Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41394

Akkor félreértettem, 4 mm a téli gumi alsó határa, az alatt biztos leveszik a rendszámot is

Előzmény: Trotter66 (41393)
Trotter66 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41393

Most erre mit is írjak....  Nem nincsen keret, hanem jövő szezont már nem viszi el a téli, viszont a nyári, ami van kuka, a télin meg van 4-5 mm. 

Előzmény: Törölt nick (41376)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41392

JA

Arról nem volt szó, hogy én nem adok elsőbbséget :D

DE:

http://m.napi.hu/magyar_gazdasag/nincs_teli_gumija_igy_johet_a_buntetes.571382.html

ezzel paralel a téli használata nyáron mármint a felelősség kérdése lehet fokozott

Műszakilag nem megfelelő állapot nem nagy erőlködéssel ráhúzható a téli gumisra egy bírósági tárgyaláson:

http://www.balazsugyved.hu/kozuti-baleset-okozasa/kozuti-baleset-okozasa

Biztosítások vonatkozása:

http://gumibiznisz.hu/20091203/baleset-teligumi-hianyaban-mit-szol-hozza-a-biztosito/

 

Szóval marhára szerteágazó, de az tuti, hogy a gatyát is leperelném bárkiről a nyáron használt téli miatt ha kárt okoz nekem.

 

EZ csak a hab a torán:

http://www.edmunds.com/car-reviews/features/tire-test-all-season-vs-snow-vs-summer.html

60 mérfőldnél a télivel ha jól értem 14 méternél több a fékút, úgy, hogy valszeg a mérések felkészülve érik a vezetőt, s nem úgy mint a hétköznapi magyar autóst aki keveset vezet.

 

Ez az én véleményem, amit nem változtatok meg, hiszen tények azt igazolják, hogy nyáron nyári, télen téli gumi kell :D

Előzmény: Ati_! (41387)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41391

sokkal praktikusabb tárolni (nekem)

természetesen ez egyéni, én képes vagyok megforgatni 4 hetente az álló gumikat negyed fordulattal :D

 

akkor cserélem át amikor én akarom

én is, szólok, hogy lenne kerékcsere.

 

szerintem tök fölösleges 5000 km után a centirozás

ki hogy érzi, nekem megfelel a kerekenkénti 1.500 Ft a komplett szolgáltatásért, kezem sem lesz koszos, a megfelelően kiválasztott szakember észreveszi a leesett súlyok hiányát, esetleges egyébb gondokat a gumin, felnin. Igy a későbbi javítások lehet kevesebbe kerülnek.

Alufelni ma már nem nagy összeg, vehetsz olcsón, neked épp tegnap láttam kb 18/db áron autófüggetlent, új megfelelő minőségű lemezfelni kb 40

 

Ezeken a dolgokon minimális a spórolás, de természetesen mindenki úgy tesz ahogy gondolja, ráadásul változunk az idő előrehaladtával, van aki benzines autóból dieselbe űl és fordítva :D

Előzmény: ThomBoy (41389)
Ati_! Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41390

AtiGH1

Előzmény: Törölt nick (41388)
ThomBoy Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41389

Ez egy örök hit kérdés marad, Stevie abszolút a gumi le-föl mellett van, míg én a kerék le-föl pártján állok. A GSIII-on alufelnin van ugyan a téli, mert egyrészt nem találtam hozzá lemezfelnit anno, most meg már megy vissza a nyári, majd őszig megoldom a kérdést, bár nem lesz olcsó, mivel jeladós a kicsike.

 

Én azért vagyok a kerék le-föl pártján, mert:

- sokkal praktikusabb tárolni (nekem)

- akkor cserélem át amikor én akarom

- szerintem tök fölösleges 5000 km után a centirozás, mert más se viszi be a gumishoz +2x a tél alatt, ha 15000 km-t megy vele

- ha gáz van télen (én már jártam így) és nekicsúszunk a padkának szerencsétlen szögben, akkor az alu kuka, a lemez javítható (igaz, a 205/60 nem annyira peres hogy ettől nagyon kell félni)

- lemezfelnit 20-25ezer között vehetünk egy szettet, ez gyakorlatilag 2 szezon alatt megtérül

Előzmény: Törölt nick (41379)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41388

Te ki vagy?

Ez nem ennyire egyszerű, lásd a gépjárművek müszak alkalmasságát stb, mert ha az időszaknak megfelelő gumi van a kocsidon időben megállhatsz...

Előzmény: Ati_! (41387)
Ati_! Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41387

Ha neked megyek, akkor úgy is én vagyok a hibás, ha nekem jössz mert nem áltál meg a jobbkéznél akkor nem gumi miatt leszel a hibás...

Előzmény: Törölt nick (41382)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41386

Szerintem fontos a centír, természetes, hogy ha más indok van ami személyes az érthető

Előzmény: laca- (41385)
laca- Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41385

Az igazat megvallva nem szoktam centíroztatni külön. Viszont a hozzászólásom második mondata fontosabb érv.

Előzmény: Törölt nick (41379)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41384

Az enyém őszinte és villámló lesz :D

A rendőrök is nézik

Előzmény: vargamunka (41383)
vargamunka Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41383

ebben egyetértek ....

a biztosítok csattanásnál nézik  a gumit, nem igen lesz őszinte a mosolyod ha a kárt 100% emiatt állja az autós

Előzmény: Törölt nick (41382)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41382

http://autopult.hu/ujdonsagok/a-teli-gumi-nyari-hasznalatanak-veszelyei.html

http://delbudagumi.hu/newsite/index.php?submenu=articles&id=554&details=1&cat=25

http://autosuli.hu/miertnemjoateliguminyaron

csak egy gyors google keresésből, én tutira megkeresném a jogi utat a pereskedésre, ha egy ilyen autó, melyen téli gumik vannak összetörné az enyémet, hogy az összes kárt kifacsarjam a gazdájából, lehet nem vagyok népszerű ezzel sem, de vannak a fizikának-kémiának korlátai.

Előzmény: AtiGH1 (41381)
AtiGH1 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41381

Gumisok mondták nekem is, ha nem megyek egy évben többet mint 8-10e km akkor ne váltogassam a gumit mert felesleges. Télivel járunk több autóval, évek óta...

Előzmény: Törölt nick (41376)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41380

Szerintem igen de vannak itt a fórumon páran autóspecialaisták akiket jószívvel ajánlanak a cartársak, kinek kinek melyik.

Zoltán, Vargamunka, Renaultdoki, meg még néhány  az elérhetőségüket a keresővel megtalálod.

Előzmény: Sugar28 (41378)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41379

Csak a matek miatt, miszerint évi 2x gumiszerelés nagyságrenddel több pénz, mint évi 2x kerékcsere.

Nem tudom nekem nem tűnik annak kb 6 e/4 felni a gumilecserélés az alun, de egy centírózás ennek kb 50-60 % - lehet rosszul emlékszem ez utóbbira - tehát egy keréken egy szezonban max 1500 Ft-t spórolhatunk, persze ha nem centíroztatjuk akkor többet.

Jelenleg kb 10-14 e Ft egy elfogadható minőségű lemezfelni, 4 db, akkor min 40 e , 40000/1500*4= 6,x év

Előzmény: laca- (41375)
Sugar28 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41378

Köszi. Érden. Bármelyik autószerelő megcsinálja?

Előzmény: Törölt nick (41377)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41377

Ne haragudj meg de ha nm csináltál hasonlót inkább vidd szerelöhöz, nagyjából 3-5 re Ft-t megteszik és a kezed sem lesz koszos.

 

Merre élsz?

Előzmény: Sugar28 (41373)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41376

Szerintem ne tedd, sokkal rosszabb hatásfokú nyáron, valahogy szoritsd be a költségvetésbe az új gumit, vagy használt nyári valahonnan.

Előzmény: Trotter66 (41372)
laca- Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41375

Nem nagyon kell győzködni, nem vagyok annyira azért ráizgulva. Csak a matek miatt, miszerint évi 2x gumiszerelés nagyságrenddel több pénz, mint évi 2x kerékcsere. Nekem is sokkal kisebb macera, de ennek oka nem annyira publikus, hogy itt beírjam. Azért köszi!
Gumikérdésre nem tudsz valamit?

Előzmény: stevie-13 (41363)
Marceee222 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41374

Megtörtént a betét és tárcsa csere hátul. Snrt vettem csapággyal és jeladóval, Bosch betétekkel párosítva, sajnos a kézifékem fél év pihenés után nem volt hajlandó életrekelni, így mindkét oldalon bowdencsere lesz. Elöl még 2 talpasgömbfej is cserélve lett, elvittem futómű beállításra biztos ami biztos, ott mondták hogy tökéletes, nem kell hozzányúlni :-)

 

Holnap megyek Formonthoz a klína miatt, ahol szoftverfrissítés lesz. Sajnos nem érvényes a  visszahívás rám. Annyit mondtak mikor rákérdeztem, hogy anno lehetőség volt kompresszort cseréltetni más típusra, valamint szoftverfrissitést ajánlottak fel annak, aki sűrűn bejárt ezzel a hibával. 

Sugar28 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41373

SCenic II(2005,1.5 dci) szeretnénk EGR szelepet tiszítani. otthon érdemes belevágni?

esetleg,ha csatolok képet a motorról letudnátok írni,hogy hol találom a szelepet? és hogyan kell levenni?

Trotter66 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41372

Én elfogyasztom most a télit nyáron, még egy szezont nem bír ki.  Ősszel lesz téligumid hasonló méretben?

Előzmény: stevie-13 (41368)
Trotter66 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 41371

Stevie:  Hogyne lehetne szinterezett a felni.  Sokan szintereztetik. Az más kérdés, hogy alapból csak fényezett+lakkozott az alu.

ThomBoy Creative Commons License 2014.03.19 0 0 41370

Mindegy nekem hogyan van felületkezelve, nem meg volt húzva padkával, valami olyan ütést kaphatott, hogy körömnyi részen (mintha rohadna) feljött a felületén a fedő réteg.

 

Hogy a 60-65ezer jó ár-e nem tudom, én ennél különb állapotban és jobb áron adtam el és szerintem az állt közelebb a valósághoz. Hirdettek 55-ért is (már elvitték) és 70-90 között is. Annyira nem létszükséglet, van lemezfelni disztárcsával, majd szembe jön az ideális szett egyszer csak. :)

 

 

A Taurus gumiról tudsz többet? Még nem aktuális a csere, de komolyan megmozgatta a fantáziám. Bár ha nem itthon gyártják... :(

Előzmény: stevie-13 (41365)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 41369

Elírtam, igazából a Hankook az 17.990....

Előzmény: stevie-13 (41368)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 41368

Ha már gumiknál tartunk, 205/55R16-ban idén, Hankook Kinergy Eco-t, Brigi Turanza T001-et és Misi Primacy 3-at vettünk. A tartalékokból pár szettet fel tudunk ajánlani, szerintem nagyon jó áron:

 

205/55R16

 

Hankook Kinergy Eco K425 H  18.990

Bridgestone Turanza T001 V 19.990

Michelin Primacy 3 V 22.500

 

Mindegyik gumi friss, néhány hetes gyártású, számlás, garanciás. A Misi peremvédős, a többi nem.

 

Nekem ma került fel a P3, a mai 17-18 fokban nem is lehetett egy lapon említeni a télivel (ami szintén Misi, Alpin A4).

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 41367

A /60 való a II Scenicre R16-osban.

 

 

Ismétlés következik :-)

 

205/60R16

 

- összes Grand

- a rövidek közül a 119 lóerőnél erősebbek

 

205/55R16

 

- a rövidek közül a 119 lóerőnél gyengébbek (azaz az összes 1.5 dCi és a benzines 1.6 16V)

 

Hogy miért van a különbség, azt tökre nem érti senki sem. Ezeknek a méreteknek még a súlyindexe is egyezik (91), tehát az sem magyarázat, hogy a nagyobb autók nehezebbek (vagy a motorjuk nehezebb)....

 

 

Előzmény: ThomBoy (41359)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 41366

Baszki ha fős a gumi szerelje le, mert nekem viszont k.rvára árképző a gumisnál amikor le kell szereltetni.

 

 

Ha új gumit szereltetsz fel, annak az ára eleve úgy van kalkulálva, hogy gumi le + gumi fel.

Előzmény: ThomBoy (41347)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 41365

Megnéztük, ott hagytuk. 65ezret kért érte kuka gumikkal és nem volt hibátlan (értsd volt ahol már pattogzott le a szinterezés) a szett sem.

 

 

A felnik nem szinterezve vannak, hanem fényezve. Más kérdés, hogy speciális anyagokkal :-)

 

Szerintem a 60-65 ezer egy szett 16-os gyári alufelniért teljesen normális. A kisebb hibákkal együtt. Inkább az a lényeg, hogy "görgőzni" ne kelljen, mert az nem túl olcsó.

Előzmény: ThomBoy (41340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!