Keresés

Részletes keresés

A BOSS Creative Commons License 2016.08.27 0 0 121096

Mindkét önjáró a cica,és a wallhal is üzemképesen állt illetve áll ! A Cica :Szandra néven az aldunán dolgozik tovább. A wallhal pedig eladó.

Előzmény: Laminatkaa (121052)
poor e Creative Commons License 2016.08.27 0 0 121095

 Üdv. Lehetne  csak egy kicsit nagyobbra kellene késziteni Érdekelne valakit rc változat?

Előzmény: Kurdeejay (121062)
napocza Creative Commons License 2016.08.26 0 1 121094

Gyerekkoromban a Margit hídtól az Árpád híd felé voltak a pesti Duna parton raktárak. Két híddaru szolgálta ki őket. 

 

Előzmény: Töck Jenő (121085)
gumidani Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121093
gumidani Creative Commons License 2016.08.26 -1 0 121092

Bajza (?) utcánál balra fordult a Keleti pu. felé.

A Szinyei Merse utcába kanyarodott, a Köröndnél keresztezte a Sztálin utat, majd tovább ment a Felsőerdősor utcán. A Lövölde térnél balra fordult a Gorkij fasorra. (A két vágány a két szervizúton volt) Ezután jobbra a Bajza utcába kanyarodott. A Damjanich utcánál jobbra-balra s-kanyarral a Bethlen Gábor utcába ment és azon ért ki a Baross térre. Ott keresztezte a teret és a Festetich utcába haladt tovább. (legalábbis a vágány)

A korabeli utcaneveket használtam.

Előzmény: Töck Jenő (121090)
gumidani Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121091

Van ott a kémény előtt valami sötét folt, ami lehet lépcső, de lehet más is.  

A Várfalvi-féle könyv készítésénél nem alkalmazták a nyomdaipar csúcstechnikáját.

 

Előzmény: Zoltika (121079)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.08.26 -1 0 121090

Eredetileg a 15 nem ment Újpestre, csak a 60-as évektől. Arra nem emlékszem pontosan, de egészen kis gyerekkoromban a dráva utcai villamos tovább ment a Dózsa Gy. úton, majd a Podmanicky(?) utcánál jobbra fordult a Körút felé, a Bajza (?) utcánál balra fordult a Keleti pu. felé. De az ötvenes évek végén már nem így volt.

Előzmény: uni-cum-laude (121089)
uni-cum-laude Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121089

15: tovább Dráva utca, majd a Váci úton az Északi összekötő vasúti hídig.

15A: szintén a Margit hídtól a Váci útig.

 

Előzmény: Töck Jenő (121085)
guberavera Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121088

Előzmény: Zoltika (121072)
szőrmók Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121087

Igazad van,rosszul fogalmaztam.

Előzmény: rezgaras (121071)
gepesz Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121086

Igen. A képen most is látszik egy hajó. Kb a raktáraknál lehet. Itt a sóder placc alatt volt a Fehérház.

Az Árpád-híd szélesítésekor lámpák irányították a forgalmat.

 

Előzmény: napocza (121084)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121085

Gyerekkoromban a Margit hídtól az Árpád híd felé voltak a pesti Duna parton raktárak. Két híddaru szolgálta ki őket. A Szent István parknál van egy lejáró az alsó rakpartra, azon a részen nem voltak raktárak, majd a lejáró után újra voltak. Szerintem a 60-as évek első felében tűntek el. A 15-ös villamos járt a Pozsonyi úton. Egyenesen ment a ref. templomig a Pozsonyi úton, majd BALRA ferdén kiment majdnem a Duna partig. Ott volt néhány barakk-szerű épület, két, a Dunával párhuzamos sorban, azok között ment a Dráva utcáig és ott fordult jobbra.

Előzmény: uni-cum-laude (121083)
napocza Creative Commons License 2016.08.26 0 1 121084

 Az Árpád híd alatt  a bal parton volt egy sóder depó. 

 

Közvetlen a híd alattira gondolsz?
 80056    66583

Előzmény: gepesz (121081)
uni-cum-laude Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121083

Én a Pozsonyi úti református templomtól délre működő darukra és raktárakra emlékszem.

Meg sóder hegyek is derengenek. Cavinton.

Előzmény: gepesz (121081)
uni-cum-laude Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121082

Akkor a Victória sziluettje még jogosan lehet a retinámon.

Köszi!

Előzmény: napocza (121080)
gepesz Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121081

A darukra nem emlékszem, de a raktárak még a '70-es évek elején is. Az Árpád híd alatt  a bal parton volt egy sóder depó. Ha este ott végeztünk, akkor felmentünk a raktárakig éjszakázni.

Valahol alatta  a depó és a raktárak között volt a FOKA fehérháza.

Az utána felkerült Pilismarótra a partra, kikötő parancsnoki épületnek.

Talán tíz éve lett az enyészeté.

Előzmény: napocza (121080)
napocza Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121080

a Szent István park alatti raktárak és daruk még a 60-s években is megvoltak.

Talán még az Erzsébet gőzmalom is.

 

A Sziget felől nézve a bal oldali volt a Victoria, jobbra az Erzsébet. (a háború előtt már raktárként funkcionáltak, nem gőzmalomként)

 62560


A háborúban súlyosan megsérültek 

 62540

 

Az Erzsébet maradványait 48 körül, a Victoria maradványait 1971 körül bontották le, tehát utóbbi - torzója - látszott ott sokáig.

 24383 80229

Előzmény: uni-cum-laude (121068)
Zoltika Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121079

Revideálom magam. Amit ezen a képen http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_4001.jpg az előfedélzetre vezető oldalsó lépcsőnek véltem, annak nyoma sincs a többi képen - akkor pedig valamilyen lépcsőnek mégis kellett lennie, ami oda felvezet. (Mondjuk Várfalvi odarajzoltathatta volna a lépcsőfokokat a felső fedélzetre is - így inkább felülvilágító-szerűségnek tűnt. Zsenge korom miatt nem volt módom személyes emlékeket gyűjteni a VISEGRÁD-on.)

Előzmény: gumidani (121078)
gumidani Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121078

Nem tudom.....

Én ezt gondolom lépcsőnek, ami a felülnézeti rajzon is látszik.

Előzmény: Zoltika (121077)
Zoltika Creative Commons License 2016.08.26 -1 0 121077

Én ezt lépcsőt nem nagyon látom, tehát sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. A Várfalviból beillesztett rajzot viszont úgy értelmezem, hogy az a lépcső a főfedézetről lefelé, a hajótestbe visz.

Előzmény: Mwin (121061)
uni-cum-laude Creative Commons License 2016.08.26 0 1 121076

Igen, igazad van, horogkereszt. A szvasztika elhelyezése ill. "környezete" más.

Előzmény: rezgaras (121071)
Zoltika Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121075

SZENT GELLÉRT, ZSÓFIA

Előzmény: napocza (121065)
gepesz Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121074

Na! Ezt jól el basztam! Nem olvastam és Kesziek néztem. :-((

Előzmény: gepesz (121073)
gepesz Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121073

Annyira karbantartatlan a Szentendrei ág, hogy még a Roham sem ott megy fel?

Persze az is benne van, hogy nem is mehetett, mert csak Gödig megy. :-)

Előzmény: Zoltika (121072)
Zoltika Creative Commons License 2016.08.26 0 1 121072

A ROHAM Leányfalu partjainál. Jó utat! :)

 

 

rezgaras Creative Commons License 2016.08.26 0 1 121071

Tisztázzuk! Ez nem nyilaskereszt, hanem horogkereszt. Eredeti nevén szvasztika. A német lobogó része 1933 és 1945 között.

Előzmény: szőrmók (121069)
uni-cum-laude Creative Commons License 2016.08.26 -1 0 121070

Jól.

Előzmény: szőrmók (121069)
szőrmók Creative Commons License 2016.08.26 -1 0 121069

Jól látom ,hogy a vontatón nyilaskeresztes zászló van ?

Előzmény: napocza (121066)
uni-cum-laude Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121068

A 2. és 3. képhez:

a Szent István park alatti raktárak és daruk még a 60-s években is megvoltak.

Talán még az Erzsébet gőzmalom is.

Előzmény: napocza (121066)
napocza Creative Commons License 2016.08.26 0 0 121067

   

Előzmény: napocza (121066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!