az over the rainbow az az oz zeneje volt, amit koragyermekkorom meghatarozo horrorelmenyenek eltem meg :-)))
szoval elsosorban gyerekeknek irt musical zeneje, ilyen minosegeben tessek megitelni.
amiket interpretal, ahogy, eloadasmod, stenk stb az lenyugozo, de a sajat szamai ugy elsuhannak a fulem mellett, hogy csak na :-) persze ettol meg nem rosszak.
Jól látod ez az egyik legnehezebben megtanulható része!:)
A sweep picking őse ez, mert lefelé söpörsz egy akkordbontásnál, de visszafelé!!! úgy kell jönnöd, hogy minden húrt lefelé(!) pengetsz, míg a kezed felfelé mozogna a húrokon!!!
Cifra dolog ez, de lehet azt a triolás pengetést brutál gyorsan is csinálni!!
:)
Pl: G(lehet G7, G79b, vagy E7 is!) akkordra egy kromatikus figcsi:
E 10 9 8 7 8 9 (LFL LFL)
ezt oda vissza ismételed rettentő tempóban
,sőt
E 7 8 9 10 9 8 (LFL LFL)
Jó gyakorlást!
;)
Stochelo Rosenberg, Bireli Lagrene és az összes tisztességes Django követő így penget és nagyon gyorsak!!
Te, az a 2x3 hang egy húron eléggé megfogja a sebességet, nem? Hiszen feleannyi időd van felemelni a kezed a következő hanghoz, tehát elvileg dupla sebességgel kell megoldanod a kérdést mint amiben éppen játszol.
Rendben, én megveszekedetten a le-fel híve vagyok. :)
Én nem hallottam még "túl" szépen, jól eljátszott zenét. Giccsnek(?) én az olyan zenészeket tartom, akik parasztvakítanak a technikájukkal, de zeneileg semmi "értelmeset" nem mondanak.Pl. idegbajt kapok ha valaki nem játsza ki az akkordmenetet, csak hülye skálákat tol fel-le stb.
A "vezetéknévnapos" nekem végig zenél!
Tóth Úr!
Pengetésügyileg ma beszélgettem valakivel és szerintünk a legfontosabb a lazaság(lustaság), azaz minél kevesebb erő kifejtésével játszuk el az adott hangokat, motívumokat! Próbáld meg változtatni a gitár
tartását, magasságát, a pengetőt, a kéz, testtartásod(tükörben gyakorlás!!),stb
Én kb. 5 éve kezdtem Djangózni és most kezdtem ráérezni egy-két pengetési dologra(hát igen az előtte 15 évnyi másfajta játék!).
Kiderült, hogy iszonyat könnyen lehet nagyon sokmindent eljátszani egy alapvetően Lefelé történő pengetési stílussal! Ui. a visszapengetés(fel) a gravitáció és még a húr ellenében is történik, de ha nem teszed, hanem felemeled a kezed a húr fölé és onnan "visszaejted" a húrra, akkor a gravitáció pengeti a húrokat. A kezed súlya lefelé megpengeti a húrt, majd az alatta levő húr(fontos!!) megállítja azt. Ha felfelé is akarsz pengetni, akkor szorítanod kell a pengetőt, de ha csak lefelé akkor nem kell annyira!
Persze van az a sebesség amit már oda-vissza pengetünk,de amíg lehet csak le pengetek:
ha 1 hang van a húron, akkor le
ha 2 hang van a húron, akkor le föl
ha 3 hang van a húron, akkor le föl le
ha 4 hang van a húron, akkor le föl le föl
ha 5 hang van a húron, akkor le föl le föl le
ha 6 hang van a húron, akkor le föl le LE föl le(azaz 2x a 3hang egy húron!)
ha 7 hang van a húron, akkor le föl le föl LE föl le(azaz 4 hang + 3 hang egy húron pengetési rend)
ha 8 hang van a húron, akkor le föl le föl le föl le föl(azaz 2x 4)
ha 9 hang van a húron, akkor le föl le le föl le le föl le(azaz 3x3)
És bárhonnan bárhova mész a nyakon(mélytől magas húrhoz, vagy fordítva!!!!) akkor is mindig minden húron ezek szerint pengetsz!
Tehát, ha van egy A9 arpeggiós motívumod(ezt A7 akkordra el lehet sütni, csaka h hangtól tart lefelé a-ig), akkor
E 765(lfl)
H 85(lf)
G 6(l)
D 75(lf)
A 7654(lflf)
E 5(l)
Először iszonyat nehéz kipengetni ,de ha megszokod, akkor kiderül mennyire egyszerű és könnyű elv ez!
Közben elgondolkoztam ezen a giccs dolgon, és arra jutottam, hogy ez az álltalad említett giccsszűrő ha egy pillanatig is tudatosan működik alapjaiban ássa alá bármilyen művészi alkotás befogadását. Nem tudnék azon gondolkodni egy szép zene hallgatása közben, hogy vajon vállalható-e, nem giccses-e, (de azért egy ömlengő, túlcicomázott szart persze nem nézek, hallgatok végig). Olyan ez mintha azon gondolkodnál, hogy nem sznobság-e elmenni egy adott szindarabra(láttam ilyet), pedig alapvetően csak magadat akarod(mások álltal) szórakoztatni.
Nézd, mindenki hozsannázott TE-ről, és én nyitott ember vagyok, ezért fogtam magam, megnéztem a videóit, DC-vel letöltöttem némi hanganyagot, és nem jött be. Általában ennyi informálódás elég nekem ahhoz, hogy eldöntsem, hogy megvegyek-e egy lemezt vagy elmenjek-e egy koncertre. Havonta legalább 1-2 új arcot szoktam felfedezni, egyrészt ajánlásokból, másrészt nézegetem a "szakirodalmat", és pl. John Butler, 16 Horsepower, L'Ham de Foc vagy a Kardes Türküler egyből eladta magát nekem (direkt írtam akusztikus zenéket Amerikától Kurdisztánig, olyanokat). Tommy Emmanuel nem. Nem tehetek róla. Megpróbáltam megérteni, hogy miért (hiszen oly sokan rajonganak érte) és arra jutottam, amit mondtam.
Magával a basszusgitárossal semmi baj nincsen, csak amolyan tipikus 90 -es évek eleji keverés, nem az amihez ma szoktunk hozzá, és ha ma ujrakevernék 1000x nagyobbat dörrenne.
Ez esetben, ha sosem hallottam volna T. E. játékát,viszont Birta úrat hallottam ezért inkább neki adnék igazat, hallatlanban! A probléma ott van, hogy hallottam T. E.-t 2 egymást követő napon és így még inkább Birta úrnak adok igazat!
Szerintem attól, hogy neked giccs-e 2005-ben az üveghang, attól még T. E. egy világon egyedülálló jelenség, saját hangzás, dallam, technikai világával, amely átfogja az összes létező zenét, gitározást és azokat a legmagasabb érzelni, stiláris, technikai szinten prezentálja.
Szerintem elhamarkodottan mondasz véleményt, de mindenképpen megalapozatlanul(szerintem).
Ha a koncerten hallottad volna azt az őserős, effektes, ausztrálos, tengeres(nem tudom a címét) dalt, akkor most nem tartanád giccsnek, mert ott nem volt egyetlen általad nemkedvelt "szép" hang sem, csak hihetetlen varázslat!
Jah, és ezt úgy mondom, hogy számomra technikailag minden egyes "trükkje" megfejthető volt, csak .............azért legközelebb hallgasd meg koncerten T. E.-t és utána kíváncsi leszek "megtérsz-e"!?
:))
Jah és az embert nem nagyon kaphatod meg egy lemez alapján és T. E. zenélése, zeneszerzői vénája, konferálásai, dalszövegei egy nagybetűs EMBERtől származtak és ez a legfontosabb vele kapcsolatban!!!!
Ehh, ismét piros pontot kell adjak egy bizonyos Jamey Andreas nevű úriembernek és a The principles... könyvének, mert tegnap beleolvastam és megint felhívta a figyelmemet egy ordas hibára a gitározásomban (miszerint amint az ember lerakja a kezét a gitárra, azért hogy ott tartsa befeszít egy csomó csuklókörüli izmot - ez nekem a tompított játékomat mérgezi)... wow. Gyakrabban kéne olvassam.
Ma próbán csak erre figyeltem, hogy ne nyomja le a kezemet a tompításnál, csak ott legyen és... sokkal könnyebb lett az egész feelingje a dolognak.
És igaza van abban is szerintem, hogy a könyöknek is szabadon kell mozognia, bár a csukló szerepe sokkal nagyobb az alkarénál.
Nem is a te söröd mellett mesélem el :-) Mondjuk ez egy szófordulat, érted, általában jegesteázom, mert autóval vagyok, és ha nem, akkor is vörösborozok inkább.