Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2004-es opel meriva 1.7 DTI isuzu motoros autónál, mi okozza azt a jelenseget, hogy ha tartosan 120-130 körül autózok, akkor olykor letilt és a kipuffogóból fekete dízel koromfelhőt lövell ki. Ha leengedem 110 körülre és újra nyomom neki nem mindig csinálja ezt. Ilyen sebességnél 3000-3500 a fordulatszámon. Valaki valami megoldást tud javasolni?
Sziasztok ! Egy kis segítséget kérnék ! van egy opel movanóm amivel az a problémám ,h nincs töltésem, új a generátor és az ékszily és mégsincs töltés. Mi lehet a gond ? Előre is köszi !
Tulajdinosa lettem 1hete egy 2000es évjáratu isuzu motoros 1.7 dti opel astra g.-nek...
Az autó jó állapotú, minden működik rajta, egy furcsaságot tapasztalok...
Amely a következő!
Inditás után gázadásra csak pár mp elteltével reagál, nyomom a gázt tolatás közben és majdnem lefullad... nagyobb gázadásnál felpörög a motor és teszi onnantol a dolgát. ugyanez menet közben... megyek vele országúton, egy szinten tartom a sebességet, oda lépek neki, és az autó nem indul meg... eltellik 1-2mp és utána kezd el húzni csak.. de ez észrevehető városban is 40-50-60km/óránál is... szoval minden fokozatban képes ezt produkálni... nemsokára viszem egy szerelő ismerőshöz aki megcsinálja az olaj és vezérlés cseréjét, kicseréli a szűrőket, stb...
Elképzelhető hogy gáolajszűrő cseréje megoldja a problémát, vagy jelek szerint mélebben keresendő a hiba? Semmi check lámpa, semmi nem világít, egyedül annyi van, hogy indítás után az olajnyomás jelző lámpa kb 3-4mp után alszik ki....
Ahogy olvasgatom a fórumot, a vezérlő elektronika hibája más tüneteket produkál... gyorsításnál még annyi van, hogy néha, elég sűrűn azt veszem észre, hogy gyorsúl az autó, de nem szabájossan... gyorsul, és amikor átlép egy ponton, akkor mégjobban megindul.. nem tudom... dugulás lehet? Vagy mi? Alapjáaton, fixen egy tempóval utazva semmi problémát nem tapasztaltam...
Sziasztok. Van egy Opel asztra h 1.7es dízel Z17dth és az a problémám hogy hidegen nagy nehezen beindul de melegen egyáltalán nem indul. Mi lehet a baja? Két szerelő már nézte de nem tudja mi a baj.
Sziasztok!Astra1.7cdi autómmal mentem,normálisan szuperált egyszer csak kivilágított a szerv.kulcs lámpa,teljesítmény csökkent,megálltam motort leállítottam.Késöbb elindultam,lámpa nem világított és rendesen ment tovább.Valaki járt már így?
Olyan problémám lenne a motorral, hogy induláskor erőtlen, ég a check-engine, majd bemelegedés után át tud „kapcsolni” az ECU, ha tempósan tudok vele menni. Olyan 1 percig kell 2.500-ös fordulaton tartani 5.-ben 110-el majd ránt egyet és megvan ismét az összes ló. Ha leállítom kezdődik előröl. Viszont, ha nincs meghajtva (2500 rpm alatt üzemel), akkor sosem kapcsol át, több 100 km után sem.
Nem füstöl, alig eszik, nincs vele baj csak néha kellemetlen, ha sietni kellene.
Alábbi helyzet áll fenn y1.7dt isuzu mocival (Corsa C)
Párnapja úgy váratlanúl meg leállt,majd újra ondításnál beindult,de nam ment már csak kb 100m-t .mivel elég kevés üzemanyag volt benne,vettem a kutnál és bele tettem.
Az nap este nem indult már el,de más nap reggel pöcc röff ,ment is 1.5km-t.Azóta nem indul.
- üzemanyagszürő cserélve
- adagoló és a szürő közt toldva volt a cső egy gumi csővel,teljessen falssot szívhatott,meg javítottam de hosszas proba után sem indúlt.
- Vettem egy kézi légtelenítő pumpát be tettem a szűrt csőbe teljessen tele a rendszer,de kb összesen 5perc indítózás után sem indúlt.
Ac pumpa helyén is szűrve van az üzemanyag,ez a szürő patyolat tiszta.
Mit nézzek még meg?
Szerelőkkel beszéltem egyik 160000-ért csinálná meg,irreális...
Másik korrektebb 30-80 ig beszélt.
Adagolo vezérlés esetleg adagoló?
Van egy 0380 as hibbakód ez az izzitó gyertya körüli gond.(nem néztem őket..
Szia! Ott max kinyomja a gázolajat, nem sziv falsot. A szűrőre húz rá szerintem, meg nézd végog a toldási pontokat. (Tank, szűrő elött-után. Adagoló elött lesz a gond, nem utána.
Üdv F astra X17dtl motorral. A tünetek: Pár napja levegösödik a gázolaj rendszer, de nem mindíg. Van ,hogy 1nap után is pöccre indul. Van, hogy 5 perc utan alig kapja fel a gázolajat . Néha menetközben is megáll, mintha kifogyna a gázolaj. Amugy nem füstöl ha nem levegős szépen indul szépen jár. A szürő nem régi a csövek rendben. Viszont az egyik résolaj cső a porlasztóháznál ereszti a gázolajat, nem a cső hibája hanem a csöcs töve tömitetlen. Lehet emiatt a probléma?? Vagy másfelé keressem?
Haveromnak van egy Opel combo 1.7 di 2002-es kocsija. Nincsen benne fejegyseg, ezert szeretnenk bele rakni egyet. Viszont ahogy neztem valami atalakito kene hozza, mert nem gyari fejegyseget raknank bele. Tehat az a kerdesem, hogy milyen kabel kell hozza, hogy 1 dines nem gyari fejegyseghez jo legyen. Meg egy keret is kellene, ami 1 dinesre alakitja a 2 dines helyet. Tudtok ajanlani keretet is?
És pár apró infó: A vizet eszi de nagyon lassan, után töltöm ez már hosszú ideje létező dolog. Az olaj is fogy de nem vészesen, ez is hosszú ideje így van. A levegő cső a hűtő felé olajos, a nyomócsövek nyitás után spriccelnek, nem tudom hogy mi az ideális. Gyertyák jók, még ezek a jelenségek vannak
Kedves Bthegy! Először is köszi a választ Sajna egyéb okok miatt késtem a válasszal. Nos sorrendben. A termosztátot "megfőztem" Nem reagált rá csak a belső rész oldalában jelent meg pici fekete csík. Azonnal cseréltem .A vezérlés legjobb tudásom szerint a helyén van. A hangját Már amikor volt, nem tudtam hova tenni,egyszerűen nincs rá hallásom....A hűtőtő egy kiújjuló rés miatt (A hűtőventilátor kerete) ez és tavaszán kimostam tömítettem, fadugós próba után vissza került. Újbóli indítás Sok önindítózás után mint amikor nehezen beindulni készül annyira rángatva kék füst bodrokat eresztet .Majd egy elképesztő fekete füstfelhő kíséretében felpörgött majd meg állt. Egy éve a 7esen 110körül csinált ilyen böffenést majd leállás után nem indult. A vége ,turbó csere... (használt turbó).... lehet hogy megint? Leginkább attól félek hogy összetett hiba lesz...
Szép napot. Szeretnék kérni kis segítséget! TESSÉK EL OLVASNI AMIT ÍROK MIELŐTT HÜLYESÉGEKET ÍROGATSZ!!!!
Kösz És bocs.
Nos a gondom : 1996 os F astra 1.7 isuzu Turbo diesel.
A következő a gondom melegedik a hűtővizem, de nem simán hanem hamar és "szerintem túl" azaz 100 fölé is megy menne ha nem kapcsolnám be az utólag be épített kapcsolót a ventilátoron!
A főbb dolgok : termosztát ki dobva ez volt az első gondolatom hogy az ragadt le de így is melegszik
a víz nem fogy nem is lesz több! olaj sem vizesedik, nem bugyog bele a kiegyenlítőbe sem, és a füstje sem fehér! Szóval valószínű hengerfej jó!
indul szépen.
Csövek hőfoka alsó felső kb (kézzel fogva) egyforma! Keringető keringet víz forog. az egész kb másfél 2 hónapja kezdődött azóta kísérletezem vele Most már ötletem sincs
Nem az extrém hőséggel jött a tünet előbb is volt már!! Az az érdekes hogy télen meg tavasszal még az volt a gondom hogy rettentő lassan érte el az üzemi hőfokot! Kb 20-25 perc és 15-20 km alatt! Most 2-3 perc és max 5 km és már 95-100 fokon jár
Aki járt így és meg oldódott neki meg köszönném ha le írná mi volt a gond!
Szia! Üzemanyag ellátásra tippelnék. Kezd eldugulni a szűrő (tankba lévő vagy / és a külső is). Melegebb viz mit jelent? Mennyivel melegebb?
Itt lehet kontakt hiba is. 20éves az autod.
Lehet vizköves / iszapos vizhűtő is, szoruló termosztát is a gond.
Csak sima vizes mosással érdemes átmosni, vizkőoldoval, ecettel csak akkor ha van tartalék hűtőd (jópár öreg hűtőt láttam amin a vizkő tömitette a lukat :)
Erőtlenség inkább kevés gázolajra mutat, de!! sok apro informacio hiányzik. Füstől e? Eszi e a vizet, olajat..
Hangja? Kopog? Duruzsol? Opelnal van egy jellegzetes hangja.
Ha olaszos, tul nagy az elődúsitás, ha wv-s a hangja, tul kicsi.
Lehet hogy csak az elődusitó vákumcsöve, szelepe adta meg magát, vagy a vezérlés ugrott át 1 fogat.
Nem irtad hogy ez a rangatás csak melegen, vagy hidegen is.
Kedves Fórumozók! F astra dieselem van német, motorkód x17dtl. kb két hete elkezdett melegebb lenni a motor de nem forrt(tán az időjárás?) utána menet közben egyre erőtlenebb lett majd leállt külső tanácsra hengerfejtömítést cseréltem. Nem látszott rajta át égés ,nem volt vizes az olaj se fordítva. A hiba továbbra is fenn áll, hol nem veszi fel a fordulatot de ha fel is veszi rángat(mint egy gyúttáskimaradásos benzines).és annyira erőtlen hogy nem merek vele elindulni. Ötletet vagy tanácsot kérnék. előre is köszi.
Nos, bár válasz nem érkezett, de a probléma megoldódott, ezért megosztom.
Ahogy írtam, a márkaszerviz tanácstalan, vagyis, 114.000 Ft-ért kiszerelte volna a magas nyomású kompresszort ami alapból is szar helyen van és bevizsgálást követően megmondta volna, hogy jó-e vagy nem.
Mert ők arra gyanakodtak.
Rákötötték mindenféle számítógépre, de nem tudtak érdemleges hibát megállapítani.
Maszek szerelőhöz került az autó, ahol konyítottak hozzá, mivel létezik ilyen motor a Renault Espace-ben is nem csak az Opel Vectrában és ezt megfejelve ambíciójuk is volt hozzá...
Mert ugye nem minden nap gurul be egy V6-os dízel Vectra oda.
A 6 darab porlasztóból 2 darab felújításra került, annak is a mágneses csúcsa lett cserélve mert kicsit kotyogott. Ennek az oka egy korábbi "fakezű" szervizelés - hozzáteszem tavaly az Opel márkaszerviz olajcserekor túlhúzta az olajszűrőt és csöpögött az olaj az autóból mert a gumi tömítést elnyírták. Márkaszervizről ennyit...
Ezen kívül le lett kötve az üzemanyag tank és ezzel együtt az egész rendszer kitisztítva.
A szerelő szerint nem kis mennyiségű trutyi jött ki a tankból hála az éveken át a Lu..Oil-nál és az EN..I kútnál tankolásnak köszönhetően.
Múlt héten pénteken kaptam vissza az autót, finoman, egyenletesen jár a motor, 6 literes vegyes fogyasztással és kicsit jobb menetteljesítménnyel.
Minőségi üzemanyaggal tankolást és az évenkénti olajcserét 5W30-as GM olajjal, olajszűrő és gázolajszűrő cseréjével elvégzését szigorúan javasolva nyugodt és gondtalan autózást ígért ehhez a típushoz.
Van egy 2007-es Opel Vectrám V6 3.0 CDTI Isuzu motorral (Z30DT).
Pár hónapja jelentkezett az alábbi hibája, a márkaszerviz tanácstalan:
Csak üzem meleg állapotban, azaz ha eléri a 85 vízhőfokot és csak álló helyzetben lefullad.
Tehát ha állok pl. a piros lámpánál, 800-as alapjáraton, 10-15 másodperc után kicsit felhörren a fordulat és majdnem mintha kulccsal leállítanám, lefullad.
Ezt a hibát csak akkor produkálja, ha bemelegszik, hidegen nem áll le. Ahogy menet közben sem.
Fordulatszám nem ingadozik alapból.
Viszont ha álló helyzetben 1000-1200-as fordulaton tartom a gázt, akkor le nem fullad, de enyhén rázza magát az egész autó.
Az autó magyarországi, 127.000 km van benne, nincs visszatekerve. 3. autó a családban, van, hogy több hétig nem mozdul ki a garázsból, ezért is a kevés km (nyilván a sok állás sem tesz jót neki, tudom).
Hátha valaki már találkozott ilyen hibával, ha megosztaná velem, nagyon megköszönném!
Valószínűleg nem kap elég anyagot. Most vagy állítgatsz az adagolón (pl megpróbálsz rátekerni a füstcsavarra) vagy leszereled és normálisan beállíttatod.
Egyébként a turbónyomást én mindenképpen megmérném a helyedben, mert az viszonylag egyszerű. Egy 0-1 bar között mérni képes nyomásmérőt rákötsz arra a kis csőre, ami szívótorkot köti össze az adagolóval.
Az alapjárat az jó, bár hidegen nem emel rá, de stabilan 800 körül van. Az oké, hogy ha szar a turbó nem megy, de ez üresen sem pörög ki. Amikor a turbó meg volt szorulva, akkor eszméletlenül kormolt és nem bírt menni. Most nincs füst és jobban is húz, persze 3500-ig, amíg elpörög. Sajnos nem tudom az előzményt, mert ugye beállt turbóval került ide. Lehet az is, hogy előtte állítgatták, hogy ne kormoljon, aztán most el van állítgatva az adagoló.
Az autó 93' Astra, 1.7 D, az opel saját dízel blokkja van benne. Lassan betölti a 200.000 kilométert. A mai nap folyamán lettem figyelmes egy igen furcsa hangra, gázadásra ciripelés jön a motortér felől. Érdekes, mert főleg 4. és 5. sebességben csinálja ezt. Produkált már valakinek hasonló zajt az autója? Lehúzott ablaknál nem hallatszik, úgyis jön a nyár. :)
Biztos vagy benne, hogy jól tölt a turbó? Mert ha nem, akkor fojtja rendesen a motort, és szarabbul megy, mint egy szívó diesel. Meg lehet mérni viszonylag egyszerűen a nyomását.
Ha tölt rendesen a turbó, az "ráhúz" az adagolóra is, hogy több anyagot kapjon, ez a rendszer is jól működik?
Ha ezek a dolgok jók, akkor adagoló körül van valami gond. Például el van rakva a vezérlés? Vagy csak simán nem jól van beállítva az előtöltés. Ha ezek jók, akkor lehet, hogy az adagolóban eltörött vagy elfáradt egy szabályzó rugó. Hirtelen az jutott eszembe, hogy próbálj meg tekerni a füst csavaron, de az nem lesz megoldás, mert az alapjáratot is emelni fogja. Azt meg nem írtad, hogy az alapjárattal gond van.