Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
A szakmai szlengben "Megbontásos papírnak" hívják, amit be kell mutatnod a vizsgán. Ezt nem akárki állíthatja ki, csak bizonyos szakszervizek, akiknek erre felhatalmazása van. Gondolom, a helyi kollégák, vagy a helyi közlekedésfelügyelet tud ebben segíteni.
Gondoltam elütöm viccel a dolgot, de nem. Te nem hagyod. Neked kell, hogy konkrétan a pofádba mondják milyen suttyó vagy:-(
Sajnálom.
Nna sz'al édes fiam:
Többen rád szóltak már, hogy nem leszel hosszú életű ezzel a stílussal a fórumon. Én nem teszem, mert tudom, hogy ez csak olaj a tűzre, és élvezed, hogy megbotránkoztatsz... Ilyenek a kamaszok általában:-)
A tudatlanság nem bűn, de a neveletlenség bizony az. Az,hogy nem tudod értelmezni valakinek a mondanivalóját, megbocsájtható, de hogy 25 hozzászólásból 15-ben belekötöttél valakibe, már nem. Nem tudom, miért hiszi valaki azt, hogy azért mert kapott a mamától egy számítógépet, és megtanulta a betűket, azonnal azzal kell kezdenie, hogy belerúg mindenkibe, aki nem tetszik neki?
És akkor nézzük a konkrét példát.
A média televágta a várost, hogy nem lehet taxit rendelni, mert túlterheltek vagyunk, halálra kaszáljuk magunkat, ötszörös, tízszeres, százszoros a rendelésállományunk. Ennek örömére, már aznap tíz órára visszaálltunk a normál rendre, mert az emberek nem mertek rendelni. Konkrétan meg se próbálták, hisz minek, ugye ha nem lehet. Ettől a szakma kicsit berágott.... habár sokéves tapasztalatunkból tudtuk hogy ez lesz:-( Erre született egy felhívás, amit a lehető legtöbb helyre megpróbáltunk eljuttatni. Ez a felhívás íródott nagy betűkkel... mit egy felhívás általában.
Én ezt a felhívást másoltam be a hozzászólásomba változatlan formában.
Te, ezt a borsónyi agyaddal nem tudtad értelmezni, de mivel azt már láttad a nagyoktól, hogy ha valaki nagybetűkkel ír... mondjuk tudatlanságból..., arra rá szoktak szólni hogy ne kiabáljon, gondoltad eljött az ideje hogy ezt te is megtedd.
Azt ugyan nem értem, hogy, ha egy fórumban még soha nem szólaltál meg, miért érzed úgy, hogy ezzel a belépővel kell bemutatkoznod, de nem kell nekem mindent érteni.
Nem hivatkozok megint hozzászólásaink számának különbségére, hisz te ezt nem érted, de azért jelezném, hogy az én több mint 16 000 hozzászólásomból több mint tízezer ebben a fórumban született:-) Tehát kvázi itthon vagyok. Ennek a fényében képzeld el, hogy valaki bekopog hozzátok, és köszönés nélkül leteremt azért, hogy mit csinálsz az otthonodban?!? :-) Remélem, sikerült világosságot gyújtani buksi fejedben, és megbocsájtod nekem, ha a témával tovább nem foglalkozom:-)))
Nekem jövöre kell csak de jobban átnézik a kocsit,fék,kormánymű,s.t.b.Nem vészes!!Nem tudom feléd hol adnak ki ilyet ,felém (Hévíz) 3helyen mindössze 2.ezerft.
Sosem értettem, miért tekintik egyesek értékmérőnek itt a hozzászólásaik számát. Lán, hiába van neked rengeteg, mégsem sikerült megtanulnod, hogy nem üvöltözünk. Hacsak nem azért teszed, mert egyébként is ilyen a habitusod. Ezért céloztam arra, hogy bizonyára ezt teszed az utcán is.
A másik meg, hogy nincs elég taxi vs. van elég taxi. A média túloz, torzít, csúsztat, hazudik. Kinek-kinek érzékenysége szerint. Neked viszont alighanem az a bajod az ominózus hírrel kapcsolatban, hogy semmi sem elég. Jól jön a taxisoknak a januári pangásban egy ilyen sztrájk, tudom. Azért, ha fuvar után netán mégis kell 1 percet várnod egy szerencsétlenre, aki erején felül fizet (neked), hogy eljusson a céljához, mert másképp nem tudna, akkor ne kezdj kiabálásba, hogy "ITT VAGYOK ÁM".
Helló az autó kora annyiba lényeg,hogy 6év után kell egy szakmühelyi tanusítvány ami nem lényeg,(de ha lehet ne kezdj túl régi kocsival) a taxiórát használtan is veheted a lényeg,hogy legyen még sok zárás benne,az ujj beszerelve hitelesítve kb:140.000 egy jobb. Minek a cégbejegyzés?? Melyik városba akarsz indulni???
Keresem EBM-787 rendszámú, Renault Megane világoszöld kombi magántaxi sofőrjét!!! Nagyon fontos lenne, mivel szeretném megköszönni neki a mai napon tanúsított példamutató magatartását, amikor a Béke út és a Dózsa György út kereszteződésénél a lámpánál várakozó Angol kedvesem autója mellett minden előzmény, vagy indok nélkül lefékezve valamilyen feltehetően trágár szöveg kíséretében leköpte azt, majd tovább hajtott. Ez igen, ilyen a Magyar taxis mentalitás legalább is úgy tűnik! Nyugodt lehet a fuvarozó úr, megkeressük a megfelelő szervezetet, és panaszt fogunk tenni!
Olvastam a Kff honlapján a feltételeket (2006.01.03.-ai keltezéssel). Páv 2, Eü 2, megvan, taxis vállalkozói vizsgát kell megszereznem valamelyik autósiskolánál még, ha jól tudom. Vállalkozói engedély, cégbejegyzés, erkölcsi bizonyítvány, 100ezer Ft letét, nullás adótartozás.
Ezeken felül még mit kell beszereznem?
Az autó kora nincs megkötve? 2. környezetvédelmi besorolás tényleg elég? A taxióra mennyibe kerül?
Jól végig akarom gondolni, nem szeretnék fejjel futni a falnak.
Üdv Taxisok! Már nagyon sokan megkerestetek az olcsóbb autózás miatt! Ha valakit érdekel, és több autóval jön nagyon nagy akcióval segítek! további jó munkát!
Kedves vidéki kollégák! ( Ezt nem lenézéssel írtam) Budapesten sajnos a taxis szakmában egyre gusztustalanabb aláígérgetések vannak a fuvaroztatókhoz. A cégvezetőket nem érdekli az ár, mert mindenképpen megkapják a taxisoktól a tagdíjat hónap végén. Amennyiben nem, akkor 1-én kezdhet máshol és a kaukcióból levonják. Sajnos ez olyan ördögi kör amiből nem lehet már kitörni, mert mindenki a fuvar számra hajt és semmi se drága, főleg néhány taxis megélhetése. Itt csak egy drasztikus árpolitika reform segíthet amit mindenkinek végre kellene hajtani, hogy ne tudjanak malmozni a fuvaroztatók. ( Min. 210 Ft/Km és aki ez alá ígér azt bojkottálni!) A szolgáltatás minősége döntsön ne csak az ár! Érdemes végig nézni a melegítős, edzőcipős ápolatlan taxisokat! Ezeket kinek van bátorsága egy irodaházba beküldeni akár egy levéllel is? Akkor még az autójuk állapotáról és esztétikájáról nem is beszéltem. Jön a január és egyre ínségesebb idők elé nézünk.Gyökeres változások kellenek, de hamarosan! Ezekre a körülményekre ne nézzetek sóvárogva!
Helló a 18fős busz más árakon megy de 1személyt személykocsival elvisz ez a ..... 86euróért..A pesti meló vicc volt de van haver aki pesten nyomja most a tele 5nél, elötte a taxi4nél volt Jobban járt ,hogy felment ha lejön Hévízre a szüleihez mindig beköszön,és dumálunk.a lényeg ,hogy neki is jobb pesten,volt aki Sopronba költözött neki is jobban megy ott a taxi.Kint voltam 03ig de nem volt nagy eresztés itt sem.
Nem mondod, hogy 18 fős busszal 86 euróért... Ha van visszfuvar, akkor persze megéri. 3-4 órát itt a fővárosban is lehet várni egy fuvarra, és az nem 90 eurós lesz... Gondolom, viccből írtad, hogy jössz Pestre. Itt se fenékig tejfel, írtam korábban, hogy meneküljön, aki tud. A hétvégék se olyanok, mint régen, de biztos még mindig jobb, mint vidéken sok helyen.
Kemény dolgok ezek,stopper,időkorlát,kétszer annyi fuvar,A 100eurós pestekre visszatérve nézd meg http://www.busexpress.hu/Index.aspx?lng=HU Ő 86euróért visz egy főt (ha csak egy van) De ha összeülnek a 18fős merci buszba akkor jobb az ár.Itt is meg vagyunk lőve És ezen kívűl van még pár transzferekkel foglalkozó vállakozó aki 90eurókért megy.Nekik vannak összeköttetéseik a reptereken és ha van vissza is utas úgy már 180euró (lehet,hogy 3-4órát vár de van visszfuvar) .Lehet,hogy megyek pestre taxizni közétek. :)
Zónataxit nem ismerem. A többinél általában havi 60 és 70 ezer közötti tagdíjat kérnek, meg nagyjából 100 ezer forint körüli kauciót. Ez kilépéskor visszajár. A kauciót arra hivatkozva kérik, hogy a taxis leadja a céges csekkes fuvar számláját, akkor kifizetik neki az árát, de a cég csak hónapok múlva fizet a fuvarszervezőnek. A havi tagdíjért nyomkodhatsz a címekre és hordhatod a cég matricáit. Azért, hogy szűrjék a címre nyomkodó taxisok számát, időkorlátokkal lehet nyomkodni. Az időkorlátok is cégenként változnak. Általában első címfeldobásra 2 vagy 3 (egyik cégnél 2, másiknál 3), másodikra 5, harmadikra 15 perccel lehet jelentkezni. Ez azt jelenti, hogy második címfeldobásra az jelentkezhet, aki vállalja, hogy 5 percen belül a címre ér. Vannak időmérő taxis kollégák, akik ezt ellenőrizhetik. Ha késel, megmutatja a stoppert és kiszabja a büntetést. Ez általában megkezdett percenként 2000 ft. Az is cégenként változik, hogy visszaadhatja-e és ha igen, milyen feltételekkel a taxis a címet, ha látja, hogy a vállalt időn belül nem ér oda. Tehát a tagdíjért a nyomkodás lehetőségét kapja meg a taxis, garantált fuvart nem. A munkastílustól függően előfordul, hogy valaki akár kétszer annyi fuvart kap a pénzéért, mint a másik. Az autóbérlés kezdő kollégáknak arra jó, hogy nagyobb befektetés nélkül kipróbálják a taxizást, aztán a tapasztalatok alapján eldöntik, hogy érdemes-e pár milliót befektetni (valószínűen kölcsönből) saját kocsira. Másrészt vannak taxisok, akik vállalkozóként megbuktak, tetemes adó- és tbtartozást halmoztak fel és saját engedély nem kaphatnak, nekik csak az autóbérlés lehetősége maradt. Az autóbérlés színlelt alkalmazotti viszony jelent. Papiron a bérbeadó nevén fut a kocsi, papiron az alkalmazottja lesz a taxis, valójában napi díjat és a benzinköltséget kell fizetnie, a javítás a bérbeadó reszortja. Árat nem tudok és nem is akarok írni, múltkor egy cégnél egyterűre napi 15-öt olvastam, ez engem mellbevágott. Hát nagyjából ennyi. Nálatok se egyszerű az élet, egy buszos seperc alatt kicsinált benneteket. Ahogy nézem, Hévíz - Bp vagy Hévíz-Bécs nagyjából 400 km oda-vissza. Ezt 100 euróért megtenni azt jelenti, hogy nagyjából eladja a kocsit maga alól, kb. az amortizációt és üzemanyagköltséget megkeresi, de fizetést már nem nagyon. Valahogy olyan ez, hogy a szomjhalál előtt az ember minden pénzt megadna egy korty vízért, pedig csak a szenvedését hosszabbítja meg vele. Bár lehet egy halvány esély a túlélésre is, ki tudja.
Helló nem egyszerű a taxisélet sehol,lám a kollega aki ugrott(isten nyugosztalja)és Kolev esete sem egyszerű sajnálom nagyon ami vele történt.Kicsit kérdeznék,hogy minként vannak a leadások a nagyobb cégeknél pl:zóna,tele5,taxi4.....stb.Mennyi az annyi havonta?A címeken kívűl mit nyujtanak még,Ja és a taxibérlés azt,hogy termeli ki a kollega(bocs ha hülyeségeket kérdezek de itt mifelénk ilyen nincs.Mi 5en álltunk össze itt Hévízen úgy probáljuk csinálni kisvárosi szintenn a taxit.A 4kollega már régebb óta nyomja nekem felajállották ha akarok menjek és csinálunk egy uj társaságot uj névvel,és had menjen.jobb igy nekem mint egydűl.Rajtunk kívűl még van egy 4fős csapat,a többi kollega egyedűl van.Itt is gond van az árakkal 100euróért örömmel mennek Pestre,Bécsbe- páran(Na ebből nem lessz uj autó)nehéz jó áron menni nekünk is.Tavaly tettek a nyakunkra egy iránybusz nevű vállakozást ami bemegy az összes Hévízi hotelhez és 3euróért oda-vissza Keszthelyre hordja a turistákat.na ez volt a vég.2000-2500ft ért jártun át.Már nem kell. http://www.helikonportal.net/hir/iranybuszok-turistaknak-heviz-keszthely-kozott . ja és van 2városnéző kisvonat ami szintén helyijáratozik hellyettünk.Itt ez van sajna.
MOndjuk már elmondtam neki személyesen is (tegnap este együtt mentünk haza), de azért itt is megemlítem, biztos ami biztos... és elmondásából arra következtetek, hogy nemcsak miattam csuklott nagyokat... :)