Javaslom, próbálj ki egy civic 1.6 VTi-t, na azzal aztán élmény a kanyarodás.
Azért kiváncsi lennék, hogy rugalmasságban hol veszi fel az 1.6-os motor egy 2.0-s motorral... :), hacsak nem turbós, akkor a 2.0-nál van az előny, nem lehet egy szívó 1.6-tól csodát várni, hacsak nem HONDA (persze ott is kompromisszumokkal).
Ha nem hiszed és módodban áll állj egy 2.0 ceed mellé ;)
bízzunk benne, hogy sosem következik be, de elvonatkoztatni és sarkítani sem szerencsés, hiszen itt nem általános hibajelenségként lett aposztrofálva, hanem mint lehetőség. persze lehet rajta poénkodni, különösen a fizikában hiányos ismeretekkel bíró "szakembereknek", mert aki a levegő hőtágulását össze tudja hasonlítani a gumiéval, miszerint a "gumi is tágul és így kiegyenlítik egymást", annak csak gratulálni tudok. nyilván fizikából fel volt mentve az illető....
Nem nekem szólt a kérdés, de: Hagyatkozz a füledre is, meg a fordulatszám mérőt is figyeld! A gépkönyv, lehet írja, milyen fordulatszámnál kell kb. váltani, hogy ne kínozd a motort, de ne is terheld túl.
Pontosabbat nem írhatok, mivel nincs erről tapasztalatom.
Köszi Zoli! A vezetés miatt még izgulok, nem volt még dieselem. Pl.: mikor váltsak, meddig pörgessem, mennyit kell járatni egy hosszabb autópálya menet után, stb...
"Ezt a téli gumi nyáron 'felrobban' esetet hallva öt percig a hasmat fogtam a "röhögéstől"...."
És akkor a nyári gumi biztosan télen robban fel, a 4 évszakos gumi, pedig minden évszakban!! (mivel nálunk, 4 évszak van--de lehet, hogy a felmelegedés ,miatt csak 2 évszak lesz, akkor pedig évente csak 2-szer robban).
Ezt a téli gumi nyáron 'felrobban' esetet hallva öt percig a hasmat fogtam a "röhögéstől".... A gumisok ezt reklámozzák...de nehogy valaki komolyan vegye!!! Ekkora baromságot rég hallottam!!! jobban kopik,de jobban tapad is egy ideig! Gondolom ha valaki felfújja -15 fokba 2,5barra a hideg gumit és utána gyorsan itt a nyár és +40 fok lesz,az aszfalt + 60 akkor lehet megnő a gumiban a nyomás és kidurranhat,de a gumi is tágul a hőtöl,ugyhogy szerintem kb kiegyenlitik egymást! URBAN LEGEND
és mi a helyzet a sportal? :) elöl hátul hütött tárcsa :) Swiftek kegyetlen jók kanyarodásra, dinamikus közlekedésre, és az tuti hogy nem egyenesre találták ki, tegnap az m7esen is volt egykét szél löket ami azért megmozgatott. De egyenesen menni a hülye is tud, kanyarodni kell tudni(ott pedig a swift -legyen mondjuk a sport-, jóval erősebb autókat ver meg) :)
Ok, ezt elhiszem... de akkor, ahol a Cee'dnek megjön az ereje, annak már elfogy. De nem is ez volt az alapkérdés. Elég, ha megnézed a féküket.
Suzuki és kisautók - elől kis tárcsa, hátul dob... jó egy városi forgalomhoz, esetleg egy 100as tempóhoz. Cee'd és alsóközép - közepes tárcsa elől, kis tárcsa hátul... jó egy városi forgalomhoz, esetleg 130-140es tempóhoz. Nagy autók, sportautók - Hatalmas tárcsa elől, közepes tárcsa hátul... no igen, ezzel még 200ról is meg tudsz állni.
na azok voltak a szép idők! zsigulival randalíroztunk a mecseken, hátul két zsák cementtel! na de nem is tudtunk még ilyen gyorsan haladni azokkal a verdákkal, mint manapság ezekkel...
"....talán félreértettük egymást, én csak arra szerettem volna utalni, hogy nem szerencsés szélsőséges időjárási körülmények között tartósan a nem megfelelő gumival járni........."
Így van! Voltidő, amikor vagy 10 évet télen nyáron, legtöbbször nyári "tükör radiál, teljesen kopott gumival közlekedtem, Erdélyben, még a cocializmusban!
Oka: semmilyen gumit, ritkán nyárit lehetett kapni!
Így, hegyvidéki körülmények között, megtanult az ember motorfékkel közlekedni, hegyen lefele, ami pl. Trabantos koromban imádkozással is társult a gyenge motorfék mellet, meg DADOGVA fékezni (ki-be gyorsan), ez volt az ABS!!