Pedig nem vészes. Egy nagyon szép részlet azért van benne: kifogástalanul kialakított kis differenciálmű a járástartalék-kijelző. Ahogy kell, hibátlan. :-))
Van. A billegő-koszorú soha nem szegecselt. Mindig csavaros. Akkor is csavaros, ha nincsenek kialakított hornyos csavarfejek. Van erre egy kifejezett célszerszám (mandrin), amivel meg lehet fogni, és szépen ki-be lehet csavargatni a nagyon apró csavarokat is.
Szép. Az ár viszont már valóban túlzó. Kis szerencsével majd kerül más, talán jutányosabban... Amit a piacról írsz az érdekes, mindenesetre a hazai tapasztalat kicsit más. Itthon sem a kereslet, sem a kínálat nem megfelelő, nagyon kevés az érdemes darab is, a vevő is, az eladó is....
Akkor mindenki kivansagara itt egy teljes szerkezeti kep az amerikai Howard gyartotta szepsegrol. Nem lett belole vetel, amiben is csak ezert remenykedtem mert a lepine tok meg csak nem is arany, igy gondoltam nem lesz annyira kelendo es van eselyem egy 300e-es kinalattal. :-(
Azt a tenyt kellene elfogadnom hogy a valos anyagi ertekek piacan (ingatlan, regiseg, mutargy stb.) az elmult evekben tortent egy 100%-os inflacio (koszonhetoen a tonnaszamra eltuno valutanak a szerencsetlen irakbol es a korlatok nelkuli penznyomasnak a tengeren tulrol), teljes ellentetben azzal a hivatalos bevasarlokosaras alapu szamitassal amit a nyugati kormanyok propagalnak. Ezen kivul az eBay mai kiterjedsege mar nem engedi meg az aron aluli vetelt kulonleges szerkezetek eseten, ezert is nehez ma jo szajizzel gyujteni, hacsak nem maradunk a kis zartkoru piacok teren, ahol viszont sok az uresjarat.:-)
Nem akartam ekkora feneket keriteni neki, csak ugy gondoltam hogy 1200€ felett mar meg kellene tudni venni egy ilyen szerkezetet. Tevedtem.
Az utos szerkezetrol csak annyit hogy ket iranyban is erdekes. Az egyik hogy egy orastortenelmi dokumentacio arrol hogyan is keszultek a nagykomplikaciok a szazadfordulon, a masik pedig egy rejtett potencial, egy valoban egyedi sajat ora elkeszitesehez. Ez persze nem lenne konnyu, de pont ezert nem lehetne "tokozasnak" vagy "tunningnak" hivni, es megsem ugyanaz mint elolrol kireszelgetni az utomechanizmust, es kitalalni a szamlap alatti csodat. :-)
Ez tényleg nagyon érdekes. A 3HP LeCoultre szerkezettel már találkoztam szintén ilyen nyers állapotban, azt is "finishelési alapként" szállították mindenféle komoly cégnek. De ez igazi különlegesség. Bár a "befejezésére" tényleg nem látok túl nagy esélyt, de gyűjteményi értéket mindenképpen képvisel.
A kék-köves szerkezetre én is kíváncsi lennék. Most éppen egy öreg Minervát próbálok életre lehelni, és egyre inkább érzem azt, hogy valóban érdekes és különleges dolgok csak a régiségek között akadnak. Ami ma tényleg ilyen, az nincs is, pontosabban nem elérhető. Még a mi számunkra sem...
Ez igen érdekes. Bár én a nyers szó helyett a félkészt használtam volna :)
Pótolhatatlannak tűnő részek hiányoznak belőle (billegő-horgony-gátkerék, szinte az összes kő).
Mint (órás)ipartörténeti érdekesség rendben van, de ebből soha nem lesz óra. Vagy igen?
A korábbi kék fedőköves óráról majd lehetne több fotót? (persze majd ha eldől a tulajdonos kiléte). Érdekelne gyártó, a szerkezet többi része is. Teljesen lenyűgözött.
Van itt viszont egy masik erdekes nyers "LeCoultre" alapszerkezet, ami mar utban van felem. Valahogyan igy vehettek meg anno a nagyok is amikor eldontottek hogy epitenek egy utos orat.
Igen, szandekosan nem teszek be nagyobb kepet, hatha valaki ebbol is rajon mifele szerkezetrol van szo. Kulonben egy kesz felfedezout vegigjarni a kepen a werk felepiteset, tele van szokatlan megoldasokkal. Eloszor azt hittem eliras a 23 ko, de azert megtalaltam oket csak nem vagyok szokva az ilyen finom megoldasokhoz. :-)
Nem reménytelen, csak sok időbe tellik. Ha jól emlékszem te tettél fel sok hónappal korábban egy oszlopokon nyugvó thympanonos jelzést, ami nekem is van. Igaz azóta sem találtam hasonlót, mégis biztos vagyok benne egyszer felfedi kilétét. A névadót (Spartacus) mikor ünnepeljük? :-)
Jo, tudom hogy ezeket a jelzeseket beazonositani eleg remenytelen, ha latta is valaki egy masik szerkezeten az valoszinuleg ugyanugy nevtelen mint az enyem. :-( Beirom a katalogusba hogy Spartacus. :-)
A kek kovekre visszaterve mutatnek egy csodat. Itt meg a horgony kovei is zafirbol keszultek, de leginkabb a billegot erdemes kozelebbrol szemugyre venni. Egyenlore meg versenyben vagyok erte, de felek hogy Patek aron fogunk megallni. :-(
Nagyon nehéz ügy. Farkasfogas kereket utánmarni sem lehet (gyakorlatilag nincs hozzá maró). Kellene egy kép a szerkezetről, jó eséllyel ez azért valamelyik korabeli típus-szerkezet, és akkor esetleg párban kerülhet hozzá kilincs- és felhúzókerék.
Épp azért, mert elég primitív, és nehézkes. Amúgy igen robusztus is tud lenni, így tartósnak legalább tartós. Talán feleslegesen is, ezeket a korabeli "dollar-watch" zsebórákat kifejezetten azzal a hátsószándékkal gyártották, hogy soha senki nem fogja őket szervizelni, mennek ameddig mennek (10-15 évig szinte biztosan elmentek), és utána repülnek a kukába.
Hozzám került egy igénytelen amerikai peckes követlen zsebóra rendbetételre. Most találkoztam előszőr azzal, hogy a korona benyomásával lehetett a mutatókat állítani, hihetetlenül primitív megoldással. Miért nem terjedt ez el általánosan? Olyan kézenfekvőnek látszik.
Kedves Mindenki, van egy első világháború előtt készült Oscar Moser zsebórám, duplafedeles, ezüst, gyönyörű fém számlappal és mág szebb szerkezettel. A remontoir farkasfogas felhúzókereke azonban sajnos kikopott - tud valaki ez ügyben segíteni?
Milyen korból származik szerintetek az alábbi szerkezet (kiegyenlítő-csigás, számlap hasonlóan jelzett mint a szerkezet, 11 kö, fedőkő a gátkeréken). Jól gondolom, hogy kora átlaga felett van?
Elővettem megvizsgáltam, talált süllyedt... látszik, hogy kevés jobb szerkezetem van :-). Egyébkémt egy Volnát szedek éppen szét, ma találtam egyet jó számlappal, de törött másodperctengely véggel. Még nem tudom, hogy csere (van egy rossz számlapú másik), vagy csináljak egy toldást (pici+fúrás!).
A 16 ko eleg gyakori, foleg a jobb zsebora szerkezeteknel ahol a perckerek kap egy, sokszor chatonos kovet. Pontosan ugy mint a sajat Longines 18.90-es szerkezeteden amit egyszer mutattal. :-) (Na jo nem piszkallak mert latom elmerultel az esztergalasban.)