Keresés

Részletes keresés

_karika Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47590

Az apróbb szemű zúzottkővel saját tapasztalat szerint is sokkal jobb dolgozni a pft-ben. Egyszerűbben aláüthető az aljnak, és mivel sokféle szemcse van benne, jobban is tart, csak a vizet nem vezeti el. Egy helyen "szekrényes" áagyaztot építettünk belőle, földbe ástuk, az aljak azóta is fuldokolnak a vízben. Itt a betonaljnak kevésbé számít a víz, és mivel ki is van emelve, nem fogja annyira megtartani a vizet, viszont állatul tud cementálódni, és összeállni nyomás hatására. Nem véletlenül van ilyen anyagból még a Máv-nál is a legalsó védőréteg. Mondjuk azt tömörítik, de itt meg nem kap 22 t-ás tengelyterhelést:)

Látva élőben vannak apró hibák, de még nincs kész, folyamatosan javítják azokat és valóban tiszta zúzottkő kerül az aljak közé.

A repedés ezeknél a nem feszített aljaknál közel mindegy. A húzást felveszi a vasbetét, a repedésnél nyomást fel tud venni, és mivel a repedés nem tök egyenes, még némi nyírást is elvisel. A gondot max a vasbetét korróziója jelenti, mondjuk 20 év alatt. A korábbi telítettlen aljak jelentős része 9 év alatt 0-ra amortizálódott, ez tartósabb lesz.

Előzmény: jakkk (47589)
jakkk Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47589

akkor jó, én is vmi ilyenben reménykedtem, csak nem volt egyértelmű! :)

Előzmény: erdőszéli (47588)
erdőszéli Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47588

bányameddő a neve, az kerül az elegyengetett régi ágyazatra. erre jön x centi "tiszta" zúzottkő, majd az aljak. végül az aljak közét is ezzel a tiszta cuccal szórják meg.

Előzmény: jakkk (47587)
jakkk Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47587

azt én is néztem, hogy az a zúzottkő erősen használtforma, de minimum "földes"... azzal nyugtattam magam, hogy az talán csak az alépítménybe került...

Előzmény: nebenstrecken (47578)
jakkk Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47586

lassú víz partot mos! ;)

 

nemsokára, sajnos még nekem se sok időm volt foglalkozni velük... :S

Előzmény: Szilis (47584)
Szilis Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47585

Kv-4-es üzemben, gőzös előfogatol Rábát, minden, mi szemszájnak ingere:

 

Szilis Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47584

Mátravasutas fotóid komám, az első menetről? :)

Előzmény: jakkk (47577)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.05 0 0 47583

Kitünő, aki tud, az tud, gratula! Lájkoltam.

 

 

Előzmény: erdőszéli (47576)
optamás Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47582

Nagyon profi, nagyon aranyos video, gratulálok:)

Előzmény: erdőszéli (47576)
Tiblalt Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47581

"nem akarsz véletlenül a MÁV-nál is hasonló videót készíteni?"

 

A jó bornak nem kell cégér...

Előzmény: nebenstrecken (47578)
Tastam Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47580

 Én sem értek hozzá, de azt tudom, hogy nem a TGV számára készül, az erdei vasutat a maga 15 km/órás sebességével sokáig szolgálja majd.

Előzmény: erdőszéli (47579)
erdőszéli Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47579

te nem láttad élőben, de értesz hozzá. én láttam közelről, de nem értek hozzá :-) áll még az ajánlat, ha a közelben jársz, felmehetünk együtt.

 

abszolúte laikusként írom, hogy szerintem rendben van a pálya, bekövezés és szabályozás előtt is már sokkal szebben fut rajta a vonat. sok utómunka lesz még, de pöpec kis vasút épül nagybörzsönyben.

Előzmény: nebenstrecken (47578)
nebenstrecken Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47578

Tökéletes videó, minden elismerésem a készítőnek!

(nem akarsz véletlenül a MÁV-nál is hasonló videót készíteni? Intézném a zengedélyt:)

 

Viszont a felújítási munka szakszerűségéről továbbra sem vagyok meggyőződve (repedt betonaljak, le nem szerelt hevederek, szennyezéssel teli zúzottkő, válogatás néküli sínek, stb).

Ugyanebből az anyagból picivel nagyobb odafigyeléssel sokkal jobb vasutat lehetett volna építeni.

Előzmény: erdőszéli (47576)
jakkk Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47577

klassz, nagyon klassz!!! :)

Előzmény: erdőszéli (47576)
erdőszéli Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47576

Törölt nick Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47575

Köszi, hol vannak RoLa jó képek?

 

Előzmény: akóR (47574)
akóR Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47574

490, 039

Előzmény: C50 (47573)
C50 Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47573

490,2005

Előzmény: Törölt nick (47572)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.04 0 0 47572

Ez is szuper volt. Próbáltam a videót megállítva, a csühös pályaszámát elolvasni de nem sikerült.

 

Előzmény: Hamster (47571)
Hamster Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47571

Ez elvileg "szokásosabb" lett volna, de mégis lett érdekesség... sajna:

 

Még mindig ősz, még mindig gőzös (is)

Folytassuk még kicsit a kisvasúti témát: hétfőn a  Mátravasút , kedden viszont a budapesti Gyermekvasút volt terítéken. Nem is annyira utazási céllal, inkább csak sétáltunk egyet a János-hegy környékén, és közben kellően sokat jártunk "véletlenül" a sínek környékén[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Törölt nick Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47570

A hetedik képen a fotós fotózza a fotóst, vagy az éppen a fáradt gőzt engedi le? :))

 

Előzmény: Tiblalt (47568)
Tiblalt Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47569

Előzmény: Tiblalt (47568)
Tiblalt Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47568

Fotók. Nyilván.

 

   

 

Előzmény: akóR (47564)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47567

Nagyon élveztem, köszönet érte. Gratula a profi kivitelhez!

 

Előzmény: Hamster (47554)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47566

Szia! Bár nekem nem vagy új ismerős...:)) Szuper képek, gratula!

 

Előzmény: LoviGabi (47548)
szanthoa Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47565

Pozega-i csendélet:

akóR Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47564

Gondolom arra gondolt..., 

Annak a kocsinak a fékje akkor is fog ívben, ha nincs behúzva..., ha meg be van húzva, nem lehet kitekerni:-(((

 

Vannak még orvoslandó problémák, de még mindig jobb egy oktalanul megálló vonat, mint egy megállíthatatlan :-))

Előzmény: Szilis (47563)
Szilis Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47563

Melyik ívben? A sorompó előtt?

Előzmény: Hamster (47559)
illesf Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47562

Chabówkában mindenképpen nézzétek meg a vasúti múzeumot (nagyjából ott van, ahol a Zakopánéba vezető útba torkollik a Szlovákiából érkező út), ott van néhán ykisvasúti gőzös. Kisvasút útba nem igen esik, viszont az egykori Rózsahegy-Koritnyica vonal nyomai jól látszanak. Illetve innen lehet felmenni a vichylovkai vasút árvai végéhez is (ami ugyan nem lengyel), de az sztem nem megy télen.

Előzmény: jázminapja (47561)
jázminapja Creative Commons License 2011.11.03 0 0 47561

December első hétvégéjét Krakkóban töltjük. Budapestről megyünk. Melyik lengyel kisvasút esik útba?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!