Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Aszongya Balog, hogy egyes problémákról csak most értesült. Hát az baj. Vagy lehet, hogy ezzel az időt húzza, esetleg hülyének tetteti magát? Netán úgy elszigetelték magukat a világtól, hogy csak most esnek le dolgok? Ez mind nagy baj.
Talán még a Balog tiszteletes amíg meg nem kapja az utolsó kenetet a kormányfőtől, mint akinek ezt az egészet köszönni lehet, valamilyen Rózsa, vagy ki:-)
"Hát bizony én nem emléxem olyanra, hogy ne lett volna olyan, hogy azonnal nem tudtam megoldani.
Csak nem felejtettem el nyugisabb pillanatomban utánanézni....
Szoval azt is mondhatnám, hogy napi sok sok órát foglalkoztam ..."
No azért elmagyarázhatnád, hogy minek utánnanézni, ha mindent azonnal meg tudtál oldani! (De ezt tekintsd kekeckedésnek :-) )
És te itt rendesen kiélezed a dolgot matekra. Mert te azt tekintetted, tekinted tudománynak.
A felvételiző többezer középiskolás sokféle érdeklődéssel rendelkezik. Lehet, hogy a matek számára perifériális, a saját érdeklődési köréhez képest. Viszont megtanulja, mert szükség van rá. De nincs rá sok-sok órája.
Most akkor megint az van, hogy hogyan lehet matekból A szintről B be jutni?
Hát bizony én nem emléxem olyanra, hogy ne lett volna olyan, hogy azonnal nem tudtam megoldani.
Csak nem felejtettem el nyugisabb pillanatomban utánanézni....
Szoval azt is mondhatnám, hogy napi sok sok órát foglalkoztam ...
Ezt felejtik el sokan. Persze az se volt mindegy, hogy környezetemben mindig kaptam segítséget.
Ez olyan volt, hogy név, könyv, akkor definició, tétel, eljárás....:-)
Hol nézzek utána.
Szóval: az elméletet kell tudni. Abba tudsz inkább haladni A ból B be, mint típuspéldákon keresztűl.
Az elméletet kell tudni alkalmazni. És nem példahegyeket megoldani.
Hasonlóan nem fog tudni se algoritmizálni, se programozni, ha egy példát a példából és nem elméletből
áll neki megoldani. És senki se tudja más helyett megtanulni.
Persze ez nem mindenütt tud működni.
Rokon gyerek suli könyvtárában nincs meg Pólya Gondolkodás iskolája
Van ennek folytatása is. Problémamegoldás iskolája.
Na ilyet kell finoman beadagolni a gyereknek, a gondolkodást kell olyan módon átadni, hogy észre se vegye, hogy gondolkodni tanítod. Ha matek. Csak így érdemes. Ez persze az én véleményem.
De nyugodtan tessék ezerket a borzaszó kiszamolós füzeteket szakmányban megoldatni.
Szóval a matematika tanárok azért ne felejtsék el, hogy egy tudomány szintaktikáját, szemantikáját és nyelvét az adott
szinten tanítják. Erre épiteni kell. Ahogy az ember fejlődik. A mindennapi élet és a matek egyre közelebb van.
Hát nem tudom, hogy miért engem akartok arról meggyőzni.... Holott sokkal több matekot kértek régebben is felvételihez például matematika osztályokhoz. Szerintem valahol meg vannak ezek... szépen még 89 előttiek is.
Én nem azért néztem meg, hogy vekkert tegyek magam elé és nekiálljak megoldani,
hanem csak azért érdekelt hogy mi ez az össznépi könnyezés...
Kedves amplitudó, megint veszekedni fogunk, de legalább megnyugtat, hogy egy 13 évesek számára kirt felvételi feladatsor neked nem okoz gondot.
Sőt, szerintem neked ez a feladatsor még 13 éves korodban sem okozott volna gondot.
Elvégre, TE más régiókban mozogsz.
Node, halandó emberek, szerény gyermeke, akinek a tudást csak egyszerű pedagógusok táplálják az agyába, esetleg máshogy gondolja. Aggódik a feladatok nehézsége, életkorhoz, tananyaghoz nem illeszkedése miatt.
Nekik gondot okoz, hogy nem tudják megoldani.
Neked nem okoz gondot. (Te se tudtad megoldani, de nem okozottt gondot.)
Akkor hagy szóljak közbe, mivel idén is több gyereket késziítettem fel. Volt köztük egészen kíváló képességű is. Azt gondolom, hogy ha egy feladatairól úgy van összerakva, hogy az a gyerek, aki egyébként hiba nélkül halad végig, tehát nem csak a lexikális tudása, hanem a problémamegoldó képessége is jó, nem jut el a végéig, akkor ott baj van a teszttel ... Egyetemi rettegett kémia professzorunk mondta, hogy ha egy zh eredményei nem a két végpont közötti gauss görbe szerint oszlanak meg nagyjából, akkor a teszt készítője valamit nagyon elrontott ...
Hja, 30, 40, 50 évesen sokan mondják, hogy "mi ezzel a gond?" Ezt a diákok szintjén kell nézni. Ott is kétféleképpen: milyen nehezek a feladatok, valamint van-e rá elég idő. A feladatok önmagában szerintem is igényesek voltak egy felvételihez. Ugyanakkor ebben a korosztályban nincs tapasztalatom, matematikát nem tanítok, így már azt sem tudom megítélni, hogy csak olyan ismeretet kért-e számon, ami a tanterv alapján elvárható. Azonban a gyakorlat egyértelműen azt támasztja alá, hogy ez a feladatsor sok volt. Ahogy hallom, a jobb iskolákra is igaz, hogy lényegében nem tettek kár az utolsó feladatban. Nem tudni, hogy képes lett volna a megoldására vagy sem, mert egy tollvonást sem tett. (A jobb iskola megkülönböztetés persze értelmetlen ebben az esetben, mivel senki nem tudja, hogy hol folytatja a diák.)
Ebben benne lehetne akár a hét végi családi kirándulás, a sportkör, vagy akár a tűzoltóegyesületnél a gyakorlat. Reggeli kutyasétáltatás, stb.
Én még a napi 40 perc olvasást is kötelezővé tenném. És mivel olvasni igazán biztosan csak egy könyvtári olvasóteremben lehet, ezért kötelező napi olvasótermi óra is lenne.
Az alvást ki ne feledjem. Létszükséglet. Napi 8 óra, ahogy a nóta is mondja. Este 10 és reggel 6 között kötelező alvásóra. Lehetne ezt is benn a suliban?