Ha az ott a beton alja, akkor én sürgősen leállítanék minden munkát és hívnék egy statikust, aki ÍRÁSBAN (olvasható névvel aláírva) javaslatot tesz a továbbiakra.
Ellenkező esetben visszatölteném a pincét minimum a beton középvonaláig és jól ledöngölném
(tekintettel arra, hogy úgy néz ki, hogy az az alap komoly összefüggő beton helyett nagyjából szemétből készült, ráadásul nem is egyszerre öntéssel: ha elveszed a földet, akár szét is eshet darabokra és leomolhat a ház).
Lassan jönnek az infók innen, gyűjtögetem magamnak. Köszönöm Mindenkinek!
Csak az a vállalkozó nem jön, aki megcsinálná:DD Legkorábbi időpont a házam felújítására jövő májusi kezdés.
ŐŐrület mi van mostanság felénk.
Addig is megkérdezném szerintetek melyik a legjobb ablakbeépítési módszer? Olvasgatva a szigetelés vonalában( pongyolán fogalmazva) kivülre javasolják a hőhid miatt. Hogy lesz így az asszonynak külső párkánya? Olyan furin néz ki így egy ház. Ipari épületnél megszoktuk, de lakóháznál......
"A kéményig szeretnénk kiépíteni egy padozatot a padlásfeljárótól, plusz egy kis pakoló részt."
Azt a részt üvegyapot helyett készítsd egyszerű (ugyanolyan vastag) csupasz EPS-ből. Mivel csak igen ritkán fogsz járni/rakodni rjta, ezért szerintem nem baj, ha kissé sérülékeny a felülete.
25cm XPS 16,5ezer/m2 vs 35cm üveggyapot 2,2ezer/m2 anyagköltség. Ez 215 m2 födémen nem kis különbség.
A kéményig szeretnénk kiépíteni egy padozatot a padlásfeljárótól, plusz egy kis pakoló részt. Ezt gondolom meg lehet csinálni egy farácsra fektetett farostlemezzel minden probléma nélkül, és a farácsot meg pont olyan szélességre rakjuk, hogy közé férjen az üveggyapot?
Amiket mondtak, az érdemes. Pl. pincelejáró oldalfalán most terranova vakolat van. Az alap még a 30 éve épült beton fal. Viszont nincs, vagy nagyon rossz a vízszigetelése, ezért több helyen fel van hólyagosodva, mállik a vakolat. Én ezt a falat teljesen le akartam bontani és olyan zsalukőből újrarakatni, amit nem kell vakolni, mert magában is szép. Ők mondták, hogy szerintük ez felesleges, meg igen nagy munka. Helyette: vakolatot leverik, kap egy vízzáró Mapei szigetelést, arra 2 cm xps és a lábazati vakolat kerül rá. Ez így azért olcsóbb.
16 cm Grafit reflex, Reveco vakolattal. 8500 Ft/m2 + 3800 Ft/m2 (anyag és munkadíj), ez nettó ár, Bp-en egy szépen dolgozó vállalkozótól. Láttam már több munkáját, ismerős ajánlotta, én nem találtam benne hibát. Ami tetszett, hogy több olyan is volt, amikor lebeszéltek valamiről, mondván, hogy azt olcsóbban és ésszerűbben is meg lehet csinálni.
Közben újabb kérdés, a ház csatári kővel (tudom, ez sem szerencsés dolog) van a lábazatnál burkolva, és az aszfaltozott járda és a kő között az évek alatt lett 1-1,5cm-es rés. Ezt mivel lehet tartósan lezárni?
Az alsó szint földbe süllyesztett szuterén, szóval nem a talaj-járda szintjétől vagyok 30cm-re...
Közben kiderült,h 13 cm-el mélyebbre mentek a fiúk a föld kiásásával az egyik helység külső sarkában, szerencsére a fal mellett hagytak 15cm-ert, a többit holnap visszatöltik! Ma cuki kínai lézeres szintezővel az összes helységben bejelöltem a bázisvonalakt, így azért egyszerűbb lesz! A 25cm-el így még nem értük el a sávalap alját!
"Padlóba és terheletlen födémre XPS szigetelést rakni megéri, és van értelme?"
Ha a padló hőszigetelés a házon "kívül" van, akkor a talajnedvesség eljut oda, ezért fontos az XPS.
Ha a padló hőszigetelés a házon belül van, tehát a talajnedvességtől megbízhatóan elkülönítve, akkor nem kötelező XPS, persze felülről (a lakás felől) még elérheti pl egy csőtörés :)
Ha a födém felett csak padlástér lesz, akkor egyértelműen pénzkidobás XPS-t alkalmazni.
Padlóba és terheletlen födémre XPS szigetelést rakni megéri, és van értelme? A tervező azt írta ki, de amikor megláttam az 10cm padló + 25cm födém szigetelés árát, dobtam egy hátast és nem kaptam levegőt. Szerinte hosszú távon megéri, hogy nem vesz fel semmi vizet és tartja az alakját. Mondjuk, ha ázik, párásodik és nedves a tető, illetve a padló akkor a szigetelés milyensége nem lesz gyógyír semmire. Így elvileg, ha rendesen meg van csinálva a vízszigetelés, akkor teljesen felesleges az XPS. Ilyet még nem hallottam... eddig. Ötlet, vagy hagyjam a fenébe, és menjen a lépés álló EPS?
Nem igen hőszigeteléssel kapcsolatos téma, de nem nagyon találtam mást. Szóval nyár elején fogjuk szigeteltetni a házunkat. Nézem a homlokzati vakolatokat, és az egyik gyártónál azt írják, hogy a felhordási hőmérséklet +5 °C - + 25 °C között (mind levegő, mind a falfelület esetében). Mi történik akkor, ha ennél melegebb van, és akkor viszik fel a vakolatot??
"Ezt a "nyugaton szedik le a szigetelést" már máshol is hallottam, van ennek vmi alapja vagy csak legenda?"
Én meg olyat hallottam, hogy egyesek újra pénzt gyűjtenek Isaura a rabszolgalány kiszabadítására :) Az adakozók valószínűleg ugyanazok lesznek, akik elhiszik azt az baromságot is, hogy Nyugaton tömegesen tépik le a házakról a hőszigetelést.
A gyapot hőszigetelés valóban jobban hangszigetel, de ha komolyan zavaró a külső zaj, akkor a gyapotnál SOKKAL jobban hangszigetelő megoldások is léteznek, kb ugyanannyi pénzért. Persze ebben nincs benne az ablakcsere ára, mert a legtöbb hangszigetelés ablakcserével kezdődik.
A helyedben eldönteném, hogy mennyire nagyon fáj a jelnlegi zaj.
Ha nem vészes, akkor olcsó EPS-sel hőszigetelnék.
Ha vészes, akkor sem gyapottal hőszigetelnék, hanem komoly hangszigetelő képességű hőszigetelést csináltatnék kb gyapot áron, de előtte új, zajcsökkentős ablakokat is raknék be.
Tehát a kérdés tulajdonképpen: megér-e neked a jelenlegi zaj komoly csökkenése összesen kb 1-2 millió forint plusz kiadást?
Konkrétan mi baj a műanyaggal? Nekem 4 éve van fenn a 10 cm-es hab, egyetlen negatív tulajdonságáról sem tudok, illetve 4 év alatt nem derült ki :) Illetve egyről mégis: ma már vastagabbat tennék fel, de így is pompásan üzemel. Sima 30-as években épült tömör tégla falra ment. Szóval a mekk és mások által itt írt (gondolom nem csak elméleti) jóságát csak alátámasztani tudom. Ha csak trollkodsz, akkor vedd tárgytalannak a válaszom, de ha komolyan érdekel egy gyakorlati 4 év távlatából született vélemény, akkor +1 a nikecellnek :)
A 64-ben épült Kádár kockánk szuterénjének aljzatát egy véletlenül talált kőműves csapat (egy mini hifi eladása közben beszélgetve derült ki,h éppen visszamondták egy munkájukat) elkezdte kiásni. A 85m2-ert a 4-5cm-es beton feltörését és kihordását, és 20-25cm föld udvarra való kihordását és elterítését 300ezerFt-ért vállalták. Ez idáig nekem nagyon rendben is van.
A nagyon fontos kérdésem az lenne,h a törmelékes beton sávalap aljáig kértem a kiásást, ez az egyik helységben teljesen jó is, de a másikban nem mentek le annyira mélyre az építéskor!
Alá lehet menni a sávalapnak? Ez a két helység között néhol 10cm különbséget is jelent, ezt lehet?