A KöBE fizet, tiszta - és nem malmozós "na-gyere-haver-megbiztosítózzuk" - ügyekben meglepően gyorsan. Gyorsabban, mint a húúúú de nagy és tapasztalt, külföldről dirigált, mo-i fióktelepként létesített biztosítók. Vezetni meg tudni kell, és akinek ez nem sikerül, járjon tömegközlekedéssel, biciklivel, vagy gyaloggal, vagy ne törjön össze olyan autóst, akinek jobb az ügyvédje :)
Az "olcsó hús" - csak úgy mellékesen megjegyzem - negyedik alkalommal nyert MagyarBrands, és harmadik alkalommal SuperBrands díjat egymást követő években... biztos puszira, mert csak a mendemondák lehetnek igazak. Itt sajnos a legtöbben csak a mendemondákra hallgatnak. Érdekes, olyan visszajelzést (1-2 kivételtől eltekintve) nem olvastam itt, hogy a kedves háborgó fórumozó megpróbálta volna tisztázni a háborgásának a tárgyát a biztosítóval, és hogy annak mi lett az eredménye, milyen választ kapott.
Lehet szidni-szapulni, mint bármelyik biztosítót, attól ez még egy jó és megbízható márka, én például örömmel maradok náluk, vagy mondok fel évvégére és kötök hozzájuk vissza, ha úgy kedvezőbb a díj.
Te meg lesüllyedtél a szintjére. Az jó, hogy olcsón kötötted, mert az szívja majd meg, akinek neadjisten nekimész. Csak ilyenkor azon nem gondolkodnak el az ügyfelek, hogy a biztosítón felül nekik is kártérítési kötelezettségük jelentkezhet, ha netán a biztosító valamit nem akar kifizetni, de a károsull pert nyer... Hosszadalmas út, jobb elkerülni az ilyet. Olcsó húsnak híg a leve, sajnos működik a mendemonda. Reméljük nem lesz soha ügyed velük.
Megszámlálhatatlan ellenpéldám van, nem csak a KöBE, hanem általában bármely biztosító részéről, hiszen mindegyik biztosító az ügyfelek pénzéből él, így érdekük, hogy elégedett legyen az ügyfél. Ugyanakkor jó magyar mentalitás az, hogy a másikat hibáztassuk, tehát ha gond adódna, akkor egyszerűbb habzó szájjal acsarkodva a biztosítót szidni. Bármelyik biztosítót.
Hozzáteszem, misi1 azt sem írta, mi baja a KöBE-vel, hanem csak szidta, nem csak őket, hanem az egész országot, amivel - az én meglátásom szerint - nem a szidás tárgyát, hanem csupán saját magát minősítette.
Pedig csak 3 dolgot kellene megtanulni:
- írni (pl. szerződéskötéskor pontosan megadni az adatokat).
- olvasni (ha küld a biztosító levelet, azt érdemes legalább futólag átnézni, hiszen csak úgy brahiból, mert rahedli pénz van reklámra, egyik szolgáltató sem küldözget leveleket).
- gondolkodni (egy kötelezőnek a intézéséhez kettő de legfeljebb 3 dátumot kell felírni a naptárba: évforduló, felmondási határidő, és amikortól már lehet nézegetni, hogy érdemes-e biztosítót váltani. Ha gond van, azt megkísérelni megérteni. Ha ez nem megy, akkor egyeztetni-kérdezni, és nem rögtön nagy hangon hőbörögni, "mer' az-a-szemét-mocsok-rohadt-mocsok-szemét bísztosssitttó engemet le akar huzni". Ha nem kérdezel, akkor néma gyereknek...)
A biztosítók tevékenységét több jogszabály szigorúan szabályozza, ezek ellen egyik sem mehet, mert milliós büntetést, akár roló-lehúzást kockáztatna ezzel. És a KöBE magyar, tehát az oda befizetett pénzeket nem fogják nagy erőkkel, kamionszámra kifelé szipkázni az országból a külföldi anyacéghez.
Személyes tapasztalatom annyi, hogy az idén eddig 4 ismerős kötelezőjét (+ a sajátomat) intéztem, ebből három náluk volt magasan a legolcsóbb (+ a sajátom hozzájuk átkötve ugyanannyi maradt a díjam, mintha nem váltok, de nekem megért ennyit, hogy ne üldözzön-zaklasson a korábbi biztosítóm kéretlen "de-csak-egy-díjszámítást-hadd-csináljunk-hogy-milyen-jól-jár-ha-nálunk-köt" telefonhívásokkal), megkötöttük, jött az e-mail jó előre, hogy mennyit kell fizetni, jött csekk időben, éves díj befizetve, és élünk békében, rendezett kötelezővel. Ja, meg lakásbiztosítással. Ha "itt az idő", megnézem, mi éri meg jobban: menni vagy maradni, és kezdődik az egész elölről.
Az előző évi díjhoz viszonyítva a duplájára nőtt a díj, melyről tájékoztatást egy defektajánlat mellé csomagolva küldtek (állítólag) mely leginkább egy reklámlevélre hasonlított. Persze itt hibáztam, mert jóhiszemű voltam és nem mélyedtem bele a reklám ajánlatba, kidobtam. Jelenlegi díj adóval kb. 35.000 lett. Ugyanaezen biztosítás baleseti adóval új szerződőnek a KÖBE kalkulátor szerint 13.600,-Ft. Tehát ugyanazon terméket a meglévő hűséges ügyfélnek 2,5 x többért adják, mint az új belépőnek. Csak gratulálni lehet ehhez a szerintem tisztességtelen helyzethez. A telefonos ügyfélszolgálat akár van akár nincs, nincs értelmes válasz hogy hogyan lehet ekkora díjkülönbség ugyanazon kokázati tényezők fennállása mellett. Annyi a válasz, a biztosítónak ezt meg lehet tenni. Hát ennyi. Mindenki döntse el, ez egy jó biztosító - e.
Két hete totálkárra zúzta a kocsimat egy idióta, az az igazi parasztgyerek 2-es Golffal, színezett hűtőráccsal, a "nyomom mert állatkirály vagyok másfél éves jogsival" kategória.
Döbrentei tér, éppen meginduló, majd megálló kocsisor. Én még megálltam az előttem haladó Nissantól egy méterre, de a mögöttem haladó 2-esből padlógázzal, olyan 40-50-el rongyolt belém, rátolva a Nissanra.
Elöl-hátul totálkár, akkora ütést kaptam, hogy az ülés kiszakadt a helyéből (mellesleg ezért nem fejeltem le a kormányt), a rádió szintén kiszakadt és berepült hátra.
Elsőre persze anyázás ment főleg a Nissanos részéről, de végül a vétkes fél elismerte a hibáját, megírtuk a papírt. Persze, hogy KÖBE-s a tag.
Kocsi elvontat, kárügyintézést megkezd. Volt egy parkolásból származó horpadás a kocsin (Suzuki swift, valaki belém parkolt anno aztán elhúzott), néhány ezer Ft-os kalapálás lett volna. De még ha komplett gyári új ajtót veszek, azt is kapok 15-ért.
Na első sokk, a KÖBE 60 ezret levont a kocsi értékéből emiatt.
Második sokk, az új autó átírását nem fizetik, hiába kérdeztem meg szakavatott ügyvédet, hiába írja le a törvény feketén-fehéren. Eredetiség vizsgával együtt ez már olyan 130 ezer Ft mínusz.
Szóval köszönöm KÖBE, remélem azért valamikor majd visszanő az ott dolgozók gerince... Fussatok ha KÖBE-t láttok messzire, de nagyon messzire!!!
A történet 2013.12.29-én kezdődött. Feleségem vezette a kocsinkat, a balról érkező jármű nem adta meg neki az elsőbbséget. A víz kivert, amikor a betétlap írás közben megláttam, hogy KÖBE biztosítós. Nem ismertem a céget, ezért ezt a fórumot kezdtem el böngészgetni. Hát az itt olvasottak sem dobtak fel túlságosan.
Másnap bejelentettem a kárt a KÖBE-nek, telefonon és emailben is. Új év első napjaiban kezdtem a kárrendezést. A szerelőt kértem meg a biztosítási ügyintézésre. Volt többszöri kárfelvétel, sajnos javítás közben derültek ki újabb hibák.
A szerelő elmondása szerint a KBE kárfelvevő mindig gyorsan ment ki, csak egyszer volt vele olyan, hogy nem voltak nézet azonosságon. Az autó bal első futóműve sérült, sajnos a kerékagyat is cserélni kellett. Mivel az ABS jeladó koszorúját nem tudták leszerelni, olyan új agyat (kerékcsonk állványt) kellett beszerezni, amin van ABS jeladó. Itt volt némi vitájuk.
Végül a kár rendezve lett, az autót javítva visszakaptam.
A tapasztalataim a KÖBE-vel kapcsolatban:
- Kicsit hiányos a tájékoztatásuk. A call-centeres hölgy a telefonban nem említette, hogy honlapjukon van letölthető kárbejelentő, amit és csak is ezt, fogadnak el bejelentésként. Ezért volt egy plusz utazásom a szerelőhöz, a kitöltött bejelentővel. Ugyan csak a hiányos tájékoztatásnak tudom be, hogy volt egy másik utam a szerelőhöz, mert hiába adtam neki én meghatalmazást, az nem volt elég. Ilyen is van a KÖBE-nek. Azt nem tudom a biztosítónak felróni, hogy kb. 2 hétig arra vártam, hogy az "ellenfél" elismerje a hibáját a biztosítója felé. Becsületére legyen mondva neki is, hogy pár nap elment azzal, hogy valahogy hétvége felé postázták neki a levelet és ő sem kapkodott a válasszal. Ezt kicsit furcsálom, mert ha jól emlékszem ha ráírja a betét lapra, hogy elismeri a felelőségét, akkor minek ez? Biztos meg van az indok. Lehet, hogy tényleg az a megoldás ilyenkor, hogy kihívjuk és kivárjuk a Rendőrséget? Ez mondjuk nem csak a KÖBE jellegzetessége.
Szóval lényeg, ha valaki ilyen helyzetbe keveredik, tanácsolom a betétlap pontos kitöltését, a KÖBE bejelentő kitöltését (plusz kell ám a betét lap is!), ha szerelőre bízzuk az ügyintézést, akkor adjunk neki meghatalmazást, lehetőleg KÖBE félét. Ja, még valami, ami kicsit idegesítő volt. Átlag hetente kaptam levelet a KÖBE-től, hogy adjak le kárbejelentőt és a javításról árajánlatot. Mint később kiderült, ezek valamiféle elektronikus úton generálódott levelek voltak. Amikor a kárfelvevő pótszemlén volt, lejelentette a cégének a felmérést, ezzel generált nekem egy levelet. Ez csak idegesítő volt, hogy mi a francot akarnak tőlem, amikor valakit meghatalmaztam az ügyintézéssel.
A javítás után 2-3 héttel kerestek telefonon a biztosítótól. Ügyfél megelégedettségi felmérés céljából. Tulajdonképpen rohadtul utálom az ilyen hívásokat, de mivel néhány kellemetlenségtől eltekintve nem volt rájuk panaszom, nem értékeltem alul őket. De azért bennem volt a kisördög, jeleztem, hogy elég szar a tájékoztatásuk. :-)
és ezt kénytelen betartani az összes biztosító, mert nekik meg ez kötelező... az ügyfélnek meg díjat fizetni kötelező, csak ezt sokan elfelejtik, tisztelet a kivételnek :)
Szia! Nálunk is megvolt már a "nagy" kerékcsere, a gyerkőc miatt igazi eseményszámba megy, ha lecseréljük a gumikat. Aztán majd 2 hónapig ez lesz a téma nála, hogy Apa lecserélte a kereket, és mire lecseng a dolog már itt a tavasz, és rakjuk vissza a nyárit :-)
florandi, kár volt emlegetnünk a hideget, ma már addigra szétfagytam míg kiértem a kocsihoz. :-((( De a kis kocsim kapott új téli gumikat, úgyhoyg egy gonddal kevesebb... :-) már csak magamnak kéne téli cuccokat beszereznem...
Naa, jó, hogy mondod, nekem is most ugrott be, hogy lassan gumit kéne cserélni mikor egyik nap havazásról regéltek… Azért bízok benne, hogy ez még odébb van, úúúgy utálom a hideget. Na de lassan itt a karácsony, még jó, hogy télen van, legalább feldobja kicsit ezeket a szürke hónapokat.
hát igen, nem mindenki olyan, mint te és ha pölö egy tök kezdő kimegy a csúszós utakra bármi megtörténhet. nekem most a barátom mondta, hogy kéne új téli gumi, ne a régit rakassam fel, hát nekem fel nem tűnik, hogy bármi baja lenne, de nekik jobban rááll a szemük úgy látszik.
(4) Ha az esedékes biztosítási díjat nem fizetik meg, a biztosító a díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltéig – a következményekre történő figyelmeztetés mellett – a szerződő félnek a díj esedékességétől számított hatvannapos póthatáridővel, igazolható módon a teljesítésre vonatkozó felszólítást küld. A türelmi idő eredménytelen leteltével a szerződés – amennyiben egyéb okból még nem szűnt meg – az esedékességtől számított hatvanadik napon megszűnik.
Most már tudod! Én most kezdeményeztem pert a biztosító ellen! Nagy pofával hivatkoztak a törvényre. Kár volt!!! Bele olvastam. „igazolható módon a teljesítésre vonatkozó felszólítást küld”. Ezt valamiért a KÖBE nem teszi. Természetesen hivatkozik mindenre. Lényeg, hogy nekem is hasonló a véleményem a KÖBE-ről. Csak az én esetemben több százezer Ft-ról beszélünk.
Naa, akkor jól tudtam a dolgot... Ami az esőben vezetést illeti, nekem van önkritikám, és inkább nem erőltetem a dolgot. Ráadásul egyszer még csattantak is előttünk, szerencsére pont a párom vezetett, de basszus belegondoltam, hogy ha én ültem volna a kormány mögött simán lehet beléjük futok harmadiknak.
köszi közben mást is megkérdeztem, ő is ezt mondta. nekem nincs bajom az esőben vezetgetéssel, azért még mindig jobb, mint megázni, nem? ;-))) persze hoyg mindenki bénázik az elég idegölő tud lenni. nekem a vizsgám is szakadó esőben volt, na akkor én sem örültem neki. ma jobb napod van? nekem elég uncsi.
Szia! Nem kell semmi pluszt fizetni, legalábbis szerintem. De ma úgy megáztam, átfagytam, hogy már semmiben nem vagyok biztos. Pedig anyám mondta, hogy vigyek esernyőt... De legalább nem kocsival mentem, esőben nem szeretek vezetni, nem tudom ti hogy vagytok ezzel.
Engem is szorít az idő. Az tényleg rossz így, hogy a biztosítóknak nem érdeke reklámozni, hogy mikor mondhatod fel. De van pár alkusz akikhez ha bereggelsz akkor küldenek mailt amikor aktuális meg gondolom ajánlatot is.
A köbe egy rakás ....! Ha jót akartok, KERÜLJÉTEK EL messziről!!!!
Tavaly sajnos náluk kötöttem a KFB. Kiküldtek egy csekket az interneten általam is kalkulált árral, amit határidőn belül be is fizettem. Eltelt fél év és kaptam tőlük egy levelet, amiben közölték, hogy díjnemfizetés miatt megszűnt a biztosításom TÖBB MINT EGY HÓNAPJA!!!!! Nem értettem, hogy miről van szó, hiszen a csekken szereplő, éves biztosítási díjat átutaltam, ezért azonnal felhívtam az ügyfélszolgálatot. Közölték velem, hogy kevesebbet fizettem, mint amit kellett volna és természetesen azzal nem tudnak mit kezdeni, hogy rossz összeget fizettem be, nem érdekelte őket, hogy az általuk küldött csekken szereplő összeget utaltam át. Mindezt flegmán közölte az ügyintéző, aki egyáltalán nem volt segítőkész, csak azt ismételgette, hogy nem tudnak mit csinálni, ők mindent törvényesen intéznek. „Szerencsémre” nem válthattam biztosítót, hiszen erre vonatkozó törvény nem teszi lehetővé, így kénytelen voltam náluk újrakötni a biztosításom és kifizetni a fedezettlenségi időszakra eső összeget is (úgy, hogy 1 hónapig azt sem tudtam, hogy fedezettlen időszakom van).
Most jár le a szerződés, de megint csak nem tudok tőlük megszabadulni, mert voltam annyira hülye, hogy nem tartottam észbe, hogy 30 nappal a lejárat előtt fel kell mondanom a szerződést, mert ők természetesen NEM közölték. (A családban van még egy autó, ami az Uniqa-nál van biztosítva, ők időben tudják jelezni, hogy közeledek a fordulóhoz) Így 10 ezer Ft-tal többért lesz biztosításom, és maradhatok ennél a ratyi, nyomorék biztosítónál.
Mindezt nem hagyom szó nélkül, felügyelőszervükhöz fordulok.
mellesleg nekem volt olyan, h két csekket küldtek a negyedévre, persze eltérő összeggel. Felhívtam őket, ésd végülis rendeződött a dolog, csak egyet kellett befizetni :)
megjegyezném, a feladás után érkezet meg 32 nappal az a levél, amit itt emlegetnek.. azért erről mégsem a feladó tehet, talán van némi sara benne a POSTÁNAK is..