Ja, és lehet tényleg rejtett és kulcsos a kapcsoló, de itt nincs értelme, mert ha az ülés alá teszed, úgyis csak kulccsal férsz hozzá. Nekem autóban volt kulcsos kapcsoló. Ott jó volt, de itt plusz egy kulcs is macera lehet.
Egy-két mozzanatot meg is lehet spórolni, mivel egyben van a mozgás érzékelő és az időkapcsoló. Az nem derült ki, hogy bármilyen szögből bármilyenbe történő változás esetén riaszt e. Ha igen, az jó, ha nem akkor viszont az egész panelt "ideális szögben" kell elhelyezni, hogy csak akkor riasszon, ha kell. Szerintem a 25mp kicsit kevéske, de ez teljesen szubjektív. Pl.: milyen frekventált helyen rakod le, stb... A másik, hogy készenlétben van áramfelvétele. Ha hosszabb időre hagyod valahol, vagy hidegebb van, esetleg már nem új az akksid, ez necces lehet, de ez is szubjektív, mert ha ezek a tényezők nálad nem játszanak, akkor spórolsz a beépítésnél időt és melót ezzel a panellel, talán egy kevéske pénzt is, bár ez pár 100, max 1000 Ft. Szirénára figyelj még, mert hiába visít, ha nem riaszt el senkit.
ÁFA változás elötti ár: 3490,- Ft Ár: 3350,- Ft
A készülék speciálisan a jármu dolésének megváltozására reagál. A készülék bekapcsolás után azonnal élesre van állítva, helyzetváltozáskor azonnal bekapcsolja a riasztást és megszólaltatja a motor saját kürtjét vagy egy pótlólag beépített kürtöt. A kürt szaggatottan szól, hogy az akusztikus hatást fokozza. A riasztás befejezodése után a készülék továbbra is éles állapotban van, így ismétlodo helyzetváltoztatásnál ismét beindul a riasztás. Az érzékenység beállítható. Az élesre állításhoz ajánlatos egy rejtett kulcsos kapcsolót beépíteni. (A készüléknek nem tartozéka)
Műszaki adatok: üzemi feszültség 12 V (motor akkumulátor), áramfelvétel készenléti állapotban kb. 7 A, riasztás kb. 25 másodperc, relé kapcsolóáram max. 20 A. Méretek: 50 x 32 mm Építokészlet részletes beépítési útmutatóval.
Sajnálom, részvétem ezzel kapcsolatban, mi meg már sírtunk a 3 hét miatt is ... végül mi mellett döntöttél? Emlékszem hogy legutóbb mintha KLE-t mondtál volna (majdnem én is ezt vettem) de z750(s)-ről is talán volt szó meg persze az er6 ról is ha jól tévedek.
Ma összefutaottam egy "tesóval" (ER-6n tulaj) és ő mondta, hogy a Motorline-ban van Kémény a géphez. Gianelli. Szerencsére nem nagyon csúnya (nem áll ki a dobból plusz kis cső, mint a Koppánynál). A lényeg viszont - most a Csb-ben látható Two Brothershez viszonyítok - nem 120, hanem 44 e Ft az alu, 50 körül a rozsdamentes és van titán, passz mennyiért. Slip on cső és a fő attrakció: a gyári dobból ki lehet csavarni a lambda szondát, ebbe meg be, mert benne van a helye, tehát ugyanúgy védi a környezetet és ami nekünk fontos: nem kell az elektronikához nyúlni. És adnak hozzá EU szabványosító furulyát, amit egy mozdulat be-ki rakni attól függően, hogy hangot akartok vagy külföldre menni. Havonta van szállítás azt mondta a srác (mert bementem személyesen hinni a fülemnek), tehát ha valaki megrendeli most, ápr. végére van itt és így tovább...
Sziasztok. Papa a hűtőrácsot ha lefényképeznéd az nagyon jó lenne. Pénteken voltam a motorkiállításon, hát nem volt vmi nagy szám. A csb-s sárga ER-6n ki volt állítva, s sport dob volt rajta. Azért kíváncsi lennék a hangjára. Állítólag a csb-ben meg lehet hallgatni.
A 7végén túráztam egyet az otthoni cimbikkel, 4db 600-as supersport +én. Elég tempós túrát nyomtunk! :-)
Egy sztori: Láttam hogy az YZF és a GSXR egy gyorsulásra készülnek, gondoltam be álok mögéjük és megnézem mit tud a kicsike, kb 40km/h-ról indultunk, kemény gyorsítás, 140-ig elég jól tartottam a tempót, de onnan megindultak előlem veszettül. Büszke voltam, hogy majd 50LE-vel erősebb gépekkel milyen jól bírtam egy ideig a tempót. Az esti beszélgetés során fel is hoztam nekik, hogy milyen jól mentem mögöttük amikor gyorsultak. Erre ők: ja-ja jól jöttél, igaz hogy mi 6.-ból indultunk, mert a nyomaték különbséget akartuk megnézni. :-)
Ettől függetlenül nagyon jól megy a kicsike, 160-ig még elviselhető a menetszél, de e felett már nagyon zavaró. Hozzá kell tennem hogy 8000-nél tovább nem húztam, mert szeretném betartani amit a szervizben mondtak, hogy a köv. 800km-en még ne húzzam tovább.
Amin meglepődtem: Kémény sok gyorsítás, magas menet sebesség mellett a fogyasztás: 5,2 l. Ennél sokkal többre számítottam. (a GSX-R 9,5 l megevett)
Szó volt a láncspréről, a kiállításon kicsit utánajártam a dolognak, s a lényeg hogy teflon tartalmút kell használni, az kevésbe csapkod. Egyébként tavaly a legjobb láncsprének a motul teflon tartalmú cucát hozták ki. A kiállításon meg is lehetett venni akciósan, 1db lánc-és 1db tisztító sprét 4500 ft-ért.
Nagyon jó gép. Nem fogsz csalódni. Tegnap elértem/túlhaladtam a 800km-t. 6000-ig forgatva már durvul, de még mindíg nem tudom (csak sejtem) mit tudhat 7 ill. 8500 körül. Így is vigyorogtam a bukó alatt rendesen. 5-6000-nél már elég szépen kezd jönni az erő.
Szombaton Tiszafüreden jött szembe egy szép fekete, mert legurultam Debrecenbe.
Vajon közülünk volt valaki? Intettünk is egymásnak. Én ezüsttel nyomultam + barátnő.
Sziasztok! A jövő héten elvileg boldog tulaja leszek egy ER 6 F-nek, illetve már vagyok, hiszen ki van fizetve. Én a Motorx-nél vettem. Az itteni szervízről van tapasztalat? A sárvédőkön gondolkodom. Nekem olyan riasztóst mondjatok, aki egyből be is üzemeli, mert műszakilag teljesen reménytelen vagyok. Üdv.
Már annyi gondolat gyűlt bennem össze,h. nem bííírom visszafogni magamat.
1. garfonya a magán emailcímed nem jó? visszajön a levélke
2. lánckenés: ha jól értem akkor kell egy láncspray, meg egy hátsó kerék emelő-támasztó, meg mindenféle védő izé, ami a gumira spriccelés ellen véd felhordáskor (persze ha finom vagyok és nőies, akkor talán nem kell egy zsalufelépítményt létrehoznom), illetve egy "rongy", amivel a durván ráspriccelt anyagot le lehet törölni, lévén, amikor elndulok, a lánc felhordaná még a gumira a maradékot. Tud valaki tuti ilyen spay beszerezési lehetőséget? esetleg típus?
3. én maga egyenlőre két dologba neveznék: hátső sárvédő és hűtőborda. Kinél kell is regisztráltatni?
4. Valaki írta, hogy félszintetikus olajjal töltötték meg. Úgy emlékeszem a kawa full-t ajánl. Nem?
5. riasztó: én szeretném levédeni a mocimat, és van valami ilyen végzettségem is, de félek, hogy a garitól elesek ha belenyúlok valami olyan helyre, ahova nem szabadott volna. Erről vélemény?
6. 4500 felett egész más élmény a motor. Hajrá ezer fölé:-)
Én láttam egy tök jó hűtőborda véfő rácsot egy z750-en a CSB-ben. Fekete volt az egész, és egy relatíve sűrű fémhálót kell elképzelni ráerősítve a hűtőre előlről. Ez a kavicsokra szerintem midnenképp jó lehet, a kérdés csak az, hogy jó-e az er-6nre is vagy csak kifejezetten z750-re csináltak ilyet. De biztos lehet ezt is gyártatni...
(ha gondoljátok valamelyik nap mikor megyek nyálat csorgatni :) akkor lefényképezem a telefonommal)
Nem biztos, de előfordulhat, hogy felesleges… azért elég magasan van a hűtő. Valahogy meg kellene vizsgálni, mert ha a nagynyomásút el is hagyod, hogy hagyod el a kavics záport? :-)
Lehet hogy logikusabb lenne vmi hűtőrács, persze vmi esztétikusabb megoldásban mint amit eddig láttunk itt a fórumon. Ötleteket várom, milyen „áttört” fémlemez van a piacon, amiből egy jól kinéző „előtétet” lehetne rakni a hűtő elé. Ráadás ez még a bogarak támadását is kivédené. Ha meg +ba felszereljük a gépet a lentebb említett vízhőfokmérővel, elvileg a túlmelegedés is kivédhető. (egy kis pihenővel :-)
A fizika törvényi szerint tehát felesleges az első sárvédő.....
A csopperes , vagy ráadásul hátra kunkorodó végű ill gumitoldatos sárvédő pedig szerintem annyira csúnya , hogy inkább maradnék a slaggal való hűtőáztatásnál.
Egy "szakember" azt mondta , hogy nagynyomásúval TILOS hűtőt mosni.
Mondjuk ezt mondhatták volna hamarabb is , igy egy pár márkatárs nem hajlitgatta volna el a sajátját :-(
Ha már szóba került a sárvédő téma:Garfonyával volt egy magánlevelezésünk, amit megbeszéltünk, hogy nyilvánosságra hozzunk. :-) Nem szeretném, ha az embereknek tévhitük lenne a sárvédő kapcsán. A hozzászólásokat várom, s az ötleteket hogy hogyan lehetne az első sárvédő kapcsán megállapítani, hogy meddig lógjon túl a sárvédő, hogy a hűtőre már ne verje, úgy hogy esztétikus is maradjon.Ha ezek után vki meggondolta magát, nyugodtan jelezze. Garfonya: Garfonya vagyok. Azért itt írom le a másik okot, mert nem akarom elvenni a többiek kedvét, bár szerintem ezzel nem is lehet. Egy hátsót majd tutira felteszek, ha lesz rá pénzem, mert nagyon tetszik. Szóval a másik okom: Számolgattam eleget, kérdezgettem is motorosokat, akiknek van ilyen hátul és elöl, és akiknek nincs. A lényeg, hogy ez 5-10%-ban hasznos, a többi 90-95% "csak" design. Ha megfigyeled hogyan csap egy kerék (elég, ha a vizet nézed, a sár még durvább), pörgess meg az ujjadon egy bicaj vagy akármilyen kereket és mártsd vízbe közben. Látni fogod, hogy a víz a kerék sugarára merőlegesnél hegyesebb szögben csapódik a felületi feszültség miatt. Ha a hátsót nézzük, még ha a kerék közepéig is ér felül a sárvédő, még bőven a sárvédő vonala előtt is össze lesz csapva. Ezt megerősítette egy SV-s haver, aki szintén csináltatott ilyet és ugyanolyan sáros neki a kerékjárat. A tuti hatás csak akkor lenne, ha chopperesen leérne majdnem a kerék aljáig vagy még hátrafelé meg is lenne hajlítva. A pár centivel hosszabbal csak pár centit tudsz levédeni, azt is úgy, hogy ha oldalról nézed az első kereket, akkor 9 óránál lejjebb érjen. Akkor már merőlegesen felfelé nem tud csapni. Ha 10-11 óránál véget ér a sárvédő, akkor még bőven tud felfelé csapni merőlegesen, sőt előrébb is. Remélem nem írtam le túl zagyván. Ha a riasztóval kérdésed lesz, szólj. Üdv: Garfonya
bás:
Ezen én is gondolkoztam, a hátsó kapcsán biztos igazad van, ezt én is tudom, ott csak arra jó, hogy ne verje a sarat a rugóba, s a dob tetejére. Ezzel tisztában vagyok. Én is inkább esztétikai okokból, nekem személy szerint nagyon tetszik. Megoldás csak egy olyan hátsó kis konzol lehetne kb 9 óránál, mint ami az endurokon van, gondolom sejted miről van szó. (főleg a BMW-N van) Az első kapcsán meg meg akarom vizsgálni, hogy meddig érjen hogy a hűtőbe ne csapja, a kipufogóra meg mehet. Csak úgy van értelme, hogy a hűtőre már ne menjen. Köszi, a hozzászólást, várom a választ.
Garfonya: Pontosan, akkor egyről beszélünk. Az elsőnél viszont kérdés, hogy hogyan nézne ki egy megfelelő hosszúságig leengedett sárvédővel.Csak a mostani turnussal lehet nálad rendelni vagy a későbbiekben is? Amit írtál árat, az nekem jó is lenne, csak most nem jön össze az anyagi rész, amire számítottam. Később viszont a hátsó érdekel, mert tetszik. Az elsőnél még olyan ötlet jutott eszembe, hogy milyen lenne, ha csak közel az eredeti hosszig lenne fényezve, a többi pedig fekete marad, így nem olyan feltűnő a többlet és nem változtat akkorát a design-on.
bás:
Mit szólnál hozzá, ha a mi levelezésünket felraknám a fórumra, szerintem ott ezeken el lehetne morfondírozni, s ráadás sztem így lenne tisztességes. A beleegyezésed nélkül nem akartam.
Garfonya:
O.K., nekem nincs ellenemre. Hátha további kérdések merülnének fel, amire valakinek van jó ötlete.
Üdv Mindenkinek!
Egy kicsit vidámabbra fordítanám a hangulatot.
Sikerült a mai napom lefoglalózni nekem is a mocit. :)
Ha minden igaz, akkor 2 hét és úton leszek én is 2 keréken.
Már régóta olvasgatom a topikot, és most már veszem a bátorságot hogy beköszönjek.
Mivel még nem használom a mocit és nincs is tapasztalatom vele, ezért a sárvédők ügyében én is beszállnék, az olvasottak alapján.
Vigyázzatok magatokra és másokra!
BlackER-6n
Biztos hogy a Kawa részéről jól lett promótálva a motorunk : Kezdő újrakezdő , női motor ?
Szerintem jól lett promotálva. Gondolj bele, ha egy 250-es MZ-vel próbálnál meg előzgetni... nagyobb esély lenne arra, hogy telibekapd vele a szembejövőt, nem?
Nem tudom hogy hozta össze a fekete ER-es srác ezt az ütközést, de kiváncsi lennék rá. Látta hogy jön a kamion, és direkt középen előzött? Vagy azt hitte, hogy simán befér?
Nem beszélve azokról akik 180 le-s motorral "örjöngenek" a városokban az autók között egykerekezve.
Az ilyenek miatt utálják meg a többi motorost is...
Nem tudom mi lenne a jó megoldás , de aki vérszemet kap , annak hiába mutogat bárki bármilyen véres balesetes képeket , az akkor is "megmutatja" mit "tud" :-(
Hogy mi a megoldás? Hát ki kell menni versenypályára nyílt napra. Az a baj hogy relatíve kevés pálya van, és azokon sincs sok nyílt nap. Ezen kellene változtatni...
Nagyon tudom ajánlani még mindenkinek a Motorozás Mesterfokon című könyv...
Ezt a könyvet csak ajánlani lehet.
Januárban rendeltem meg (amikor épp bokatörés miatt "pihentem"), de már akkor is elfogyott szinte minden példány. Talán ez azt jelenti, hogy sokan olvassák, és sokan tanulnak belőle...nagyon remélem.
Biztos hogy a Kawa részéről jól lett promótálva a motorunk : Kezdő újrakezdő , női motor ?
Lehet , hogy sok ember ettől felbátorodik ? ( a fene tudja)
Pedig nem kevés a lóerő/kg arány.....
Nem beszélve azokról akik 180 le-s motorral "örjöngenek" a városokban az autók között egykerekezve.
Nem tudom mi lenne a jó megoldás , de aki vérszemet kap , annak hiába mutogat bárki bármilyen véres balesetes képeket , az akkor is "megmutatja" mit "tud" :-(
A kéz, meg a hátizsák miatt még személyesebb és szörnyűbb, mintha csak a motor volna ott. Azért, mert nagyon gyorsul a gép, még nem szabad meggondolatlanul előzni. Inkább körültekintően nyomjátok. Ez sokkal rosszabb, mint várni még egy szembejövő autóval többet, aztán előzni. Azt se hagyjátok, hogy nem feltétlenül rutinosabb, viszont nagy arcú, "majd én megmutatom hogyan kell motorozni" emberek bele vigyenek hülye versengésbe az úton. Az egyik kolléganőm majdnem eldobta így a gépét, mert egy "vagány" motoros a Börzsöny felé meg akarta mutatni, hogy ő kanyarban is ki tudja kerülni a már amúgy is eléggé lapon forduló motorost. Mindíg direkt lemaradt, majd a legszűkebb kanyarokban "támadott" a gyanútlan többi motorosra. Csak a lábtartója karcolása hallatszott hátulról mindíg. Akkor már lassítottak, mert egyszer kétszer majdnem leszorította őket, néha magát. Nagyon tudom ajánlani még mindenkinek a Motorozás Mesterfokon című könyv "hogyan kerüljük el a hülyéket" passzusait, amúgy az egész könyv zseniális szerintem. Már majdnem megtanultam szinte kívülről. Már csak a gyakorlatba kell átültetni a dolgokat. Tényleg a kanyartechnikától kezdve mindent meg lehet belőle tanulni a fékezésig és forgalmi helyzetekig. Életet menthet a benne levő info.