Ez a vonal rendkívül elhanyagolt. A MÁV tudatos vonallezüllesztés áldozata. A vonal leépülése az 1980-as évek elején kezdődőtt. 1982(?)ben aszemély forgalom elől lezárták,mivel a 2-es vonalon az alagút felújításakor jelentkező hatalmas tehewrforgalmat erre közlekedtették. Mivel a gyenge alépítmények miatt csak 424-esek vontatták a t.vonatokat ezért inkább autóbuszokkal vitték az utasokat. Aztán a visszaállított személyforgalmat is kezdték leépíteni. A vonatok Komárom helyett csak A-füzitőig közl.tek.
A megmaradt ipar azonban életben tartotta,tartja a vonalat. Sajnos nagyon rossz kezekben van az irányítása pedig a kivülállók számára is jól láthatóan komoly teherforgalom zajlik. A kiszolgálás viszont csapnivaló.Sokszor napokba telik amíg Dorogról,Esztergomból-A-füzitőig,vagy viszont eljutnak a kocsik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A pálya Nyergesújfalu-Esztergom között tűrhető, NYerges és Füzitő között viszont elég gáz. Számszerűsítve: Esztergom - Esztergom Kertváros: 60 km/óra Egom Kertváros - Nyergesújgalu: 50 km/óra Nyerges - Almásfüzitő : 40 km/óra
A Suzuki vonatot régebben Púpos, mostanában Remot daxli visiz, de állítólag van Csörgős tehervonat is.
MOst regeltem ide, a következő lenne a kérdésem. Ingázom rendszeresen már vagy 7 éve Bp-Óvár közt. A füzítői állomás az elmúlt években nagyon ki volt pusztulva, de kb egy éve rendszeresen tele van egomi suzukikkal megrakott szerelvénnyel. Olyan állapotban van az Egom-Almás vonal, hogy Bz-ken kívül más is használja? Vagy a jappok hozatták rendbe? Mióta? Miért nem egyből, a gyár indulása óta???
Dunaújváros kikötő kiszolgálásáról tud valaki valami használhatót? Egy Szergej jár arra, mert elég meredek a pálya. Ez a kép néhány napja készült, üres acéllemezes kocsikkal tolat a rakparton.
"40630 indúl Fradiból, a 631 és 633 Fradiba megy a vonatszám miatt."
Ezt a hülyeséget azért ne terjeszd. A nemzetközi vonatok egyazon szám alatt mennek végig az országon, akár páros számmal is beléphentek a határon és mehetnek azzal Budapestig, majd tovább mondjuk Lökösházáig.
40630 indúl Fradiból, a 631 és 633 Fradiba megy a vonatszám miatt. Fordában nincs benne egyik vonat sem, sztem szabdteheresk csináljak, magyarán Fradi, Győr vagy Hegyeshalokm, mozdony meg ami jut rá.
Beteszem ide is, mert a nagytopicon nem jött válasz:
Lehet, hogy már volt valamikor csak átsiklottam fölötte.
Lenne egy olyan kérdésem, mely bár lehet, hogy titkos adatokat tartalmaz :-), mégis érdekelne.
Tehát van egy tehervonat Fradiból 40630, 40631 és 40633 vonatszámban, mely ha jól tudom gabonát szállít Rotterdamba Fradiból. Az lenne a kérdésem, hogy melyik vasúttársaság csínálja ezt a vonatot és milyen mozdonnyal?
Jó dolog este Keresztúron kocsmázni, reggel meg Kelenföldre jönni dolgozni:
Az a szerelvény (NABI-buszokkal, stb.) ami este 11-kor még Rákoson ácsorgott, reggel 9-kor a bartók Béla úti felüljárón döngetett el a fejem fölött a 143-as Gigant által vontatva.
Amúgy sejtettem, h. valami ilyen arány lehet a dologban, de ha igaz az, h. behozzák a szenet 40 Eas vagy Fals kocsiban oroszéktól, elviszik Visontára, akkor utána gyakorlatilag üresjáratban kell visszaküldeni őket a keleti végekre. És ez eléggé nem úgy hangzik, h. ezen lenne rentábilis a fuvarozás.
Ezek után egy pillanatra gondolkodjunk el a rentábilitáson. Ha ténlyeg igaz az, amit ti is mondtok, h. ez a kombinált fuvarozási "jó világ" a román csatlakozásig tart, akkor nem tudom mihez lehet majd kezdeni a sok átépített konténerszállító és Ro-La kocival, pláne, ha a dinamikusan fejlődő egységesítés odáig fajul, h. Rotterdamban felpakolják a konténert, egy mozdi elhúzza Isztambulig, és se magyar mozdony, se magyar kocsi nem kell. Lehet, h. még bérbe sem kell senkinek.