Keresés

Részletes keresés

Lalo Creative Commons License 2009.01.12 0 0 4282
"Ezek harisnyák."

Tudom, culottenak hívják. (És innen származik a sanculotte név is.)

De jól megnézted a képet?

Két férfin valóban van harisnya, de a jobb szélen levő kettőn nincs.

Előzmény: kilenctizenegy (4281)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.12 0 0 4281
Ezek harisnyák. Ez volt a divat az 1770-es 80-as években. Térdnadrág harisnyával.
Előzmény: Lalo (4280)
Lalo Creative Commons License 2009.01.12 0 0 4280
Ebben a részben volt a 4268-as hozzászólásomban szereplő kép - a nadrág nélküli, meztelen lábaikat mutogató szabadkőművesekkel?
Előzmény: Törölt nick (4279)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 4279

 

Én láttam, szerintem nem volt rossz. De én is kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre.

 

 

Lalo Creative Commons License 2009.01.09 0 0 4278
Látta valaki tegnap a Duna tv-n a Titkos társaságok első részét?

Milyen volt?
Lalo Creative Commons License 2009.01.08 0 0 4277
Szabadkőműves bál Obama beiktatásának tiszteletére

 

Barack Obama elnöki beiktatásának tiszteletére egy washingtoni szabadkőműves páholy is bált szervez, amelyre a szabadkőművesek 65, mások pedig 75 dollárért vehetnek jegyet. (Ahogy a páholy honlapján kifejtik, ez az ár a szokásos beiktatási báli jegyek árához képest igen mérsékelt.)

Azt írják, hogy a szabadkőművesség történetében ez az első eset, hogy ilyen bált rendeznek. A hírt egy philadelphiai családi lap, a The Bulletin hozta a szélesebb nyilvánosság tudomására.

A páholy weblapján kérdésekre válaszolva azt írják, hogy Obama nem veszt az eseményen és hogy sem ő, sem az elnökhelyettes nem szabadkőművesek.

Pontosabban: "Neither President Obama or Vice-President Biden are currently Masons."

Azaz "jelenleg nem szabadkőművesek". (Várják őket?)

Kíváncsi lennék, hogy ha jelentkezne Obama náluk, akkor felvennék-e, vagy a Prince Hall (a feketék nagypáholya az USÁ-ban) -hoz küldenék ...

A bál a rendező páholy weblapján: http://singletonlodge.org/home/inaugural-masonic-ball/

A The Bulletin híre: http://www.thebulletin.us/articles/2009/01/06/news/nation/doc4962f40bdaca4354944057.txt

 

 

http://aprofan.blogspot.com/2009/01/szabadkomuves-bal-obama-beiktatasanak.html

 

Lalo Creative Commons License 2009.01.08 0 0 4276
Az Árverezőház 115. könyv aukciója

 

Térkép: http://maps.google.com/maps?q=1073+Budapest%2C+Erzs%C3%A9bet+krt.+37.&hl=hu

Az Árverezőház (1073 Budapest, Erzsébet krt. 37. I/11. Tel/Fax: 2016694), 2009 január 15-én csütörtökön 17:00 órakor árverést tart.

A katalógusból:
http://www.bedo.hu/index.php?azon=arveres&kkod=0&akod=4&asor=115&list_kezd=0&list_meret=600

257 KISZELY GÁBOR
A szabadkőművesség.
História, titkok, szertartások.
Bp. 1999. Korona Kiadó. 178 p.
Kiadói ill. fóliázott kartonkötésben.

1500

 

http://szkp.blogspot.com/2009/01/az-arverezohaz-115-konyv-aukcioja.html

 

Előzmény: Lalo (4224)
Lalo Creative Commons License 2009.01.07 0 0 4275

Ha valaki még nem látta volna a a Budatétényi, (szabadkőművesnek nevezett) pincekápolnát:

 

TV - M1: Kultúrház

 

2008. december 21. vasárnap m1 17.05 - 17:55

A műsorban az 5:06-7:03 percek között a Budatétényi, (szabadkőművesnek nevezett) pincekápolnát mutatta be Borsos Mihály fotográfus.

Az adás megnézhető: http://www.mtv.hu/videotar/?id=35169

Vagy a Nava gyűjteményében:

http://kereso.nava.hu/nava/public/popup_details.php?doc=728396

 

 

http://szkp1.blogspot.com/2008/12/tv-m1-kulturhaz_21.html

 

 

Előzmény: Lalo (4260)
Lalo Creative Commons License 2009.01.06 0 0 4274
Szabadkőműves kabaré a Házban

 

AZ EST

Budapest, 1926. Péntek április 30.
XVII. évfolyam 97. szám

Szabadkőműves kabaré a Házban

Viczián szemléltető előadása a költségvetési vitában

- Az Est tudósítójától -

A nemzetgyűlés mai ülését féltizenegy órakor nyitotta meg Scitovszky Béla elnök. Napirend szerint következik a költségvetés folytatólagos tárgyalása.

Viczián István az első szónok. Nagy Vince heves kirohanást intézett a titkos társaságok ellen és felszólította a kormányt, hogy erélyesen lépjen fel a titkos társaságok ellen. Hasonló kirohanás történt még Drozdy és Pakots részéről is. Csodálatos, valamennyien egyértelműen a jobboldalon keresték a veszedelmes társaságokat. Lehetetlen meg nem állapítani, hogy itt tervszerű támadásról van szó, amely

el akarja terelni a figyelmet a baloldali titkos alakulatokról.

 

...

 

Kezdődik a szemléltető előadás

Viczián István: Amikor a szabadkőművesek munkában voltak, azt, hogy idegen érkezett, úgy jelezték, bogy így szóltak: esik az eső. A legfiatalabb tagot Benjáminnak hívták.

Reizinger Ferenc: Borzasztó! Erre a magyar nép nagyon kíváncsi!

Viczián István: A koronát és a fillért kavicsnak és téglának nevezték, a szabadkőműves munkát vakolásnak.

Rothenstein Mór: Most már lesz munkája és kenyere a népnek.

 

...

 

Viczián tovább mulattatja a képviselőket

Viczián István: Egész sereg szertartáskönyvet teszek majd le a Ház asztalára. Ezek bizonyítják a titkosságot. Ha találkozott egy szabadkőműves ismerősével, mindig oroszlánfogást alkalmazott, mire az illető azt kérdezte tole: »Te is?« Erre ö azt felelte: »En nem!« Zajos derültség a baloldalon.) Minden egyes fokozatnak voltak ismertető jelei. A tanoncoknál a gégejel, a legényeknél a szívjel, a mestereknél pedig a hasjel, amit úgy jeleztek, hogy tenyerüket az illető testrészre tették, ezzel akarták mutatni, hogy gégéjüket, szívüket vagy hasukat tépjék fel, ha megszegik az esküt.

Propper Sándor: Tovább már ne menjünk! (Viharos derültség a Ház minden oldalán.)

...

 

Viczián István: Felolvassa a főmester felhívását a szabadkőművesjelölthöz. Ezzel részletesen foglalkozik.

Reisinger Ferenc: A cél szentesíti az eszközt.

Griger Miklós: Ki mondta ezt?

Reisinger Ferenc: A jezsuiták!

Griger Miklós: Szamár.

Reisinger Ferenc: Szamár az úr!

Az elnök mindkét képviselőt rendreutasítja.


Forrás: http://epa.oszk.hu/01400/01475/00097/pdf/1926_097.pdf

[Külön köszönet Jászberényi Józsefnek, hogy felhívta a figyelmemet erre a dokumentumra.]

Lalo Creative Commons License 2009.01.06 0 0 4273
Szabadkőműves érdekességek a Vaterán

 


Megszaporodtak a szabadkőműves tárgyak a Vatera aukciós portálon. Talán a legérdekesebbek a szabadkőműves festmények:

A kép alkotója Than Mór, a magyar történeti festészet kiválósága, aki a Nagypáholyház dekorációja részére megfestette a Nagyoriens volt nagymestereinek arcképeit. Az aukció győztese 25500 Ft-ért szerezte meg az alkotást.

A másik, a cikk írásakor még licitálható festmény pedig Domanovszky Endre műve:

Villámgyorsan elkelt néhány könyvritkaság - nem csoda, hiszen az egy-két ezer forintos villámár, amivel el lehetett vinni őket, igazán nem volt túlzottnak mondható.

 

...

 

Dr. Weninger Antal: A szabadkőműves jelképek lélektani jelentősége
A szabadkőművesség kézikönyve: I. rész, Inasfok
A szabadkőművesség kézikönyve: III. A mesterfok
Dr. Gerő Imre: A magyar szabadkőművesség története

Mind a négy könyvecske a szabadkőművesség 1945-1950 közötti rövid legalitása alatt jelent meg.

Néhány különlegesség:

 

És különféle szabadkőműves dísz- és használati tárgyak:

Öv, övcsat, gyűrűk, kulcstartó, mandzsettagomb, zászló, sapka, medál, kristály.

 

http://aprofan.blogspot.com/2009/01/szabadkomuves-erdekessegek-vateran.html

 

Lalo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 4272
Kedves Lama Yongden!

Azt írod:

"Természetesen nem értek egyet a bennük foglaltakkal. Elfogultnak, szélsőségesnek (helyenként eszelősnek) tartom L. A. szabadkőművességre vonatkozó téziseit."

Teljes mértékben egyetértek veled.

Sőt, továbbmenve hasonló véleményem van László András más nézeteivel kapcsolatosan is. Az ad absurdumig vitt tradicionalizmusára, annak következményeire gondolok.

Néhány további aforizma a Solum Ipsumból:

318. Amiket általában babonáknak neveznek, valójában ártatlan és ártalmatlan babonák. Az ártó és ártalmas babonák egészen más formában jelennek meg: evolucionizmusként, antihierarchikus szemléletként, az emberek egyenlőségébe vetett bizalomként, valamint mindazon jelenségekként, amelyek a filozófiai értelemben vett humanizmus körébe tartoznak.

429. A humanizmus az emberalattiság egy sajátos előkészítési módja és szemlélete.

448. Ha a tradicionalitás a földi-emberi-társadalmi-állami szférában megnyilatkozik, akkor jobboldaliságként nyilatkozik meg. Nem mérsékelt jobboldaliságként, hanem maximális jobboldaliságként.

449. A szellem eleve arisztokratikus.

450. A szellem mindig teokratikus, autokratikus és arisztokratikus.

465. Parlamentáris komédiákat egy szellemi berendezkedés nem tűr meg.

476. (Árpád-ház) A Turul-dinasztia tagjai nm magyarok voltak, hanem turulok. Turulnak lenni több volt, mint magyarnak lenni - és ezért lehettek a magyarok királyai.

487. A liberalizmus azon emberek jogegyenlőségét tételezi, akik tulajdonképpen egyet akarnak: a kvalitás érvényesülésének megsemmisítését.

527. Az a civilizáció, amely nem kultúrán alapul, álcivilizáció; az a kultúra, amely nem konfesszión alapul, álkultúra; az a konfesszió, amely nem religión alapul, álkonfsszió; az a religio, amely nem tradíción alapul, álreligio.

531. Amit ma felvilágosodásnak neveznek, az egyértelműen elsötétedés, és pontosan az benne az elsötétedés, ami miatt felvilágosodásnak nevezik: a szellem megtagadása.

546. A természettudományos világkép mint világkép fundamentális eretnekség - nemcsak a katolicizmus szempontjából, hanem minden lehetséges vallás szempontjából.

575. Ha a lényegére akarnánk tapintani, akkor a reformációt inkább a "deformáció"
megnevezés illeti meg.

605. Egy nő elérheti a nigredót, ha egy férfitől útmutatást kap; egy nő elérheti az albedót, ha egy férfival együtt halad; és egy nő elérheti a rubedót, ha eggyé válik egy férfival.

(nigredó, albedó, rubedó, az alkímia három emelkedő hierarchikus fokozata)

618. Az istenember befelé, önmagában androgünosz; kifelé férfi.

619. Az istenemberi alászállás bensőleg és önmagában tekintve hüperandrogünosz, háttérvalóságaként androgünosz, előtérvalóságaként pedig férfi. Mert aki a világban a szellemet avatarai fokon reprezentálja, az a világ elé lépésében eo ipso férfi.

638. Tradicionális szempontból a hódító háború adekvátabb megítélés alá esik, mint a védekező, vagyis honvédő háború; ez utóbbi ugyanis kényszerpályán mozgás.

662. Magasabb rendűnek lenni annyi, mint archaikusabbnak, arkhé-közelibbnek lenni.

A fentiekben a legrövidebb aforizmákra szorítkoztam a begépelés fáradalmainak csökkentése érdekében, de azért jól kiolvasható ezekből is a szerző mérhetetlen önhittsége, haladás- és fejlődésellenessége, pontosabban annak el nem ismerése, hímsovinizmusa és egy olyan hierarchiában való hite, amelyben ő maga előkelő helyen szerepel. (Megjegyzem, elég kisszerű azt kinevezni szellemnek, ami a saját gondolkodásának terméke, aztán a szellem hierarchiájáról értekezni...)

Formai, fogalmazási problémái is vannak, nem igazán érthető, hogy mi a különbség az ártó és az ártalmas babonák között; mi is jelenthet az emberek egyenlőségébe vetett bizalom; hogyan lehet adekvátabb megítélés alá esni.

Talán az egyetlen, amit László András javára tudok írni az az, hogy következetes. Az általa használt szellemi-filozófiai kiindulópontokból valóban az következik amit ő kifejt: akár a szabadkőművességről, akár a demokráciáról, liberalizmusról vagy éppen materializmusról beszél. Mindezek teljes logikai összhangban vannak nála, nem lehet szemelgetni belőlük. Vagy az egészet elfogadjuk, vagy az egészet elvetjük.

"Gyümölcséről ismerszik meg a fa" - tartja a régi mondás.

Számomra ezek a gyümölcsök rothadtak, ezért a fát is annak tartom.

Előzmény: Lama Yongden (4271)
Lama Yongden Creative Commons License 2009.01.04 0 0 4271
Kedves Lalo!

László András általad idézett írásait jól ismerem, s örülök, hogy ez itt terítékre került. Természetesen nem értek egyet a bennük foglaltakkal. Elfogultnak, szélsőségesnek (helyenként eszelősnek) tartom L. A. szabadkőművességre vonatkozó téziseit. Hamvas Béla tanítványától nem ezt várná az ember. Egyébként ugyanezt a korlátoltságot Evola szabadkőműves tárgyú írásai kapcsán is tapasztaltam. Amiért mégis idéztem L. A. „A lovagi út” című írásából, annak oka az, hogy az ott megfogalmazott gondolatokkal nagyjából egyetértek. Mindezek után úgy tűnik számomra, hogy a zsenialitás (a Solum Ipsum című aforizmagyűjteményben például számos jele van ennek, jól lehet, nem éppen az általad idézett aforizmákról állítom ezt) jól megférhet valakiben a politikai vaksággal és más obskúrus nézetekkel együtt.
László András rövid életrajza minden esetre érdekes adalék lehet ehhez a furcsa kettősséghez.
Lásd itt:
http://www.tradicio.org/laszlo/index.html
Előzmény: Lalo (4270)
Lalo Creative Commons License 2009.01.04 0 0 4270

László András és a szabadkőművesség

 

Dr. László Andrásnak nem csak a lovagrendek spirituális irányultságával kapcsolatos tudása rendkívüli, ő a világ egészéről és ebben természetesen a szabadkőművességről is mélyreható és adekvát ismeretekkel rendelkezik.

 

Azok számára, akik mindezidáig - rendkívül helytelen módon - elzárkóztak e tanoktól, idézek néhány passzust  e rendkívüli személyiség, Guénon, Evola és Eliade méltó utóda, sőt meghaladója írásaiból:

 

"A sötétség erői is most már feltétlenül létre akarják hozni a “Pán­Európát”, s ha létrejött, tovább akarják alakítani a maguk képének megfelelően. Még távolibb jövőben létre akarják hozni a “Pan­Gaeát” is, a Szabadkőműves Világállamot. ... Mi azonban a leghatározottabban azt akarjuk, hogy ne azoké legyen a “Pán­Európa” és a “Pan­Gaea” , akik ezt már oly' régen tervbevették, s akiknek minden erőfeszítésük erre irányul. Azt akarjuk, hogy ne jöjjön létre se a Világköztársaság, se a későbbre tervezett Világkirályság, a titkos Szabadkőművesség “Hercegének” a trónraemelése révén. A Fény Erőit a Tradicionalitás és a Tradicionalitást — a politikában — az ultrajobboldaliság képviseli,..."

 

Jobboldaliság és a “Pán­Európa” eszme

 

http://www.geocities.com/ultradextra/jpee.html

 

 

"... A szabadkőművesség alá különböző szervek, részben fedőszervek, részben pedig megnyilvánulási szervek tartoznak, különböző klubok, mint a Nemzetközi Pen Club, a nemzetközi Rotary Club hálózat, a nemzetközi Good Templar hálózat. Ezek mind szabadkőműves manifesztációk, részben fedőszervek, részben manifesztációs szervek. A prominens tagjai ezeknek a kluboknak mindig szabadkőművesek. A szabadkőműves szervezeteket latomális szervezeteknek nevezzük, a „latomos” görög szóból, amely kőművest jelent, és a szabadkőművességre lefoglalt szaknév.

Vannak ún. paralatomális szervezetek, szabadkőművesség melletti szervezetek, amelyek lényegileg a szabadkőművességhez tartoznak. Az elsők között kell megemlíteni az Illuminátus Rendet, mely kivételesen sötét variánsa ezen irányzatoknak. Annyira sötét variánsa, hogy a szabadkőművesség legsötétebb irányzatait az Illuminátus Rend közvetlenül befolyásolta és befolyásolja.
...

A szorosan vett szabadkőművesség legsötétebb irányzata egyébként az ún. „Grand Orient”, amely a Franciaországban meghonosodott szabadkőművességek közül a legveszedelmesebb. Ez volt az az irányzat, amely az 1789-et megelőző időkben már szinte teljes egészében ateista alapra helyezkedett. Ennek volt a nagymestere a teljesen démoni egyéniségű Chartres-i, később Orleans-i herceg, akit Philippe Egalité-nek, „Egyenlőség Fülöp”-nek neveztek, aki a Bourbon-Orleans-háznak volt a feje, és aki XVI. Lajos halálára szavazott.
...
A szabadkőművesség önmagát 1717-ben manifesztálta, akkor hirdette meg tulajdonképpen világuralmi céljait. Érdekes a kétszáz éves ismétlődés: 1517 – protestáns reformáció, 1717 – a szabadkőművesség önmegnyilvánítása és 1917 – a két orosz forradalom. Ugyanazok az erők produkálták egyébként mind az 1517-es, 1717-es és az 1917-es eseményeket is, de amit 1717-ben tervbe vettek és kinyilatkoztattak, azt egy világnappal 1717 után – egy világnap 72 év –, tehát 1789-ben kezdték megvalósítani. Ennek voltak előzményei, hiszen már az angol forradalomban is szerepet játszottak, de a francia forradalom teljes mértékben egy szabadkőművesség által kirobbantott forradalom volt.
...
Az 1918-as forradalmat Magyarországon, majd az 1919-es bolsevista hatalomátvételt teljes mértékben a szabadkőművesség irányította. Magyarországon a Galilei-kör a szabadkőművesség irányítása alatt álló szabadkőműves produktum volt, a szabadkőművesség általános vonalainál is sötétebb arculatú, ugyanis itt működött a Martinovics-páholy. Ennek a páholynak a főmestere Jászi (Jakubovics) Oszkár volt, és tagjai között volt található például Ady Endre, valamint a prominens szabadkőműves Varga (Weissfeld) Jenő, aki 1945 után a titkos pártvezetésben vett részt; ő volt Gerő (Singer) Ernő felettese. Varga (Weissfeld) Jenő a Szovjetunió gazdasági életének irányításában is eminens szerepet játszott, ezért majdnem mindig a Szovjetunióban tartózkodott. Az ő alárendeltje volt Gerő (Singer) Ernő, Singeré Rákosi (Rosenfeld) Mátyás, Rákosié (Farkas) Mihály, korábban Mihail Wolf, eredetileg Lőwy Hermann, Farkasé Révai (Léderer) József.  Alattuk helyezkedtek el olyanok, mint Péter Gábor, eredeti nevén Eisenberger Benő, vagy Vas (Weinberger) Zoltán.
...
A szabadkőművesség filiáléi és a szabadkőművesség melletti szervezetek, elsősorban az Illuminátus Rend, a világ életére nem csupán befolyást gyakorol, hanem abban uralmi helyzetet foglal el. A szabadkőművességek és az illuminátusok felett három páholyszisztéma áll. A legalsó szint látszólag nyilvános, tulajdonképpen exkluzív, lényegileg titkos. Ezek olyan páholyok, amelyeknek csak zsidó tagjai lehetnek, rasszbelileg és vallásilag is. Ez a „B’nai B’rith”, ami annyit jelent, hogy a Szövetség Fiai. A „B'nai B'rith” minden jelentős tagja egyszersmind 33. fokú szabadkőműves. E fölött áll a „B'nai Mose”, Mózes Fiai, és a „B’nai Sion”, Sion Fiai. Ezt a közönséges cionista szervezetektől meg kell különböztetni, noha kapcsolat áll fenn közöttük. Erről a kettőről csak annyit lehet tudni, hogy vannak. Tehát „B’nai Sion”, alatta „B’nai Mose”, alatta „B'nai B'rith”, alatta szabadkőművesség és illuminátizmus, és egészen töredékes erőktől eltekintve a világ körülbelül minden politikai ereje.
...
Ezen említett rétegek és a „B'nai Sion” fölött áll állítólag a háromszázak tanácsa, a hetvenkettők tanácsa, a harmincak, a tizenkettők, a hetek, az ötök, és a hármak tanácsa, és az egésznek a csúcsán egy valaki, akit úgy neveznek, hogy a Zsidók Hercege. Jelképesen, hasonlóképpen, mint az assassinoknak Alamud várában rejtőző feje, a Hegység Véne nevet is viseli. A Zsidók Hercege, vagy a Hegység Véne. A szabadkőművesség célja a három lépcsőben megvalósított Izrael: Izrael az ismert keretek között, nagy Izrael az Eufrátesztől a Nílusig, és teljes Izrael, ami a Földgömb. Ezt egy egész Földre kiterjedő zsidó-világköztársaság, majd egy zsidó világmonarchia révén kívánják elérni.
...
A szabadkőműves-zsidó világuralom harcosai olyan eszközökkel operálnak, amelyekben az igazi vezérlőerőt a felbomlás ellenistenségei jelentik, és ami a Semmit célozza meg. Végül is nem az fog megvalósulni, amit ők akarnak – bár az is elég rettenetes lenne –, hanem az valósul meg, ami az ágensek mögött álló ágensek és legfelsőbb ágenseknek a legbensőbb és legtitkosabb, de legerőteljesebben képviselt és legerőteljesebben működtetett célja és útja és haladása és menete. Helyesen mondta valaki, hogy az első baloldali maga a sátán volt. A sötét erők nem nyúlhatnak máshoz, csak baloldalisághoz vagy ellen-baloldalisághoz, ami azonban esszenciálisan egy oldalon van.
...
A Nemzetközi Valutaalap és a Világbank két szabadkőműves filiálé. A bankvilág általában, egy-két kivételtől eltekintve, szabadkőműves kezekben van. E tekintetben excellálnak.
...
Annyit tudunk majdnem százszázalékos bizonyossággal, hogy Hitler valamiféle neokathar szervezetnek volt a tagja. A katharizmus a manicheizmusnak egy későbbi formája volt. Ehhez a szervezethez eskü kötötte, és hipotézisem szerint, lehetséges, hogy ennek a neokathar szervezetnek a hátterében valamilyen latomális vagy paralatomális szervezet állt, amiről neki nem is kellett tudnia.
..."

 

Néhány szó a politikai háttérerők szerepéről

 

http://www.lazadas.com/www.tar.hu/lazadas/polhatter.htm

 

 

"... Érdemes megvizsgálni, hogy mi ezen erõk szándéka. Nem a legtitkosabb szándékkal kell kezdeni az értelmezést, hanem azzal, aminek a politikai vonatkozása még megragadható. A politikai vonatkozások tekintetében a cél egy szabadkõmûves-zsidó világköztársaság, majd világkirályság. Tudjuk, hogy léteznek olyan fogalmak, mint nagy Izrael és teljes Izrael. Nagy Izrael az Eufrátesztõl a Nílusig terjed, teljes Izrael pedig maga a földgömb. A politikailag még definiálható cél a zsidó-szabadkõmûves világköztársaság, majd világkirályság megvalósítása. ..."

 

Néhány megjegyzés a sötét történelmi - politikai háttérerők milyenségéről és szerepéről

 

http://www.lazadas.com/www.tar.hu/lazadas/laszloskotasmo.htm

 

"A ‚New Age’ szabadkőműves befolyások révén kezdett kibontakozni és meghatározódni, mégpedig a destruktív Szabadkőművesség legfőbb és legdestruktívabb ‚oriēns’-ei részéről injektált befolyások által.
...
Vannak a világon irányzatok – és ezen irányzatok hívei, követői – amelyek és akik szervezetten vagy szervezetlenül különböző belső és külső indítékoknak megfelelően azokkal az erőkkel kooperálnak, kollaborálnak, amelyek a Kali-Yugá-nak (mint Kali-Yugá-nak) a generáló erői; s tudjuk azt, hogy ezek a generáló erők az ember testi–lelki–szellemi világának a degenerálásához és destruálásához vezetnek. A Szabadkőművesség jóformán minden irányvonala – és azok, akik a Szabadkőművesség körül (mellett, alatt, felett) felsorakoznak – kiemelkedően szolidárisak a Sötét Korszakban működő erőkkel, az azokkal való együttműködésre tudatosan, féltudatosan vagy öntudatlanul, de mindig készek. A ‚New Age’ irányzata – számos más irányzat mellett – ezeknek a köröknek, e körök híveinek és az általuk közvetített erőknek a produktuma."

 

Néhány szó a New Age-ről

 

http://oshagyomany.fusi.hu/OH06/OH0603.html

 

 

Néhány zseniális idézet Solum Ipsum című aforizmagyűjteményéből:

 

"A demokrácia, vagyis az az elv, hogy a többség döntsön, nem más, mint a szellem arculcsapása."

 

"A leszármazási elméletek nemcsak azt mondják ki, hogy az ember az állatoktól származik, hanem azt is, hogy az ember – állat."

 

"Nemcsak az emberről lehet azt elmondani, hogy döntően nem természeti eredetű; lényege szerint maga a természet sem természeti eredetű."

 

"A II. világháború pedig részben azért jött létre, hogy Európa keleti felét a szovjet, nyugati felét az amerikai befolyás – más-más módon, de lényegileg ugyanabban az értelemben – tönkretehesse, hogy aztán egy meghatározott időpontban ezek egymásba hatoljanak, és a megrontottságnak ezt a kétféle arculatát egymás felé és egymásban is érvényesíthessék."

 

 

A László András alapította, egyedülálló eszmeiségű szervezet és annak hitvallása:

 

"

KARD-KERESZT-KORONA SZÖVETSÉG
 
(TRADITIONALIS
ULTRADEXTROCONSERVATIV
IMPERIO-MONARCHISTA ÉS
MONARCHO-LEGITIMISTA
EGYSÉG-FRONT)
IDEOLÓGIAI ALAPJAI
 

Politika, metapolitika – kitekintésekkel

 

1, A szervezet

A ' Kard, Kereszt, Korona Szövetség' (Traditionalis Ultradextroconservativ Imperio-Monarchista és Monarcho-Legitimista Egység-Front) - a továbbiakban röviden: ‘Szövetség’- egyértelműen és kifejezetten metapolitica-i indíttatású, de a politica-i sphaerá-ban is megnyilvánulni szándékozó, lényegileg párt- és pártokfeletti, ám némely tekintetben pártszerű vonásokat mutató, arcvonal-jellegű mozgalmi szövetség.

..."

 

Kard-Kereszt-Korona Szövetség

 

http://www.artemis89.eoldal.hu/cikkek/laszlo-andras/kard-kereszt-korona-szovetseg

 

 

László Andrást és az ő szellemi fénye köré gyülekezőket persze az irigyek (szellemi ínségben szenvedők) lármája sem zavarja, hogy önmeghaladási útjukat következetesen kövessék. Rá se rántanak az ilyesfajta alantas megnyilvánulásokra:

 

"Az aranykori Alanyt, illetõleg az Abszolút Individumot az archaikus kultúrákban a szakrális istenkirály képviseli, a szubjektumot maga alá gyûrõ, azt "elhomályosító" tárgyi világot pedig a nép, illetve az alacsonyabb kasztok. A királyság és a papság intézményeinek folyamatos háttérbe szorulása, deszakralizálódása, illetve eltûnése, a demokrácia megjelenése, az emberi jogok, az egyenlõség eszméje, a tömegmozgalmak megjelenése stb. az Aranykorból kizuhant állapotnak, a lesüllyedésnek, a szellemi hanyatlásnak társadalmi-politikai megnyilvánulásai. Ezért elutasítják a demokráciát, a modernizációt, a köztársasági államformát, sõt az alkotmányos királyságot is, mint antitradicionális formációkat. Minél tekintélyelvûbb, hierarchikusabb és szakrálisabb egy uralmi forma, annál közelebb áll a tradícióhoz. Mitikus történelemszemléletükben a francia forradalmat természetesen a világtörténelem egyik leggyalázatosabb eseményeként, a Harmadik Birodalmat az õsi rend feltámasztására tett kísérletként, az SS-t a XX. század egyik heroikus és magasrendû szellemi vállalkozásaként értékelik. Hitlert és Szálasit szakrális és karizmatikus államférfinak, 1945-öt pedig a Sátán földi uralma kezdetének tekintik."

 

Farkas A. Márton: Ezoterikusok Haynau Baráti Köre

 

http://www.es.hu/old/0130/feuilleton.htm

 

 

 

 

Előzmény: Lama Yongden (4269)
Lama Yongden Creative Commons License 2009.01.04 0 0 4269
Kedves saint-germain!

Nem hagynak nyugodni a lovagrendek. Különösen a Sárkány Lovagrend. Nemrég találtam egy nagyszerű írást, amelyben nemcsak részletes kifejtést nyer a sárkány-szimbólum, hanem a lovagi út szellemi jellege is. László András: Lovagi út című írásáról van szó. Lásd itt:

http://www.szepi.hu/irodalom/kedvenc/kc_071.html

Íme két rövid idézet a cikkből:

"A lovagi mentalitás és attitűd érvénye nem szűnt meg. A megjelenési valószínűsíthetőség gyakorisága szűnt meg, az csökkent le olyan mértékben, hogy kevésbé lehet ilyesmiről beszélni, de egyáltalán nem zárható ki. A lovagrendek még, a maradványszerűek is, valamit azért képviselnek és fenntartanak, bár nagyon keveset; az, hogy egy összejövetelen megjelennek és azután hazamennek és az eltompultságukat élik tovább, ez nem egy szellemi rang, nem egy szellemi, lovagi élet."

"A lovagi út szellemi út; önmeghaladási út. Ha nem 'útban' gondolkozunk, mondhatunk ehelyett aktust is: önmegvalósítási aktus, szellemi aktus, metafizikai aktus. A spirituális létrendnél fontosabb nincs. Senki nem mondhatja azt, hogy az élete nem teszi lehetővé, hogy eszerint éljen; akkor meg kell változtatnia az életét."

Ez már valami. Mindkét idézetet lényegbevágónak érzem. Úgy vélem, az önmeghaladás lovagi erényét, a mai szabadkőművesség is nyugodtan képviselheti, gyakorolhatja. Továbbá képes lehet a harciasságot is mint emberi alapkvalitást egyfajta szellemi heroizmussá emelni. Ez utóbbi rangját éppen az adhatja meg, hogy mindig a magasabb rendűnek rendeli alá az alacsonyabb rendűt, legyen szó az élet bármely helyzetéről és területéről...
Előzmény: saint-germain (4262)
Lalo Creative Commons License 2009.01.02 0 0 4268

Na, akkor a pörgetés céljából mutatok egy képet a Duna tévében hamarosan bemutatásra kerülő Titkos társaságok sorozatából:

 

Szabadkőműves páholy

 

Mit szóltok a páholy berendezéséhez és a tagok öltözködéséhez?

 

http://szkp1.blogspot.com/2009/01/tv-duna-titkos-tarsasagok.html

 

Előzmény: kilenctizenegy (4267)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.02 0 0 4267
Nyugodtan felvethetsz bármi olyat is, ami már szerepelt itt, nem pörög úgy a topik, hogy pont ezzel állítanád le...:-))
Előzmény: jamie77 (4265)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.02 0 0 4266

BUÉK mindenkinek!

 

Előzmény: jamie77 (4265)
jamie77 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 4265
Boldog új évet kívánok én is minden topiklakónak! Később terveztem a "bemutatkozásomat", csak lassabban haladok kicsit az elképzeltnél, az eddigi hozzászólások átolvasásával. Jelenleg 2003 elejénél tartok. :) Ugyanakkor az újév fordulóját felhasználva szeretném érdeklődésemet megmutatni a szabadkőművesség iránt. Egyenlőre kevés az információm a témáról ahhoz, hogy olyat kérdezzek, amely esetlég még nem hangzott el, vagy ne lehetne egyszerűen más forrásból megtudni. Ugyanakkor izgalmasnak találom az eddig olvasottakat és remélem, hogy az aktivitás csak nőni fog az idei évben ebben a topikban.

Elnézést kérek azért, hogy hozzászólásom nem tett érdemben hozzá a témához. :)

Lalo Creative Commons License 2009.01.01 0 0 4264
TV - Duna: Titkos társaságok, Szabadkőművesek

 

TV - Duna: Titkos társaságok 4/1. rész: Szabadkőművesek

2009. január 8. csütörtök 22:35 - 23:20

Secret Societies: The String Pullers (Sociedades secretas)
1. rész

Szabadkőművesek


Argentin ismeretterjesztő (2007)

Rendező: Rodrigo H. Vila

Forgatókönyvíró: Gabriel Sagel, Gustavo Lencina

Zene: Martín Bianchedi

Operatőr: Mariano Cúneo

A szabadkőművesség rossz hírét jelentős részben az illuminátusoknak köszönheti, annak a titkos társaságnak, amely a szabadkőműves páholyokba beszivárogva, futótűzként terjedt el Európában, majd az egész világon a XVIII. század végén. Ki volt Adam Weisshaput, és hogyan volt képes egyetlen ember ilyen hatást kelteni? A világuralomra törés eszméje hogyan bukott meg, és hogyan élt tovább a következő századokon át újabb és újabb formákat öltve?

A Titkos társaságok című 4 részes argentin sorozat az ismeretterjesztő műfaj eszközeivel szegezi a képernyő elé a nézőt: a felkutatott információk, a feltárt összefüggések lebilincselővé teszik a dramatizált jelenetekkel látványosan illusztrált filmet.

A sorozat első része a szabadkőművesség történetét tekinti át a középkortól napjainkig. Az első titkos szövetségek tagjai valódi építőmesterek voltak, akik szaktudásuk, művészetük titkait védték azzal, hogy csak gondosan megválasztott új tagokat avattak be társaságukba. Átlagon felüli tudásuk és szellemi szabadságuk révén gyakran kerültek érdekellentétbe az egyházzal és az arisztokráciával, a középkori társadalom két hatalmi pillérével, amelyek egyben az építőmesterek legfőbb megrendelői voltak.

A második epizód az illuminátusokról szól, arról a szellemi irányzatról, amely egyenesen a világ központosított irányítását tűzte ki célul, futótűzként terjedt a XVIII. század végén Európa és Észak-Amerika szabadkőműves páholyaiban, majd akkora ellenszenvet ébresztett, hogy a kiváltott reakció kis híján mindenestől elsöpörte a szabadkőművességet. Noha az illuminátusok, mint szellemi közösség alapítójuk halálát sem érte meg, elveik burkolt formában máig hatnak.

A sorozat harmadik része korunk legbefolyásosabb országa, az Amerikai Egyesült Államok alapítását veszi górcső alá. Napjaink szuperhatalmának bölcsőjénél kivált nagy számban bábáskodtak szabadkőművesek, akik titkos szimbólumaikat szorgalmasan el is helyezték az amerikai államiság legfontosabb jelképein, a címeren, a bankjegyen és számos épületen.

A negyedik rész továbblép a klasszikus szabadkőművességen, és három olyan titkos társaságot mutat be, amelyek léte és tevékenysége a XX. századhoz kötődik. A baljós Skull and Bones („Koponya és lábszárcsont”) nevet viselő diákszövetség a Yale egyetemen alakult, tagjai között találjuk a század legnagyobb hatalmú amerikai férfijait. Az évente ülésező Bilderberger-csoport tagjainak esetében nem túlzás világuralomról beszélni, hiszen tagjai a világ legbefolyásosabb cégeinek és intézményeinek vezetői. A CFR (Council of Foreign Relations, azaz Nemzetközi Kapcsolatok Tanácsa) látszólag teljes nyilvánosság előtt folytatja tevékenységét, ugyanakkor tagjainak együttes gazdasági ereje meghalad minden más gazdasági erőt a világon.

Forrás:
http://www.dunatv.hu/felsomenu/sorozatok/titkos_tarsasagok.html?query=titkos%20t%C3%A1rsas%C3%A1gok

 

 

http://szkp1.blogspot.com/2009/01/tv-duna-titkos-tarsasagok.html

 

Lalo Creative Commons License 2008.12.31 0 0 4263

 

BÚÉK!

saint-germain Creative Commons License 2008.12.23 0 0 4262

"Kérdésem ezek után, vajon mennyiben lehet előképe a modern szabadkőművességnek adott esetben a Sárkány Lovagrend?"

 

"a kereszténység védelme érdekében hozta létre ezt a lovagi közösséget"

 

Megpróbálok olyan választ adni a kérdésre, amelyik nem sérti senki meggyőződését. Válaszom saját történelmi ismereteimen és saját - szubjektív - meggyőződésemen alapul.

 

Luxemburgi Zsigmond kora, pontosabban a XV. század eleje az az időszak volt, amikor Európa kezdett kikecmeregni az előző évszázad társadalmi kríziseinek, elsősorban a nagy pestisjárványok okozta népességcsökkenésnek völgyéből. Társadalmi, politikai, kulturális pezsgés indult, de a hagyományos intézmények, elsősorban a jobbágyi függés és az Egyház tekintélye alaposan megtépázódott. A megerősödő uralkodók egyre lazább kapcsolatban voltak Rómával, egyre többször szegültek szembe vele, és még többször érvényesítették saját akaratukat Rómáéval szemben is. Az invesztitúra joga, amiért korábban hatalmas császárok indítottak még hatalmasabb háborúkat, addigra a közepes monarchiáknak is belügyévé vált.

 

Zsigmond, aki számos háborút vezetett "eretnekek" (csehországi husziták és boszniai bogumilok) ellen, laza csuklómozdulattal vonta el az egyházi méltóságok kinevezésének jogát a pápától. Különbséget tudott tenni a Katolikus Anyaszentegyház és a keresztény civilizáció (általa gondolt) érdekei között.

 

A korábbi lovagrendek a johanniták, templomosok vagy német lovagok nem függtek az uralkodóktól, sem a helyi egyházaktól, közvetlenül a pápának alárendelve államokat alkottak az államokban. A Templomosoknak pont ez lett a veszte: egy megerősödött király elpusztította öket, mint a pápaság ötödik hadoszlopát saját hazájában. (És persze közben ki is fosztotta őket.)

 

Ezzel szemben a világi lovagrendek pontosan ennek az ellenkezői voltak. A királyi hatalom támaszai annak ellenfeleivel szemben. Az első ilyenek - tudtommal - akkor keletkeztek, amikor néhány európai uralkodó szembeszegült a templomosokat feloszlató bullával és saját lovagrendjévé tette őket. A XV. századra elterjedt ez az intézmény és Zsigmond magával hozta a prágai udvarból.

 

A Sárkány Rend alapító chartájában a "kereszténység védelme" a legkevésbé sem a római egyház védelmét jelentette, de szvsz nem is a vallás védelmét általában, hanem sokkal inkább a kereszténység védelmezőjének szerepében tetszelgő uralkodó (Zsigmond német-római császár is volt) védelmét, tágabb értelemben a király által megszemélyesített "nyugati civilizáció", a kor keresztény lovageszményének védelmét.

 

Aki a szabadkőművesség univerzális és spirituális jellegét hangsúlyozza, az szükségképpen a templomosokhoz nyúl, ha középkori előképet keres. Aki a szabadkőművességet világi, antiklerikális és társadalmi haladást szolgáló intézménynek látja, az inkább a Sárkány Rendet érzi magához közelebb állónak. De ne feledkezzünk meg arról, hogy mindez csak játék, a középkori viszonyokat nem lehet összehasonlítani a maiakkal, a párhuzamok amennyire kimutathatóak, annyira eröltetettek is. Inkább arról szólnak, hogy ma mit gondolunk a templomosokról vagy a sárkánylovagokról és nem azt, hogy kik is voltak ők valójában és mit is gondoltak saját korukban. 

Előzmény: Lama Yongden (4247)
Lalo Creative Commons License 2008.12.22 0 0 4261
AAECE - Új nemzetközi szabadkőműves egyesület

 

Új nemzetközi szabadkőműves egyesület alakult Brüsszelben AAECE (ASSOCIATION ADOGMATIQUE DE L'EUROPE CENTRALE ET DE L'EST) néven.

A 2008 november 12-ei dátummal bejegyzett szervezet azért Brüsszelbe települt, mert jelenleg Európában egyedül Belgiumban lehetséges nemzetközi szintű egyesületet bejegyeztetni.

A Közép- és Keleteurópai Adogmatikus Egyesület jelenleg osztrák, román és magyar tagokkal büszkélkedhet.

Az Egyesület a Belga Nagyoriens székházába települt, ahol az AMMLA titkársága és szabadkőműves múzeum is működik.

Forrás: http://www.nagyoriens.hu/oriens-expressz/node/18

A bejegyzés eredeti dokumentuma: http://www.nagyoriens.hu/oriens-expressz/sites/default/files/AACEE%20d%C3%A9pot_0.PDF

Térkép: http://maps.google.com/maps?hl=hu&lr=&ie=UTF-8&q=1000+Bruxelles+rue+de+Laeken+79&fb=1&cid=6695470398697217548&li=lmd&z=14&t=m

 

 

http://szkp3.blogspot.com/2008/11/aaece-uj-nemzetkozi-szabadkomuves.html

Lalo Creative Commons License 2008.12.21 0 0 4260
Éppen most híresztelték a Kultúrházban a budatétényi pincekápolna szabadkőműves eredetét. A riporteri kételkedésre, hogy biztos-e ez, a riportalany meggyőződéssel válaszolta, hogy igen.  
Lalo Creative Commons License 2008.12.19 0 0 4259

Újabb, részletesebb beszámoló a könyvbemutatóról:

 

Könyvbemutató: Sumonyi Zoltán - Magyar szabadkőművesek és rotaryánusok

 

Újabb titkok derülnek ki a szabadkőművesekről
2008. december 19. 09:04 | Forrás: STOP

A szabadkőművesek létét mindig sok rejtély lengte körül. Most Sumonyi Zoltán fedi fel újra a titkokat a Magyar szabadkőművesek és rotaryánusok című könyvében. A könyvbemutatón Szále László és Szále-Széchényi Ferenc beszélgetett a szerzővel, valamint Vallai Péter olvasott fel részleteket belőle.
...

 

Szerző: ZaKat

STOP

Forrás: http://www.stop.hu/articles/article.php?id=427139


 

http://szkp3.blogspot.com/2008/12/konyvbemutato-sumonyi-zoltan-magyar.html

 

Előzmény: Lalo (4256)
Lalo Creative Commons License 2008.12.18 0 0 4258

Rákerestem erre a Ludwik Hassra, aki lengyelül írt cikket a magyar szabadkőművesség társadalmi-foglalkozási összetételéről és fantasztikus dolgok derültek ki róla.

 

Ahogy egy búcsúztató írja - ugyanis idén árilisban halt meg Varsóban 90 éves korában - Hass a lengyel munkásmozgalommal és a szabadkőművességgel foglalkozó történészként és trockistaként volt ismert Lengyelországban és világszerte.

 

Munkatáborral és börtönévekkel díjazott ellenzéki tevékenysége (részt vett a Kuron-féle "Nyílt levél a párhoz" előkészítésében ) ellenére baloldali maradt.

 

A búcsúztató: http://www.icl-fi.org/english/wv/914/hass.html

 

Wikipédia cikk: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ludwik_Hass

 

A 60-as évekbeli tevékenységéről egy cikk: http://marxists.kgprog.com/history//etol/newspape/isj/1966/no027/jedlicki.htm

 

Egy Hass cikk a Negyedik Internacionáléról: http://www.revolutionary-history.co.uk/backiss/Vol3/No1/Poletrot.html

 

Szabadkőművességgel foglalkozó könyvei és cikkei a lengyel, orosz és kelet-európai mozgalmakat is felölelik. (Így kerülhetett sor arra, hogy 1974-ben a magyar szabadkőművességről is írjon.)

 

Néhány műve a szabadkőművességel kapcsoltban:

 

Ambicje, Rachuby, Rzeczywistosc: Wolnomularstwo W Europie Srodkowo-Wschodniej, 1905-1928
by Ludwik Hass
Hardcover, Panstwowe Wydawn Nauk, ISBN 8301038241 (83-01-03824-1)

 

Loza I Polityka: Masoneria Rosyjska 1822-1995
by Ludwik Hass
Hardcover, Bellona, ISBN 8385408355 (83-85408-35-5)

 

Masoneria Polska XX Wieku: Losy, Loze, Ludzie
by Ludwik Hass
Hardcover, Oficyna Wydawnicza Polczek Polskiego Czerwonego Krzyza, ISBN 8385272135 (83-85272-13-5)

 

Sekta Farmazonii Warszawskiej: Pierwsze Stulecie Wolnomularstwa W Warszawie (1721-1821)
by Ludwik Hass
Hardcover, Panstwowy Instytut Wydawniczy, ISBN 8306002393 (83-06-00239-3)

 

Swiat Wolnomularski: Konkrety (Lata Trzydzieste-Lata Dziewiecdziesiate XX Wieku) Geografia-Liczebnosc-Odamy-Nurty-Ponadpanstwowe Porozumienia I Organizacje
by Ludwik Hass
Hardcover, Mazowiecka Wyzsza Szkoa Humanistyczno-Pedagogiczna w owiczu, ISBN 8387222283 (83-87222-28-3)

 

Wolnomularstwo W Europie srodkowo-Wschodniej W XVIII I XIX Wieku
by Ludwik Hass
Hardcover, Zakad Narodowy im. Ossolinskich, ISBN 8304011956 (83-04-01195-6)

 

Zasady W Godzinie Proby: Wolnomularstwo W Europie Srodkowo-Wschodniej, 1929-1941 by Ludwik Hass
Hardcover, Panstwowe Wydawn Nauk, ISBN 8301056835 (83-01-05683-5)

 

 

Hass szabadkőművességgel kapcsolatos munkáiért elsőként kapta meg a "Lengyel Szabadkőműves" című újság 2004-ben alapított Aranytoll díját, amit a szabadkőművességgel foglalkozó szerzők részére hoztak létre.

 

http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Gold-Pen-of-%22Polish-Freemason%22

 

Az Egyetemes Szabadkőműves Liga (Universal League of Freemasons) tiszteletbeli tagjává választotta.

 

Előzmény: Lalo (4254)
Lalo Creative Commons License 2008.12.18 0 0 4257
Esetleg részt vett valaki ezen az eseményen és be tudna számolni róla?
Előzmény: Lalo (4256)
Lalo Creative Commons License 2008.12.18 0 0 4256

Könyvbemutató: Sumonyi Zoltán - Magyar szabadkőművesek és rotaryánusok

 

Szabadkőművesek egykor és ma

2008. december 18.

Sumonyi Zoltán írót irodalomtörténeti tanulmányai inspirálták, hogy a 260 éves magyar szabadkőművesség történetének nyomába eredjen. A Magyar szabadkőművesek és rotaryánusok című kötet a magyar szabadkőművesség mellett a rotary klubok és más hasonló jellegű szervezetek életébe is bepillantást enged.

Sumonyi Zoltán író, költő, a Rotary irodalmi díj kuratóriumának elnöke, a magyar P.E.N. Klub ügyvezető alelnöke már évtizedek óta foglalkozik a magyar szabadkőművesség történetével. Több mint harminc éve született Kazinczy és Batsányi című drámája, amelyben az író azt a kényes témát járta körül, hogy a kiélezett történelmi-politikai helyzetek milyen eltérő reakciókat váltanak ki az értelmiségiekből, "ahogy ezt ma is tapasztaljuk" - tette hozzá a szerző legújabb, a Magyar szabadkőművesek és rotaryánusok című kötetének bemutatóján.

A könyv első változata még a rendszerváltás hajnalán született, az új kiadás viszont már az ez utáni időszakot is felöleli, a kiegészítés már a rotary és más hasonló jellegű klubokra is kitekint. A könyv bemutatójának a Szántó Piroska - Vas István Emlékház adott otthont, ahol a szerzőt Szále László újságíró és Szále-Széchényi Ferenc faggatta. A beszélgetésen szó esett a magyar szabadkőművesség történetének egyes kérdéseiről. A szerző a többi közt elmondta: a hiedelemmel ellentétben a templomos lovagoknak semmi közük a szabadkőművességhez, a szabadság, egyenlőség, testvériség hármas jelszava pedig korántsem a francia forradalom találmánya, már sokkal korábban szerepelt a szabadkőműves alkotmányban.

A hosszú, kényszerű hallgatás után 1989-ben újraszerveződött magyar szabadkőművesség történetét a szerző az 1700-as évektől egészen napjainkig göngyölíti fel, beleértve a már Magyarországon is aktívan működő, valamilyen módon a szabadkőművesség nyomán létrejött olyan szerveződéseket, mint a Rotary, a Lions, a Round Table, vagy a Kiwanis.

Szerző:
Kelemen Éva

Forrás: http://www.kultura.hu/main.php?folderID=887&articleID=277243&ctag=articlelist&iid=1

Kapcsolódó program: http://szkp1.blogspot.com/2008/12/eloadas-konyvbemutato-sumonyi-zoltan.html

Kapcsolódó könyv: http://szkp2.blogspot.com/2008/12/sumonyi-zoltan-magyar-szabadkomuvesek.html

 

http://szkp3.blogspot.com/2008/12/konyvbemutato-sumonyi-zoltan-magyar.html

Előzmény: Lalo (4243)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 4255

 

KÖSZÖNÖM SZÉPEN LALO !

 

 

Lalo Creative Commons License 2008.12.18 0 0 4254

És találtam egy másik érdekes cikket is:

 

A Századokban (111. évf. 3. sz. / 1977) ismertettek egy lengyel cikket a témáról!

 

Barta János (ifj.): Ludwik Hass: A magyar szabadkőművesség társadalmi-foglalkozási összetétele, 1868-1920 : Acta Poloniae Historica, 1974

 

 

Előzmény: Lalo (4253)
Lalo Creative Commons License 2008.12.18 0 0 4253

Megtaláltam!

 

A magyar szabadkőművesség társadalmi-foglalkozási összetétele a Monarchia idején. Megjelent: Lengyel György (szerk.): Történeti szociológiai tanulmányok a 19-20. – századi magyar társadalomról. Budapest: Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem, Szociológia Tanszék, Szociológiai Műhelytanulmányok, 5, 21-43.

Előzmény: Lalo (4251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!