Segítséget szeretnék kérni. Van egy Hydroterm kazánunk, előjelek nélkül egyik napról a másikra nem hajlandó bekapcsolni. (Kisebb égett furcsa szagot lehetett érezni az elromláskor, azóta nem).
A gyújtóláng ég, a termosztát kapcsolásakor elindul a keringetőszivattyú, a szelence tetején lévő rudazat szépen behúzódik(feltételezem a membrán jó), de nincs gázláng, még ha tövig benyomom a rudazatot, akkor sem.
A lecserélésére nincs keret.
Mi lehet a gond?
A képet a mess... elrontotta, de a lényeg látható.
Rendben,de erről van szó,hogy milyen csövet használtál.
A saját és családod élete a tét,hogy miként fűtesz ilyen rendszerrel.
Természetesen ehhez megfelelő végzettséggel tudással kell rendelkezned és azt a megfelelő helyzetben és időben is alkalmaznod kell. Nem elég utólag a 112-őt hívni......
Azt legtökéletesebben a Nap (égitest,csillag) tudja biztosítani.
Az általad ismertetett csővezetéki rendszer sajnos nem bír ki akármit!
A fatüzeléses túlfűtéssel akár vígan tönkreteszed a gázkazánod és hiába hűl ki a rendszer,a gázkazán nem fog bekapcsolni.
Elsősorban tisztában kell lenni,hogy a kiépített vezeték,radiátorok mit bírnak elviselni,mi mit felügyel,bírál felül (elektronikailag,emberi "eszileg"). Ehhez jön még hozzá a nyílt vagy zárt rendszerű kialakítás.
Nyomás próba volt, mivel egy időben lett a vízhálózat is kiépítve.
Azért kérdezősködöm, érdemes e vízteres betétet alkalmaznom vagy , maradjon a hagyományos légfűtés?
Ha csak a kazán van a radiátorokra kötve sokkal egyszerűbb minden!
Pl.
Ha van fa és van kedvem tüzelgetni akkor használom a kályhát, a kazán termosztatja be van állítva egy adott hőmérsékletre, ha kihűl a kályha onnatól dolgozna a kazán mivel csökken a hőmérséklet.
A fa tüzelést nem szeretném kizárni pár évig, elég sok tűzifa van itthon.
A megfelelően kivitelezett press idomos kialakítás burkolat alá beépíthető.Természetesen megfelelő nyomáspróba vizsgálatot el kell végezni,mikor építették és a nyomást a burkolás végéig érdemes a csövekben tartani az építkezés során esetlegesen bekövetkező sérülés miatt. Az ötrétegű vezetékben nem ajánlatos a 60 Celsius fok feletti hőmérséklet,amit a kandallóval,fatüzeléssel pillanatok alatt elér az emberfia."Ésszel kell fűteni!"
Megfelelő biztonsági berendezéseket be kell építeni és a gázkazánt,ha fával fűtesz mindenképp ki kell a csapokkal zárni,mert túlfűtés esetén károsodhat.
Általában aki ilyen vegyes rendszerű fűtést szeretne kialakítani kerüli a press technológiát.
Ilyen esetben a réz vagy acélcsöves kiépítés ajánlott.
Akkor Én hibám, nekem kell a legtöbbet kihozni belőle,
Az 1" gerinc is szigetelt 5 rétegű, A leágazások Press idommal vannak,
Azért gondoltam a padlóban való vezetésre mivel a szomszédban a padló felett pár centivel megy a cső, és onnan vannak a leállások több radiátorhoz, ez ugyan olyan csak a padlóban van(én azt gondoltam, véleményem, jó lesz meg ugye nem látszanak a csövek) az egész csomópont a fűrdőben van az a leg alacsonyabb pontja a rendszernek, oda kiépítettem 2db rendszer leeresztő szelepet a padlóban, és a csatornába vezet.
Ehhez a csempeszelephez valóban nem kapsz semmit.Amihez a hirdető oldalakon hozzá lehet jutni,az is olyan öreg mint a tiéd.Gyakorlatban,ha megpróbálod elzárni kb 80-90% a valószínűsége,hogy utána a szárnál csöpög.Az "O" gyűrű csere se nagyon válik be.A vezeték végétől vissza kell bontani és vagy kicserélni,vagy csempeszelep nélkül kell kialakítani a csatlakozást.
Nem kellett volna időt szánnom rá, de én marha megtettem: beleolvastam a hozzászólásaidba.
Ott állsz a virtuális ajtóban, a szaros, koszos, mosatlan munkásruhádban. Izzadsz, mint egy disznó és zsebre vágott kézzel -miközben forgatod a szotyit a maradék három fogad között- kioktatod az embereket a lekezelő stílusoddal.
Aztán, ha tévedsz, nem beismered a hibát, neeem, dehogy, inkább megpróbálod kidumálni.
Pont emiatt, tudod mit bíznék rád maximum?! De ezt vedd előléptetésnek. Egy mávos utas klotyóban kapargathatnád napi 2 órában a piszoárszifonból a húgykövet. Te, paprikajancsi!
"Úgy kellene elképzelni hogy aljzat betonban van az osztás és a csövezés is, Tehát van egy 1" gerinc abból ágaznak le a 16-os 5rétegü csövek (előremenő visszatérő) nincs különösebb áramlásmérő és elzáró szelep, sajnos az adotságok miatt ez volt a leg ész szerűbb,"
Hát én ezt nem akarom elképzelni, mert ilyet nem csinálunk. Eleve aljzatba semmilyen toldást, kötést, idomot nem teszünk. Vízre se, de fűtésre pláne. Az se értem mi az hogy 1" gerinc és onnan 16-os 5 rétegű. Milyen anyagú az a gerinc 1", vas???
"Tanácsokat szeretnék, szerintetek jó az irány?"
Az "irány" már akkor elkanyarodott, amikor a padlóba leosztottad a fűtést. Osztó/gyűjtő kellett volna a kazán közelébe, és a padlóba csak a 16-os csöveket kellett volna vinni. Hivatkozol az adottságra... Na de kazán helység lesz, oda biztos elfért volna az osztó/gyűjtő, a padlóban elment most is csövezés...
"Tudom hogy elég durván hangzik,Tehát úgy szeretném hogy a kazánra a ráállás is bármikor megtudjon történni"
Hát az nem kifejezés :D
Az bármikor meg tud történni...
Az a helyzet hogy ezek alapján én nem tudok sok segítséget adni. Már bocs hogy ezt írom, de ezt elb@sztad. Nem kicsit, nagyon. Ahogy azt Fecó mondta anno...
Előbb kellett volna ide írni, mik az igények, és mit szeretnél stb... és akkor megálmodjuk neked közösen.
Csinálj egy rajzot, hátha ki tudunk hozni ebből még valamit! ;-)
Ház korszerűsítés közepette vagyok, Elmúlt időszakban telepítettem a házban a radiátorokat ( vagyis a radiátort és a hozzá tartozó csövezést és kiállásokat!
Úgy kellene elképzelni hogy aljzat betonban van az osztás és a csövezés is, Tehát van egy 1" gerinc abból ágaznak le a 16-os 5rétegü csövek (előremenő visszatérő) nincs különösebb áramlásmérő és elzáró szelep, sajnos az adotságok miatt ez volt a leg ész szerűbb, ( ha szükséges készítek egy vázlatot, )
A gerincnek mind2 vége 1" kiállással végződik,egyik vége a konyhában van másik pedig a kazánházban, tervben van kondenzációs kazán, Ő fogja idővel a meleget előállítani, Mind idáig egy 8Kw kályha adta a meleget.
Elképzelés következne... :)
Úgy szeretném hogy a konyhában egy Vízteres ,kandalló, betét, vagy saját építésű kályha lenne, Mellékelek képet a helyről, sarokban van, kémény mellett!
Gége csőveknek is van kialakítva szerelvénydoboz, esetleges elektronikának ( csak vezetéket kell behúzni)
Másik végéről (kazánház) pedig a gépészet nagyobbik része lenne a gerincvég között helyezkedne el egy keringető szivattyú, egyenlőre! Mivel későbbiekben a kazán becsatlakozása onnan lesz,
Tudom hogy elég durván hangzik,Tehát úgy szeretném hogy a kazánra a ráállás is bármikor megtudjon történni
Értem mire gondoltál. Vannak ötleteim hogyan fogom megcsinálni. Valószínűleg nem kell azon olyan sokat emelni, csak pár millimétert, mert a lángsárguláskor történő lezárás és a téglákra emelés már jelentős eredményt hozott. Kis tálcakiemeléssel is "nagy" légrés lesz körben, hisz a jelenleg zárt perem vonalban válik majd el a tepsi aljától, a belső párolási (szenesítési) hőfoknak pedig meg kell lennie.
- Légtelenítés szempontjából az okozhat gondot, ha a korábban említett beépítési hely (a szivattyúk előtti rész) magasan van? Mármint a pince plafonjához elég közel, ott fér el, csak 5-10 centivel van a légtelenítő szintje alatt (az van nyilván legfölül).
- A másik, hogy ugye a tágulási a szivattyúk (radiátor és padlófűtés keringtetői) elé lenne beépítve, a szivattyúk után meg rugós visszacsapó szelepek vannak. Nyugalmi állapotban (mindkét szivattyú áll, csak a fás kazán és a puffer közötti keringtető működik), mi történik? A visszatérőn keresztül rögtön a teljes rendszerben kiegyenlítődik a nyomás? Azaz a kiegyenlítő tartály nyomása nem tartja nyitva még egy ideig a visszacsapókat, nem áramolhat melegvíz "nem kívánt" irányokba (radiátor vagy padlófűtés felé)?
Tehát vannak ilyen "ökölszabályok", hogy hova/hova ne helyezzük a tágulási tartály bekötési pontját?
Ez jó ötlet, kiagyalom. Egyébként is, nem lehet csak úgy lehajítani akárhová, denszeszszintbe kell hozni, különben kifolyik az égő összepréselt illesztésén és kárba vész.