Blöky:Köszi az infót a 44-es busszal kapcsolatban.
BPO-700:Az 55-ös busszal kapcsolatban igazad lehet,hisz Kónya Matyi fotóján is szerepel a 70-es trolibusz megállója,ahová ki lett téve az 55-ös buszt érintő forgalmi változások!Igy volt közös megállója az 55-ösnek és a 70-es trolinak!
A Népliget belső ugye az ahol ma a 103-as busz végállomása található?
Üdv:ARIBOY
Eszerint akkor káprázott a szemem, mikor megállt a megállóban és leszállóutas is volt!
És a Hamster által belinkelt kép (#165) hol készülhetett? A 70-es trolimegállóban miért tették ki az 55-ös busszal, a 1-es villamossal, és a 75A trolival kapcsolatos változásokat?
A 75A a Népligetnél is kapott egy külön peront ahol félreálhatott. Két vezeték is volt. De az azt szem a 75A korszak előtt is megvolt ( a másdik vezeték )
Azt már nem tudom, hogy a 75 vgay a 75A ált e a belső peronon.
És hogya 55-ös vagy a 75-ös ált e belül ez előtt? :)
"Az 55-ösnek volt közös megállója a 70-es trolival, mégpedig a troli aluljáró felé vezető útvonalának Hermina úti megállóhelyén!"
Ezen fölösleges vitatkoznunk, bár én dokumentumokkal (fővárosi határozat, 11/TÉ/90. számú Tömegközlekedési Értesítő, valamint az ennek nyomán kiadott FSZU) tudom igazolni, hogy nem állt meg a 70-es troli megállójában.
Húúúú! Ezt a tömérdek információt köszönöm!
Hozzáírom az adataimhoz a 20-assal, a 44-essel kapcsolatos észrevételeket!
Az 55-ösnek volt közös megállója a 70-es trolival, mégpedig a troli aluljáró felé vezető útvonalának Hermina úti megállóhelyén!
Az 56E busznak csak hegymenetben volt egy megállója a Népkertnél! Átszállási lehetőséget biztosítva az onnan (végállomásról) induló 57-nek, 63-nak, 64-nek, 157-nek, 164-nek és a 257-nek.
A 75A trolibusz a körútról az iskolát megkerülve jutott el a Kerepesi úthoz, majd Ifjúság útján vissza a körúthoz.
(Ahogy at3sz megírta!)
jötta körúton, be a kis utcákba ahol ma tud járni a garázsból kiálló troli. A mai 95-ös busz vá-nál volt vá-ja onnan Ifjuság útja és jobbra fordulva vissza a Népligethez :)))
1949. 03. 14. Nagyvárad tér – Gyáli út – Ecseri út között
1951. 11. 04. Nagyvárad tér (Gyáli út sarkáról) – Üllői út – Ecseri út – Gyáli út – Zombori utca, új végállomáson tolatással fordul. Vissza Gyáli út – Ecseri út – Üllői út – Könyves Kálmán körút – Gyáli út – Nagyvárad tér
1956. 10. 23. Háborús esemény miatt nem közlekedett
1957. 07. 01. Felszabadulás tér – Cinkota között közlekedik (korábbi 46A)
1958. 09. 21. Végállomása a Szabad sajtó útra kerül át. Beindul a 44A Szabad sajtó út – Lándzsa utca között.
1959. 05. 11. A 44-44A végállomása a Madách térre kerül át (Wesselényi utcába, a zsinagógával szemben)
1960. 08. 20 44A hősök fasoráig közlekedik, 44-es Budapesti útig
1961. 07. 03. A 44B (?) jelzése 44Y-ra változik (Madách tér – Cinkota, gyógyszertár)
1961. 09. 18. 44-es hosszabbítása Rákosi útig (ez az általam már említett Szénás utca)
1965. 09. 13. 44-eshosszabbítása Békés Imre utcáig
1970. 04. 03. A 44-44A-44Y megszűnt, helyette 144-es gyors, 144A gyors, illetve 45Y járt. Beindult a 144É éjszakai Örs v. tere – Kerepesi út – Batthyány utca vonalon, külső vége valószínűleg Békés Imre utca
1977. 01. 01. Átszámozás 144gy helyett 44gy, 144Agy helyett 44Agy. Utóbbi megszüntetése kb. 76-ra tehető.
Ekkor változott a 31Y 144-esre (Örs v. tere –Rákosi út –Mátyás király út – Békés Imre utca között)
1977. 01. 03. 144É módosítás Csömöri úton
1978. 03. 01. 44gy hosszabbítás Szlovák útig (vissza Rákos úton), és változott a 144-es (Csömöri út – János utca – Rákosi út)
1979. 07. 16. Csömöri úti felüljáró, 144-es a felüljáró –Pálya utca – Rákosi út vonalon járt.
1979. 01. 02. 44gy csuklósítás
1981. 02. 01. 144-es módosítás, Vezér utca
1987. 07. 01. 44A gyors beindítása Örs – Centenáriumi ltp. között.
2003. 03. 03. 144gyors beindulása
2033. 09. 01. 144gyors csuklósítás
Az 55-öshöz:
Az 55-ös végállomásnevében sosem szerepelt az aluljáró kiegészítés. Az autóbusz 1990. július 1-jétől az Ajtósi Dürer sor - Hermina út - Erzsébet királyné útja vonalon fordult vissza, megállt az Ajtósin a Hermina út előtt, végállomása a Hungária körúton volt, Erzsébet királyné útja néven. Előbbiek szerint tehát nem volt közös megállója a trolival.
"1949.07.20.
A 20-as autóbuszok útvonalát Újpest, Mátyás térig hosszabbították meg.
1970.11.15.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 20-as autóbuszok Keleti pályaudvar és között közlekedtek;
--- A 20A jelzésű autóbuszok Keleti pu. és között közlekedtek."
Hol is az a Mátyás tér?
Azért a kettő között történt egy s más pl. 1960 körül:
20 Keleti pu. - Dózsa Gy. út - Vágány u. - Mautner S. (= Szt.László) u. - Szabadságharcosok útja (= Berlini u.) - Rózsa u. - József A.u. (vissza Jókai u.) - Bajcsy-Zsilinszky (= István út) - Pamutgyár u. - Fóti út, körforg. (vissza Nádor u. - Vécsey u.)
A Reitter Ferenc u. átadása után, 1965-ben:
20: ... - Vágány u. - Reitter F.u. - Dolmány u. - Béke út - Leibstück Mária u. - Ősz u. (vagy Tél u.?) - Rózsa u. - ...
20A: Keleti pu. - ... - Reitter F.u. - Balzsam u. - Szabadságharcosok útja - ... - István tér
1967(?): a 20-as és a 30-as autóbusz a Dolmány u. helyett a Gyöngyösi utcán közlekedik.
"1975.09.01.
20Y jelzéssel Keleti pályaudvar és Landler Jenő Járműjavítóüzem között közlekedett.
/Az újpesti szakaszon korábban 14-es villamos közlekedett./"
Nem. Angyalföld forg.tp. - ... - Elem u. - Istvánteleki út - Szilágyi u. volt az első útvonalvariáció.
"1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszámváltozások történtek:
20Y => 120"
A 75A trolibusz megszünésével kapcsolatban egy kis kiegészitéssel szolgálnék!
Az alábbi weboldalon találtam az infót:www.bkae.hu/~voni/kozlek/szov95.htm
1995.Július 17.étől az 1-es villamos a Salgotarjáni utcáig jár ezért e naptól kezdve a75A
troli csak munkanapokon és csak csúcsidőben közlekedik!
Majd 1995.Október 21.én a 75 A trolibusz megszünik!
2000.December 18.tól jár az 1-es villamos a Lágymányosi hídig,és e naptól rövidült le a 75-ös trolibusz útvonala.A Népstadion(ma:Stadionok)metróállomásig jár a Dózsa György út metróállomástól.
Üdv:ARIBOY
Illetve az aluljárótól lehet, hogy csak egy zebrányira, nincs előttem, hogy van-e zebra a kórház előtt. A troli hurokvégállomásától gyakorlatilag tényleg kettőre, ha szabályosak vagyunk :)
Nem az én fotóm, hanem Kónya Matyié, direkt odaírtam, irgumburgum :)))) A busz pedig az Ajtósi-Hermina-Erzsébet királyné-Hungária határolta tömböt járta körül, azaz egy csomóponton belül két zebrázásnyi távolságban volt a aluljárótól.
Az én emlékezetem szerint is az 55-ös busznak az volt a végállomás neve, hogy ...aluljáró. De sose ment be a 70-es troli hurok-végállomásához! Megszűnés időpontja, ahogy megirtam valóban 1993. október 11-e volt. Az 55-ös busz Hermina úton át járt körforgalomban és a 70-es trolibusz utolsó megállójával közös megállója! Az 55-ösnek a végállomás a mai 1É busz megállójában volt. A 75A troli végeredményben az 55-ös buszt pótolta. A 75A trolibusz akkor szűnt meg, mikor az 1-es villamost meghosszabbították, illetve amikor az 1A villamos elindult: 2000. december 18. (Pontosabban 15-én üzemzárásig!)
Örülök,hogy weboldaladon is olvashatók lesznek az
ebben a topikban szereplő történetek!
Az 55-ös busz(ahogy Hamster fotóján is látjuk)
1993.Október 11.én szünt meg.És másnap indult a 75A trolibusz.A kérdésem a következő,mikor szünt meg a 75A trolibusz.Az 55-ös busz tehát nem ment el az aluljáróig,akkor az Ajtósi Dürer sorig közlekedett?A 70-es trolival ,volt közös megállója?(a már emlitett fotón úgy látni,hogy van!)
Egyenlőre ennyit!
Üdv:ARIBOY
A 20-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.
A 20-as autóbusz István úttól (Városligettől) az Aréna (Dózsa György) úton, a Városligeti körúton, a Hermina úton, a Hungária körúton, a Vágány utcán, a Szent László utcán és a Gyöngyösi utcán át az Agyag utcáig közlekedtek.
1930.02.01.
A 20-as autóbuszok már a Keleti pályaudvar és Újpest, (Szent) István tér között közlekedtek.
1930-as évek végén
20A jelzéssel Keleti pályaudvar és Balzsam utca között közlekedtek.
/Ennek megszűnési ideje ismeretlen./
1940.08.24.
A 20-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz.
1941.04.03.
A 20-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz.
1941.10.05.
A 20-as autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés miatt - megszűnt.
1948.02.03.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz Keleti pályaudvar és Újpest, István tér között.
1949.07.20.
A 20-as autóbuszok útvonalát Újpest, Mátyás térig hosszabbították meg.
1970.11.15.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 20-as autóbuszok Keleti pályaudvar és között közlekedtek;
--- A 20A jelzésű autóbuszok Keleti pu. és között közlekedtek.
1974.11.04.
120-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Hősök tere és Újpest, István tér között.
1975.09.01.
20Y jelzéssel Keleti pályaudvar és Landler Jenő Járműjavítóüzem között közlekedett.
/Az újpesti szakaszon korábban 14-es villamos közlekedett./
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszámváltozások történtek:
20Y => 120
120-as gyors => 20gy
***
Az ex20Y útvonal módosításának időpontja ismeretlen.
***
1984.11.06.
A 120-as autóbuszok Árpád híd, metróállomástól közlekedtek Újpest felé.
1989.01.
Elindult a 20Agy autóbusz is Keleti pályaudvar és Újpet, Munkásotthon utca között.
1989.02.01.
A 20gy autóbuszok Káposztásmegyer, Szilas-patakig közlekedtek.
1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt (a 3-as metró újabb szakaszának átadásával):
--- A 20-as autóbuszok Újpest, Központ és Újpest, Erdősor utca között közlekedtek;
--- A 20Agy autóbuszjárat megszűnt;
--- A 120-as autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Újpest, Központ között közlekedtek.
***
A többi járattal ellentétben a 20-as vonalról 1940. augusztus 8-a és szeptember 9-e között nem vitték el az autóbuszokat katonai célra!
***
2. Most, hogy írod, tényleg volt valamilyen buszjárat ami (városból nézve) balra ment a kútnál! Valamikor gyerekkoromban személyesen is láttam, de nem tudom, hogy menetrendszerinti, vagy különjárati volt! Erre konkréttan nem tudok válaszolni. Szerintem akkoriban valamilyen alkalmi járat volt...
3. Hosszú ideig az alábbi expresszjáratok közlekedtek:
40E Móricz Zsigmond körtér - Budaörsi lakótelep (rövid ideig nem közlekedett)
41E => 41gy Kosztolányi Dezső tér - Örmező lakótelep
54E => 54gy Határ út - Pestszentimre
56E => 56gy Moszkva tér - Hűvösvölgy
61E Örs vezér tere - Rákoskeresztúr
73E => 73gy Keleti pályaudvar - Újpalota
140E Móricz Zsigmond körtér - Törökugrató
Sokáig a 61E járat volt egyedül, mert a többi vonalakat vagy a menetidőt, vagy a kevés utasigénybevétel miatt meg kellett szűntetni! Aztán a 40E járatot ismét beindították, M1-M7 autópályán át! Budaörs Önkormányzatnak köszönhetően 140E is jár, szintén autópályán át!
Tehát jelenleg 3 expresszjárat közlekedik "E" jelzéssel: 40E, 61E, 140E.
Ebből a 61E az olyan járat, mely két végállomás között nem áll meg!!!
Ne felejtsük el, hogy az alábbi járatok is ezt funkcionálják (viszont ezeknek a vonalaknak a külső szakaszain több megállójuk van!), melyeket zónázó expresszjáratoknak nevezik:
176gy
Alacska-busz
Gloriett-busz (bár most viták vannak az új nyomvonal vezetése miatt!)
Pólus-busz (szerződéses céljárat)
Rákoskert-busz
Tétény-busz (egyre több megállóval)