Keresés

Részletes keresés

amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 23174

Nem tudni. Egyszer csak elővarázsolták őt is.

Lelkiismereti okokból lemondhatna.

De nyugi, nyugi... Belengette, hogy nem kell annyit firkálnotok:-) 

 

Előzmény: Januári Dusán (23173)
Januári Dusán Creative Commons License 2016.01.27 0 0 23173
Aszongya Balog, hogy egyes problémákról csak most értesült. Hát az baj. Vagy lehet, hogy ezzel az időt húzza, esetleg hülyének tetteti magát? Netán úgy elszigetelték magukat a világtól, hogy csak most esnek le dolgok? Ez mind nagy baj.
Előzmény: amplitudinis2 (23172)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 23172

Talán még a Balog tiszteletes amíg meg nem kapja az utolsó kenetet a kormányfőtől, mint akinek ezt az egészet köszönni lehet, valamilyen Rózsa, vagy ki:-) 

Előzmény: zizizuzu (23171)
zizizuzu Creative Commons License 2016.01.27 0 0 23171

Szerdán ki jön Miskolcra?

Peter_Cs Creative Commons License 2016.01.27 0 0 23170
zizizuzu Creative Commons License 2016.01.25 0 0 23169

http://nol.hu/belfold/vegzaljak-a-tiltakozo-tanarokat-1586313

 

Csoda, hogy még "csak" 300 intézmény van? Ha nem narancsos kommunizmus lenne, az a szám már legalább hatossal kezdődne.

momentan Creative Commons License 2016.01.24 0 0 23168

Én meg nem tapizom mert nem tab.

 

És nem zavarsz, mert szívesen meghallgatom mindenkinek a véleményét.

 

Mindenből tanul az ember, még akkor is, ha esetleg nem ért egyet, vagy máshogy lát dolgokat.

 

Előzmény: amplitudinis2 (23167)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.24 -2 0 23167

Hát nyilván nem= meg

De én veszem a fáradtságot és vasárnap délelőtt itt tapizom a tab-omat:-) 

Ha jól látom zavarok már megint:-) 

 

Előzmény: momentan (23164)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.24 -1 0 23166

Kár ezen vitatkoznunk.

Akinek rendben van a szövegértése, és érti amit csinál az össze tudja rakni a stratégiát.

Értelmes szülő is. Nem kell hozzá matematikusnak lenni.

Az élet tele van eldöntendő kérdésekkel, nem számbavett,  vagy ismeretlen feltetelekkel, vagy egyenesen a korábbi feltételek ellentettjével. 

Szóval értelmes szülő ebből tudja, hogy a dolgok vége matekból nagyjából ide vezet.

Akkor ti miért tagadjátok?

 

Egyesről kettesre is így lehet fejleszteni.

Csak sokkal kisebb lépésekben és nagy türelemmel.

Rokon gyereknel látom. Valamit fejlődött.

Bár érzésem szerint neki ez majd arra kell, mikor nem igaz valami.

A hamis állítások nagymestere. Vagy jogasz lesz, vagy politikus.

Az is egy szakma.:-) 

 

nemertemenezt Creative Commons License 2016.01.24 0 0 23165

Szövegértésed egyébként rendben van?

Előzmény: amplitudinis2 (23162)
momentan Creative Commons License 2016.01.24 0 0 23164

"Hát bizony én nem emléxem olyanra, hogy ne lett volna olyan, hogy azonnal nem tudtam megoldani.

Csak nem felejtettem el nyugisabb pillanatomban utánanézni....

Szoval azt is mondhatnám, hogy napi sok sok órát foglalkoztam ..."

 

No azért elmagyarázhatnád, hogy minek utánnanézni, ha mindent azonnal meg tudtál oldani! (De ezt tekintsd kekeckedésnek :-)  )

 

És te itt rendesen kiélezed a dolgot matekra. Mert te azt tekintetted, tekinted tudománynak.

A felvételiző többezer középiskolás sokféle érdeklődéssel rendelkezik. Lehet, hogy a matek számára perifériális, a saját érdeklődési köréhez képest. Viszont megtanulja, mert szükség van rá. De nincs rá sok-sok órája.

 

 

Előzmény: amplitudinis2 (23160)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.24 -1 0 23163

Akkor elmondom a folytatás folytatását. 

Pólya-Szegő példatár két kötetben volt egy akkora ugrás nálam, mint korábban az Abramovitz-Stegun, még korábban a Laricsev.

Ezt már persze felsőfokú előadások gyakorlataiként írták.

Mekkora egy durranás volt is ez a maga korában, külföldön.

A hálás utókor:-)  Igen sok kiadást megélt külföldön, mire magyarul megjelent.

 

 

Előzmény: amplitudinis2 (23160)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.24 -2 0 23162

Na tessék. Itt az élő válasz a hülyeségeitekre.

Most a lehető legelemibb igazságot elmondtam, hogy hogyan lehet a gondolkodásra nevelni.

Erre azt mondod, hogy akkor azt alkalmazzam, amit utólag kell csinálni.

Azért előbb van a gondolat. Szóval nem az a tananyag. Nem azt kell megtanulni!!!

Azt utólag kell átgondolni, rendszerezni.

 

Például beírsz egy kifejezést a wolfram alfába azzal bkezdi, hogy értelmezi.

Mi van oda írva?

Még gráfot is rajzol belőle, ha kéred.

 

Szóval a gondolkodást és a gondolatot tanúlnminden matekos egymástól.

 

Nem kiszámolóskönyvek tényleg felesleges időtrabló szakmányban törté ő példamegoldást különös tekintettel

a lehetséges típuspéldákra.

A versenyzőknek pedig pont azt tanítják felkészülésként, hogy az összes lehetséges kifejezést egyszerre tudja kezelni.

Ehhez adnak speciális tételeket. De a versenyek nem lényegesek. Itt. Az más műfaj. 

Persze ma is indulnak amatőrök felnőttkorban is és szép ötletek is előfordulnak.

 

Előzmény: nemertemenezt (23161)
nemertemenezt Creative Commons License 2016.01.24 0 0 23161

"Hasonlóan nem fog tudni se algoritmizálni, se programozni, ha egy példát a példából és nem elméletből

áll neki megoldani."

 

"Rokon gyerek suli könyvtárában nincs meg Pólya Gondolkodás iskolája

Van ennek folytatása is. Problémamegoldás iskolája.

Na ilyet kell finoman beadagolni a gyereknek, a gondolkodást kell olyan módon átadni, hogy észre se vegye, hogy gondolkodni tanítod."

 

OK. Akkor ...

1. Vedd le a polcról az elsőként említett könyvet!

2. Nyisd ki!

3. Olvasd el a tervkészítés első, második és negyedik és esetleg hatodik pontját!

Előzmény: amplitudinis2 (23160)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.24 -1 0 23160

Most akkor megint az van, hogy hogyan lehet matekból A szintről B be jutni?

Hát bizony én nem emléxem olyanra, hogy ne lett volna olyan, hogy azonnal nem tudtam megoldani.

Csak nem felejtettem el nyugisabb pillanatomban utánanézni....

Szoval azt is mondhatnám, hogy napi sok sok órát foglalkoztam ...

Ezt felejtik el sokan. Persze az se volt mindegy, hogy környezetemben mindig kaptam segítséget.

Ez olyan volt, hogy név, könyv, akkor definició, tétel, eljárás....:-) 

Hol nézzek utána.

Szóval: az elméletet kell tudni. Abba tudsz inkább haladni A ból B be, mint típuspéldákon keresztűl.

Az elméletet kell tudni alkalmazni. És nem példahegyeket megoldani.

Hasonlóan nem fog tudni se algoritmizálni, se programozni, ha egy példát a példából és nem elméletből

áll neki megoldani. És senki se tudja más helyett megtanulni.

Persze ez nem mindenütt tud működni.

Rokon gyerek suli könyvtárában nincs meg Pólya Gondolkodás iskolája

Van ennek folytatása is. Problémamegoldás iskolája.

Na ilyet kell finoman beadagolni a gyereknek, a gondolkodást kell olyan módon átadni, hogy észre se vegye, hogy gondolkodni tanítod. Ha matek. Csak így érdemes. Ez persze az én véleményem.

De nyugodtan tessék ezerket a borzaszó kiszamolós füzeteket szakmányban megoldatni.

Szóval a matematika tanárok azért ne felejtsék el, hogy egy tudomány szintaktikáját, szemantikáját és nyelvét az adott

szinten tanítják. Erre épiteni kell. Ahogy az ember fejlődik. A mindennapi élet és a matek egyre közelebb van.

 

amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.24 -1 0 23159

Hát nem tudom, hogy miért engem akartok arról meggyőzni.... Holott sokkal több matekot kértek régebben is felvételihez például matematika osztályokhoz. Szerintem valahol meg vannak ezek...  szépen még 89 előttiek is.

 

Én nem azért néztem meg, hogy vekkert tegyek magam elé és nekiálljak megoldani,

hanem csak azért érdekelt hogy mi ez az össznépi könnyezés...

Előzmény: momentan (23155)
linfury Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23158

Matekból, természetesen, nem játékból ... csak a hülye androidos klavi ezt szúrta be :)

Előzmény: linfury (23157)
linfury Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23157

Egyébként az a gáz, hogy legyen egy gyerek bármilyen jó játékból pl., ha nem gyakorol célzottan a felvételire, majdnem esélytelen ...

Előzmény: momentan (23155)
linfury Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23156

:D

Előzmény: momentan (23155)
momentan Creative Commons License 2016.01.23 0 1 23155

Kedves amplitudó, megint veszekedni fogunk, de legalább megnyugtat, hogy egy 13 évesek számára kirt felvételi feladatsor neked nem okoz gondot.

Sőt, szerintem neked ez a feladatsor még 13 éves korodban sem okozott volna gondot.

Elvégre, TE más régiókban mozogsz.

 

Node, halandó emberek, szerény gyermeke, akinek a tudást csak egyszerű pedagógusok táplálják az agyába, esetleg máshogy gondolja. Aggódik a feladatok nehézsége, életkorhoz, tananyaghoz nem illeszkedése miatt.

Nekik gondot okoz, hogy nem tudják megoldani.

 

Neked nem okoz gondot. (Te se tudtad megoldani, de nem okozottt gondot.)

 

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23154

Én nem értek hozzá, hogyan kell nem is egy gyereket ``felkészíteni``, csak annyi kifogásom van, hogy, ha cukor helyett

édesítőszert használnak, akkor az lekvár e vagy gyümölcsíz :-) 

 

Előzmény: linfury (23152)
Januári Dusán Creative Commons License 2016.01.23 0 1 23153
BREAKING NEWS

Öt évnyi tomboló sikertörténet után Balog köznevelési kerekasztal létrehozását kezdeményezi...
linfury Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23152

Akkor hagy szóljak közbe, mivel idén is több gyereket késziítettem fel.  Volt köztük egészen kíváló képességű is. Azt gondolom, hogy ha egy feladatairól úgy van összerakva, hogy az a gyerek, aki egyébként hiba nélkül halad végig, tehát nem csak a lexikális tudása, hanem a problémamegoldó képessége is jó, nem jut el a végéig, akkor ott baj van a teszttel ... Egyetemi rettegett kémia professzorunk mondta, hogy ha egy zh eredményei nem a két végpont közötti gauss görbe szerint oszlanak meg nagyjából, akkor a teszt készítője valamit nagyon elrontott ...

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
nemertemenezt Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23151

Hja, 30, 40, 50 évesen sokan mondják, hogy "mi ezzel a gond?" Ezt a diákok szintjén kell nézni. Ott is kétféleképpen: milyen nehezek a feladatok, valamint van-e rá elég idő. A feladatok önmagában szerintem is igényesek voltak egy felvételihez. Ugyanakkor ebben a korosztályban nincs tapasztalatom, matematikát nem tanítok, így már azt sem tudom megítélni, hogy csak olyan ismeretet kért-e számon, ami a tanterv alapján elvárható. Azonban a gyakorlat egyértelműen azt támasztja alá, hogy ez a feladatsor sok volt. Ahogy hallom, a jobb iskolákra is igaz, hogy lényegében nem tettek kár az utolsó feladatban. Nem tudni, hogy képes lett volna a megoldására vagy sem, mert egy tollvonást sem tett. (A jobb iskola megkülönböztetés persze értelmetlen ebben az esetben, mivel senki nem tudja, hogy hol folytatja a diák.)

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
momentan Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23150

De bizony fontos lenne.

Megfelelő körülmények között.

Ebben benne lehetne akár a hét végi családi kirándulás, a sportkör, vagy akár a tűzoltóegyesületnél a gyakorlat. Reggeli kutyasétáltatás, stb.

 

Én még a napi 40 perc olvasást is kötelezővé tenném. És mivel olvasni igazán biztosan csak egy könyvtári olvasóteremben lehet, ezért kötelező napi olvasótermi óra is lenne.

 

Az alvást ki ne feledjem. Létszükséglet. Napi 8 óra, ahogy a nóta is mondja. Este 10 és reggel 6 között kötelező alvásóra. Lehetne ezt is benn a suliban?

Más ötlet?

 

Előzmény: Főcivil (23139)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23149

Kick boxolsz mindig.

:-( 

 

Előzmény: tombadillo (23148)
tombadillo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23148

na ugye megmondtam. könnyű, és különben is hülye tanárok.

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23147

Valószínűleg az ilyen tanárt az oktatott szaktárgya szerinti gyakorló szakemberek közôtt

igencsak megmasszíroznák.

 

Tessék összeengedni a szaktárgyat tanulókat a tárgyhoz értő gyakorló szakemberekkel, minél gyakrabban.

 

Ehelyett bebetonoztátok magatokat törvényileg, hogy ilyen még véletlenül se fordulhasson elő,

hogy nem tanári végzettségű taníthasson. Igy például egy matematikus nem szólhat hozzá........

Na itt a bibi. 

 

Előzmény: amplitudinis2 (23145)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23146

Egyedül a lekvár fogalma nem volt világos na-...

Semmi gond nincs a feladatokkal.

Például az implicit egyenletnél értelmes dolog lett volna még megkérdezni, hogy y=x egyenessel van e metszéspontja.

De mindegy. Szóval én nem igazán látom, hogy az a 10 példa mitől okoz össznépi könnyezést.

 

Előzmény: linfury (23143)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23145

Na, akkor már csak az a kérdés, hogy mik az általa tanított szaktárgyak...:-) 

Ne baromkodjunk azért na.

 

Akkor üljön le, tiszta fej, és szép sorban irja fel, az elméletet, milyen sorrendben mondja el

Ezt átadja a hallgatóságnak egy szakmai kifejezés és szószedettel.

A hallgatóság úgyis összeguglizza

Ez ennyi.

 

Előzmény: nemertemenezt (23144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!