Hivatalosan úgy van leszabályozva, hogy a rendező megfelelő végén levő térfelvigyázó a rendelkező forgalmi szolgálattevővel tartja meg a kétszemélyes váltóellenőrzést. Ennek tényét bejegyzik a fejrovatos naplóba.
De az azért mégis nonszensz, hogy biztosított jelző szabad jelzési képével közlekednek a vonatok így.
Az a kisebbik baj, ha nincsenek lezárva a váltók, mert egy téves váltóállítás után bele lehet húzni a bakterológus fejét a lezárási táblázatba. De ha nincs, akkor kimossa magát...
Bár felmerül a kérdés, hogy ha a vonat, menete során érint le nem zárt váltókat, akkor adható-e ezen a vágányúton szabad jelzés biztosított jelzővel?
Szóval a mit csináljak a kulccsal problémakört az F. 2. egész szépen körüljárja, ahogyan azt is, hogy melyik váltó állását mivel kell összenézni. De ha nincs mivel?
Győr rendezőbe is be leht úgy járni jelzőkezelés mellett, hogy a rendezői váltók egy része nincsen szerkezeti függésben a jelzőkkel. Váltózár van rajtuk, a kulcsok (ha egyeltalán lezárják a váltózárakat) azonban nem kerülnek bele semmiféle berendezésbe.
Jobban tetszene, ha a szakik a mellékvágányokkal is foglalkoznának, nem csak ÁVU szinten, hanem belekerülnének a lezárási táblázatba (ha van, elzárási táblázatba) és a menettervbe is.
Ugyanis felmerülhet az egységsugarú váltókezelőben, hogy tulajdonképpen mi alapján is dobálja ő a váltókat a mellékvágányról induló vonatnak?
(És adott esetben az fszt. mivel nézi össze a kulcsokat?)
Sőt, ha pl. egy SH-nál lehetne rá vágányutat zárni, külön álom lenne.... :-)
"Az pedig már csak csemege, hogy földkúpban végződő vágányra is lehet bejárati jelzőt kezelni." Nincs is vele baj, ha van a földkúpnál 1 db. piros fény. Ugye mindig szokott lenni ... Főleg ilyen állomásokon.
Nem. Rendes, nyílt vonali térközjelző. Az állomási bejárati jelző is rendes, valóban biztosított, a váltókkal függésben levő jelző. Viszont az állomásnak az adott viszonylatban nincs kijárati jelzője. Az pedig már csak csemege, hogy földkúpban végződő vágányra is lehet bejárati jelzőt kezelni.
Az bizony igaz, hogy nálunk vannak érdekes megoldások.
A megszűnt hegyeshalmi berendezés kulcsrögzítőnek volt "kinevezve", holott nem volt az, csak egy kulcsazonosító. Mégis mindenhol biztosított állomásként szerepelt.
"Sőt, van olyan állomásunk, ahol a bejárati jelző ad előjelzést az állomás utáni önműködő térközjelzőre." Ez a kezdő térközjelző esete lenne? Bár az nem az állomás után van ...
Persze azt is tudom, hogy attól biztosított, hogy olyan árbóc jelleg táblát tettek fel. Aztán hogy van-e szerkezeti függés a váltó és a jelző között, az már egy dolog.
Önálló, autonóm rendszer, ami az előjelzőnél kezdődik. Lásd pl. GySEV.
"Biztosított állomás is létezik kijárati jelző nélkül. :-)" Akkor ez mitől biztosított? Remélem, nem a TGV jelző nélküli rendszerére gondoltál, ami amolyan mozgó blokkos rendszer.
Ha két állomás között nincsen térközjelző, attól még lehetséges az, hogy az állomásköz egy (75 Hz-es) térközszakasz. Ilyenkor a két állomás között szabályszerű menetirányváltás van, függetlenül attól, hogy csak egy térközszakasz van. Ilyen esetben az állomások kijárati jelzői előjelzést adnak a másik állomás bejárati jelzőjére. Ilyen pl. Győr-Győrszabadhegy. Itt Győr F és G jelzői előjelzést adnak Győrszabadhegy A bejárati jelzőjére. Győrszabadhegy kezdőponti kijárati jelzői előjelzést adnak Győr H bejárati jelzőjére.
Ha két állomás között csak ellenmenet-kizáró berendezés van, vagy a két állomás között nincsen semmiféle biztber kapcsolat, akkor a bejárati jelzőknek külön előjelzője van. Az ellenmenet-kizáró berendezés csak azt biztosítja, hogy egyszerre csak az egyik állomás tudjon kijáratot kezelni. Kijárati jelzővel nem adunk előjelzést egy előjelzőre.
Ha az állomás nem biztosított, akkor például nincsenek kijárati jelzők sem, de a bejárati jelzőknek vannak előjelzői.
Ha egy vasútvonal (vagy két egymás melletti állomás) fényjelzősített, de nincs(enek) térközjelző(k), akkor a következő állomás előjelzőjét jelzi elő a kijárat, vagy a főjelzőjét?
Vagy pedig ott csak kétfogalmú, bizotsított jelző a kijárat?
Enese állomáson van négy fényű kijárati is, azt hiszem... És ott nincs térközjelzősítve a vonal.
Szia!
Gondolom ott van a kutya elásva, hogy első körben azt fogják nézni, hogy mi volt oda engedélyezve. Ha oda tengelyszámlálós foglaltságérzékelés van engedélyezve, akkor annak ott kell lennie. Ha nincs ott, akkor a bizt. beresek kapnak egy 100e forintos csekket. Ja, hogy ez nem működik? Hát akkor tessen megcsinálni! Sztem valami ilyesmi lehet, de talán — ha lehetőséged van rá — kérdezz rá valami ottani szakaszmérnöknél!
A történet ott kezdődik,hogy a2-es vonalon próbaüzemben elkezdték kiépíteni a tengelyszámláló berendezést.
Megtörtént ez Esztergom-Esztergom-kertváros között is.
Hoztak 1-1 dobozt mindkét állomásra és közösítették az orosz berendezéssel.
A probléma akkor kezdődött amikor,mitegy 3 hét üzem után meghibásodott a tengelyszámláló.
Onnan kezdve a vonatok írásbeli rk-val közlekedtek 1 éten át és nem működött az ellenmenetet kizáró berendezés (mivel nincs kilyárat kezelési lehetőség a gép nem érzékel semmit).
A bizber szolg. némi áll.főn-i nyomásra visszaállította az eredeti állapotot még mielőtt lenne valami galiba.
Működött 3 napig,majd infóim szerint a forgalmi főosztálytól rendelkeztek,hogy tessék visszaállítani a "semmi sem működik" állapotot.
Vajon mi lehet ennek a dolognak a hátterében (műszaki,gazdasági...)?
Mi szükség van egy balesetveszélyes állapot tudatos fenntartására?
Miért kell megadni a tévedés,fokozott balesettveszély tudatos fenntartására?
Ha "eset"következik be akkor a rendelkezést kiadó vezető ott fog-e állni a bíróságon a vádlottak között"
Olyan helyen, ahol nem térközi, hanem állomástávolságú közlekedés van. Ekkor az irodában van a vágányúti és a jelző blokkmező, a toronyban pedig ezek párja és a feloldóblokk(ok). Ha egyidejűleg csak egy menet lehetséges, akkor az irodában három blokkmező van, a toronyban pedig öt.
"Tulajdonképppen majdnem megegyezik váltókezelői helységben lévő berendezéssel csak ott több blokbillentyű van, érthető módon, hiszen két irányban ad engedélyt a forgalmi szolgálat tevő: ki s bejáratnak."
Pedig szvsz a toronyban is van bejárati és kijárati jelzőblokkmező. :-)
Bár való igaz, előferdülhet, hogy középen több a blokk, mint akármelyik végén. Bár tudok olyan helyet, ahol nem így van. :-)))
"Példának okáért Pécsen 7 perc két vonat indítása/fogadása között eltelik, mert helyszíni állítású váltók vannak."
A csillagok jelenlegi állása alapján az álmos könyvek szerint először a korridor vonalakat teszik rendbe nagyjaink, utána pedig a többi, fontos pályákat. Aztán a maradékot.