60 mérfőldnél a télivel ha jól értem 14 méternél több a fékút, úgy, hogy valszeg a mérések felkészülve érik a vezetőt, s nem úgy mint a hétköznapi magyar autóst aki keveset vezet.
Ez az én véleményem, amit nem változtatok meg, hiszen tények azt igazolják, hogy nyáron nyári, télen téli gumi kell :D
természetesen ez egyéni, én képes vagyok megforgatni 4 hetente az álló gumikat negyed fordulattal :D
akkor cserélem át amikor én akarom
én is, szólok, hogy lenne kerékcsere.
szerintem tök fölösleges 5000 km után a centirozás
ki hogy érzi, nekem megfelel a kerekenkénti 1.500 Ft a komplett szolgáltatásért, kezem sem lesz koszos, a megfelelően kiválasztott szakember észreveszi a leesett súlyok hiányát, esetleges egyébb gondokat a gumin, felnin. Igy a későbbi javítások lehet kevesebbe kerülnek.
Alufelni ma már nem nagy összeg, vehetsz olcsón, neked épp tegnap láttam kb 18/db áron autófüggetlent, új megfelelő minőségű lemezfelni kb 40
Ezeken a dolgokon minimális a spórolás, de természetesen mindenki úgy tesz ahogy gondolja, ráadásul változunk az idő előrehaladtával, van aki benzines autóból dieselbe űl és fordítva :D
Ez egy örök hit kérdés marad, Stevie abszolút a gumi le-föl mellett van, míg én a kerék le-föl pártján állok. A GSIII-on alufelnin van ugyan a téli, mert egyrészt nem találtam hozzá lemezfelnit anno, most meg már megy vissza a nyári, majd őszig megoldom a kérdést, bár nem lesz olcsó, mivel jeladós a kicsike.
Én azért vagyok a kerék le-föl pártján, mert:
- sokkal praktikusabb tárolni (nekem)
- akkor cserélem át amikor én akarom
- szerintem tök fölösleges 5000 km után a centirozás, mert más se viszi be a gumishoz +2x a tél alatt, ha 15000 km-t megy vele
- ha gáz van télen (én már jártam így) és nekicsúszunk a padkának szerencsétlen szögben, akkor az alu kuka, a lemez javítható (igaz, a 205/60 nem annyira peres hogy ettől nagyon kell félni)
- lemezfelnit 20-25ezer között vehetünk egy szettet, ez gyakorlatilag 2 szezon alatt megtérül
csak egy gyors google keresésből, én tutira megkeresném a jogi utat a pereskedésre, ha egy ilyen autó, melyen téli gumik vannak összetörné az enyémet, hogy az összes kárt kifacsarjam a gazdájából, lehet nem vagyok népszerű ezzel sem, de vannak a fizikának-kémiának korlátai.
Gumisok mondták nekem is, ha nem megyek egy évben többet mint 8-10e km akkor ne váltogassam a gumit mert felesleges. Télivel járunk több autóval, évek óta...
Csak a matek miatt, miszerint évi 2x gumiszerelés nagyságrenddel több pénz, mint évi 2x kerékcsere.
Nem tudom nekem nem tűnik annak kb 6 e/4 felni a gumilecserélés az alun, de egy centírózás ennek kb 50-60 % - lehet rosszul emlékszem ez utóbbira - tehát egy keréken egy szezonban max 1500 Ft-t spórolhatunk, persze ha nem centíroztatjuk akkor többet.
Jelenleg kb 10-14 e Ft egy elfogadható minőségű lemezfelni, 4 db, akkor min 40 e , 40000/1500*4= 6,x év
Nem nagyon kell győzködni, nem vagyok annyira azért ráizgulva. Csak a matek miatt, miszerint évi 2x gumiszerelés nagyságrenddel több pénz, mint évi 2x kerékcsere. Nekem is sokkal kisebb macera, de ennek oka nem annyira publikus, hogy itt beírjam. Azért köszi! Gumikérdésre nem tudsz valamit?
Megtörtént a betét és tárcsa csere hátul. Snrt vettem csapággyal és jeladóval, Bosch betétekkel párosítva, sajnos a kézifékem fél év pihenés után nem volt hajlandó életrekelni, így mindkét oldalon bowdencsere lesz. Elöl még 2 talpasgömbfej is cserélve lett, elvittem futómű beállításra biztos ami biztos, ott mondták hogy tökéletes, nem kell hozzányúlni :-)
Holnap megyek Formonthoz a klína miatt, ahol szoftverfrissítés lesz. Sajnos nem érvényes a visszahívás rám. Annyit mondtak mikor rákérdeztem, hogy anno lehetőség volt kompresszort cseréltetni más típusra, valamint szoftverfrissitést ajánlottak fel annak, aki sűrűn bejárt ezzel a hibával.
Mindegy nekem hogyan van felületkezelve, nem meg volt húzva padkával, valami olyan ütést kaphatott, hogy körömnyi részen (mintha rohadna) feljött a felületén a fedő réteg.
Hogy a 60-65ezer jó ár-e nem tudom, én ennél különb állapotban és jobb áron adtam el és szerintem az állt közelebb a valósághoz. Hirdettek 55-ért is (már elvitték) és 70-90 között is. Annyira nem létszükséglet, van lemezfelni disztárcsával, majd szembe jön az ideális szett egyszer csak. :)
A Taurus gumiról tudsz többet? Még nem aktuális a csere, de komolyan megmozgatta a fantáziám. Bár ha nem itthon gyártják... :(
Ha már gumiknál tartunk, 205/55R16-ban idén, Hankook Kinergy Eco-t, Brigi Turanza T001-et és Misi Primacy 3-at vettünk. A tartalékokból pár szettet fel tudunk ajánlani, szerintem nagyon jó áron:
205/55R16
Hankook Kinergy Eco K425 H 18.990
Bridgestone Turanza T001 V 19.990
Michelin Primacy 3 V 22.500
Mindegyik gumi friss, néhány hetes gyártású, számlás, garanciás. A Misi peremvédős, a többi nem.
Nekem ma került fel a P3, a mai 17-18 fokban nem is lehetett egy lapon említeni a télivel (ami szintén Misi, Alpin A4).
- a rövidek közül a 119 lóerőnél gyengébbek (azaz az összes 1.5 dCi és a benzines 1.6 16V)
Hogy miért van a különbség, azt tökre nem érti senki sem. Ezeknek a méreteknek még a súlyindexe is egyezik (91), tehát az sem magyarázat, hogy a nagyobb autók nehezebbek (vagy a motorjuk nehezebb)....
Megnéztük, ott hagytuk. 65ezret kért érte kuka gumikkal és nem volt hibátlan (értsd volt ahol már pattogzott le a szinterezés) a szett sem.
A felnik nem szinterezve vannak, hanem fényezve. Más kérdés, hogy speciális anyagokkal :-)
Szerintem a 60-65 ezer egy szett 16-os gyári alufelniért teljesen normális. A kisebb hibákkal együtt. Inkább az a lényeg, hogy "görgőzni" ne kelljen, mert az nem túl olcsó.