Ez itt a Fortepan kulcsszavazók, címkézők, tárgyszavazók beszélgetős fóruma.
Szülőatyánk, a "FortePan megfejtések" amott lakik:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9204653
A portré fogalmát én bővíteném. Nemcsak az arckép, hanem mellkép vagy egész alakos ábrázolás is lehet portré, fő, hogy az alak (arc) legyen a kép fő témája, és a fotózás a modell részéről is tudott. Használatos még a két személyt ábrázoló képeknél a "kettős portré" is, elég gyakori, és szerintem sokkal emberibb, mint az "emberpár". A modellt más tevékenység közben ábrázoló felvétel, főleg, ha többen is vannak a képen a fényképezéstől függetlenül, szóval ez az én gyakorlatomban életkép.
A 15133-ról szerintem olyan szépen bizonyítottam tegnap éjjel, hogy az a Brázay ugyan tényleg az a Brázay, de mégsincs köze az Apród utcához, hogy hadd javasoljam: vegyük le a Zoltán címkét a kép mellől. :)
A portré címke használatában mi volt végül a megegyezés, mert nem találom azt a részt, pedig úgy emlékszem, volt vita belőle.
Ha rákattintok egy címkére, és azon címkés képeket nézem, ha a bal nyilat nyomom le (visszalépés eggyel), akkor az első képnél nem csinál semmit, nem megy az utolsó képhez, ha valamely másik képet nézem a címkénél és úgy lépnék vissza egyet, akkor a legelsőre ugrik. Régebben nem csinálta ezt. Mi lehet a baj?
Még most sem késő lecserélni a lada megnevezéseket a hivatalos típuskódra. Én például lelkesen támogatnám, s ezer örömmel átírnám. A Lada 1200 és társai meg mehetnének szinonímának
A "Lada Classic" egy külföldön viszonylag elterjed - talán forgalmazási név is volt Angliában? - fogalom, de magyar környezetben egyáltalán nem használatos. Nem kéne 25 év után oktrojálni. Itthon kockalada, de ezt nyilván nem tennénk címkébe.
(és itt megint előjön, hogy már a kezdeteknél jobb lett volna a gyári megnevezést használni - VAZ-XXXX, akkor ezzel sem lenne gond:-(
Amíg a "klasszikus" Ladáknál elterjedt volt a motorvariáns közkeletű megnevezésként (1200, 1500, 1300, 1200s, 1600), hiszen jelentős (a korban, ma visszatekintve már nem annyira) különbségek voltak rajtuk, ami alapján jó eséllyel ma is besorolhatóak, addig a kockaladáknál azonos kaszniba kerültek az eltérő motorvariánsok, valamint a régiekkel való egyezőség miatt is, kevésbé volt használatos a motorvariáns (nyugaton megmaradt), inkább a gyári típusjelzés terjedt el (pl. nullaötös).
A classic ellenjavallt a fentiek miatt, de jobbat nem tudok.
(a "kockalada"-t kevésbé érzem fortepan-kompatibilis kifejezésnek. :-(
Én a munkámban ezekre a Lada "classic" megjelölést alkalmaztam, de az nem biztos, hogy releváns itt. Mégis talán ez lenne a legegyszerűbb. Lada "classic" és alá be lehet pakolni mindhármat