Van egy 2010es A160(W169), 5 ajtós blue efffinency classic autóm. Ehhez keresnék magyar nyelvű letölthető felhasználói kézikönyvet (kezelési útmutatót). Sajnos én sehol se találtam.
Úton voltunk, így nem nagyon nézegettem, hanem leragasztottam. Szerencsére nem tört, hanem minden nyitásnál egy csavart húzunk ki a műanyagból. Most megadta magát. Egy vastagabb csavar megoldotta.
S211 hátsó futómű felújításába kezdenénk bele. Amit sikerült kibogozni, hogy a hátsó bölcsőt tartó szilent csavarjait mindenképp cserélni kell, illetve a futómű állításához vannak spec alátéttel ellátott csavarok, azok is bekerülnek az új futómű elemekkel. Valakinek van tapasztalata, hogy ezeken túl melyik csavart érdemes még megrendelni előre? Melyik szokott beletörni...stb? Előre is köszi az ötleteket?
Én úgy vagyok a diesellel mint te a benzinessel: sose volt, és valszeg sose lesz, nem is nagyon érdekel, úgyhogy ebben nem én leszek a segítséged :) De pl itt meg tudod nézni hogy melyik modell milyen motorokkal volt szerelve:
Én úgy látom hogy diesel tisztán nincs, csak mild és plugin hybrid elrendezésben (teszem hozzá, a benzinesek is minimum mind mild hybridek)
Valójában ha már az angol wikipedian rákeresel egy-egy modellre, nagyon sok infót megkapsz (A magyar wiki oldalak elég hiányosak). aztán vannak a nagy mercis fórumok az usa-ban és angliában, azok se rossz infóforrások (német is van persze, csak azt a nyelvet elég harmatosan beszélem). Szóval ha pl egy konkrét típus érdekel, érdemes megnézni valamelyik nagy márkafórum szakosodott topicját, pl
2019 ha jól emlékszem, de erre nem esküszöm meg. a motor meg a generációtól függ: a régi v8, az új sor4. Mindig. Nincs átfedés.
Teszem hozzá, amúgy az új kis motor lelépi a nagyot egy gyorsulási versenyben, de hát ugye a hang, meg úgy egyáltalán a feeling, hát az nagyon más. Nem is nagyon fogy az új, úgyhogy már bejelentették hogy jön vissza a V8, valamikor (amikorra meg tudják oldani hogy megfeleljen az új euro szabványnak).
W211 rögzítőfék jobb bowden cseréhez nem kell levenni a kardán tengelyt ugye? Azért kérdezem, mert a kardántengely és a kardántengely alagút között vezetik!
Ha jól értem, akkor a Coupé szó lesz itt a hunyó (már ami a külsőt illeti), de vannak olyan hirdetések, amikben a sima GLC van a képen és mégis Coupé-ként árulják. Akkor ott az eladó sincs tisztában a dolgokkal.
Egyébként mikor volt a váltás? Azt lehet tudni? Mármint, mióta van 2000-es + villany motorral szerelve? A V8-as szimpatikusabb számomra.
Még egy kérdés! Már nem gyártanak dízelt? Mindenhol azt látom, hogy benzin vagy benzin+elektromos.
Világéletemben dízel autóm volt, kicsit ódzkodok a benzinestől, de valószínű, hogy csak azért, mert nem ismerem.
Nem facelift, tök új modell. A GLC a C-klasse technikájára épül. A képeiden az egyik a régi C-klasse, a másik meg az új, illetve nyilván annak GLC variánsai.
A GLCn belül pedig valóban két típus van, a coupe és a sima, amik főleg a hátsó kialakításban különböznek.
Ami nagyobb difi, már ha tényleg 63ast akarsz venni, hogy az újban az egy 4 hengeres motor egy 6kw akksival, míg az előző modellben még a V8 volt.
x253/C253 és x254/c254, az alvázszám árulkodni fog mivel állsz szemben.
Én is erre tippeltem, de pl. itt van egy autó ami 2024-es, ill. első forgalomba helyezési ideje 2024, ettől persze lehet, hogy a gyártási ideje előbb volt...viszont annyival nem lehetett előbb, hogy ebben már a teljes érintőképernyős megoldás van...
Pár napja kezdtem el ismerkedni a mercik világával. Eddig kicsit elrettentett, hogy annyiféle "alfaj" van típusokon belül, hogy teljesen el lehet veszni köztük. Ezért inkább bele sem mélyedtem a témába...
Most viszont autó vásárlás előtt állok és gondoltam mégis veszem a fáradtságot, hogy beleássam magam ebbe a végeláthatatlan feneketlen kútba.
Sikerült is találnom egy számomra tetszetős típust, a glc 63s-et.
Olvasok róla leírásokat, nézegetem a képeket és ezek alapján két kérdés fogalmazódott meg bennem (egyelőre)...
- Azt veszem észre, hogy kétféle hátsóval létezik ez a típus!?!? Most lehet, hogy én nézem be, de a használt autós oldalakat is böngészve egyre jobban azt érzem, hogy nem. Gondoltam rá, hogy facelift-en esett át, de a gyártási éveket nézve ez sem igaz.
A típusjelzéseken sem veszem észre azt, hogy bármivel is jelölnék, hogy ez most ilyen, az most olyan hátuljú...pedig gondoltam a Coupe megjelölésre is, de nem. Az is lehet, hogy az eladók adják meg rosszul, nem tudom.
- A másik észrevételem, hogy van amelyikben a légbeömlők fölött van egy kisebb kijelző és van olyan amelyikben egy teljes, nagy érintőképernyő kapott helyet. Ezt sem jelölik sehol a típusleírásban.
Szóval teljes a káosz e téren a fejemben, egyszerűen nem tudom, hogyan eldönteni (ha csak nem látom), hogy milyen autóval állok szemben, ill. egyszerűen, hogy lehet megkülönböztetni őket? El nem hiszem, hogy sehogy...
Képeket csatoltam, ezek segítségével már tudni fogjátok, hogy mikre gondolok.