Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3738
"Sőt, van olyan állomásunk, ahol a bejárati jelző ad előjelzést az állomás utáni önműködő térközjelzőre."
Ez a kezdő térközjelző esete lenne?
Bár az nem az állomás után van ...

Persze azt is tudom, hogy attól biztosított, hogy olyan árbóc jelleg táblát tettek fel.
Aztán hogy van-e szerkezeti függés a váltó és a jelző között, az már egy dolog.
Előzmény: Vendégsín (3736)
Infós Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3737

Pedig "a fényjelzővel adott jelzések értelme mindig ugyanaz, függetlenül attól, hogy milyen elnevezésű vagy közelebbi rendeltetésű jelző adja".

Tehát az egy zöld ugyanúgy ad előjelzés, mint az egy zöld. Az ebből a szempontból nem számít, hogy az előbbi kijárati, az utóbbi bejárati jelzőn van.

 

"Akkor ez mitől biztosított?"

Attól, hogy az állomás jelzői és váltói között szerkezeti függés van. Mást nem tud.

Cserébe viszont meg van csillagozva "A bejárat" (néha "A bejárat iránya") rovatban, és a jelzőárbocon a vörös-fehér nincs megszakítva. :-)

 

"Remélem, nem a TGV jelző nélküli rendszerére gondoltál, ami amolyan mozgó blokkos rendszer."

Neem, MÁV Zrt. vonala. :-)

Előzmény: aruzsi (3735)
Vendégsín Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3736
"Biztosított állomás is létezik kijárati jelző nélkül. :-)"
Akkor ez mitől biztosított?

Ez Magyarisztán. Attól.
Sőt, van olyan állomásunk, ahol a bejárati jelző ad előjelzést az állomás utáni önműködő térközjelzőre.
Előzmény: aruzsi (3735)
aruzsi Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3735
"Fény kijárati jelzővel sem? :-)"
Sem.

Önálló, autonóm rendszer, ami az előjelzőnél kezdődik. Lásd pl. GySEV.

"Biztosított állomás is létezik kijárati jelző nélkül. :-)"
Akkor ez mitől biztosított? Remélem, nem a TGV jelző nélküli rendszerére gondoltál,
ami amolyan mozgó blokkos rendszer.
Előzmény: Infós (3733)
Vendégsín Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3734
...de a bejárati jelzőknek vannak előjelzői.

...de a bejárati jelzőknek általában vannak előjelzői.
Előzmény: kerala (3731)
Infós Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3733

Kötözködésképpen:

 

"Kijárati jelzővel nem adunk előjelzést egy előjelzőre."

Fény kijárati jelzővel sem? :-)

 

"Ha az állomás nem biztosított, akkor például nincsenek kijárati jelzők sem, (...)"

Biztosított állomás is létezik kijárati jelző nélkül. :-)

Előzmény: kerala (3731)
kerala Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3732

Persze, valószínű, hogy léteznek ezeken kívül is megoldások, egyedi helyzetekre.

Előzmény: fullspeed15 (3730)
kerala Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3731

Hát, itt több eset lehetséges.

 

Ha két állomás között nincsen térközjelző, attól még lehetséges az, hogy az állomásköz egy (75 Hz-es) térközszakasz. Ilyenkor a két állomás között szabályszerű menetirányváltás van, függetlenül attól, hogy csak egy térközszakasz van. Ilyen esetben az állomások kijárati jelzői előjelzést adnak a másik állomás bejárati jelzőjére. Ilyen pl. Győr-Győrszabadhegy. Itt Győr F és G jelzői előjelzést adnak Győrszabadhegy A bejárati jelzőjére. Győrszabadhegy kezdőponti kijárati jelzői előjelzést adnak Győr H bejárati jelzőjére.

 

Ha két állomás között csak ellenmenet-kizáró berendezés van, vagy a két állomás között nincsen semmiféle biztber kapcsolat, akkor a bejárati jelzőknek külön előjelzője van. Az ellenmenet-kizáró berendezés csak azt biztosítja, hogy egyszerre csak az egyik állomás tudjon kijáratot kezelni. Kijárati jelzővel nem adunk előjelzést egy előjelzőre.

 

Ha az állomás nem biztosított, akkor például nincsenek kijárati jelzők sem, de a bejárati jelzőknek vannak előjelzői.

Előzmény: fullspeed15 (3730)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3730

Ha egy vasútvonal (vagy két egymás melletti állomás) fényjelzősített, de nincs(enek) térközjelző(k), akkor a következő állomás előjelzőjét jelzi elő a kijárat, vagy a főjelzőjét?

Vagy pedig ott csak kétfogalmú, bizotsított jelző a kijárat?

Enese állomáson van négy fényű kijárati is, azt hiszem... És ott nincs térközjelzősítve a vonal.

Infós Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3729
Szia! Gondolom ott van a kutya elásva, hogy első körben azt fogják nézni, hogy mi volt oda engedélyezve. Ha oda tengelyszámlálós foglaltságérzékelés van engedélyezve, akkor annak ott kell lennie. Ha nincs ott, akkor a bizt. beresek kapnak egy 100e forintos csekket. Ja, hogy ez nem működik? Hát akkor tessen megcsinálni! Sztem valami ilyesmi lehet, de talán — ha lehetőséged van rá — kérdezz rá valami ottani szakaszmérnöknél!
Előzmény: bsasa (3728)
bsasa Creative Commons License 2007.04.13 0 0 3728

Szakértő kerestetik!

 

A történet ott kezdődik,hogy a2-es vonalon próbaüzemben elkezdték kiépíteni a tengelyszámláló berendezést.

Megtörtént ez Esztergom-Esztergom-kertváros között is.

Hoztak 1-1 dobozt mindkét állomásra és közösítették az orosz berendezéssel.

A probléma akkor kezdődött amikor,mitegy 3 hét üzem után meghibásodott a tengelyszámláló.

Onnan kezdve a vonatok írásbeli rk-val közlekedtek 1 éten át és nem működött az ellenmenetet kizáró berendezés (mivel nincs kilyárat kezelési lehetőség a gép nem érzékel semmit).

A bizber szolg. némi áll.főn-i nyomásra visszaállította az eredeti állapotot még mielőtt lenne valami galiba.

Működött 3 napig,majd infóim szerint a forgalmi főosztálytól rendelkeztek,hogy tessék visszaállítani a "semmi sem működik" állapotot.

Vajon mi lehet ennek a dolognak a hátterében (műszaki,gazdasági...)?

Mi szükség van egy balesetveszélyes állapot tudatos fenntartására?

Miért kell megadni a tévedés,fokozott balesettveszély tudatos fenntartására?

Ha "eset"következik be akkor a rendelkezést kiadó vezető ott fog-e állni a bíróságon a vádlottak között"

Infós Creative Commons License 2007.04.12 0 0 3727

Olyan helyen, ahol nem térközi, hanem állomástávolságú közlekedés van. Ekkor az irodában van a vágányúti és a jelző blokkmező, a toronyban pedig ezek párja és a feloldóblokk(ok). Ha egyidejűleg csak egy menet lehetséges, akkor az irodában három blokkmező van, a toronyban pedig öt.

:-)

Előzmény: fullspeed15 (3726)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.04.12 0 0 3726
Hol van olyan, amit mondtál? (Ahol több van a végeken, mint középen) ;-))
Előzmény: Infós (3723)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.04.12 0 0 3725
Szia!

Ezeket a képeket át tudnád küldeni a mailcímemre nagyobb felbontásban?
Előre is köszi.
Előzmény: Törölt nick (3720)
pista88 Creative Commons License 2007.04.12 0 0 3724
Infós Creative Commons License 2007.04.12 0 0 3723

"Tulajdonképppen majdnem megegyezik váltókezelői helységben lévő berendezéssel csak ott több blokbillentyű van, érthető módon, hiszen két irányban ad engedélyt a forgalmi szolgálat tevő: ki s bejáratnak."

 

Pedig szvsz a toronyban is van bejárati és kijárati jelzőblokkmező. :-)

Bár való igaz, előferdülhet, hogy középen több a blokk, mint akármelyik végén. Bár tudok olyan helyet, ahol nem így van. :-)))

Várjuk a képeket! :-)

Előzmény: Betmen70 (3710)
Infós Creative Commons License 2007.04.12 0 0 3722

"Példának okáért Pécsen 7 perc két vonat indítása/fogadása között eltelik, mert helyszíni állítású váltók vannak."

 

A csillagok jelenlegi állása alapján az álmos könyvek szerint először a korridor vonalakat teszik rendbe nagyjaink, utána pedig a többi, fontos pályákat. Aztán a maradékot.

Igen, ez idő. (Sőt, súgok: még pénz is!)

De talán jogos. :-)

Előzmény: D55 (3712)
kerala Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3721

Jó képek!

Főleg az alsó pultrészleten lehet látni, hogy teljesen zsúfolt, és áttekinthetetlen. Ahol éppen hely volt, oda lett besuszterolva a szükséges kocka.

Előzmény: Törölt nick (3720)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3720
Van róla fényképem, és elég szedett-vetett állapotban van.


Előzmény: kerala (3719)
kerala Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3719

Sajnos van szerencsém(?) ismerni.

Néha egész különös visszajelentéseket ad, füstjelekkel...

Előzmény: Törölt nick (3718)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3718
És a pult belsejéről ne is beszéljünk. Egyszer szedd szét, mert érdemes megnézni. Annál rosszabb állapotban lévőt szerintem nem látsz.
Előzmény: kerala (3716)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3717
Hát szerintem sem D67 volt. Valahonnan kéne szereznem D67-es könyvet, mert már csak az hiányzik a gyűjteményemből. :D
Előzmény: aruzsi (3714)
kerala Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3716
A régi D55-ös berendezések elmúltak 40 évesek, és bizony már nincsenek a legjobb állapotban. És most nem is elsősorban a külsőtérre gondolok. A győri D55 belsőtere, hát hogy is fogalmazzam, eléggé elhasználódott. Egy egységcsere is néha galibát okoz, mert a tucheltömbök annyira elöregedtek, hogy egyszerűen széttörnek. A belsőtéri huzalozásnál a tonvezetékek szigetelése repedezik. És még sorolhatnám.  Nem is beszélve arról, hogy ezek a régi D55-ök már rengeteg átalakításon, módosításon mentek keresztül, minden új egységet, elemet oda tettek, be ahol éppen hely volt. Szóval egy kicsit áttekinthetetlen az egész. A kábelhálózat állapotáról már említést sem teszek....
aruzsi Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3715
"Mit jelent D64?"

D55 alapokon nyugvó tolatóvágányutas berendezés, de még '67 előtt üzembehelyezve, valamint D67-hez képest eltérő működéssel.

"Minek kell jelfogós bizt. ber.-eket cserélni?"
Na ezt talán a Vez. Ig.-en kéne megkérdezni!

Az 1. jelfogó->jelfogó FC C elág volt. (D55->D70)
Előzmény: D55 (3712)
aruzsi Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3714
Elvileg lehetne annak is nevezni, de ilyen nincs hivatalosan. Buheráltban van.
Az biztos, hogy nem D67!
Előzmény: Törölt nick (3713)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3713
Monor az nem tolatóvágányutas D55 volt?
Előzmény: aruzsi (3709)
D55 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3712

Mit jelent D64?

 

Minek kell jelfogós bizt. ber.-eket cserélni?

Miért nem a Siemens Halske típusú biztosítóberendezéseket cserélik inkább le?

 

Példának okáért Pécsen 7 perc két vonat indítása/fogadása között eltelik, mert helyszíni állítású váltók vannak.

Előzmény: aruzsi (3709)
Betmen70 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3711

Erre a berendezésre gondoltam.

 

 

Előzmény: Betmen70 (3710)
Betmen70 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3710

Köszönöm a helyre igazítást!

 

Egyébként mindem vágyam a forgalmi irodában lévő berendezést lefényképezni szét kapott állapotában.

Tulajdonképppen majdnem megegyezik váltókezelői helységben lévő berendezéssel csak ott több blokbillentyű van, érthető módon, hiszen két irányban ad engedélyt a forgalmi szolgálat tevő: ki s bejáratnak.

Előzmény: Infós (3664)
aruzsi Creative Commons License 2007.04.11 0 0 3709
Jó, terítsük ki lapjainkat, ha nincs több tét!

Monor D64 -> ELECTRA1
Győr D55 -> ELECTRA2 (készül)
Cegléd D55 -> Siemens (készül)
Előzmény: Infós (3708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!