Egyébként lehet tudni valamilyen arányt arra vonatkozólag hogy a helyközi buszok hány százaléka külső telephelyes illetve mennyi tölti az éjszakát a telepen?
Illetve még egy utolsó kérdés. Vannak csuklósok amik Nagyhalászban és Ibrányban éjszakáznak? Én nagyjából amikor egy éve arra jártam Ibrány eü. központnál csak szólókat láttam este 7 körül, csuklós sehol, csak ezek parkoltak ott:
Ez volt az AKÖV (MÁVAUT) hivatalos helyi járati színe kb. 1960-tól kb. 1964-ig vagy 1965-ig.
Nem terjedt el.
A városi helyi kocsik alacsony db száma miatt, akkoriban az Ik-60 és az Ik-620 kocsik kapták ezt a színezést szerte az országban.
Érdekes a kizárólag helyi fordában dolgozó Ik-30/31/311 és az Ik-66 kocsikat erre a színre nem fényezték át.
más
Amikor volt FAÜ-AKÖV busz csere, akkor több Ik-620 ilyen színben jött fel Budapestre és átfényezésükig, kb. 1-4 hónap, ilyen színben is jártak Budapesten.
Mi történt az egyik Volvo 7700A-val? Tiszabercelről a JSZ-379 jöt helyette. (Egyébként nem is tudtam, hogy van olyan ráncajtós 280-as, ami közlekedik még :D)
Hát ne haragudj, de mindkét állításod egy oltári nagy baromság. A CNG tartályokban az üzemi nyomás 200 bar körül van, de 600 bart is kibírnak, tehát nincs az a napsütés, ami ilyen mértékű nyomásnövekedést tudna előidézni. De még ha így is lenne, akkor is csak simán kiengedné a szelep a gázt a szabadba, sőt még akkor sincs robbanás, ha tűz/szikra van a közelben "csak" simán leég a jármű.
Többszörösen túl van biztosítva a rendszer, nagyobb az esélye, hogy egy hagyományos dízel vagy benzines jármű "robban fel", mint egy gázos. Ebben a videóban például egy AK47-essel lőnek a tartályra, mégse történik semmi... https://www.youtube.com/watch?v=G6bUlx8aVnM
Egyébként több mint 30 éve futnak CNG buszok Magyarországon, nem Nyíregyháza az első, de még csak nem is Miskolc... Soha nem történt még semmilyen robbanás, valószínűleg ezután se fog.
Én is csak hallomásból.... Robbanni csak szivárgás esettén egy szikra miatt tudna, vagy ha túltöltik tartályokat és a napsütésben jól felmelegszik és nem tud tágulni a gáz benne.
Az 1980-as évekbeli román gázbuszok magyar szemmel valóban nem néztek ki bizalomgerjesztőnek.
Az én emlékeim szerint Aradon a rendszerváltozásukig megvoltak és akkor adták át a helyüket a Magyarországról és Nyugat-Európából használtan beszerzett buszoknak.
Az ajtókon lógó utasok láttán nekem nem volt olyan érzésem, hogy az utasvédelem náluk elsődleges prioritás volt. Ha fel is robbant volna egy, attól szerintem ők vígan üzemeltették volna tovább a többit, de én román cikkekben sem olvastam robbanásról.
Sziasztok! Lehet tudni, hogy lesz-e hangos utastájékoztatás az új buszokon? Ha lesz, akkor milyen formában lesz? Mint Budapesten ("a következő megálló: xy") vagy olyan mint ami az Urbino 15-ösökben van? És az egész GPS alapú lesz vagy a sofőr irányítja majd?
Ne aggódj, eddig Miskolcon egy se robbant fel, pedig azért volt nagy kánikula, sőt, még meredek emelkedők és dimbes-dombos útvonalak is vannak, amikkel robbanás nélkül megküzdöttek. Persze csak egyelőre (?) ;)
Hát...nekem egy Romániában élő ismerős mesélte hogy náluk 30 éve a felrobbant egy gázos busz, utána kivonták mind. Gondolom valami olyasmi ócskaság lehetett mint amivel az ukránok jártak a kgst piacra régen . Füstöltek mint állat, rohadt szét az egész. Ezekben a buszokban gondolom van egy pár biztonsági berendezés, na meg az a nagy fehér burkolat csak védi a gáz tartályokat a tetején.
Kicsit lehetett volna még dekorálni őket. A gáztartályok burkolatára mehetett volna (Miskolci mintára), a Nyíregyháza másik oldalra a "Többet ad" felirat. Vagy bármilyen, a környezettudatosságra, vagy városra utaló szöveg.
Jó, hát ha esett, akkor koszos. Azzal nincs gond. Azzal már igen, hogy ha többnapos a kosz.
De a leginkább azzal, hogy ez a gagyi fényezés / fóliázás olyan érzetet kelt, mintha már most 10 éves lenne a kocsi. Mind a színösszeállítás rendkívül mucsai, mind pedig az egyes színek azok. Lehet egy fehér busz is gyönyörű, csak hát arra is költeni kellene (metálfényezés pl.)
Azért valamelyik tökösebb ellenzéki jelölt széttrollkodhatná az átadást azzal, hogy kplakátolná, hogy mennyit védték a betont a naptól az "új" buszok Tiszaújvárosban.
Valamennyi már itt van belőle és csináljak a vonalbejárásokat, az utóbbi 20 percben legalább 3 CNG busszal találkoztam a vasútállomásnál, a 036-os csuklóssal , a 018-as és 026-os szólóbal, tehát a múltkoriakon kívül legalább 1 érkezett még, előbb-utóbb csak ideér mind (bár lehet már itt van az összes a garázsban)
Az Electrolux dolgozói nyomásra megelégelte a mindennapos roncsderbit ami a fűtés/hűtés/pontos-biztos munkába járást egyre inkább ellehetetlenítette és február 1-el egy új szolgáltató mellett döntött. Az előző cégnek mindösszesen a Jász-Plasztik járata maradt.
Később a 300-as szériából készült alacsonypadlós kivitel, amit nyugaton még városi buszként is hirdettek, de ez ne tévesszen meg egyetlen hazai busz barátot se.
ez nem a mi általunk ismert városi busz.
Sőőőt.
a magyarok kiakadnának mint a kakukkos óra, ha idehaza, ilyen belső berendezésű autóbuszt városi forgalomba tennének.
Ugyanis ezek a buszok 2x2-es, magasított háttámlás belső székezéssel, szük folyosőkkal készültek.
Ami sok nyugati városban elmegy, hisz az utas ráér.
Ahogy hallom a kollégáktól, ott is van baj a sofőr-ellátottság terén már most is bőven. Mindenhonnan elszipkázza a "szakmunkát" Pestről nyugat, keletről Pest.
Tiszaújvárosban volt még 2 körül mind (na jó, kivéve azt a kettőt), ha jól láttam. Lehet arra az utolsó engedélyre várnak, amit említett ez a ...khm... polgi. Addig minek hozzák ide, amíg nem lehet tankolni.
Hát nem tudom, az önkormányzat az ÉMKK-t sem nagyon akarja/tudja kifizetni.
Mondjuk arra kíváncsi lennék hogy milyen buszokat szereznének be, hisz a Setrának nemigen van helyi busza, esetleg a testvérmárkája a Mercedes, így meg elég furán nézne ki hogy a járműpark fele Merci a másik fele pedig az egyik legnagyobb konkurenciájuk az MAN, legalábbis nekem fura lenne.
Kistelekiszőlőben a 24-es megtudták oldani, pedig ott sem a broadway-en megy végig a busz, Palánta utca, Koszorú, Lejtő jó ha 2 autó elfér egymás mellett. És mégis jár a busz.
Ha valaki újat akarna, azt már meg kellett volna rendelni. Februárban tárgyalja a közgyűlés. 4 hónap alatt nem lehet leakasztani 40 új buszt. Még régit sem. A visszalépést meg nem vállalják be. Szerintem marad az ÉMKK, ha kell erőszakkal. Amíg az önkormányzat nem tud venni 40 buszt, vagy nem talál erre befektetőt, addig itt változás nem lesz.
Erre ismét Debrecenből tudok hozni egy példát. Nézzétek meg, hogy milyen utcákon kanyarognak a csuklós buszok a 34-es járaton. (Elek utca, Rózsavölgy utca, Deak Ferenc utca, Alkotás utca). Ha ott elfér, akkor Oroson sem lehet probléma. Az viszont biztos, hogy shhoz egyirányúsítani kellene.
Orossal kapcsolatban korábban az volt a kifogás, hogy az utcák nem alkalmasak tömegközlekedésre, mert keskenyek. Erre én csak azt tudom mondani, hogy kitalálták már a forgalom szervezést, az egyirányú utcát, stb. De ahogy a régi mondás mondja: nem akarásnak nyögés a vége...
De azért elvinném őket (akik ezt mondják) Budapestre (Budára), mondjuk Békásmegyerre. Na ott a Római parton meg lehet nézni, mire képes egy csuklós, meg milyen utcákon megy végig, mire kijut a Szentendrei útra.
Csak hát ami szűk, az egyirányú. És kész. De megy.
Itt az a baj, hogy elhatározás nincs. Akik döntési pozícióban vannak, nem járnak busszal, csak eszköz..... de ez nem az a fórum.
Ebben egyet értek. Hozzá tenném hogy Nyírszőlősön egy körjárat kialakítása időszerű lenne, mert Oroshoz hasonlóan a város irányába terjeszkedik, népessége folyamatosan nő a szuburbanizációnak köszönhetően Rá gyaloglási távok nagyok. Rozsrétszőlő esetében is ellehet gondolkodni a 3-as hurokjárattá való átszervezése ha az infrastruktúra megfelelő lesz, bár régen jártam ott, nem tudom hogy a Hajtás utca le lett már aszfaltozva. A 1-es meghosszabbítása lenne célszerű Felsőpázsitra (Sátor utca), igaz még pár év hogy aszfaltot kapjon. Az infrastruktúra hiányosságai: buszsávok hiánya, elavult csomópontok (Rákóczi utca-Nagykörút), buszöblök hiánya (Vasgyár utca eleje), remélem gondolnak majd erre, de ahogy ismerem ezt a várost 30 éve mindent majd után fejlesztenek. A hétvégi tömegközlekedés, katasztrófa, alig látni helyi buszt. Végezetül ezért használok bringát már évek óta, de már autón gondolkozom egy ideje... mert A-ból B-be busszal Nyíregyházán az egész napod elmegy vele sajna. Persze majd most veszek egy bérletet csak azért hogy utoljára buszozzak nagyokat, régi Ikákkal, Mazokkal, na meg majd az újakkat kipróbálhassam mert Nyíregyen még nem sok alkalmam volt toli csuklóssal utazni. Na a Mező utcáról a Rákóczira fordulás szép lesz, a Volvok is szépen "megtörnek", de a Mancik majd... lesz móka!
Az a helyzet, hogy ma már szerintem alig gyártanak sima, nem NFC-képes jegykezelőket. A nagyobb autóbuszgyárak beszállítói pedig különösképp nem. Ma már alapfelszereltségnek számít az ilyen jegykezelő, ugyanúgy ahogy az autóban a motoros ablak, és egyáltalán nem is drága. Az más kérdés, hogy sok helyen nem tudják kihasználni minden funkcióját.
Meg még valami ami felmerült bennem és nem esett még szó róla:
Nálatok 1-1 baleset után mennyire tudják nyomtalanul megjavítani a járműveket? Mert ugye a kék és zöld felület csak matrica, és bizony felmerül a kérdés, hogy ha valamelyiken sérül, vajon tudják-e pótolni hiánytalanul. (Csak példaképp: a miskolci állományban is van pár darab amiről innen-onnan hiányzik a zöld csík, vagy mintázat...)
A jegykezelőkről - mivel Miskolcon is majdnem ugyanilyen van a CNG-kben - annyit tudok mesélni, hogy rá tudja majd nyomtatni a jegyre az azonosítószámot, vonalszámot, dátumot, pontos időt. Miskolcon is még csak most tüntették el a menetjegyekről a lyukasztós számkeretet, szóval lehet még nálatok is a régi lesz egy darabig. Mondjuk a használata nem biztos h egyszerű lesz, az elején itt Miskolcon is sokan bénáztak vele ---> teljesen be kell majd dugni a jegyet. Viszont ha van hozzá az ellenőröknek külön kártya, akkor letilthatóak jegyellenőrzéskor :)
Amúgy elvileg többfunkciós, bár nem tudom volt-e szó róla, hogy lesz-e elektronikus jegy, stb., mert ha nem akkor esélytelennek tartom, olyan helyeken ahol tervezik is csak több évvel később valósul meg...
Amire kíváncsi leszek, hogy a tieitek is olyan lesz-e, hogy leszállásjelzésnél majd ott villognak-e az ajtónyitó/záró gombok a vezetőnél, illetve, hogy majd minden egyes leszállásjelzésnél sípol-e a vezetőnek ?
Klíma karbantartás nálatok milyen? Mert ahogy látom kicsi ablakosak a tieitek, Miskolcra pont azért rendelték nagy, elhúzhatóval, hogy hibás klíma esetén se legyen "szauna"...
Az ajtónyitó gombokra szerintem nem lesz engedélyezés nálatok se bár attól is függ nálatok melyik és mennyi járatokon van elsőajtózás és jegyellenőrzés.
Megnéztem a térképen. Ha arra a fordulóra gondolsz, ami a 41-es út mellett van. akkor tudom. Az ugyanis nem buszforduló. A 41-es út kibővítésekor nem tudták megoldani, hogy megfelelő gyakorisággal lehessen balra, nagy ívben kifordulni Nyíregyháza felé A forduló azért épült, hogy aki ellenkező irányba akar menni, de a kiépített csomópontok miatt nem tud balra fordulni Nyíregyháza felé, ott vissza tud fordulni. Szóval az nem erre a célra épült.
Tud valaki valamit arról, hogy az új buszokon az ajtók mellett levő ajtónyitó gombok le lesznek tiltva az utasok számára és továbbra is csak a sofőr nyitja az ajtókat, vagy esetleg engedik majd ezeket használni? És az új bélyegzős jegyérvényesítőkkel együtt kapunk új kinézetű jegyeket is a közeljövőben vagy ne is álmodjunk ilyenről és örüljünk hogy van új buszunk?
Egyébként ha jól vettem észre akkor a jegyévényesítők alján érintős kártyaolvasó is van (javítsatok ki ha tévednek de szerintem az arra szolgálna), ezzel kapcsolatban van tervben valami rendszer kiépítése, (gondolok itt kártya alapú bérletrendszerre, vagy esetleg bankkártyás jegyvásárlási lehetőségre), vagy ez is csak parasztvakítás és még csak tervben sincs ilyesmi? Pedig ezzel is lehetne emelni a színvonalat, a jegyautomatákról, a kül- és belterületi díjszabás eltörléséről, valós idejű járatkövetésről és hasonló finomságokról nem is beszélve.
Köszi a választ. Csak kíváncsi vagyok, hogy mi értelme volt oda buszfordulót csinálni. Maximum akkor jön jól, ha baleset van Oros felé, és lezárják a 41-est. Ezen kívül semmire se jó.
Igen. Erről írtam. Azt még tudni kell, hogy Oroson az iskolában megszüntették a felső tagozatot. Tehát 5. osztálytól felfelé mindenki Nyíregyházára jár iskolába.
Túlságosan nem ismerem az orosi helyzetet, de csak nagyjából. De ha így van, akkor legalább a Semmelweis utcára befordulhatnának az orosi buszok. A Sport utca megálló így kimaradna, bár szerintem amúgy sincs nagy jelentősége.
Orossal (is) teljesen egyetértek. Az iskolások jelentős része (általános) pl. a Mórába jár (Örökösföld). Mivel a 4-es nem megy be, hegybe-halomba hurcolják a gyerekeket kocsival. Senki sem vállalja fel, hogy a gyereke a Praktikerig vagy a nem túl jó hírű Tüzér utcáig kiballagjon, és ott ácsorogjon. Pedig nem lenne nagy dolog a kitérő naponta néhány járat erejéig, és mindjárt többen vennék igénybe. Arról nem beszélek, hogy a 41-es út két oldala olyan "mélyen" beépült, hogy egyes helyekről legalább 30 perc gyaloglás az első megálló. Oros új része gyakorlatilag ellátás nélkül van, így ne csodálkozzon senki, ha már a 2x2 sáv is be van dugulva reggel.
Ezzel senki sem foglalkozik, pedig Orosnak van vagy 96 utcája, és kb 7 ezer lakosa. 1979-től (mióta itt élek) annyi változott, hogy helyi járat lett, és lett egy 4Y járat, ami szintén a régi orosi részt szolgálja ki.
Ebből így nem lesz utasszám emelkedés, senki sem fog napi 1 órát gyalogolni, hogy WIFI-zen a buszon.
Egyebekben pedig persze örülök az új és modern buszoknak. Nagy öröm, és nagy fejlődés. Csak most már az utasokra kellene rátalálniuk, hogy teljes legyen az öröm. Mert magától ez nem fog menni, hiába várja....bárki is.
A napi kiadáshoz képest bőven van plusz elvileg, igaz legalább egy Sola kiesett már egy fél éve (KAX-534). Azt nem tudom, hogy a tavaly nyáron teherautó által oldalról végigsértetett IFR-198 jár-e már. Elvileg elég kell, hogy legyen a MAN-Sola flotta a napi üzemhez, hacsak nincs kb 10 kieső kocsi.
Az új járművek szépek, meg minden, de a rengeteg elveszített utas visszaszerzéséhez kevés.
-Az útvonalak többsége már rég nem felel meg az utazási igényeknek.
-A kertvárosias külső részek (Nyírszőlős, Sóstóhegy, Oros, Borbánya, Rozsrét stb..) ellátása pocsék.
-A Debreceni út ellátása kritikán aluli.
-Kevés a város nagyrészét átszelő átlós járat. (kb. csak a 13-as és a 17-es van jelenleg, meg az élőhalott 15-ös és a ritka 23-as)
-Több olyan járat kellene, ami nem csak a Belvárosi lakótelepeknek jó, hanem egyszerre több igényt is kiszolgál. (példa az ilyen esetekre: Jósaváros és Vasútállomás között ott a 7-es, Szinte teljesen megegyező útvonalon ott van a 18A a TESCO-ig, Jósaváros-Búza tér ott a 12-es és valamennyi 14-es, ja és a Jósaváros-Belváros közti 5-ös se felejtsük el. Ha úgy járnának a buszok, hogy 10 percenként 14-14F, 10 percenként 18-18Y, Jósávárosi betéréssel [18: Vasútállomás-Örökösföld, 18Y:Vasútállomás-Kőlapos-ez csak néhány járat lenne, a TESCO-ig ugyanazon az útvonalon], és 15-ös Sóstói úti kórház-Borbánya (meghosszabbított járat) viszonylaton. Így a nagy lakótelep is megfelelő sűrűségű elláttást kapna, és a külső részek is jól járnának. Ezt csúcsidőre értettem, de lehetne sűríteni még, ha van rá igény.
-Külterületi-belterületi baromságot meg már ideje lenne elfelejteni.
-Utastájékoztatás fejlesztésre szorul mind a járműveken, mind a megállókban és virtuálisan is. (Bár ez az új buszokkal javulni fog.)
-Ideje lenne már jegyautomatákat is kihelyezni (Vasútállomás, Autóbuszállomás, Búza tér, Vay Ádám körút, Sóstói úti kórház stb...)
Egyelőre. De megy tovább az építkezés, így az önkormányuati tulajdonú buszok ott fognak parkolni. Az pedig még az idén elválik, hogy a szolgáltatást júliistól ki végzi. De akárki is lesz az, 40 buszt hoznia kell, vagy marad az ÉMKK.
https://www.youtube.com/watch?v=qD2ED1yA3y8&t=52sA hamarosan érkező 41 új CNG autóbuszok közül az első már próbaúton járt Nyíregyházán pénteken. A város közel 5 milliárd forintos pályázati forrásból szerezte be a járműveket, további 2 milliárd forintot pedig ezek fejlesztésére, és a szükséges töltőállomás kiépítésére fordított. Az új autóbuszokon ingyenes wifi is működik, a károsanyagkibocsátása pedig 25 mázsával kevesebb, mint a korábbi buszoké. A járművek február 15-étől próbaüzemszerűen már közlekednek Nyíregyháza útjain. Tiszavasvári úton csak töltőállomás lesz hoppá :O :O !
Mert csődhelyzetbe kerültek és nem tudták kifejleszteni az E VI-os kocsit. Majd 2015-ben csődbe is mentek. A lengyel állam, egy állami katonai cég beiktatásával, végül felvásárolta a gyártót 2016 végén. Az Autosan körülbelül egy éve újra termel, de csuklósuk nincs.
Nincs az Autosannak 18 méteres Euro VI-os LF busza. A képen még egy Euro V-ös van. Jelenleg nem gyártanak ilyen buszt. (Ez az egyik utolsó csuklós buszuk, ezt még 2011-ben gyártották.)
A 256.42-esek (DUD-898 és JSZ-375) tartalékok. Helyköziben idősebb 200-asok közül csak 280-asok vannak (DUC-689, ELJ-484, JSZ-379, mind tartalék), a többi mind fiatalabb kocsi: HFY-746, HLF-947 (263.30M), JSZ-369, 378 (260.20M), DUD-764 (280.40A, már régen láttam közlekedni), GMY-385 (280.30M). Valamint nem tudom, hogy forgalomban van-e még a BPR-174 (280.06), mert azt is nagyon régen láttam.
Értem. A helyközikkel kapcsolatban olyan kérdésem lenne, hogy a 256.42-esek mind tartalékok, valamint idősebb 200-asok vannak még forgalomban helyköziben (263,256,260-asok)?
Szia! Ha megkérlek elküldöd nekem ezt a fotót a kengyelkristof@gmail.com e-mail címre? Szeretném publikálni, így azt is írd meg kérlek, hogy milyen nevet írhatok a kép készítőjének! Előre is köszönöm!
Akkor ha jól olvastam február 15 után várható, hogy beállnak a forgalomba. Utána pedig vegytiszta sola és Man flotta. Viszont 1 hónapig még itt lesz 40 tartalék busz (a régiek). Lesz itt nyomor a telepen...
A Tiszavasvári útra biztos hogy nem mert csak a kút van még. Gondolom először a Korányi úti telepre a műszaki bázisra, rendszámozás, kijelzők beállítása stb, tájékoztató matricák felragasztása stb. Aztán valahol szorítanak nekik helyet. Vagy rosszul tudom?
Ha a 200-asokra gondolsz, akkor van rájuk esély bármikor, tartalék szerepük lévén. Gyakorlatilag most is kint van minden. HFY-746, HLF-947, JSZ-369-378. A 280-asok is kint lehetnek, ha valamelyik csuklós Volvo esetleg megadja magát.
Értem, még a MAZ-ok "elmennek egy körre" nálam, de a Solikkal sincs különösebb bajom. Tehát akkor csak véletlenül futhatok össze egy-két példánnyal. Ilyenkor a telepen vannak, vagy merre?
Miután olvastam, hogy hamarosan jönnek a CNG-s buszok, úgy döntöttem, elmegyek Nyíregyre Ikarusokat fotózni(amíg lehet). Hétvégén mennyire vannak kint forgalomban?
Összesen hány cng-t használó (nem LPG) magánszemélyről/cégről tudsz Szabolcsban? Mert én még ilyen igényt nem hallottam senkitől. Szerintem most örülnek, ha a saját tankolások rendben mennek egyelőre, mivel minden kezdet nehéz.
Az egyik helyi járatos sofőr szerint februárban hadba állnak a CNG-s buszok, már jövő héten elkezdik áthordani, de azt nem tudta hová pontosan. (Persze előtte egy kör Miskolcra, megtankolni... kabaré a köbön)
Ma jártam a Tiszavasvári úton, a laktanyáknál. Ránézésre kész van a CNG-kút, leaszfaltozva, közvilágítással ellátva stb. Műszaki átadásról nem tudok semmit. Mellette több épületet elbontottak, nagy törmelék kupac van ott.
A busz Csíkszeredába került, ahol HR 06 RSR rendszámmal közlekedett 2014-ig, majd lecserélték. Az alábbi képet 2011 környékén készítettem a csíkszeredai autóbuszállomáson
OFF Vasinál azért ott van/volt Pécs, Szeged, Győr, Budapest. Talán a veszprémi irány ami kimaradt, bár nem emlékszem, hogy a pesti járat merre közlekedett.
Nyilván manapság az ország egyik végéből (jelen esetben Szombathelyről) nem fognak távolsági járatot indítani az ország másik felébe még sulis pénteken, vasárnap sem, más napokon meg pláne.
Ilyen járatokból talán egy kezemen meg tudom számolni, hogy mára mennyi maradt.
A Szabolcs Volánnak is volt Szegedi járata. Szabolcsi részről emlékeim szerint 2005-ben szűnt meg. A Tisza Volán kicsivel később. Először elvették a suli pénteki járatukat, majd kicsivel később a vasárnapit is.
Sőt, ha úgy vesszük, akkor a Hortobágyból már Kijev-Bécs járat lett. Azonban az számomra rejtély, hogy egy EuroCity vonat miért áll meg Demecserben, Ebesen, Kabán, Kisújszálláson, Szajolon és Fegyvernek-Örményesen
A pesti járat megszüntetése a Nyíregyieket meg a Vasváriakat nem érintette igazán, mert nekik ott a Trans Tour, hanem Polgár
Újtikos T.gyulaháza Görbeháza lakosait.
A polgári polgármester meg is raklamálta a minisztériumban, de azt írták vissza, hogy Nyékládházi átszálással van vonat. Csak hát a távolsági buszmegálló (Szemere 53.) pont 1 km-re van a vasútállomástól.
Másik kifogás, hogy van Tiszaújból busz. Avval meg az a baj, hogy 7 óra (pesti járat indul Polgárról) helyett hajnali 5-kor elindulni Polgárról és a Tiszaúji busz csak fél órával ér be hamarabb mint a Nyíregyi ha van.
Nekem pont nyáron lenne jó a pesti járat, de sajnos nincs.
Így ha ráérek inkább elmegyek Vasváriba és felülök a Trans-ra.
Ha sietős akkor meg írány nyékládháza.
Hazafele meg megkenem a Trans-os sofőrt, hogy álljon meg Polgáron.
Anno Szegedet is megmagyarázták, hogy át kell menni Debrecenbe, onnan van közvetlen járat Szegedre.
Ha a cég úgy akarná, akkor az ÉMKK-s Debrecen-Szeged járatot gond nélkül meghosszabbíthatnák Nyíregyházáig. Nyilván ennek a Debreceniek annyira nem örülnének, mert elesnek egy járattól.
De ez egy járható út volna, úgy, mint ahogy a vasúton szépen meghosszabbodott a Hortobágy EC Debrecentől Záhonyig.
Salgótarján nem hiszem, hogy szükséges volna. Szatmárnémeti nem volna rossz ötlet.
Én a Budapesti járatokat állítanám vissza a régi menetrend szerint, bár szvsz. a ritkítással nem a vasútra terelte az állam az utasokat, hanem a Trans Tourhoz. Érdekes módon nekik megéri járni Budapestre naponta.
Én elsősorban olyan járatokat próbáltam összerakni, ahol nincs vagy részben van vasút, vagy ahol rossz.
Pl. A Nyíregyháza-Szeged, és Nyíregyháza-Salgótarján esetében nincs rivális vasút. Nyíregyháza - Szatmárnémeti - (Nagybánya) szerintem hiánypótló lenne. Ideje lenne már néhány "nemzetközi" (oké, hogy a Partiumot és Máramarost nemzetközinek hívni hülyén hangzik :D ) járatnak is.
Azt én is úgy gondolom, hogy ahol megfelelő a vasút, ott azt kell előnyben részesíteni (sőt, ha néhány éven belül 160 km/h-val fognak repeszteni a vonatok a vonal nagy részén, akkor meg főleg). De napi néhány járat tényleg nem veszélyezteti a vasutat.
Egyetértek. Viszont sajnos jelen állás szerint a vasutat kell(!) előnyben részesíteni a busszal szemben a távolsági közlekedésben. Kicsit hülyeségnek tartom. A Budapesti járat is éveken át megvolt a vasút mellett. Nem értem, hogy igazából milyen konkurencia lett volna az a napi egy busz járat. Aki busszal akar utazni, az ezután is azzal fog. Pont, hogy az értelmetlen nyírbálások helyett kínálatot kellene bővíteni az államnak. Napi egy-egy buszjárattal nem fog óriási hibát elkövetni. A legnagyobb baj, hogy ezekben nem a lehetőséget látják, hanem a bajt, probléma forrást, kínlódást.
E98 és társai (PDC-s Volvok, Irisbus...stb.) mivel nyíregyi telephelyesek, így kicsit abszurdként, ha nincs rájuk igény "agglomerációs" járatokat csinálnak....
Igazából igen. De még most készülnek "favorit" szerepre a CNG-kel. Már ha egyszer előkerülnek. Ezek is bőven meg fogják szolgálni a 20 évet, már ha hamarabb nem füstölnek el....
Csak hétfőtől péntekig jár, Nyíregyháza-Nyírlugos, Nyírlugos-Nyíregyháza, majd délután Nyíregyháza-Nyírtura és vissza, Nyíregyháza-Napkor és vissza. Nyíregyházi fennhatóságú busz menetrend szerint nem jár Kisvárdára. Szerintem keverted a két rendszámot. A PDC-980 csak ezt járja. Eddig Eger meg Pest volt, de ott már a PNG-k járnak.
Hát egy 70-80 milliós buszba ne is tegyenek fa táblatartó bütyköket 2018-ban...
Van bennük kijelző (mint az látszik is a képen), csak még nem sikerült működésre bírni, így ez a tábla+emke átmeneti megoldás.
Az a baj, hogy nagyon "okosan" mind a 20 busz a Volánbusz specifikációja alapján készült el, a Szabolcsnál alkalmazott kassza (ami egyben az utastájékoztató vezérlőegysége is) viszont nem tud kommunikálni ezekkel a kijelzőkel (egyelőre), de állítólag a probléma megoldása már folyamatban van.
Nos tudom, hogy sokszor leírtam már, de mostmár, hogy ilyen mennyiségű és minőségű távolsági közlekedésre alkalmas flottánk lett, jó lenne nekik megfelelő feladatot adni.
- Újra kikellene terjeszteni munkanapokra a Budapesti járatot.
- Újra indítani a Szegedi járatot.
- Napi egy járat, reggeli indulással Nyíregyháza-Miskolc között és nem volna utolsó sem az Ózdi vonal vissza állítása.
Nem szabadna elherdálni az ilyen kaliberű buszokat falujárásra. A vasútra mutogatni pedig nevetséges.
A Tokaji úton tegnap láttam hogy végig kivannak helyezve a QR-kódos táblák, + nagy betűvel kiírva a megállók nevét. (lesz mit a fémtolvajoknak leszedni) szerintem egyszerűbb lenne olyan menetrendet gyártani amin rajta van a qr-kód, na de mindegy ez csak saját vélemény....
Van valakinek infója a vasútállomás érkező megállóba kihelyezett tábláról? Pár napja kiraktak egy vaslemezt a megálló táblára a vasútállomás bejáratához legközelebb levő érkező megállóban, amire valami szöveg van nyomtatva (folyton rohanok, nem olvastam el) és egy qr kód, ami az alábbi linkre mutat: http://megallo.emkk.hu:8080/QR/megallo.jsp?megallo_id=596825
Valami új menetrendi rendszert fejleszt az ÉMKK Nyíregyházán? Esetleg még valós idejű is lesz? Remélem jól gondolom a dolgot és valami hasonló készül, bár ha jól látom a T-systems fejleszti a dolgot szóval nagy csodára nem számítok. Ha valaki tud róla valami pontosabbat írjon!
Bocsi ha hülyeséget kérdezek és minden le volt írva a táblára, de sosincs időm elolvasni és idén már nem valószínű, hogy járok arrafelé.
Mint sokan mások, én is örültem mikor idekerültek, modernizálásnak tekintettem, mint ahogyan azt beharangozták. Aztán nézzük meg, reggelente a 10-ből hány darab áll ki dolgozni. Gondolom nagy szerepe van egy-egy típusnál pl. az alkatrészellátottságnak. Megindult valami egységesítés anno, hogy Merci Borsod (naná), MAN Hajdú, de ide jutott a vegyes rész (helyköziben, helyibe már csak a másnak hulladéknak ítélt buszok kerültek, köszönhetően a város és a volán viszonyának).
Elhiszem, hogy ezek jó buszok voltak anno, de a fenntartásuk kb. olyan lehet, mint amikor egy egyedileg épített autót próbálsz karbantartani, az alkatrészek hol innen, hol onnan beszerezhetők (vagy sehonnan), a kevés darab miatt biztos irreális árakon stb.
Ha egy Man/Volvo buszban tönkremegy valami, tudod kihez fordulj, itt meg találgass. Szerintem is az van, hogy a Maz-ok kifutottak, temessük el őket és haladjunk tovább.
Azoknál a localós fordáknál mondjuk ki lehetne számolni, hogy napi hány kilométert járnak lakott területen kívül. Ipolytarnócra, Bátonyterenyére, Mátranovákra, Szécsénybe, Etesre nem vészes, amikor nem egész kilométerenként van egy megálló, a menetidő pedig 50 percnél nem több egyik esetben sem. A nógrádos topicban valaki nagyon csúnyán le lett pontozva ezért úgy fél éve, pedig szerintem teljesen igaza volt: biciklist kerülgetni, 50-nel szüttyögni, minden második utcasarkon megállni se nem Drögmöllert, de még csak nem is C56-ost kellene járatni. Mondjuk a Volvo a fogyasztása miatt nem a legjobb választás + 2 pár ülés még beleférne, de nem az ajtók száma miatt nem felel meg a járatokra.
Max beledobnak 2-4 ülést a MAZ-ba, a 15 km-es körökre jó az.
Ahhoz képest amikor Észak-Pest megyében szolgáltak, helyközi, 20-40 km-s járatokon mind a személyzet, mind az utasok elégedettek voltak velük.
A 10 db MAZ, bár én se vártam sokat tőlük, amíg Hajdú Volános volt, a legjobb műszaki rendelkezésre állási mutatóval rendelkezett, pedig a Hajdú Volánnak kimondottan fiatal járműállománya volt.
Pest megyébe átkerülve, a megye legrosszabb alvállalkozói üzemébe kerültek és szolgáltak az igen mostoha, gyakorlatilag karbantartás mentes környezetben.
Egy város közvetlen környezetében, kimondottan elővárosi viszonylaton, pár évet, még gond nélkül elszolgálnak.
A 10 db MAZ, már nem korszerű, megették kenyerük javát, de bármikor bevállalnám ezt a 10 kocsit elővárosi közlekedésbe.
A MAZ-ok nem alkalmasak helyközizésre, így valószínüleg Nyíregyháza így vagy úgy megszabadul tőlük. Be kellene cserélni a 10 db-ot 2-3 csuklósra inkább, mert az az 5db gázos kevés lesz szerintem, és ugye gázoson kívül elvileg csak a Solak maradnak helyizni.
Amúgy nem tudom ki és miért számolta így ki, hogy 41 busz kell, abból 5 csuki, mert figyelemfelkeltésnek sok, igazi váltáshoz kevés.
Ott vannak még a Ik 256-osok, meg a régebbi EAG-k főleg főleg Fehérgyarmat környékén már ők sem fiatalok, nem beszélve a Rábákról, ez utóbbival egyre több a gond pedig szerettem velük utazni, de hol a sebváltó , sőt volt h beázott a mennyezet. Az Ikarus C80.40 helyis 3db kiválthatná pl: DUC-689, ELJ-484, JSZ-379-et. Az egyik C80.40 reggelente Nyírtelekre járt ki sokáig, utána a 10-re ált be.
Láttátok már, hogy miként fognak kinézni az MAN-jeitek? Fel vannak már matricázva, fehér-zöld-mélykék színben "pompáznak" (szerintem alapvetően ízléstelen színösszeállítást sikerült kitalálni, pláne nem tetszik a telizöld motorháztető).
Így van, inkább fogalmazzunk úgy, hogy elviekben teljes mértékben ki lehetne adni a hétvégét csak CNG-vel Miskolcon, azonban ez számos ok miatt nem valósulhat meg. Pl. van ahova eleve nem mehetnek, van ahova azért mert az adott viszonylattal összeforog stb. Van amikor meg köszönhetően a saját kocsis rendszernek, hétvégén a kétrészes dolgozónak odaadják a buszát, ami történetesen nem CNG.
A 60-as 70-es években az nem volt annyira értékes terület. A bujtosi tó már a világ vége volt. A Jósa sehol sem volt. Csak szépem körbe nőtte a város. Linkeltétek a riportot, ami az új telephellyel kapcsolatban készült. Én abból azt vettem le, hogy oda csak a helyi buszok mennek. Már csak azért is, mert önkormányzati tulajdon. Szerintem ez a felkészülés a leszakadásra.
2. kérdésre a válasz: A telephely a közel jövőben teljes egészében kikerül a Tiszavasvári útra, a Korányi megszűnik, helyére meg lakópark vagy bevásárlóközpont kerül. És ezt az elképzelést nem a mostani vezetés találta ki, hanem az előző már jó 10 éve.
A szerelők és sofőrök már voltak oktatáson, állítólag már a műhely is át van adva a Korányin, csak még mindig megy a tilitoli a várossal, a MAN már lehet megbánta, hogy elnyerte ezt a tendert. Másik kérdés, hogy hol parkoltatják majd az új buszokat, mert az új hely még nincs meg, az Émkk pedig szerintem nem kezd el selejtezni, amíg nincs elég busz, a Korányi pedig fullon van...
A Solákkal együtt kb 70-80 buszból áll a nyíri helyi flotta. Forda szerint én nem tudom, mennyit kell kiadni, de az teljesen biztos, hogy csak az új CNG-k nem lesznek elég hozzá, az MAN+Solaris flotta viszont már igen (Solák közül jelenleg több is balesetes vagy égett).
Darabszámban 2 híján ugyanannyi Solaris van (39 db), mint amennyi MAN (41 db) jön majd. Csúcson kívül jelenleg sem csak Solarisok járnak, így talán az MAN-ek érkezésével sem csak MAN-ek fognak járni.
Csuklósok közül DUD-999, ELS-245, FVJ-479, HXT-685-688-690 helyizik, illetve gyakran besegít a JOB-672, AVE-335 pedig jelenleg nincs. Valamint ott a 10 db 15 méteres Solaris, melyek csuklósok helyett közlekednek.
Köszi az infót a fényezésről srácok, nem olyan rossz az. Bár az tény hogy elég meredek váltás a sárgáról, de majd megszokjuk ezt is, főleg ha csúcsidőn kívül már úgyis csak ezeket fogjuk látni.
Balázs, a 4-es kérdésedre talán tudom a választ, én úgy tudom a város önkormányzata nyerte a buszokat IKOP pályázat keretében, és ÉMKK-s buszra nem hiszem hogy raknának "Nyíregyháza többet ad!" matricát.
Van jó néhány dolog amit továbbra sem értek mert annyi mindent mondott azóta a városvezetés.
Az ÉMKK beadta a derekát és mégis vállalják a buszok üzemeltetését?
Mi értelme volt egy új telephely létrehozásának, a mostaninál nem lehetett volna egy cng gázkutat kialakítani?
Van valami hír arról hogy elvileg az ÉMKK is vesz 40 darab ugyanilyen buszt?
A buszok az önkormányzat tulajdonában vannak?
Mostantól a helyi járatokra a járműpark felét a Korányi útról, a másikat pedig az új telephelyről fogják kiadni? Vagy esetleg a Solarisok is az új telepen lesznek?
A 3 darab C80 továbbra is marad vagy úgy gondolják hogy a jelenlegi 8 darab csuklós helyett elég 5 is?
Ha már itt tartunk, tud valaki esetleg egy konkrétabb időpontot a forgalomba állásról? Úgy hallom a kút az várhatóan január elejére kész lesz. De még gondolom a sofőröket itt is le kell oktatni, mint Miskolcon.
Képem nincs róla, de megpróbálom körülírni: elöl-hátul zöld-fehér (majdnem úgy ahogy a miskolci CNG-knek, csak pont fordítva: a lökhárító és a lámpakeret fehér, a homlokfal középső eleme - amin az MAN felirat van - zöld), oldalt pedig fentről lefelé a sorrend: kék, zöld, fehér, kissé csíkosan, de görbe, íves elosztásban.
Egy kis pontosítás a Kisvárdára került Econellekkel kapcsolatban: a PIG-473, 474 és 475 mellett a negyedik átkerülő kocsi nem a 477, hanem a 476, és az a kocsi váltotta a KVK-701-es Autosant.
Ha már van távolsági flotta, kellene távolsági járat is.
Most már, hogy egy cég lett a borsoddal és nincs úgymond versengés, lehetne indítani szabolcsi részről is Nyíregyháza-Miskolc járatot. Reggel, délelőtt nincs közvetlen buszjárat a két város között.
Tudom, a párhuzamosság, de nem hiszem, hogy mindenki vonattal akarna utazni főleg nem a személy vonatokkal. Napi két járatnak szvsz. lenne realitása, az egyik Miskolcig a másik akár (suli időszakban) Ózdig meghosszabbítva.
A sokat emlegetett Szegedi járat is napirendre kerülhetne, ha nem is naponta, de iskolás pénteken és vasárnap lehetne rá utast szerezni.
Nagyon szép mindkét új busz, kár, hogy hamarosan elcsúfítják bazi nagy matricákkal (bárcsak kicsit kapnának, de új buszoknál kell a reklám). PNG049 és 50 ha jól láttam, de lehet PMG az...
Noha leszüllesztették a helyi járatokat rendedesen, de azért 5 csuklós komolyan kevés lesz. Délután 2 körül el is viszik az ipari parkok az egészet. :(
A 2000-es évek eleje jut eszembe, mikor az első Solák megérkeztek, örültünk nekik szépek voltak meg minden, de csúcsforgalomban a 12-es vonalon reggel, vagy délután szívás volt, alig fértünk fel...
"Tervezési szerződés keretében a Nyíregyháza Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem projekt kapcsán előkészítési és tervezési feladatok ellátására (PST kód: I000.04)."
4 darab amiről tudok igaz nem voltak szépek, sima vasbódék voltak, de legalább az eső elől védet. Kerékpár utat építették és bele esett a nyomvonalba, ezért elvitték őket. A mai napig nem lettek pótolva. A megállók a következőek: Nyíregyháza, Palitz-telep ; Nyíregyháza, Repülőtéri bej. út; Nyíregyháza, Sirály utca; Nyírtelek, Felsősóskút II.
Legalább ott vannak, új esőbeállók. Nyíregyházán a Tokaji úton többet a kerékpárút építés miatt vittek el, azóta sem lettek pótolva. Kellemes szakadó esőben, hóban fagyban várni a buszt... Na de majd a Mityulás báti hozza magával, vagy sem :D
5 busz kivételével nekem teljes a gyűjteményem (plusz FLX-526 már nem lesz meg, illetve további 4-et újra kellene fotóznom), a maradékról meg legalább 1-2 érdemleges kép biztosan készült az évek során.
Bocs, hogy beleszólok, bár a lényegen nem változtat: szóval láttam őket (AVE-226, BPG-547) egyszerre megérkezni a miskolci telephez, szóval közösen kerültek át a műszakijuk lejártáig vésztartaléknak. De szerintem egyiket sem vetették már be.
Ugyanott áll a telepen (kintről is látszik, a sorompós bejárattól nem messze), látszólag nem kezdték el szétbontani, de javítani sem, habár a motorteret nem látni a kerítéstől.
PIG-474 a KVK-702-es Autosan helyén van, 473 vagy 475 közül valamelyik (ugyanis pénteken szembe jött, és a sötétben nem láttam pontosan az utolsó számjegyet) a KGC-088-as Credo EC12 helyén, a másik kettőt egyelőre még nem tudom.
Na, hát ez nem pont úgy sült el, mint terveztem. :D A 4-5 helyszínből Nyíregyen lett 1, mert amint el akartam mozdulni, megjelent egy újabb NWX. Így hát a LEGO-t kilőni nem sikerült, de legalább a megyeszékhelyről már talán mindenről van képem. Mátészalkán aztán két széjjelfagyott kézfejért cserébe meglett 3 Volvo és mint kiderült, itt is van műszakváltás (HOYA), a Fodor Tours jóvoltából. Ezt az infót mondjuk pár héttel ezelőtt se lett volna rossz megtudni. :D Legközelebb Nyírbátort lesz ideje újból sorra venni, az ottani műszakváltások (Diehl, Coloplast, Rosenberger) kocsijai egzotikusabbnál egzotikusabb szirszarok, az egyik kedvenc témám.
Ma 2 Credo Econellt is láttam Kisvárdán: PIG-474 (vele jöttem nemrég haza) a KVK-702-es Autosan helyett van, egy másik PIG (talán 473, de nem vagyok benne biztos, szembe jött, nem láttam az utolsó számjegyet tisztán a sötétben) pedig a KGC-088-as EC12 helyett.
Most, hogy lesz egy hét szabim, tervezek egy annuális ÉMKK-t fotózó kirándulást, csak ezúttal ottalvós, háromnapos móka keretein belül. Ehhez mondjuk sok köze nincs a kérdésemnek, de ennek kapcsán kezdtem nézegetni a nyíregyi helyis menetrendet és így is jutott eszembe a dolog. A helyis állomány mely tagjai kintalvósok, és hol? Ahogy látom, jó pár autó külterületen telephelyes, meg emlékeim szerint Oroson is pihen pár busz. Hacsak nem rezsiben járnak-kelnek, amely esetben tárgytalan.
Sok mindent utálok a debreceni tömegközlekedésben, de az tény, hogy a menetrend elég jól meg lett csinálva. (Már csak a valósidejű menetrenddel kéne kezdeni valamit.)
Az már egy másik kérdés, hogy még a 3 menetidő ellenére is gyakori a 10 percen felüli késés.
100x jobb lenne, mint a mostani, sőt valamennyi helyi vonalon be kellene vezetni. A jelenlegi menetrendet utálom mert állandóan számolni kell azt hogy az adott busz mikor ér oda, mert a végállomás indulási ideje van kiírva, és ad hozzá a menetidőt. Ez így vicc, nem is értem eddig miért nem akartak ezen változtatni. A helyközi járatokon is az az idő van megadva, mikor elvileg ott kellene lenni a busznak, nem pedig hogy mikor indul "kukucsinyfalváról". Remélem meg változik hamarosan ez a dolog.
Nem tud valaki valamit egy elveszett Urbino 15-ösről? Ha jól rémlik LHD-758-ról van szó. A buszállomásról 6:22-kor és 15:32-kor szokott indulni 2Y-osként, de az utóbbi időben nem láttam. Tud valaki valamit, mi történt vele? (A rendszám nem biztos hogy helyes, én erre emlékszem, de az indulási időpont az 100%)
Szerintem mire ez megvalósul (a gázos busz állományba állításának tempóját alapul véve), addigra a teljes jelenlegi állomány selejtre kerül, kezdve a Mazokkal (nekem marhára ellenszenvesek ezek a buszok, ez van), utána a többi. Nem lepődnék meg, ha néhány Ikarus tovább húzná tartalékként, mint a most érkező cng-k néhány példánya.
Az első példányokat mindenképpen. Ezért is lenne jó, ha az ÉMKK is venne CNG buszt. Az újabb Solák (15 méteresek) meg mehetnek rövidebb helyközi járatokra. Az újabb 12 méteresek meg mehetnek Mátészalkára vagy Kisvárdára mis forgalmú helyközi járatra.
A csuklósokra szükség lesz csúcsforgalomban így vagy úgy. Jelenleg 8 db jár helyiben, csúcsforgalomban elkel több is, de azon túl már csak konganának az ürességtől. A forda szervezésben volna a megoldás, na persze nem egyszerű, na meg vonal átszervezésben. Na de mi lesz a midibuszokkal? Ő rájuk is szükség lenne,vagy nem? Alacsony padlósak és jók a bokortanyákra, ahol pl. csak néhány ember utazik.
(Egyébként némi adalék a mocskos Borsod miatt nincs új buszunk témához, hogy - miközben kétségtelenül vannak elosztási aránytalanságok és igazságtalanságok a rendszerben - pl. Szabolcs helyközibe elég sok legalább még távolról kényelmesnek tűnő E95, E98, meg Marcopolo ment át Borsodból, cserébe viszont jobbára kafa kis 200-asok érkeztek...)
Visszajelzés: Saját tapasztalat, néha állj ki a buszmegállóba és hallgasd meg az emberek reakcióját, esetleg készülhetne egy felmérés, hogy hány db. qanyja hangzik el az egyes típusok közeledtekor, mikor már látják, hogy bizony ez az ő járatuk.
Őszintén, te egy fillért is fektetnél be a legszükségesebbeken felül egy olyan "szerződésre" alapozva, ami jövő évben lejár, az ügyfél rossz fizető, és minden héten mást nyilatkozik téged lejáratva, hogy magát mosdassa? Az émkk korántsem tökéletes, de ennyi esze mindenkinek van: mondják ki, hogy mit, meddig, mennyiért! A helyi közlekedés mindig veszteséges alapból, Miskolcról annyit látnak, hogy kényszerből öntik a pénzt a nyíregyi helyibe, amit lehet sosem látnak viszont...
Nem az, hogy újnak minősül, de akkor sem nyújt kevesebbet egy ma forgalomba állított busztól és itt megint utas szemszögből mondom. Kényelmesek, alacsonypadlósak, télen meleg, nyáron ha klímás akkor pedig hűtött az utastér. A legelső Solarisok ugyan nem klimatizáltak, de azon kívül maradéktalanul teljesítik, amit ma egy utas elvár. Ezeken kívül mi más érdekli az utast?
A szervizelési költségekről nincs információm, de az utast ez addig nem érdekli, míg esetleg jegyár emelés formájában nem találkozik ezzel.
Attól, hogy az utasok számára nem nyújtanak sokkal kevesebbet az új buszoktól, így 15 évesen már eléggé a tervezett élettartamuk vége felé járnak, ami az üzemeltetési költségeknél nyilván ki is bukik, vagy előbb-utóbb ki fog. Azért elég szomorú, hogy egy 15 éves busz szinte még újnak minősül - szerencsésebb helyeken 15 év után már a 3. buszbeszerzés előkészítésen szoktak dolgozni...
Az meg, hogy máshol még szarabb a helyzet, engem sajnos nem igazán vigasztal.
Nyílván Kaposváron sincs mindig kihasználva az a 15 csuklós (Bár nem ismerem az ottani helyzetet.). Azért 5 csuklós akkor is kevés lesz, most is több van, ha jól tudom.
Én az önkormányzat helyében megszabnám, hogy az átlagéletkor nem haladhatja meg a 8 évet.
És ha tényleg fog még venni 40 CNG buszt a KK, akkor legalább 15 métereseket vegyenek.
Nem tudom, van-e a MAN-nek 15 méteres CNG busza. A Solarisnak lett volna.
Még a legelső Solarisok is modernnek nevezhető buszok. Alacsonypadlósak, kényelmesek. Ettől többet az új CNG üzemű buszok sem fognak kínálni neked, mint utas. Ráadásul azért minden busz a városi igényeknek megfelelő kialakítású.
Van bizony olyan város kis hazánkban, ahol helyközi kialakítású buszok is részt vesznek a közlekedésben. Ilyen pl. Pécs.
Nem feltétlenül van összefüggésben a lakosság szám a csuklósok számával. Sokkal inkább a város szerkezete számít. Nyíregyháza fő problémája, hogy nincsenek nagy távok. Nyáron pl. sokan busz helyett sétálnak, vagy kerékpárra pattannak.
Én úgy látom, hogy a csúcsidők is igen lerövidültek. 7.30 körül már egy 12 méteres Solarison is csak lézengenek a 12-esen, láttam már ilyet.
Visszajelzések alapján? Hol voltak ezek a visszajelzések? :)
Nem rosszak azok a MAZ-ok. Kicsit betett nekik a Pest megyei kiruccanás, de én úgy gondolom, hogy mindenképp előrelépés volt valamilyen szinten. Ha nem helyezik át őket, akkor mai napig a 260-asok járnának, akkor gondolom meg az lenne a probléma.
Igazából a város feladata lenne a helyi közlekedés. Nem az ÉMKK hibája, hogy amilyen. Ahol a várost egy fikarcnyit is érdekli ez a dolog, ott valamire való a közlekedés. A vonal hálózat sajnos elavult itt.
Szerintem pont hogy a kevés csuklósbusz az egyik oka az utasvesztésnek helyi és helyközi járatoknál egyaránt.
Akárki akármit mond, az 5 csuklósbusz nagyon kevés lesz a helyi járatokra (főleg csúcsidőben). Főleg csúcsidőben, de ahova feltétlenül kellenének a csuklósok azok a 5(A), 8(A), 12, 14(F) és esetleg a 7-es. (Még ha nem is mindig, de legalább 70-80%-os csuklósarányra szükség lenne) A ~70.000 lakossal rendelkező Kaposváron is van 15 db csuklós busz. Ennyi szerintem Nyíregyházának is kellene. Főleg, ha a beígért helyi közlekedés átalakítása után olyan járatok is létrejönnek majd, amik igénylik a csuklóst.
Én már korábban leírtam, de jó ötletnek tartanám az alábbi változásokat: -12: Sóstói úti kórház - Rozsrét és 12A: Sóstói úti kórház - Vasúti aluljáró
-7-es megszüntetése, helyette 10 percenként: 14-14F, és 15 percenként 18-as.
-Egy olyan közvetlen járat létrehozása (vagy meglévő átalakítása) úgy, hogy létrejöjjön egy Örökösföld-Egyetem kapcsolat. De még egy Oros-Egyetem járatot se tartanék ördögtől valónak.
- 13-as busz jelentőségének felismerése, és a járatok sűrítése. (15-össel ugyanez)
- Illetve az átlós több területet érintő hosszabb járatok jelentőségének felismerése.
Így létrejöhetnének olyan járatok, amik igényelnék a csuklóst. A meglévőkkel az a baj, hogy a többség nem több funkciót ellátó járat, hanem csak egy utazási célt akar kielégíteni. Erre kiváló példa a 7-14-18-as járatok esete.
Igaz, van ahol rosszabb, így akkor már okés is minden...
A helyi állományt régóta hanyagolja az ÉMKK, mivel Miskolcon és Debrecenben sem az ő reszortja. Van 10 MA3, amit nagy lelkesedéssel beharangoztak, hogy mostmár klímás busszal utazhatunk, de az utasok inkább utaznának nyitott ablakú 200-asokon a visszajelzések alapján, nem egy sikersztori szerintem. A legviccesebb pedig az, hogy tudtommal a vezetőség 80-85%-a a nyíregyházi üzemektől való...
Nyíregyháza helyköziben nem áll rosszul. A régebbi 200-asokat szinte kiszórták. Tartalék buszok között van Classic, Rába, amik máshol még igencsak fordásak. A helyit sem mondanám rossznak, a járműpark több mint a fele alacsonypadlós vagy alacsony belépésű.
Az, hogy Borsod lemaradt (legyen az a terepviszonyokból, fizetőképes kereslettől, nagyobb távoktól, stb. függően), kb. senkit sem érdekel pl. Nyíregyen, magyarázhatja bárki az utasoknak, hogy azért nincs új busz, hogy akkor majd egyszer jó lesz, ezt már sokan, sokszor hallották.
Itt főleg a helyi járat a kérdéses. Mindig rövid időre kötnek szerződést, így a fejlesztés eleve értelmetlen. A gázos buszokkal szerintem sok baj lesz, mert az semmilyen járműnek nem tesz jót, ha 1-1.5 évet ÁLL. A jan. 15. pedig szerintem tarthatatlan, nem egy szimpla parkolóról beszélünk.
A helyi szervizelés különválasztása a helyközitől... hát végülis külön kórház van a nyíregyieknek és a környékbelieknek is, nem? 0 logika.
Nyilván nem csak Credok lesznek, de szerintem az ő terméküket fogják elsősorban venni. Ennek a tervezett 300-nak is szerintem minimum a fele econell vagy inovell lesz amit annyira nem is bánok, azt mondják ezek már egész jól sikerült buszok.
Egyetértek. Óriási Borsod elmaradottsága és még így, hogy több mint 100 busz érkezett már oda a KK-sítás óta, még mindig sok kell. A csuklósok tekintetében viszont jogos, ha abból sok marad ott, már csak a kihasználtság miatt is.
A jelenlegi csuklós állomány szvsz. megfelelő mind helyiben, mind helyköziben, a probléma inkább a forda szervezésben van. Sajnos itt már nincs akkora igény a csuklósokra, mint régebben.
Saját bevallásuk szerint egyébként 500-at tudnának évente legyártani, sőt, ha beesne valami bazi nagy megrendelés, egy új műszak beállításával ennek akár még a duplája is menne.
Mondjuk tök fölösleges ezen merengeni, mert 200 busznál soha nem gyártottak még többet egy évben, évek óta olyan 150 körül mozognak.
"E tevékenység teljes körű ellátását mintegy 1.100 db-os autóbusz-állomány teszi lehetővé, melynek átlagéletkora mintegy 13,5 év. Társaságunk helyközi közszolgáltatás végzésére vonatkozó szerződése 2019. december 31-ig érvényes, az ezt követő piacnyitás idejére a helyközi autóbusz-állomány átlagéletkorát 10 év alá kell csökkenteni."
Vagyis kicsivel több mint 2 évük van, ez idő alatt letudják szorítani a átlagéletkort 10 év alá?
"A 2017-19. években beszerezni tervezett több mint 300 db autóbusznak és az általuk lehetővé tett selejtezéseknek köszönhetően pedig a 10 éves helyközi átlagéletkorra vonatkozó elvárást várhatóan teljesíteni fogjuk," kíváncsi leszek én arra a 300 darabos beszerzésre.
A Kravtexnek mennyi az éves kapacitása? Mert 2 év alatt csak az ÉMKK-nál 300-at kell cseréni, a másik 6 kk-ról nem is beszélve.
Én a központilag kiírt beszerzéseket se értem. Vagy 100-200 Econell 13-nak csak az ÉMKK-nál lenne helye, azonnal. Erre ők 80-100 db-okat országosan szórogatnak szét.
Csak nem a másik két ex-társaság kárára kellene fejleszteni... Azért ilyen pofátlan lenyúlás, mint amit a Borsod művel, szerintem sehol máshol nincs az országban, most már igazán a fejükre koppinthatna valaki. Hihetetlen, hogy ennyire impotens lett az a két megye.
Szóval tovább csökken a csuklósok aránya. És mi az hogy csúcsidőn kívül csak az új buszok fognak járni, hány fordára van szükség a csúcsforgalmon kívül? Akkor mostantól a 15 méteres solák is csak reggel meg délután fognak járni? Pedig a fennmaradó időben is van olyan járat amire elkél a nagyobb busz.
Elolvasom a cikket mert szeretnék többet tudni az elképzelésükről, erre fel csak a kérdések gyűlnek nálam.
Egyébként a KVT-852 már kisvárdai? Valamelyik nap Baktalórántháza - Nyíregyháza járaton volt, vagy ez a járat a kisvárdai üzemegységhez tartozik?
A múltkor még arról volt szó, hogy az ÉMKK is vesz Nyíregyre gázbuszokat, de ahogy látom, ez időközben a feledés homályába veszett. Hiába no, biztos BAZ megyére kell koncentrálniuk teljes erőből...
A webur.szabolcsvolan.hu oldal járat információs oldal valamiért nem működik.
Pedig lehetett követni a Hajdú és Szabolcs járatait. Jó volna, ha a Borsod is a HC Linear rendszerét alkalmazná és akkor egy oldalon követhető volna a három megye járatai.
Egy szűk hónapja hozott be ugyaninnen egy ugyanilyet a Truck&Trailer, a BKV részére, illetve Koszovó vásárolt ezekből többet 2-3 éve. Tényleg jól néz ki, öröm, hogy a nyíregyi megtartotta az eredeti fényezését. :) ON