Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2022.04.17 0 0 6994

Iridium gyertya a 2ZZ-GE motorba kell (SK20R11), a  (3)4ZZ-FE K16R-U11 Denso való.

E10-től nekem is feláll a szőr a hátamon. Többen vallják, hogy nem lesz baja tőle hoszútávon. Mikor derül majd ki, hogy mégis? simán másra lehet fogni...

Volt-lesz nemegyszer ilyen.

Én nem veszek mérget rá.

Annyit teszek, hogy 3-4 szutyok E10 tankolásonként kap fél-fél flakon spurit, azt is csak akkor, ha negyed alatt van a mutató.

 

A gyári fogyasztás -szerintem- csak nagyon optimális körülmények között tartható, így én nem aggódom ha nem jön ki 5,7l/100km, de ha 8 liter fölé menne általában, már gondolkodni kéne mi lehet az oka.

 

Lecseréltem a gyári rádiót, így nem látom a fogyasztást,  - nincs para    :-D     néha ellenőrzöm (2-3 tankoláskor számolok fogyasztást) télen 7 egyéb időben 6 körül jön ki)

Légszűrő, gyertyák, olaj, fék, guminyomás, ezeket rendszeresen ellőnőrzöm. 

 

 

 

 

Előzmény: vándorlós (6993)
vándorlós Creative Commons License 2022.04.17 0 0 6993

Átlagos, városi és országúti vegyesen.

Az OMV 95+ ára ugyanannyi jelenleg az árstop miatt. (Aki kitalálta ezt az etilalkoholos E10 benzint, ahhoz volna néhány keresetlen szavam)

Próbálkoztam az iridium gyertyával, valamivel könnyebb lett a motor járása, de jelentős fogy. csökkenést nem tapasztaltam.

https://www.youtube.com/watch?v=HmtLlos6AE0

Előzmény: zsoooc2 (6992)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.04.11 0 2 6992

Milyen körülmények között jön össze a 7,5 liter/100 km fogyasztás? Csodát nem lehet tenni, a vezetéstechnikán lehet csiszolni, illetve az is fontos, hogy minden felesleges dolgot pakolj ki az autóból. Ha sokat mész (nagy)városban, akkor az útvonal megválasztása különösen fontos, nem mindig a legrövidebb a legjobb. A hideg motorral megtett, rövid utak számának csökkentésével lehet elérni talán a legjelentősebb fogyasztáscsökkentést. Én első körben visszatérnék a normál, E10-es 95-ös benzinhez, még ha max. 1-2 decivel több is fogyaszt, sokkal olcsóbb. Nyugodtan használhatod, nem lesz tőle baja az autódnak hosszú távon sem. Ugyanakkor nem töltenék semmit a benzinhez. Csodaszerek nem léteznek, viszont árthatnak a motornak... 

Előzmény: vándorlós (6991)
vándorlós Creative Commons License 2022.04.11 0 0 6991

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e lehetőség arra, hogy az 1,4 vvti corolla benzines fogyasztását tovább csökkenteni. Minden átlagos lehetőséget kihasználtam eddig (megfelelő karbantartás, kemény gumi, OMV 95+ benzin) 7,5 l/100km a fogyasztása átlagosan, de 7-800 Ft benzinárnál érdemes lehet még valamennyi pénzt "belefecelni" ha tényleg okozna csökkenést. Persze tudom, hogy nem nagyon van erre lehetőség, de azért hátha van valakinek jó ötlete/tapasztalata.

Pld. legutóbb arról halottam, hogy a benzinhez 2-3 alkalommal nitrohigítót kevertek ~20% arányban, aminek következtében a korom kiégett a katalizátórból és csökkent a fogyasztás ennek következtében.

Előre is köszönöm a válaszokat!  

Crusad3er Creative Commons License 2022.04.07 0 0 6990

Corolla 1.33 Luna. Járt már valaki úgy, hogy 13V-os, 1 éves akksi mellett az autót húzni kellett a szervizig, mert bár van gyújtás, indítana is, de ilyen "szárazon köszörül" hangot hallat?

Mintha nem lenne benne üzemanyag, de a tank félig, pár napja gond nélkül mentünk vele 100 km-t, az üzemanyag csőt ha levesz a motornál, folyik is kifelé ezerrel...

 

A szerelő első blikkre azt mondta, hogy biztos átugrott a vezérlés. Már az a vezérlés, amit 210e km körül ő cserélt ki, mert a "profi" hivatalos Toyota márkaszervizben éveken keresztül "vastag" olajjal kínálták, így motorfelújítás lett a vége (katalizátort is cserélni kellett). Ötlet, tapasztalat, bármi? Persze azon kívül, hogy soha többé a Toyota közelébe se menjünk, ezt meg gyújtsuk fel... a büdös életben ekkora rakás sz@r autónk nem volt.

Frinyi Creative Commons License 2022.03.25 0 0 6989

A gumi lágysága/keménysége esetleg elméletben(!) adhat változást,de szerintem ezt nem lehet észrevenni. :)

Itt a lényeg mindig inkább az,hogy mennyi ideig bírja meghibásodás nélkül.De pár évig biztosan elmennek az utángyártottak is simán.

Előzmény: zsoooc2 (6988)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.25 0 0 6988

Köszi, akkor megnézem azt a márkát. Aztán lehet az lesz, hogy olyat veszek, ami elérhető és nem lesz választási lehetőség. Egyébként a hátsó szilentek minősége befolyásolja a menettulajdonságokat, komfortot, ilyesmiket? Érzetre lehet különbség egy gyengébb minőségű és mondjuk egy jobb, gyári között addig, amíg kifogástalan állapotban vannak?

Előzmény: Frinyi (6987)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.23 0 0 6987

Hű,jó kérdés,én kb a Febi és ehhez hasonló árkategóriájú szilenteket szerelném be.

Azért mondtam,hogy szerintem utángyártott marad az,nagyon gáz a gyári ár mindenből.Csoda,ha esetleg azokat valaki megveszi.

Előzmény: zsoooc2 (6986)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.23 0 0 6986

Tapasztalataid szerint mely márkák a jók, ha szilentről van szó? A gyárinak 40 ezer lenne darabja, elég durva...

Előzmény: Frinyi (6985)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.17 0 0 6985

A hátulján valóban nem lehet állítani,de szilent csere után érdemes ránézeti,akkor picit változhat a dolog. Ha te sem éreztél rajta elhúzást,és gumikat nem látod elkopni,akkor nem érdemes vele kínlódni,nem is lehet szerintem igazán vele mit kezdeni.

Előzmény: zsoooc2 (6984)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.17 0 0 6984

Értem, köszi, majd mindenképp rákérdezek, hogy miként húzzák meg a csavarokat. Meg gondolom az is számít, hogy a gyár által megadott nyomatékkal húzzák meg. Most történt meg a futóműállítás is: a hátulja nem az igazi. Elvileg nem lehet állítani, elmondásuk szerint a gumikopást nem befolyásolja. Szerinted ezek mennyire rossz értékek? Lehet-e valahogy orvosolni, illetve ha igen, érdemes-e?

Előzmény: Frinyi (6982)
whoa Creative Commons License 2022.03.16 0 0 6983

Ah, ehhez kepest az enyem patika allapotu volt, de szokas szerint a gumiba agyazott fem levagasa utan jott a fekete leves 😑

Előzmény: Frinyi (6974)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.16 0 1 6982

Szerintem nem lesz rossz az a féltengely,nyilván nem gyári minőség,de ahhoz képest sokat elmegy,és ahogy mondtad,nem is van más választásod.

Ha túl drága a gyári szilent,akkor egy felsőbb kategóriás utángyártott is több évig elmegy véleményem szerint.Nyilván nem a legaljából kell választani,és a szerelőd tudja biztos,hogy úgy húzza meg a csavarját,hogy az autó a talajon van a saját súlyán.Ha nem így csinálja,akkor viszont a gyári is idő előtt tönkre tud menni.

Az egyedileg legyártást nem ismerem,de laprugószilentek esetében mindig kínlódunk vele,ami egyedi,pl. emelt futóműves terepjáróknál(Hilux).

Előzmény: zsoooc2 (6981)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 6981

Végül GSP márkájú féltengelyt kapott az autó. Kicsit tartok tőle, mert más fórumon rosszakat írtak róla, de nem volt más lehetőség. Már csak ez volt elérhető. Egyszerűen hiány van a piacon féltengelyekből is, nem lehet válogatni. A szerelő szerint nem lesz vele gond, nyilván nem megy el 300 ezret, de az autó életét kibírja. Remélem így lesz.

Ezen kívül a kormányműben is kellett egy alkatrészt cserélni: egy új jobb belső öszekötőt kapott. Utángyártott, de remélem tartós lesz. A fékek is meg lettek csinálva, most már jöhet az alváz rendbetétele, azzal kapcsolatban új lengőkarszilentekre is szükség lesz hátul, mert szét van rohadva (homokszórva lesz a hátsó híd, tehát úgyis le kell szedni). Szerinted ebből jó lehet az utángyártott vagy ragaszkodjak a gyárihoz, ami igen drága? Bár van lehetőség egyedileg legyártatni is.

Előzmény: Frinyi (6980)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.11 0 0 6980

Igen,én is tettem már be BGA-t,és azóta is megy,már 100ezret elment azóta.

Sajnos sokan nem szeretik mosogatni,pedig csak a fék belső részéhez kellene benyúlni picit a mosóval.Ez segít,főleg ha sós utakon volt járva vele,és évente egyszer esetleg szétszedni,bekenegetni fékpasztával,a csúszókat megkenni,és nem lesz baj vele.

Előzmény: zsoooc2 (6979)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 6979

Megnézte a szerelő és azt javasolta, hogy mindenképp cseréljük ki, mert elég jelentősen el van már most vékonyodva és rövid időn belül akár el is törhet. 50-ért tudnék szép állapotú, bontott gyári féltengelyt, de a rezgéscsillapító hiányzik róla. Végül az ő javaslatára utángyártott lesz beszerelve, az csak 40 ezer Ft, de legalább új, ha jól emlékszem BGA márkájú. Elmondása szerint jók vele a tapasztalatok, Avensisekbe is szerelt már be ilyet. Toyotára specializálódott szerelő, így végül is elfogadtam ezt. A fékkel is rendesen megszívtam, a hátul be van rohadva (amúgy alig kopott), az is egy komoly kiadás lesz, de a műszaki miatt amúgy is kellene. Az én vezetési stílusommal az új tárcsákat és a betéteket valószínűleg már soha nem kell cserélni, többé már nem akarok ezekre a kopó alkatrészekre költeni. Egyszer már jártam így, akkor is berohadt. Hogyan lehet ezt megelőzni? Évente szét kell szedni és kipucolni? Vagy mi a teendő vele?

 

Előzmény: Frinyi (6978)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.25 0 1 6978

Sajnos ezeken nem tudod elkerülni,ezeken a corollákon,avensisen,és hasonló évjáratú corolla verson mindegyiken hasonló a rozsdásodás a féltengelyeknél,a többinél,mint pl yaris,nem jellemző,inkább a karosszéria rozsdásodása.
Karosszériás nem hiszem,hogy a hajtásláncot nézné,ő csak a karosszéria testre koncentrál,a szerelődnek kell eldönteni,mit is tegyen a többi alkatrésszel.Azért majd akkor írd meg,mi lett a fejlemény ez ügyben. :)

Előzmény: zsoooc2 (6977)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.25 0 0 6977

Ez sem futott sokat, 162.000 km van benne (2006 elején lett üzembe helyezve). Ráadásul itt a Dél-Alföldön az enyhe telek miatt kevésbé sózzák az utakat mostanában, ezen a télen pedig egyáltalán nem mentem sózott úton, sima esőt is elég régen látott. Decemberben látta karosszériás, átnézték, árajánlatot adtak, de a féltengelyt nem említették (májusban megy alváz- és üregvédelemre, ami már remélhetőleg jobb lesz, mint az előző, ami kontár munka volt sajnos, mint utóbb kiderült, a féltengelyre biztos nem került semmi alvázvédő). Na majd kíváncsi leszek mint mond márciusban a szerelő...

Mindenesetre egész biztos, hogy miután le lesz kezelve, legalább félévente elviszem alvázmosásra. Eddig mindig csak mosóban csapattam le az alját téli, sózós időben, már amennyire hozzá tudtam férni.

Előzmény: Frinyi (6976)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.24 0 0 6976

Nekem Yarisom van,de azon még a fekete festék fényes a féltengelyen.Mondjuk keveset is használom,persze az is garázsban lakik.Corollánál más lehetett anno a felületkezelés biztosan,mindenesetre ezt nézesd meg.

Előzmény: zsoooc2 (6975)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.24 0 0 6975

Végig garázsban tartott...

Előzmény: Frinyi (6974)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.23 0 0 6974

Ejha,ez elég szarul néz ki valóban.

Előzmény: zsoooc2 (6973)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.22 0 0 6973

Köszi. Megnéztem most én is. Nem néz ki jó, egy réteget le tudtam róla kaparni kézzel. Ez alapján a gumi alatt is elég csúnya lehet. Megy is szerelőhöz hamarosan.

gauchos75 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 6972

Köszönöm mindkettőtöknek az infókat és a videókat. Magam biztos nem fogok nekiállni:) Mindenképp szakemberre bízom, nincs is olyan tartományú nyomatékkulcsom, na meg komolyabb emelővel se rendelkezem. A videó alapján kb. 1 órás meló lehet, tehát nem annyira vészesen komplex művelet.

Előzmény: Törölt nick (6970)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.19 0 1 6971

Elvileg nem  kell állítani a futóművet,mivel fix alkatrészeket bontasz meg.A kiszerelés előtt le kell engedni a váltóolajat.De van alternatív megoldás is,hogy a belső gumiharangot bontod meg,és a féltengely belső fele a váltóban marad,ez esetben maradhat az olaj a váltóban,viszont a gumiharang bilincsét nehezebb visszatenni,nehezen lehet hozzáférni,de nem lehetetlen. :)

Előzmény: zsoooc2 (6969)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.19 0 1 6970

Volt egy dokumentált rezgéscsillapító leszedés a neten (fészbúk) de már nem elérhető a poszt sajnos.

A végkifejletet nem tudom, hogy azóta is így működik-e.

 

Pár vidi a féltengely kiszedésről:

https://www.youtube.com/watch?v=hQJ2LEOW7Mg

https://www.youtube.com/watch?v=SePRW-RTYX4

Előzmény: zsoooc2 (6969)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 6969

Féltengely kiszerelése, és ennek a gumis alkatrésznek a felrakása után futóművet is ajánlott állíttatni, ugye? Illetve a váltóolajat is le kell engedni a féltengely leszerelése előtt?

Előzmény: Frinyi (6968)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.18 0 0 6968

Az biztos,hogy nem dísznek lett odatéve. :D :D

Előzmény: zsoooc2 (6967)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 6967

Én is így gondolom. Amikor az autógyártók 0.5 $-os alkatrészeken is spórolnak, biztosan meg van a nyomós oka, hogy miért így tervezték meg. Nem akarok okosabbnak tűnni, mint a japán tervezőmérnökök:)

Előzmény: Frinyi (6966)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.18 0 0 6966

Igen,mielőtt lerendelnéd,nézesd meg,milyen a tengely.
Sokan ennyit se adnának érte,és lehagyják,lehet ez az én mániám,hogy rajta kell lennie,így nem akarlak rábeszélni.Én rátenném a sajátomra,de ez az én véleményem. :)

Előzmény: zsoooc2 (6965)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 6965

Hát igen, biztos rá van már rohadva eléggé. Most találtam egy ilyen alkatrészt 28.000 Ft körül lenne külföldről postával, eredeti új. Ennyit még talán megérne számomra. Mindenesetre az lesz, hogy levágatom, és ha nem vészes alatta a féltengely állapota, akkor lekezeltetem szakszerűen alvázvédővel és rendelek hozzá egy ilyet.

Előzmény: Frinyi (6964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!