Számold ki Wroclawra. Közelebb van, a Hotel Tumsky-ban bagóért van szállás az ifjúsági részen, szép a város, és olcsóbb a jegy is. Azt nem merem mondani hogy engem is rá tudsz venni hogy menjek veled, mert barátnőm leszedi a fejem "nem lesz elég neked hó végén Hollandiában?" címszóval. ;) De esetleg van olyan cimborám aki szívesen menne.
Van egy nagyon jó kis motyóm eladó ha valakit érdekel. (bocs Csabi) Csináltattam egy nagyon pipec kis ládát ami fel van vértezve egy 150w-os eminence hangszóróval. Namármost ez olyanoknak nagy előny akiknek 100w-os fejük van, (vagy 50 vagy 30 mindegy) de próbára nem akarják folyton a 4x12-es ládát elcipelni, meg egyébként is van egy csomó kis bulijuk, ahova szintén nem állíthatnak be egy 4x12-es ládával, vagy pont mindig a próbahelyen van a cucc és otthon nem tud gyakorolni, mert be sem viheti a 4x12-est a lakásba meg az az állandó cipelés..., na azoknak kiváló megoldás ez a kis láda mert gyönyörü és gyönyörűen is szól. Azoknak is kiváló akiknek van egy kis kombójuk, de szeretnének hozzá egy kiegészitő ládát,de nem akarnak vmi nagy ládával bajlódni.Ja még egy dolog eszembe jutott. A Suliba kipróbáltuk egy 15w-os tranyós fender kombóval aminek nemlétező papírzsizsi hangja van. De azért a fender szakemberei sokat sejtetően ráraktak egy 8 ohmos ext spkr cab kijáratot. Rádugtuk ezt a kis cuccot és elájultunk annyira jó lett a hangja,és akkora hangerő lett hohg laszakadt a fejünk. Tehát ha vkinek van egy kis kombója de nem akar nagy befektetést de akar nagy hangerőt, nos azoknak is ajánlom ezt a cuccot. Ki lehet próbálni és higgyetek a fületeknek. Zsír új alig vlt használva, karcmentes. Nekem azért vált feleslegessé mert egy olyan sponzort találtam akitől kapok egy kis csöves kombót amivel kiváltom ezt a kis cuccot. Mindenképpen megéri mert nagyon, nagyon jó cucc: 150w-os 1x12-es 8 ohmos nyitott gitárláda, gyönyörű és hatalmasat szól Eminence Legend 121-es hangszóróval. 40e ft-ért eladó fénykép a honlapomon és hangmintát is tudok küldeni. Csere szóba jöhet: Greenback hangszóró, chorus pedal, volume pedal, line echo park, érdekel értékegyeztetéssel
az over the rainbow az az oz zeneje volt, amit koragyermekkorom meghatarozo horrorelmenyenek eltem meg :-)))
szoval elsosorban gyerekeknek irt musical zeneje, ilyen minosegeben tessek megitelni.
amiket interpretal, ahogy, eloadasmod, stenk stb az lenyugozo, de a sajat szamai ugy elsuhannak a fulem mellett, hogy csak na :-) persze ettol meg nem rosszak.
Jól látod ez az egyik legnehezebben megtanulható része!:)
A sweep picking őse ez, mert lefelé söpörsz egy akkordbontásnál, de visszafelé!!! úgy kell jönnöd, hogy minden húrt lefelé(!) pengetsz, míg a kezed felfelé mozogna a húrokon!!!
Cifra dolog ez, de lehet azt a triolás pengetést brutál gyorsan is csinálni!!
:)
Pl: G(lehet G7, G79b, vagy E7 is!) akkordra egy kromatikus figcsi:
E 10 9 8 7 8 9 (LFL LFL)
ezt oda vissza ismételed rettentő tempóban
,sőt
E 7 8 9 10 9 8 (LFL LFL)
Jó gyakorlást!
;)
Stochelo Rosenberg, Bireli Lagrene és az összes tisztességes Django követő így penget és nagyon gyorsak!!
Te, az a 2x3 hang egy húron eléggé megfogja a sebességet, nem? Hiszen feleannyi időd van felemelni a kezed a következő hanghoz, tehát elvileg dupla sebességgel kell megoldanod a kérdést mint amiben éppen játszol.
Rendben, én megveszekedetten a le-fel híve vagyok. :)
Én nem hallottam még "túl" szépen, jól eljátszott zenét. Giccsnek(?) én az olyan zenészeket tartom, akik parasztvakítanak a technikájukkal, de zeneileg semmi "értelmeset" nem mondanak.Pl. idegbajt kapok ha valaki nem játsza ki az akkordmenetet, csak hülye skálákat tol fel-le stb.
A "vezetéknévnapos" nekem végig zenél!
Tóth Úr!
Pengetésügyileg ma beszélgettem valakivel és szerintünk a legfontosabb a lazaság(lustaság), azaz minél kevesebb erő kifejtésével játszuk el az adott hangokat, motívumokat! Próbáld meg változtatni a gitár
tartását, magasságát, a pengetőt, a kéz, testtartásod(tükörben gyakorlás!!),stb
Én kb. 5 éve kezdtem Djangózni és most kezdtem ráérezni egy-két pengetési dologra(hát igen az előtte 15 évnyi másfajta játék!).
Kiderült, hogy iszonyat könnyen lehet nagyon sokmindent eljátszani egy alapvetően Lefelé történő pengetési stílussal! Ui. a visszapengetés(fel) a gravitáció és még a húr ellenében is történik, de ha nem teszed, hanem felemeled a kezed a húr fölé és onnan "visszaejted" a húrra, akkor a gravitáció pengeti a húrokat. A kezed súlya lefelé megpengeti a húrt, majd az alatta levő húr(fontos!!) megállítja azt. Ha felfelé is akarsz pengetni, akkor szorítanod kell a pengetőt, de ha csak lefelé akkor nem kell annyira!
Persze van az a sebesség amit már oda-vissza pengetünk,de amíg lehet csak le pengetek:
ha 1 hang van a húron, akkor le
ha 2 hang van a húron, akkor le föl
ha 3 hang van a húron, akkor le föl le
ha 4 hang van a húron, akkor le föl le föl
ha 5 hang van a húron, akkor le föl le föl le
ha 6 hang van a húron, akkor le föl le LE föl le(azaz 2x a 3hang egy húron!)
ha 7 hang van a húron, akkor le föl le föl LE föl le(azaz 4 hang + 3 hang egy húron pengetési rend)
ha 8 hang van a húron, akkor le föl le föl le föl le föl(azaz 2x 4)
ha 9 hang van a húron, akkor le föl le le föl le le föl le(azaz 3x3)
És bárhonnan bárhova mész a nyakon(mélytől magas húrhoz, vagy fordítva!!!!) akkor is mindig minden húron ezek szerint pengetsz!
Tehát, ha van egy A9 arpeggiós motívumod(ezt A7 akkordra el lehet sütni, csaka h hangtól tart lefelé a-ig), akkor
E 765(lfl)
H 85(lf)
G 6(l)
D 75(lf)
A 7654(lflf)
E 5(l)
Először iszonyat nehéz kipengetni ,de ha megszokod, akkor kiderül mennyire egyszerű és könnyű elv ez!
Közben elgondolkoztam ezen a giccs dolgon, és arra jutottam, hogy ez az álltalad említett giccsszűrő ha egy pillanatig is tudatosan működik alapjaiban ássa alá bármilyen művészi alkotás befogadását. Nem tudnék azon gondolkodni egy szép zene hallgatása közben, hogy vajon vállalható-e, nem giccses-e, (de azért egy ömlengő, túlcicomázott szart persze nem nézek, hallgatok végig). Olyan ez mintha azon gondolkodnál, hogy nem sznobság-e elmenni egy adott szindarabra(láttam ilyet), pedig alapvetően csak magadat akarod(mások álltal) szórakoztatni.
Nézd, mindenki hozsannázott TE-ről, és én nyitott ember vagyok, ezért fogtam magam, megnéztem a videóit, DC-vel letöltöttem némi hanganyagot, és nem jött be. Általában ennyi informálódás elég nekem ahhoz, hogy eldöntsem, hogy megvegyek-e egy lemezt vagy elmenjek-e egy koncertre. Havonta legalább 1-2 új arcot szoktam felfedezni, egyrészt ajánlásokból, másrészt nézegetem a "szakirodalmat", és pl. John Butler, 16 Horsepower, L'Ham de Foc vagy a Kardes Türküler egyből eladta magát nekem (direkt írtam akusztikus zenéket Amerikától Kurdisztánig, olyanokat). Tommy Emmanuel nem. Nem tehetek róla. Megpróbáltam megérteni, hogy miért (hiszen oly sokan rajonganak érte) és arra jutottam, amit mondtam.
Magával a basszusgitárossal semmi baj nincsen, csak amolyan tipikus 90 -es évek eleji keverés, nem az amihez ma szoktunk hozzá, és ha ma ujrakevernék 1000x nagyobbat dörrenne.