Az apróbb szemű zúzottkővel saját tapasztalat szerint is sokkal jobb dolgozni a pft-ben. Egyszerűbben aláüthető az aljnak, és mivel sokféle szemcse van benne, jobban is tart, csak a vizet nem vezeti el. Egy helyen "szekrényes" áagyaztot építettünk belőle, földbe ástuk, az aljak azóta is fuldokolnak a vízben. Itt a betonaljnak kevésbé számít a víz, és mivel ki is van emelve, nem fogja annyira megtartani a vizet, viszont állatul tud cementálódni, és összeállni nyomás hatására. Nem véletlenül van ilyen anyagból még a Máv-nál is a legalsó védőréteg. Mondjuk azt tömörítik, de itt meg nem kap 22 t-ás tengelyterhelést:)
Látva élőben vannak apró hibák, de még nincs kész, folyamatosan javítják azokat és valóban tiszta zúzottkő kerül az aljak közé.
A repedés ezeknél a nem feszített aljaknál közel mindegy. A húzást felveszi a vasbetét, a repedésnél nyomást fel tud venni, és mivel a repedés nem tök egyenes, még némi nyírást is elvisel. A gondot max a vasbetét korróziója jelenti, mondjuk 20 év alatt. A korábbi telítettlen aljak jelentős része 9 év alatt 0-ra amortizálódott, ez tartósabb lesz.
bányameddő a neve, az kerül az elegyengetett régi ágyazatra. erre jön x centi "tiszta" zúzottkő, majd az aljak. végül az aljak közét is ezzel a tiszta cuccal szórják meg.
te nem láttad élőben, de értesz hozzá. én láttam közelről, de nem értek hozzá :-) áll még az ajánlat, ha a közelben jársz, felmehetünk együtt.
abszolúte laikusként írom, hogy szerintem rendben van a pálya, bekövezés és szabályozás előtt is már sokkal szebben fut rajta a vonat. sok utómunka lesz még, de pöpec kis vasút épül nagybörzsönyben.
(nem akarsz véletlenül a MÁV-nál is hasonló videót készíteni? Intézném a zengedélyt:)
Viszont a felújítási munka szakszerűségéről továbbra sem vagyok meggyőződve (repedt betonaljak, le nem szerelt hevederek, szennyezéssel teli zúzottkő, válogatás néküli sínek, stb).
Ugyanebből az anyagból picivel nagyobb odafigyeléssel sokkal jobb vasutat lehetett volna építeni.
Folytassuk még kicsit a kisvasúti témát: hétfőn a Mátravasút , kedden viszont a budapesti Gyermekvasút volt terítéken. Nem is annyira utazási céllal, inkább csak sétáltunk egyet a János-hegy környékén, és közben kellően sokat jártunk "véletlenül" a sínek környékén[...] Bővebben!Tovább »
Chabówkában mindenképpen nézzétek meg a vasúti múzeumot (nagyjából ott van, ahol a Zakopánéba vezető útba torkollik a Szlovákiából érkező út), ott van néhán ykisvasúti gőzös. Kisvasút útba nem igen esik, viszont az egykori Rózsahegy-Koritnyica vonal nyomai jól látszanak. Illetve innen lehet felmenni a vichylovkai vasút árvai végéhez is (ami ugyan nem lengyel), de az sztem nem megy télen.