"Sőt, van olyan állomásunk, ahol a bejárati jelző ad előjelzést az állomás utáni önműködő térközjelzőre." Ez a kezdő térközjelző esete lenne? Bár az nem az állomás után van ...
Persze azt is tudom, hogy attól biztosított, hogy olyan árbóc jelleg táblát tettek fel. Aztán hogy van-e szerkezeti függés a váltó és a jelző között, az már egy dolog.
Önálló, autonóm rendszer, ami az előjelzőnél kezdődik. Lásd pl. GySEV.
"Biztosított állomás is létezik kijárati jelző nélkül. :-)" Akkor ez mitől biztosított? Remélem, nem a TGV jelző nélküli rendszerére gondoltál, ami amolyan mozgó blokkos rendszer.
Ha két állomás között nincsen térközjelző, attól még lehetséges az, hogy az állomásköz egy (75 Hz-es) térközszakasz. Ilyenkor a két állomás között szabályszerű menetirányváltás van, függetlenül attól, hogy csak egy térközszakasz van. Ilyen esetben az állomások kijárati jelzői előjelzést adnak a másik állomás bejárati jelzőjére. Ilyen pl. Győr-Győrszabadhegy. Itt Győr F és G jelzői előjelzést adnak Győrszabadhegy A bejárati jelzőjére. Győrszabadhegy kezdőponti kijárati jelzői előjelzést adnak Győr H bejárati jelzőjére.
Ha két állomás között csak ellenmenet-kizáró berendezés van, vagy a két állomás között nincsen semmiféle biztber kapcsolat, akkor a bejárati jelzőknek külön előjelzője van. Az ellenmenet-kizáró berendezés csak azt biztosítja, hogy egyszerre csak az egyik állomás tudjon kijáratot kezelni. Kijárati jelzővel nem adunk előjelzést egy előjelzőre.
Ha az állomás nem biztosított, akkor például nincsenek kijárati jelzők sem, de a bejárati jelzőknek vannak előjelzői.
Ha egy vasútvonal (vagy két egymás melletti állomás) fényjelzősített, de nincs(enek) térközjelző(k), akkor a következő állomás előjelzőjét jelzi elő a kijárat, vagy a főjelzőjét?
Vagy pedig ott csak kétfogalmú, bizotsított jelző a kijárat?
Enese állomáson van négy fényű kijárati is, azt hiszem... És ott nincs térközjelzősítve a vonal.
Szia!
Gondolom ott van a kutya elásva, hogy első körben azt fogják nézni, hogy mi volt oda engedélyezve. Ha oda tengelyszámlálós foglaltságérzékelés van engedélyezve, akkor annak ott kell lennie. Ha nincs ott, akkor a bizt. beresek kapnak egy 100e forintos csekket. Ja, hogy ez nem működik? Hát akkor tessen megcsinálni! Sztem valami ilyesmi lehet, de talán — ha lehetőséged van rá — kérdezz rá valami ottani szakaszmérnöknél!
A történet ott kezdődik,hogy a2-es vonalon próbaüzemben elkezdték kiépíteni a tengelyszámláló berendezést.
Megtörtént ez Esztergom-Esztergom-kertváros között is.
Hoztak 1-1 dobozt mindkét állomásra és közösítették az orosz berendezéssel.
A probléma akkor kezdődött amikor,mitegy 3 hét üzem után meghibásodott a tengelyszámláló.
Onnan kezdve a vonatok írásbeli rk-val közlekedtek 1 éten át és nem működött az ellenmenetet kizáró berendezés (mivel nincs kilyárat kezelési lehetőség a gép nem érzékel semmit).
A bizber szolg. némi áll.főn-i nyomásra visszaállította az eredeti állapotot még mielőtt lenne valami galiba.
Működött 3 napig,majd infóim szerint a forgalmi főosztálytól rendelkeztek,hogy tessék visszaállítani a "semmi sem működik" állapotot.
Vajon mi lehet ennek a dolognak a hátterében (műszaki,gazdasági...)?
Mi szükség van egy balesetveszélyes állapot tudatos fenntartására?
Miért kell megadni a tévedés,fokozott balesettveszély tudatos fenntartására?
Ha "eset"következik be akkor a rendelkezést kiadó vezető ott fog-e állni a bíróságon a vádlottak között"
Olyan helyen, ahol nem térközi, hanem állomástávolságú közlekedés van. Ekkor az irodában van a vágányúti és a jelző blokkmező, a toronyban pedig ezek párja és a feloldóblokk(ok). Ha egyidejűleg csak egy menet lehetséges, akkor az irodában három blokkmező van, a toronyban pedig öt.
"Tulajdonképppen majdnem megegyezik váltókezelői helységben lévő berendezéssel csak ott több blokbillentyű van, érthető módon, hiszen két irányban ad engedélyt a forgalmi szolgálat tevő: ki s bejáratnak."
Pedig szvsz a toronyban is van bejárati és kijárati jelzőblokkmező. :-)
Bár való igaz, előferdülhet, hogy középen több a blokk, mint akármelyik végén. Bár tudok olyan helyet, ahol nem így van. :-)))
"Példának okáért Pécsen 7 perc két vonat indítása/fogadása között eltelik, mert helyszíni állítású váltók vannak."
A csillagok jelenlegi állása alapján az álmos könyvek szerint először a korridor vonalakat teszik rendbe nagyjaink, utána pedig a többi, fontos pályákat. Aztán a maradékot.
A régi D55-ös berendezések elmúltak 40 évesek, és bizony már nincsenek a legjobb állapotban. És most nem is elsősorban a külsőtérre gondolok. A győri D55 belsőtere, hát hogy is fogalmazzam, eléggé elhasználódott. Egy egységcsere is néha galibát okoz, mert a tucheltömbök annyira elöregedtek, hogy egyszerűen széttörnek. A belsőtéri huzalozásnál a tonvezetékek szigetelése repedezik. És még sorolhatnám. Nem is beszélve arról, hogy ezek a régi D55-ök már rengeteg átalakításon, módosításon mentek keresztül, minden új egységet, elemet oda tettek, be ahol éppen hely volt. Szóval egy kicsit áttekinthetetlen az egész. A kábelhálózat állapotáról már említést sem teszek....
Egyébként mindem vágyam a forgalmi irodában lévő berendezést lefényképezni szét kapott állapotában.
Tulajdonképppen majdnem megegyezik váltókezelői helységben lévő berendezéssel csak ott több blokbillentyű van, érthető módon, hiszen két irányban ad engedélyt a forgalmi szolgálat tevő: ki s bejáratnak.