Hozzápiszkáltam ma Katona Tamás Komárjához. A kondi lötyögött a helyén, valószínűleg ez okozta a motor bizonytalan járását. A kis lánckerék el van kopva, ezt is cserélni kell.
A szerszámos táska tükör, az aranycsík hiánya ami kicsit ront a képen. Évjáratot ismerni kellene a hátsólámpa valódisága miatt. Ennek ellenére elfogadnám, mint sokan mások.
Jó estét az uraknak .Úgy döntöttem egy kicsit ritkítom az itthoni gyűjteményt ,mert se időm se helyem nincs tovább tárolgatni pár motort. Az első "áldozat" egy 73-mas verhovina 3 . Amit tudni kell róla . Indul viszonylag könnyen ,menni vele nem próbáltam.Aki tartósan használni szeretné annak célszerű felújítania,de legalábbis egy jó erős karbantartást csinálni rajta . Nagyjából épp keze lába ,megvan rajta szinte minden .Nem patika közel sem,de egyben van. A tankot takarítani kell ,mert bele van dögölve a benzin . Úgyhogy csak a benzin csőbe öntve friss benzint indítottam el. Helyileg Kaposváron találhat .Facebookon hirdetve van ,több csoportban fent van,iletve alatta hozzászólásban egy kis videó a hangjáról .
A szürke bovdeneket megrendelem , és a kábelkivezető gumik is nagyon jók éppen ilyenekre gondoltam ,ugy hogy köszönöm az ötletet !
A 12 es ed nek tényleg szép alaojárata van , érdekes hogy néha több éves álás után is j jónak bizonyulnak a szimeringek , én is voltam igy egy 207 babettám állt vagy hat évet a hugoméknál egy fütetlen fás kamrában
és mikor elővettem , egy karburátor rendbetétele után be inditva tökéletes ala pjárata volt , még azóta is azok a szimeringek vannak benne . Ugy látszik vannak még csodák . Lehet hogy láttad már a képet az én R 12 ről-
kép a 2019 06 24 -. a 997 . számu hozzászóláson látható . Azt a motort én azzal a festéssel vettem csak a tankon lévő feliratot és a sárvédők csikozását készítettem én . A tied nek felujitása tényleg érdekes kérdés , lényegében pld a festése sem rossz ugy ahogy van , igy tényleg eredeti .
A követkető kérdésedre reagálva legalábbis egyelőre sajnos nem gondoltam továbbadni gépet .
Ez így korrekt a márkatársakkal. Szívesen beszélnék a másikról is,de majd utalok néha apróságokra.
A rigával ellentétben nem a legsötétebb színű bowdenekkel kell szerelni a vasad. Ezt az is elárulja, hogy a markolat nem rigafekete és az elektromos vezetékek burkolata sem az.
Nem hosszu ez a video , hanem az alapossag a jellemzo mind a videon mind nalad .
Tetszik a sarvedok javitasahoz keszitett celszerszam / kaptafa / . Melesleg a zene is el van talalva ,ide illo !
No de igazad van , ez az oldal inkabb Riga sok lapja , nem is itt keszultem en ezzel a motorral kspcsolatban tanacsot kerni csak hogy most felszinre kerult a Komar igy hirtelen te toled tudtam kerdezni gyorsban . email cimem letezik ugyan de Soha nem nezek ra .
Ssjnos igy csa a Riga rulez en vagy telefonon tudok komunikalni .
Írnék sokat, de ez nem az a topic. Nagyon szét offoljuk a rigát, ha itt tárgyaljuk ki ezt a témát.
Szerintem nem erre kíváncsiak a fórumtársak.
Adj egy mail címet és szívesen megosztom veled amit tudok a lengyel csodáról.Természetesen ,ha senkit nem zavar írok és töltök fel mindenfélét az 5 ilyen felújított gépemről, amik sajnos már nincsenek meg.
Annyit írok csak, hogy remek alapod van egy makulátlan vashoz.
Minden bowdened szürke volt gyárilag , ezt a kormány fogantyúk is elárulják.
A kepen lathato 1 es Komar , nem csak hogy szep de egyszeruen szemet kapraztato mukincs !
Minde porcikajan latszik a hozza ertes es a figyelmes alapossag Gratulalok !
A visszapillanto tukor hatoldala kromozva van e vagy polirozva , hogy olyan szep fenyes ? ?
Most nem tudok szamitogep kozelebe lenni igy csak telefonon latom a kepeket , s a felbontas nem a leg okesabb , nem latom tisztan , ugy latom az elso sarvedonel a bovdeneket rogzitetted , ha igen hogyan ? Mivel ?
S ha otthon vagy a Komar ban szeretnek kerdezni .
Igaz hogy elsosorban Riga im vannak de eppen most a napokban hozzajutottam egy Komar 2 es hez , salynos meg inditani ne tudtam nem volt szikra amit mar , kozben ovosoltam ,de meg ugy latom karburator problema lehet hiszen reg volt ez inditva . vagy lehet hogy tobb tenyezo is kozre jatszik
Mindenesetre szeretnem kicsit rendbe szedni . Nekem ezen vegyesen szurke es fekete szinu bovdenek vannak , gondolom eredetileg nem igy volt ,szeretnem egysegesiteni oket , kerdeznem hogy a. 2 es komar mijen szinu bovdenekkel volt ujonan ? Valamint ohol a bovdenek be mennek a lampa meletti lemez burkolatba ott annal az ovalis nyilasnal van egy gumi ami elernyedt es szakad elfele .kerdem hogy azt mivel mejik motor alkatreszevel lehet potolni ?
Ja, és szép ez a Komár! Valaha, vagy 25 éve nekem is volt, de elherdáltam. Pár éve találkoztam egyel, Debrecenben valaki ezzel járt dolgozni, nap mint nap.
A kerék nehéz ügy. Darusferi látta valahol, hogy árulnak utángyártott ráfot, küllőt lehet gyártatni hozzá, agyat szerezni meg nem túl nehéz. Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogy magunknak kell összerakni a kereket, s pl. a centrírozás bajos lehet (Debrecenben például senki nem vállal ilyet), előnye viszont az, hogy ha már úgyis szét van szedve a kerék, az agyat egy jó esztergályossal meg lehet szabályoztatni (és kell is, mert gyári állapotában majd' mindegyik huplis).
A kipufogóról szintén Darusferi mondta, hogy valahol (Ukrajnában?) árulnak újat, hosszút, 16-osra valót.
A tirisztoros gyújtás teljesen gondozásmentes. Egyszer jól beállítod és ha csak el nem romlik valamelyik alkatrész (nem szokott), akkor soha többé nem kell foglalkoznod vele.
A tirisztoros blokk gyorsabban felpörög. Elvileg az eredeti tirisztoros hengernél alacsonyabb a maximális fordulatszám, de a gyakorlatban ez szerintem nem nagyon vehető észre. Alacsonyabb fordulatszámon gyengébb a tirisztoros blokk, de a használatban ez sem okoz semmi problémát - ha meg akarsz fordulni egy szűkebb úton, a megszakítóssal ezt simán meg tudod tenni egyesben, a tirisztorosnál meg használnod kell hozzá a kuplungot (nekem legalábbis kell).
Üdv! A sokadik megszakítós Rigám után, kedvem támadt tirisztoros projektbe kezdeni így vettem egy leharcolt Minit és egy 22-es üres vázat legoznék össze használható motorrá. Gyújtás témakörben érdeklődnék, hogy mennyire kényes a tirisztoros gyújtás, mire kell odafigyelni a bekötés és a használat során, illetve egyéb tapasztalatokra is kíváncsi vagyok.
Ma mutattam a videót a motor eredeti gazdájának. Rögtön azzal kezdte,ha eladnám neki szóljak először.
Hát nem! Elég öreg vagyok ahhoz, hogy már több ilyen projektbe kezdjek.
Ezt megcsinálom és marad, mert helyet találok neki. Volt olyan vasam ami évekig a nappaliban lakott a párom szorgalmasan figyelmeztetett, hogy mivel nem engedem törölgetni csináljam meg. mert poros.
A vásárolható után gyártott alkatrészek közül a jobb minőséget keresném ebben kellene segítség.
Nem pár ezer forinton múlik. Gondolom eredetit nehéz találni, bár korábban volt pár projektem amiben az elérhető dolgok nagyon jónak bizonyultak. (komár 232, babetta 228 stb.)
Jelenleg 2 szép kerék 1 kipufogó és egy lámpa krómkeret amire vadászok . Kormány és tartozékai lesz a következő, de ezeket talán meg tudom oldani.
Gratulálok az újraélesztéshez. Ezek a Rigázás legszebb pillanatai, amikor több évtizedes álom után újra beindul valami.
A motoros boltok és webshopok mind ugyanazokat a cuccokat árulják; tapasztalatom szerint nincs jelentős különbség köztük.
A Jófogáson szinte mindig árulnak Riga-cuccokat - de jellemzően nem baráti áron. A legolcsóbban még úgy úszhatja meg az ember, ha vesz egy többé-kevésbé komplett donor motort.
Veteránbörzéken kincseket lehet találni, de ott is gyakori a nyerészkedő kupec.