váltót, az a legjobb D70-nél, ha jól tudom.

 

 

Már miért menne felvágásba???

Simán csak nem lesz végállása.

Ennyi erővel akkor is felvágásba menne, ha egy kő kerülne bele...

Előzmény: Infós (3560)
D55 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3629
Igen. Reggeltől estig. :-)
Előzmény: SÜNÖCSKe (3628)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3628
És ezen egy teljes napot gondolkodtál? :))))
Előzmény: D55 (3626)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3627

Ajaj!

Előzmény: D55 (3626)
D55 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3626

Általában...

Tehát ha az alakjelzők felén lenne hívójelzés, akkor többre nem lenne szabad telepíteni, mert akkor már általában nem nem lenne, hanem általában lenne. :-)

Előzmény: fullspeed15 (3625)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3625

Az F1 utasítás pontosan ezt mondja ki:

"Általában nincs Hívójelzés az alakjelzőn."

Előzmény: D55 (3616)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3624

Az a helyzet hogy erről még valamikor a 80-as évek végén hallottam a tisztképzőn és csak arra voltam kiváncsi hogy meg van-e még.Arra azonban már nem emlékszem hol.Lehetséges hogy azóta már átépitették.

Előzmény: Kemiviki (3611)
sinérintő Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3623

Nyomvonal-elves.

A zöld iránynyíl nem feltétlenül a koordináta-elves brendzések sajátja.

Az oldás azért történik együtt, mert:

- egybe van szigetelve a teljes váltókörzet, így nem oldódhat elemenként,

- egy oldalon egyszerre egy menet lehet, így nincs értelme az elemenkénti oldásnak,

- az oldáshoz viszonylag sok memóriaelem (jelfogó) kell, így azokat meg lehetett spórolni.

Azért az oldás biztonságos, hiszen a M! szakasz külön van szigetelve és így külön foglaltságtároló jelfogója is van (szigsín-ell.)

Holnap utánanézek, mert most már az én érdeklődésemet is felkeltette.

 

Ne biztos, de lehet, hogy van kényszermenetirányváltás. (tengsz.)

Előzmény: D55 (3620)
Infós Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3622

Azért egy "akár" vagy egy "is" belefért volna, szvsz. :-)

Mondom: nem csak közlekedésmérnök kerülhet közel a tűzhöz, tudok olyan élő példát, akinek villamosmérnöki (és mérnöktanári) diplomája van, mégis sokra vitte ilyen vonalon is.

(Talán igazságügyi bizt. ber. szakértőig? Nem tudom.)

Előzmény: D55 (3621)
D55 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3621

Nem fogod kitalálni: diploma! ;-)

 

Ki gondóta vóna? Tehát közlekedésmérnük. Akkor jól gondoltam.

Előzmény: Infós (3618)
D55 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3620

A KA69 nyomvonalternes, vagy koordinátaelves berendezés?

Mert iránycsík, vagy mi az a zöld lámpa, ami az irányt mutatja, tehát nem kezdőponti talplámpa, mint a D55-nél. Ez valami Integrás beütés lehet, az Integra viszont ugyanolyan koordinátaelves, mint az SH, csak nem acélvonalzókkal, hanem jelfogós. A nyomvonalterves bitz. ber.-eknél, mint például a D55, a vágányút váltónként oldódik fel, mert a berendezés a vágányutat nem egységként értelmezi, hanem váltókból építi fel. A KA69 egyszerre oldja fel a váltókat. de ha nyomvonaltervesből van lebutítva, akkor hogyhogy koordinátaelves?

 

Nyársapáton, ahol KA69 van, miért van a ceglédi oldalon tengelyszámláló beépítve?

Infós Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3619

Inkább nem tiltja. :-)

Bár sok ajánlás nincs is rá (ahogy a külön előjelzős gyorsan villogó zöldre sem), elvileg lehetséges. Csak "nem szoktuk". :-)))

Előzmény: D55 (3616)
Infós Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3618

Nem fogod kitalálni: diploma! ;-)

(Olyan, hogy bizt. ber. mérnök, olyan nincs, van közlekedésmérnök, aki vasúti szakirányon találkozik vasúttal is, de lehet villamosmérnök is az illető.)

De nem is az a fontos, hogy a diplomája milyen szakról van, hanem hogy milyen tervezési vagy szakértői jogosultsága van. :-)

Előzmény: D55 (3617)
D55 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3617

Lenne egy kérdésem: a bizt. ber.-es mérnököknek milyen végzettséggel kell rendelkezniük?

D55 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3616

Az F1 engedélyezi az alakjelzőn a hívójelzést?

Előzmény: Kemiviki (3611)
GyöBzs Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3615
Igen, visszatérő téma... hívó nincsen rajta.
Előzmény: hingyigabi (3614)
hingyigabi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3614
De lehet, hogy ez csak az alakjelző petróleumlámpájának izzós helyettesítése volt, szóval inkább visszavonom...
Előzmény: hingyigabi (3613)
hingyigabi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 3613
Miskolc-Gömöri kezdőponti oldalon.
Előzmény: Kemiviki (3611)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3612

Sajnos nem tudok válaszolni, csak azért írok, mert nagyon meglepő dolog, hogy alakjelzőre hívót raknak, és ráadásul kijáratit!

 

Nem tudod véletelenül, hogy hogyan vitelezték ki?

Előzmény: Kemiviki (3611)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3611
Volna egy kérdésem!Valahol az országban van olyan hely (vagy legalábbis volt)ahol alak kijáratijelzőre felszerelték a kijáratihivot.Ki tudja hogy hol van ez a hely és müködik-e még?(ha emlékeim nem csalnak valahol Pest környékén van vagy volt)Előre is köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!