Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

V imre Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18831
Tehát erő/felület=nyomás, srlódás függ a felületre ható erőtől és a súrlódási együthatótól. Ez az elmélet, a többi a gyakorlat. A fizikustól  a mérnökig ...
Előzmény: az igazságos (18827)
ceeee Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18830
Hát épp ezaz, hogy engem minden téma és hozzászólás érdekel, és ezen a forumon ezt egyszerűbb volt végigkövetni!
Előzmény: G4b0 (18829)
G4b0 Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18829
Azért 1 dolgot ne feledj, a tematizált fórumon nem kell minden topicot olvasni! Ha nem érdekel pl a vásárlás, vagy más témák, akkor azt a topicot nem olvasod. Itt kénytelen vagyok beleolvasni minden hozzászólásba, ha érdekel ha nem, hogy tudjam egyántalán miről van szó. Így napi szinten akár 100 hozzászólást is el kell olvasni, amiből lehet csak 1 téma érdekel amiről mondjuk 10 hozzászólás született. Akkor meg minek olvassam el a többi 90-et? De abban iagazd van, hogy "ízlés és megszokás dolga"...
Előzmény: ceeee (18825)
neho Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18828
csatlakozom,
Előzmény: ceeee (18825)
az igazságos Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18827
"a súrlódó test tömegétől, azaz a felületre merőlegesen ható erő nagyságától."

adott tömeg mellett a felületre merőlegesen ható erő nagysága meg függ a felület nagyságától.

akkor ez most axióma ?
Előzmény: ceeee (18823)
vbandit Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18826
HA nagy a hó akkor a szélesebb a jobb,nem süllyed el :)))))
,ha kicsi akkor a keskeny,mert az kinyomja a havat magalol (nagyobb a felületi nyomása) :))) A rally autokon meg azért van keskeny gumi a jeges versenyeken,mert az szöges!!!így ahhoz nem tudunk viszonyítani:))
vagy ilyesmi és ennek kombinációja:)))))
De van jobb témám: melyik auto tudja átvinni az erőt az útra végtelen sebességet feltételezve?
Az első kerékhajtású,vagy a hátsó :)))
Az összkerekes nem ér:)))
Előzmény: V imre (18819)
ceeee Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18825

 Előbb utóbb mindenből "katyvasz, adathalmaz" lesz a hozászólások számának növekedésével, bármennyire is tematizált egy topik. Én ezt az egyet sokkal kevesebb idő alatt pörgettem át,még 2-3 olvasatlan oldallal is, mint hogy sok külön tematizáltat kelljen nyitogatni.
De ez ízlés és megszokás dolga..

Előzmény: G4b0 (18821)
az igazságos Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18824
ha elméletileg minden passzol akkor havas felületen azért jobb a keskenyebb gumi, mert nagyobb lesz a felületre ható nyomóerő így az jobban belesüpped a hóba és .........

de ugyebár ez is csak akkor igaz ha elméleti sikon gondolkozunk, mert pl fél cm hó esetén nem működik a dolog.

Előzmény: V imre (18819)
ceeee Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18823

Kedves Pál!

A fizika szerint a súrlódás (azaz a tapadás) a felület nagyságától nem függ, csak a súrlódási együtthatótól és a súrlódó test tömegétől, azaz a felületre merőlegesen ható erő nagyságától.
Így mindegy, milyen széles az adott abroncs. Az viszont igaz, hogy a keskenyebb abroncs könnyebben vág utat magának a hóban, latyakban. További előnye télen a keskenyebb és emiatt ballonosabb abroncsoknak, hogy kevésbé sérülékenyek. A hóban, latyakban nem láthatók olyan jól a kátyúk, úthibák, ezeknek pedig a kevésbé peres, ballonosabb abroncsok jobban ellenállnak, mint peres társaik.

A tapasztalat szerint tehát praktikus okokból ajánlatos keskenyebb abroncsot választani.

COPY: gumidoki totalcar

Előzmény: V imre (18819)
ilias Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18822
F/A
Előzmény: V imre (18815)
G4b0 Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18821

A baj az hogy ketté fog szakadni a társaság. Egyik fele ezen a fórumon, a másik meg a másikon. Személy szerint nekem nem okoz gondot egyik fórum sem, mivel informatikusként talán jobban átlátom, DE! Nem igazán szeretném mindkettőt olvasni, így előbb utóbb kénytelen leszek választani. Azt meg pláne nem szeretném, hogy aki minkettőn aktívan részt vesz, annak ugyanazon hozzászólását 2x olvassam.

Én megértem azt is aki itt fórumozik, mert talán egyszerűbb a felülete, megszokott, nem kell az előző hozzászólást "becsomagolva" megint látni és mazsolázni hol is van az új. Viszont tény az is, hogy ez itt olyan mint egy nagy terem, ahol a résztvevők kisebb csoportokban beszélgetnek különböző témákról, de ha egészébe nézem az egészet, akkor egy nagy katyvasz, adathalmaz, amiből szintén mazsolázni kell.

Valahol meg kéne találni a középutat, mert az hogy egyik fórumon a másik fórumon olvasottakra hivatkoznak, az valahol nem az igazi...

Előzmény: ceeee (18809)
V imre Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18820

19mp!

 

Előzmény: vbandit (18818)
V imre Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18819

Havas pályán a keskeny gumi a nyerő. Ez tény. Erre milyen magyarázatot ad a te elméleted?

 

Előzmény: az igazságos (18816)
vbandit Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18818
Én se! :)
Ez kb olyan örök vitatéma mint hóban a keskenyebb vagy a szélesebb gumi jó!
Még fősulin kiszámítottuk,h a szélesebb,mégis mindenki a keskenyebbet mondja és használja...
Egy biztos az elmélet és gyakorlat sokszor nem fedi egymást
(legalábbis az én felületes tudásom mellett)
:(
Előzmény: az igazságos (18816)
ceeee Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18817

 Suzukival??

 

Mindennel!!
A kamiont elvitte,  mint Mary Poppinst a tavaszi szellő!!

Előzmény: Tufaaa (18814)
az igazságos Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18816
hát fizikus nem vagyok és nem is leszek, azt viszont gyakorlati tapasztalatból tudom, hogy minél szélesebb egy gumi (minél nagyobb a felülete) annál később fog megcsúszni fékezéskor adott körülmények között.
Teljesen mindegy, hogy ezt surlódásnak, vagy recekitámasztótámpöcöknek hívjuk.
V imre Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18815
NEM, ez nyomás, vagyis erő/felület, F/S.
Előzmény: ilias (18808)
Tufaaa Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18814
Suzukival ebben a szeles időben életveszély annyival menni(meg szerintem amúgy is.. Gyorsulni, kanyarogni jó vele, de szerintem alattam soha nem fog kiderülni mennyit bír végre az autó, max versenypályán szélcsendben...). A hétvégén mentem már az új verdával, m7esen, egykét széllöket elég szépen megdobott, pedig ezen 195/45R17" van(gyárilag)
Egyébként meg ellenpélda az összes jampi akármilyen autóval. Ma pl este minden lámpánál betalált valaki(M5től kezdve gtv alfán át szinte mindenféle autó), mindenki abban a hitben él hogyha már 17" meg spoilerek akkor tuti lámpától lámpáig fogok versenyezni.
Előzmény: az igazságos (18789)
V imre Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18813

Elméletileg tényleg nem, hanem a súlytól-G és a felület milyenségétől...

 

Előzmény: az igazságos (18803)
ceeee Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18812

Ha a felület nagysága nem számít akkor vajon miért ne lehetne 160 al menni pl bicikligumikon ?

 

Menni lehet.. de megállni...:-DD

Előzmény: az igazságos (18807)
az igazságos Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18811
a száraz surlódásnál tényleg azt írják, hogy nem felület nagyság függő.

A hasznos surlódásnál meg azt, hogy bizony fontos.Dörzshajtásnál pl mintha éppen az lenne a lényeg, hogy nagyobb felület nehezebben csúszik meg.

Lehet, hogy nem a surlódás a megfelelő szó, hanem valamilyen együttható ?
neho Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18810
ja-ja
Előzmény: ceeee (18809)
ceeee Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18809

Bár én "internetfüggő" vagyok, én is maradinak mondhatom magam, egyszerűen képtelen vagyok átlátni, és megszeretni az olyan kialakítású és kinézetű fórumot, ahol az egyéb információk, karakterek, jelzések vastagvonalak grafikusan egyszerűen elterelik a figyelmet az adott hozzászólástól, és a forma túlnő a tartalmon.
Ez egy régi, és talán rossz beidegződés, de sajnos nem tudom megszokni, hogy a sokszor egy teljes oldalon 3 egy soros hozzászólás az új infó, a többi az előzők idézése beszúrása, neminformális vastagsáv elválasztás stb,..

úgyhogy én is inkább maradnék itt.

 

Előzmény: Doki50 (18794)
ilias Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18808
A légellenállásról nem is beszélve. Minél nagyobb a homlokfelület, annál nagyobb a légellenállás. Ez is súrlódás.
az igazságos Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18807
Ha a felület nagysága nem számít akkor vajon miért ne lehetne 160 al menni pl bicikligumikon ?

Vagy egy traktorban miért nem elég pl 20 cm átmérűjü kuplung tárcsa ?

Előzmény: vbandit (18805)
V imre Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18806
2 db volt nalam és 1ik sem ment, pedik többször ki be kapcsolgattam, cserélgettem de csodák csodája ma MEGJAVULT!!! Hogy mitől, azt nem tudom...
Előzmény: ceeee (18767)
vbandit Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18805
http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%BArl%C3%B3d%C3%A1s
Előzmény: az igazságos (18803)
ilias Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18804
Akkor mire jó a slick gumi?
Előzmény: karesz2 (18801)
az igazságos Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18803
hogy a surlódás nem függ a felületek nagyságától, ezt inkább meg se hallottam
Előzmény: karesz2 (18801)
Doki50 Creative Commons License 2008.03.03 0 0 18802
Anno, az én régi 12 éves Trabantom 5 csillagos volt!!

Néha tettem bele egy-egy 5 csillagos konyakkal telt üveget.
Előzmény: karesz2 (18801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!