jötta körúton, be a kis utcákba ahol ma tud járni a garázsból kiálló troli. A mai 95-ös busz vá-nál volt vá-ja onnan Ifjuság útja és jobbra fordulva vissza a Népligethez :)))
1949. 03. 14. Nagyvárad tér Gyáli út Ecseri út között
1951. 11. 04. Nagyvárad tér (Gyáli út sarkáról) Üllői út Ecseri út Gyáli út Zombori utca, új végállomáson tolatással fordul. Vissza Gyáli út Ecseri út Üllői út Könyves Kálmán körút Gyáli út Nagyvárad tér
1956. 10. 23. Háborús esemény miatt nem közlekedett
1957. 07. 01. Felszabadulás tér Cinkota között közlekedik (korábbi 46A)
1958. 09. 21. Végállomása a Szabad sajtó útra kerül át. Beindul a 44A Szabad sajtó út Lándzsa utca között.
1959. 05. 11. A 44-44A végállomása a Madách térre kerül át (Wesselényi utcába, a zsinagógával szemben)
1960. 08. 20 44A hősök fasoráig közlekedik, 44-es Budapesti útig
1961. 07. 03. A 44B (?) jelzése 44Y-ra változik (Madách tér Cinkota, gyógyszertár)
1961. 09. 18. 44-es hosszabbítása Rákosi útig (ez az általam már említett Szénás utca)
1965. 09. 13. 44-eshosszabbítása Békés Imre utcáig
1970. 04. 03. A 44-44A-44Y megszűnt, helyette 144-es gyors, 144A gyors, illetve 45Y járt. Beindult a 144É éjszakai Örs v. tere Kerepesi út Batthyány utca vonalon, külső vége valószínűleg Békés Imre utca
1977. 01. 01. Átszámozás 144gy helyett 44gy, 144Agy helyett 44Agy. Utóbbi megszüntetése kb. 76-ra tehető.
Ekkor változott a 31Y 144-esre (Örs v. tere Rákosi út Mátyás király út Békés Imre utca között)
1977. 01. 03. 144É módosítás Csömöri úton
1978. 03. 01. 44gy hosszabbítás Szlovák útig (vissza Rákos úton), és változott a 144-es (Csömöri út János utca Rákosi út)
1979. 07. 16. Csömöri úti felüljáró, 144-es a felüljáró Pálya utca Rákosi út vonalon járt.
1979. 01. 02. 44gy csuklósítás
1981. 02. 01. 144-es módosítás, Vezér utca
1987. 07. 01. 44A gyors beindítása Örs Centenáriumi ltp. között.
2003. 03. 03. 144gyors beindulása
2033. 09. 01. 144gyors csuklósítás
Az 55-öshöz:
Az 55-ös végállomásnevében sosem szerepelt az aluljáró kiegészítés. Az autóbusz 1990. július 1-jétől az Ajtósi Dürer sor - Hermina út - Erzsébet királyné útja vonalon fordult vissza, megállt az Ajtósin a Hermina út előtt, végállomása a Hungária körúton volt, Erzsébet királyné útja néven. Előbbiek szerint tehát nem volt közös megállója a trolival.
"1949.07.20.
A 20-as autóbuszok útvonalát Újpest, Mátyás térig hosszabbították meg.
1970.11.15.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 20-as autóbuszok Keleti pályaudvar és között közlekedtek;
--- A 20A jelzésű autóbuszok Keleti pu. és között közlekedtek."
Hol is az a Mátyás tér?
Azért a kettő között történt egy s más pl. 1960 körül:
20 Keleti pu. - Dózsa Gy. út - Vágány u. - Mautner S. (= Szt.László) u. - Szabadságharcosok útja (= Berlini u.) - Rózsa u. - József A.u. (vissza Jókai u.) - Bajcsy-Zsilinszky (= István út) - Pamutgyár u. - Fóti út, körforg. (vissza Nádor u. - Vécsey u.)
A Reitter Ferenc u. átadása után, 1965-ben:
20: ... - Vágány u. - Reitter F.u. - Dolmány u. - Béke út - Leibstück Mária u. - Ősz u. (vagy Tél u.?) - Rózsa u. - ...
20A: Keleti pu. - ... - Reitter F.u. - Balzsam u. - Szabadságharcosok útja - ... - István tér
1967(?): a 20-as és a 30-as autóbusz a Dolmány u. helyett a Gyöngyösi utcán közlekedik.
"1975.09.01.
20Y jelzéssel Keleti pályaudvar és Landler Jenő Járműjavítóüzem között közlekedett.
/Az újpesti szakaszon korábban 14-es villamos közlekedett./"
Nem. Angyalföld forg.tp. - ... - Elem u. - Istvánteleki út - Szilágyi u. volt az első útvonalvariáció.
"1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszámváltozások történtek:
20Y => 120"
A 75A trolibusz megszünésével kapcsolatban egy kis kiegészitéssel szolgálnék!
Az alábbi weboldalon találtam az infót:www.bkae.hu/~voni/kozlek/szov95.htm
1995.Július 17.étől az 1-es villamos a Salgotarjáni utcáig jár ezért e naptól kezdve a75A
troli csak munkanapokon és csak csúcsidőben közlekedik!
Majd 1995.Október 21.én a 75 A trolibusz megszünik!
2000.December 18.tól jár az 1-es villamos a Lágymányosi hídig,és e naptól rövidült le a 75-ös trolibusz útvonala.A Népstadion(ma:Stadionok)metróállomásig jár a Dózsa György út metróállomástól.
Üdv:ARIBOY
Illetve az aluljárótól lehet, hogy csak egy zebrányira, nincs előttem, hogy van-e zebra a kórház előtt. A troli hurokvégállomásától gyakorlatilag tényleg kettőre, ha szabályosak vagyunk :)
Nem az én fotóm, hanem Kónya Matyié, direkt odaírtam, irgumburgum :)))) A busz pedig az Ajtósi-Hermina-Erzsébet királyné-Hungária határolta tömböt járta körül, azaz egy csomóponton belül két zebrázásnyi távolságban volt a aluljárótól.
Az én emlékezetem szerint is az 55-ös busznak az volt a végállomás neve, hogy ...aluljáró. De sose ment be a 70-es troli hurok-végállomásához! Megszűnés időpontja, ahogy megirtam valóban 1993. október 11-e volt. Az 55-ös busz Hermina úton át járt körforgalomban és a 70-es trolibusz utolsó megállójával közös megállója! Az 55-ösnek a végállomás a mai 1É busz megállójában volt. A 75A troli végeredményben az 55-ös buszt pótolta. A 75A trolibusz akkor szűnt meg, mikor az 1-es villamost meghosszabbították, illetve amikor az 1A villamos elindult: 2000. december 18. (Pontosabban 15-én üzemzárásig!)
Örülök,hogy weboldaladon is olvashatók lesznek az
ebben a topikban szereplő történetek!
Az 55-ös busz(ahogy Hamster fotóján is látjuk)
1993.Október 11.én szünt meg.És másnap indult a 75A trolibusz.A kérdésem a következő,mikor szünt meg a 75A trolibusz.Az 55-ös busz tehát nem ment el az aluljáróig,akkor az Ajtósi Dürer sorig közlekedett?A 70-es trolival ,volt közös megállója?(a már emlitett fotón úgy látni,hogy van!)
Egyenlőre ennyit!
Üdv:ARIBOY
A 20-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.
A 20-as autóbusz István úttól (Városligettől) az Aréna (Dózsa György) úton, a Városligeti körúton, a Hermina úton, a Hungária körúton, a Vágány utcán, a Szent László utcán és a Gyöngyösi utcán át az Agyag utcáig közlekedtek.
1930.02.01.
A 20-as autóbuszok már a Keleti pályaudvar és Újpest, (Szent) István tér között közlekedtek.
1930-as évek végén
20A jelzéssel Keleti pályaudvar és Balzsam utca között közlekedtek.
/Ennek megszűnési ideje ismeretlen./
1940.08.24.
A 20-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz.
1941.04.03.
A 20-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz.
1941.10.05.
A 20-as autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés miatt - megszűnt.
1948.02.03.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz Keleti pályaudvar és Újpest, István tér között.
1949.07.20.
A 20-as autóbuszok útvonalát Újpest, Mátyás térig hosszabbították meg.
1970.11.15.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 20-as autóbuszok Keleti pályaudvar és között közlekedtek;
--- A 20A jelzésű autóbuszok Keleti pu. és között közlekedtek.
1974.11.04.
120-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Hősök tere és Újpest, István tér között.
1975.09.01.
20Y jelzéssel Keleti pályaudvar és Landler Jenő Járműjavítóüzem között közlekedett.
/Az újpesti szakaszon korábban 14-es villamos közlekedett./
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszámváltozások történtek:
20Y => 120
120-as gyors => 20gy
***
Az ex20Y útvonal módosításának időpontja ismeretlen.
***
1984.11.06.
A 120-as autóbuszok Árpád híd, metróállomástól közlekedtek Újpest felé.
1989.01.
Elindult a 20Agy autóbusz is Keleti pályaudvar és Újpet, Munkásotthon utca között.
1989.02.01.
A 20gy autóbuszok Káposztásmegyer, Szilas-patakig közlekedtek.
1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt (a 3-as metró újabb szakaszának átadásával):
--- A 20-as autóbuszok Újpest, Központ és Újpest, Erdősor utca között közlekedtek;
--- A 20Agy autóbuszjárat megszűnt;
--- A 120-as autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Újpest, Központ között közlekedtek.
***
A többi járattal ellentétben a 20-as vonalról 1940. augusztus 8-a és szeptember 9-e között nem vitték el az autóbuszokat katonai célra!
***
2. Most, hogy írod, tényleg volt valamilyen buszjárat ami (városból nézve) balra ment a kútnál! Valamikor gyerekkoromban személyesen is láttam, de nem tudom, hogy menetrendszerinti, vagy különjárati volt! Erre konkréttan nem tudok válaszolni. Szerintem akkoriban valamilyen alkalmi járat volt...
3. Hosszú ideig az alábbi expresszjáratok közlekedtek:
40E Móricz Zsigmond körtér - Budaörsi lakótelep (rövid ideig nem közlekedett)
41E => 41gy Kosztolányi Dezső tér - Örmező lakótelep
54E => 54gy Határ út - Pestszentimre
56E => 56gy Moszkva tér - Hűvösvölgy
61E Örs vezér tere - Rákoskeresztúr
73E => 73gy Keleti pályaudvar - Újpalota
140E Móricz Zsigmond körtér - Törökugrató
Sokáig a 61E járat volt egyedül, mert a többi vonalakat vagy a menetidőt, vagy a kevés utasigénybevétel miatt meg kellett szűntetni! Aztán a 40E járatot ismét beindították, M1-M7 autópályán át! Budaörs Önkormányzatnak köszönhetően 140E is jár, szintén autópályán át!
Tehát jelenleg 3 expresszjárat közlekedik "E" jelzéssel: 40E, 61E, 140E.
Ebből a 61E az olyan járat, mely két végállomás között nem áll meg!!!
Ne felejtsük el, hogy az alábbi járatok is ezt funkcionálják (viszont ezeknek a vonalaknak a külső szakaszain több megállójuk van!), melyeket zónázó expresszjáratoknak nevezik:
176gy
Alacska-busz
Gloriett-busz (bár most viták vannak az új nyomvonal vezetése miatt!)
Pólus-busz (szerződéses céljárat)
Rákoskert-busz
Tétény-busz (egyre több megállóval)
Hello, én a fekete huszas buszról szeretnék egy kicsit hallani, valamint lenne még egy-pár egyéb kérdésem. Volt egy olyan buszjárat, ami a Hűvösvölgyi úton ment, és azthiszem Hűvösvölgy előtt a Mol kútnál nem arra ment, mint ma az 56-os, hanem balra (talán Adyliget? fele). Volt arrafele egy katonaság is. Szóval ez melyik busz és miért, mikor szűnt meg. És hogy az 56E-n kívűl volt-e az elmúlt 10-15 évben olyan Expressz busz ami csak a két végállomáson állt meg. Előre is köszi a választ
A 44-es autóbusz a 92-es indításakor (60-ban) került el Cinkotáról, ezt kapta az Ikarus gyár. Biztos volt olyan, hogy csak a Budapesti útig járt, de amikor én iskolásként utaztam vele, tehát 63-65 körül, akkor a revolvertáblán (így hívták a fém tájékoztatót) már Szénás utca szerepelt. A Mátyás király utcáról jobbra fordult a Rákosi útra és rögtön az első sarkon, a Szénás utcánál tolatással fordult meg. Ma is megvan ennek a helye a kis-közért mellett.
Később, de 70-től biztosan már a Békés Imre utcáig járt, ahol tolatással fordítottam meg kezdő menetirányítóként nem csak őt, hanem a 31Y-t is, tehát utóbbinak a József utcai változata nem igaz. A 70-es évek közepe táján szűnt meg a tolatás, ekkortól jár a 44-es gyors (akkor még 144-es gyors) a Szlovák utat érintve körforgalomban, a 31Y-144-es pedig a Csömöri út-János utca érintésével ugyancsak körforgalomban.
A 144A gyors csak időszakos járat volt az Ikarus számára a 70-es évek elején.
"1990.07.01.
Az 55-ös autóbusz útvonala lerövidült: Népliget - Erzsébet királyné útja, aluljáró."
Ez így volt, holott az 55-ös az ilyen néven ismert (70-es troli végállomása) megállóhelyet soha nem érintette. Útvonala ugyanis Könyves K. krt - Hungária krt. - Ajtósi Dürer sor - Május 1. út (Hermina út) - Erzsébet királyné útja vá. volt. Tehát magától az aluljárótól (mégha rövidke is) pont 1 megálló választotta el.
"1970 körül volt olyan verzió, hogy a sima 25 csúcsban a Medimpex(?)-ig járt, napközben és 7végén 25A a Sípos Dénes (= Székely Elek) utcáig.
Később ez +szűnt, ma asszem a 70-es jár a Medimpexig egész nap, és a 25-ös a Székely E.u.-ig."
Ez olyannyira igaz volt, hogy a 25-ös csúcsidőben Kacsóh P. - Gyógyszeripari Ellátó Vállalat (Medimpex) közlekedett. A 25gy Kacsóh - Rákospalota, Raktárak (később Compack) járt. Csúcson kívül a 25gy nem járt, a 25-ös pedig Kacsóh - Sípos Dénes (Székely Elek) között járt. A kieső időszakban 170-es jelzéssel 1db 25-ösből átszerelő kocsi ment óránként egy kanyart a két 25-ös járat külső szakaszain. 1990-ben a metró újpesti meghosszabítása és a 170gy beindításakor a 170-es alapjárat megszűnt. Ekkor csúcsidőn kívül a "Raktárak" felőli hurokban ott volt a 170gy, a medimpex hurokban semmi. Csúcsidőben viszont a Raktárak (ekkor már Compack) hurokban egyszerre 25gy és 170gy, míg a másikban a 25-ös. A mai állapot a BPO-700 által is említett 1996-ban történt, amikortól is a 25, 25gy vonalait visszavágták Székely Elekig, Compackhoz a 170gy, Medimpexhez pedig a 70-es jár.
De igen járt! még utaztam is rajta! Csak az volt vele a baj, hogy míg a 12gy végigment a nagykörúton addigra a körúti villamosok háromnegyedkört fordultak...
Emiatt - a zsúfolt közúti forgalom miatt - a 12gy (Ik260 óbudai kocsikiadássl) elvesztette funkcióját, ezért meg is szűntették!