Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90984

Az jó, amúgy ezek nagyon sokat segítettek - mindenkitől, aki érdemben hozzá tudott szólni a témához.

 

Összegzésképpen most itt tart a dolog, ha jól értem:

 

Van egy 76-os prototípus (GC 96-10 -> GC 96-17), ami 77-80 között volt BKV-s.

Van 5 db 78-as 282.00 nullszéria (GE 04-50...54 -> BU 04-50...54), ami 79-től BKV-s, kivéve az utolsót, ami 80-tól, a protó távozása után lett az. Van valami esélye, hogy ez azonos a protóval, ám ennek ellentmondanak a vázszámok. (Én személy szerint inkább azt tartom valószínűnek, hogy az ötödik utólag érkezett meg, a protót pedig korábban vissza akarták vinni a gyárba, de ehelyett a busz helyett a BKV-nál hagyták valamivel annak az érkezése előttig.) Ebből 3 került Nyíregyházára (04-50, 04-51, 04-53), de a 80-as évek végén bontották őket.

Van egy 78-as 282.01 a Trans-Tournál (???-???), bontották.

Van egy 78-as 282.01 a Szabolcs Volánnál (BX 11-66 -> AVE-345), ami piros-fehér bemutatóként kezdett (és nem volánsárgán adták el a Volánnak 1989-ben), 1995-ben selejtezték, elbontották. A TT-s ill. ez egyike a honvédségi eredetű (HG 12-42), a másik pedig rejtély, hogy jutott el a két szolgáltatóhoz.

Van 3 db 78-as vagy 79-es 282.01 széria (GF 23-66...68 -> BU 36-67...69) a Volánbusznál (én 79-esnek tudtam eddig, rendszám alapján valószínűleg akkor is adták át, de te 78-asnak írod), mindhármat bontották elvileg.

 

És van ez a kétajtós, amit vagy átépítettek, vagy a protóból építették, vagy pedig egy új jármű.

 

A buszok elméletileg pont sorban vannak, a kétajtóst kivéve.

Előzmény: 2156 (90981)
IKARUS 398 (GDK-107) Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90983
bi-02 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90982

Ez jó, hogy legalább Neked vannak emlékeid róluk üzem közben is. Ezek szerint annyiban tisztult a kép, hogy a két darab 282.01-es (006,007) végül mégis egyformára sikeredett.

 

Akkor viszont pláne nem értem ezt:                              és ezt:

                                                          

 

ugyanis az ebben hivatkozott műszaki leírás ez:

    viszont a fenti alvázszámú busz valószínűleg soha nem volt ilyen. Ekkora mértékű átalakításnak viszont nyoma lenne a vázon, ahogy BPO olvtárs is jegyezte alant...

Előzmény: 2156 (90981)
2156 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90981

Remélem tisztult a kép valamennyire, igyekszem még információt szerezni a napokban, ha bármit megtudok jelzem. 

Előzmény: BPO-105 (90979)
MCA-001 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90980
Előzmény: tom-y (90960)
BPO-105 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90979
Ez két külön dolog lett volna.
Az első az azért volt, mert egészen eddig azt hittem, a két busz egy.
A második meg a kép miatt, ahol a két rész kétféle színű, csak az elején még nem nagyon vettem észre a bontott falú csuklórész miatt.
Előzmény: 2156 (90978)
2156 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90978

Bocs, de a buszállomás, 14:30 forgalomra jellemző, nem bontásra.

Előzmény: BPO-105 (90977)
BPO-105 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90977
Igen, a 14:30-as időpontos dologra gondoltam. De ha azt mondod, hogy a bontóban nem, akkor megint megkavarodtam. Ugyanis eddig kb. úgy értelmeztem, hogy a bontós képen a csuklórész a 345, van vázszám, meg minden, csak a gépes rész valószínűleg nem az övé (hanem a másik - gondolom én, mert több ilyen a megyében nem volt).
Előzmény: bi-02 (90972)
2156 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90976

AIH(?)-427, -430 volt, az előzőeket passzolom. Még a régifajta váltógombsor volt bennük. A 427 vezetője kapta később a DZC-t, a 430-at legalább 3-an hajtották. Sajnos ennyi az emlék, jegyzetek nem készültek, még a típustáblájukat sem néztem meg... (:(). Akkor nem gondoltam, hogy ez később jól jöhet.

Előzmény: suraki1 (90975)
suraki1 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90975
A miskolciak érdekelnének. Csak nem az egykori BV 89-68?
Előzmény: 2156 (90971)
trlpx Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90974

Viszont annyival szerintem közelebb vagyunk, hogy ez a 3 ajtós bemutató kocsi- ami a fotón szerepel- a későbbi AVE-345.
A 006-os adattáblából pont hiányzik a motorszám vége, az nincs meg?

Előzmény: bi-02 (90973)
bi-02 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90973

Ebből tényleg nem sok látszik. :(

Előzmény: suraki1 (90969)
bi-02 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90972

Az utcán voltak együtt. A bontóban nem.

Előzmény: BPO-105 (90967)
2156 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90971

A külső egyezőség alapján gondoltam, hogy a TT-s is volán eredetű lehet akkoriban. Nem 100%, de emlékeim szerint 90-ben ez ez egy csuklós, egy 266-os és a két miskolci 260-as volt az állomány.

Előzmény: BPO-105 (90967)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90970
Előzmény: Snake-Mojzi (90932)
suraki1 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90969

Nem kéne feltöltenem... Nagyjából látszik, de leírom, az ablakainál a rejtett részeken van vöröses árnyalata, meg ugye belül. Jobb oldalán van ládatér, a bal oldala nem látszik. 3. ajtóhely beépítésének nincs látható nyoma.

Előzmény: suraki1 (90957)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90968

Utolsó 266-os a Pannonnál? Selejtezik az utolsót?

Előzmény: trizs77 (90966)
BPO-105 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90967
Az AVE az nálam 1989-es és 1995-ig volt szabolcsi.
De ha a másik topiktárs azt írja, hogy a kettőt egyszerre is lehetett látni, akkor már jól elképzelhető az a két buszos bontós képes eset.
Előzmény: P.stephenson (90962)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90966

IKARUS-266 búcsú, most Baranya megyében :

 

Ma dolgozott a JOB-378.

Valószínűleg  holnap 2x is megcsinálja a Mohács-Pécs-Mohács távot.

 

Aki szeretne egy utolsót 266-ozni, az még holnap próbálkozhat. :))

 

 

2156 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90965

A 345, és a TT-s 282 ugyanolyan volt, 1-2-0-2 ajtó, az előbbi volános okker, utóbi sötét narancs. A '90-es évek elején még gyakran lehetett mindkettőt egyidőben látni a buszállomáson 14:30 körül.

Előzmény: suraki1 (90946)
2156 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90964

A TT '90-től használta a 282-esét, az AZH megérkezéséig. 

Előzmény: bi-02 (90923)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90963

Úristen!! Írtják ma az Ikarus-okat? Mi lesz még? hosszú még a nap....

Szegény járművezető, Isten nyugosztalja...

Előzmény: tom-y (90960)
P.stephenson Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90962

Tovább keverem a masszát: van egy táblázatom, ahol GE/BU 04-51 van beírva AVE-345-ként, 282.01 típussal, 78-as gyártással, 85-ös Szabolcs Volán állománybavétellel.

Előzmény: bi-02 (90944)
pufi5 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90961
a busz a legkevesebb. szegèny kolegát isten nyugosztalja.
Előzmény: tom-y (90960)
tom-y Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90960
trlpx Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90959

De nincs több képed a 345-ről? Bármilyen hasonló részlet szuper lenne.

Előzmény: suraki1 (90957)
pegel Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90958
suraki1 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90957
Egyelőre csak memóriából annyiban vagyok 100% biztos, hogy 4 tetőszellőzős volt. Csak leghátsó ajtaja volt, a vázon majd keresek nyomokat. A ládaterek nem tudom látszanak-e majd, állt mellette más is.
Előzmény: bi-02 (90954)
bi-02 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90956

TransTour telep Nyíregyháza. 2000 körül fotóztam +- 1 év. Azóta már nincs meg.

Előzmény: Scatty29 (90955)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 90955

Ez hol pusztult? és mikor bontották el?

Előzmény: bi-02 (90927)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!