Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 198
A 41-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

1948.10.31.
A 41-es autóbuszok Zalka Máté (Liget) tér – Szlávy utca – Kada utca – Sírkert utca – Újköztemető útvonalon közlekedtek.

1949.06.20.
A 41-es autóbuszjárat megszűnt.

1950.06.05.
A 41-es autóbuszok Kelenföldi pályaudvar és Kelenvölgy, Duránci utca között közlekedtek.

1969.12.01.
Az Őrmezői lakótelep jobb közlekedésének megteremtése miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 41-es autóbuszok Kosztolányi Dezső tér – Őrmezői lakótelep – Kelenvölgy, Duránci utca; míg
--- A 41Y jelzésű autóbuszok Kelenföldi pályaudvar és Andor utca útvonalon közlekedtek.

1975.03.17.
141E jelzéssel expresszjárat közlekedett Kosztolányi Dezső tér és Őrmezői lakótelep (Neszmélyi utca) között.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változás történt:
41Y => 141;
141E => 41E.

1990.09.01.
A 41E jelzésű expresszjárat viszonylatjelzése 41gy jelzésre módosult.

1992.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 41-es autóbuszok Kosztolányin Dezső tér és Budafok, Vincellér utca között közlekedtek, Kelenvölgy érintésével.
/Ezen az útvonalon korábban 172-es autóbuszok közlekedtek./
--- A 141-es autóbuszok Kelenföldi pályaudvartól szintén Kelenvölgyön át Mustár utcáig közlekedtek.

1997.12.31.
41É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Kosztolányi Dezső tér és Őrmezői lakótelep, Neszmélyi utca között.
/A 41É jelzésű járat csak szilveszter éjszakáján közlekedett!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (195)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 197
A 63-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1952-TŐL NAPJAINKIG:

1952.
A 63-as autóbuszok Hűvösvölgy és Nagykovácsi között közlekedtek.
/Korábban „N” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1950-es évek közepén
63A jelzéssel Hűvösvölgy és Adyliget között közlekedtek az autóbuszok.

?
A 63A jelzésű autóbuszok ezután csak alkalomszerűen (pl.: katonai eskütétel idején) közlekedett.

2004.01.05.
A 63A jelzésű autóbuszok ismét naponta közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.06 0 0 196
:)
Előzmény: Peto (194)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.06 0 0 195
Sziasztok!

A 41-es busz közlekedés története érdekelne!
Űdv:ARIBOY

Peto Creative Commons License 2004.01.06 0 0 194
Kössünk kompromisszumot: az 55-ös 1990. évi rövidítésekor nem állt meg a 70-es troli megállójában. Utánanéztem, és később valóban létesült itt is megállója, 1993. május 17-től, mindössze 5 hónapig, mert ősszel a járat megszűnt.
Egyébként csak úgy tudott kanyarodás után a busz beállni, hogy a táblát egy oszlopnyival előre kellett helyezni.
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.05 0 0 193
Kösz,az infót!
Előzmény: at3sz (192)
at3sz Creative Commons License 2004.01.05 0 0 192
NEm ahova kiállnak az alacska buszok parkolni, csak most a másik irányba állnak :)))

Előzmény: ARIBOY (190)
at3sz Creative Commons License 2004.01.05 0 0 191
Jó a külső megállót tudtam :)
Előzmény: BPO-700 (189)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.05 0 0 190
Blöky:Köszi az infót a 44-es busszal kapcsolatban.

BPO-700:Az 55-ös busszal kapcsolatban igazad lehet,hisz Kónya Matyi fotóján is szerepel a 70-es trolibusz megállója,ahová ki lett téve az 55-ös buszt érintő forgalmi változások!Igy volt közös megállója az 55-ösnek és a 70-es trolinak!
A Népliget belső ugye az ahol ma a 103-as busz végállomása található?
Üdv:ARIBOY

Előzmény: Blöky (180)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 189
Népliget belső végállomás:

Régen - belső 75 troli; külső 55, 55gy busz (felszállás helyben)
Megszűnéskor - belső 75 troli; külső 75A troli, 55 busz (felszállás körúton)

Előzmény: at3sz (187)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 188
Én nem vitatkozok...

Eszerint akkor káprázott a szemem, mikor megállt a megállóban és leszállóutas is volt!

És a Hamster által belinkelt kép (#165) hol készülhetett? A 70-es trolimegállóban miért tették ki az 55-ös busszal, a 1-es villamossal, és a 75A trolival kapcsolatos változásokat?

Előzmény: Peto (186)
at3sz Creative Commons License 2004.01.05 0 0 187
A 75A a Népligetnél is kapott egy külön peront ahol félreálhatott. Két vezeték is volt. De az azt szem a 75A korszak előtt is megvolt ( a másdik vezeték )

Azt már nem tudom, hogy a 75 vgay a 75A ált e a belső peronon.

És hogya 55-ös vagy a 75-ös ált e belül ez előtt? :)

Előzmény: BPO-700 (185)
Peto Creative Commons License 2004.01.05 0 0 186
"Az 55-ösnek volt közös megállója a 70-es trolival, mégpedig a troli aluljáró felé vezető útvonalának Hermina úti megállóhelyén!"

Ezen fölösleges vitatkoznunk, bár én dokumentumokkal (fővárosi határozat, 11/TÉ/90. számú Tömegközlekedési Értesítő, valamint az ennek nyomán kiadott FSZU) tudom igazolni, hogy nem állt meg a 70-es troli megállójában.

Előzmény: BPO-700 (185)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 185
Húúúú! Ezt a tömérdek információt köszönöm!
Hozzáírom az adataimhoz a 20-assal, a 44-essel kapcsolatos észrevételeket!

Az 55-ösnek volt közös megállója a 70-es trolival, mégpedig a troli aluljáró felé vezető útvonalának Hermina úti megállóhelyén!
Az 56E busznak csak hegymenetben volt egy megállója a Népkertnél! Átszállási lehetőséget biztosítva az onnan (végállomásról) induló 57-nek, 63-nak, 64-nek, 157-nek, 164-nek és a 257-nek.
A 75A trolibusz a körútról az iskolát megkerülve jutott el a Kerepesi úthoz, majd Ifjúság útján vissza a körúthoz.
(Ahogy at3sz megírta!)

v86 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 184
Ami a Moszkva tér fele ment, az nem állt meg a Népkertnél.
Előzmény: lbence (182)
at3sz Creative Commons License 2004.01.05 0 0 183
jötta körúton, be a kis utcákba ahol ma tud járni a garázsból kiálló troli. A mai 95-ös busz vá-nál volt vá-ja onnan Ifjuság útja és jobbra fordulva vissza a Népligethez :)))
Előzmény: dyz (181)
lbence Creative Commons License 2004.01.05 0 0 182
Az 56E nem csak a 2 végállomáson állt meg, hanem Hűvösvölgyben volt még 1 megállója.
Előzmény: v86 (162)
dyz Creative Commons License 2004.01.05 0 0 181
A 75A troli pontos útvonala mi volt (hol fordult vissza) ?
Előzmény: ARIBOY (175)
Blöky Creative Commons License 2004.01.05 0 0 180
1970.4.3-án, a metró I. ütem megnyitásakor.
Előzmény: ARIBOY (179)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.05 0 0 179
Kedves Peto!

A 44-es autóbuszok végállomását mikor helyezték át
az Örs vezér terére?
ARIBOY

Előzmény: Peto (178)
Peto Creative Commons License 2004.01.05 0 0 178
Kiegészítés a 44-eshez:

1949. 03. 14. Nagyvárad tér – Gyáli út – Ecseri út között

1951. 11. 04. Nagyvárad tér (Gyáli út sarkáról) – Üllői út – Ecseri út – Gyáli út – Zombori utca, új végállomáson tolatással fordul. Vissza Gyáli út – Ecseri út – Üllői út – Könyves Kálmán körút – Gyáli út – Nagyvárad tér

1956. 10. 23. Háborús esemény miatt nem közlekedett

1957. 07. 01. Felszabadulás tér – Cinkota között közlekedik (korábbi 46A)

1958. 09. 21. Végállomása a Szabad sajtó útra kerül át. Beindul a 44A Szabad sajtó út – Lándzsa utca között.

1959. 05. 11. A 44-44A végállomása a Madách térre kerül át (Wesselényi utcába, a zsinagógával szemben)

1960. 08. 20 44A hősök fasoráig közlekedik, 44-es Budapesti útig

1961. 07. 03. A 44B (?) jelzése 44Y-ra változik (Madách tér – Cinkota, gyógyszertár)

1961. 09. 18. 44-es hosszabbítása Rákosi útig (ez az általam már említett Szénás utca)

1965. 09. 13. 44-eshosszabbítása Békés Imre utcáig

1970. 04. 03. A 44-44A-44Y megszűnt, helyette 144-es gyors, 144A gyors, illetve 45Y járt. Beindult a 144É éjszakai Örs v. tere – Kerepesi út – Batthyány utca vonalon, külső vége valószínűleg Békés Imre utca

1977. 01. 01. Átszámozás 144gy helyett 44gy, 144Agy helyett 44Agy. Utóbbi megszüntetése kb. 76-ra tehető.
Ekkor változott a 31Y 144-esre (Örs v. tere –Rákosi út –Mátyás király út – Békés Imre utca között)

1977. 01. 03. 144É módosítás Csömöri úton

1978. 03. 01. 44gy hosszabbítás Szlovák útig (vissza Rákos úton), és változott a 144-es (Csömöri út – János utca – Rákosi út)

1979. 07. 16. Csömöri úti felüljáró, 144-es a felüljáró –Pálya utca – Rákosi út vonalon járt.

1979. 01. 02. 44gy csuklósítás

1981. 02. 01. 144-es módosítás, Vezér utca

1987. 07. 01. 44A gyors beindítása Örs – Centenáriumi ltp. között.

2003. 03. 03. 144gyors beindulása

2033. 09. 01. 144gyors csuklósítás

Az 55-öshöz:
Az 55-ös végállomásnevében sosem szerepelt az aluljáró kiegészítés. Az autóbusz 1990. július 1-jétől az Ajtósi Dürer sor - Hermina út - Erzsébet királyné útja vonalon fordult vissza, megállt az Ajtósin a Hermina út előtt, végállomása a Hungária körúton volt, Erzsébet királyné útja néven. Előbbiek szerint tehát nem volt közös megállója a trolival.

Blöky Creative Commons License 2004.01.05 0 0 177
"1949.07.20.
A 20-as autóbuszok útvonalát Újpest, Mátyás térig hosszabbították meg.

1970.11.15.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 20-as autóbuszok Keleti pályaudvar és között közlekedtek;
--- A 20A jelzésű autóbuszok Keleti pu. és között közlekedtek."

Hol is az a Mátyás tér?

Azért a kettő között történt egy s más pl. 1960 körül:
20 Keleti pu. - Dózsa Gy. út - Vágány u. - Mautner S. (= Szt.László) u. - Szabadságharcosok útja (= Berlini u.) - Rózsa u. - József A.u. (vissza Jókai u.) - Bajcsy-Zsilinszky (= István út) - Pamutgyár u. - Fóti út, körforg. (vissza Nádor u. - Vécsey u.)

A Reitter Ferenc u. átadása után, 1965-ben:
20: ... - Vágány u. - Reitter F.u. - Dolmány u. - Béke út - Leibstück Mária u. - Ősz u. (vagy Tél u.?) - Rózsa u. - ...
20A: Keleti pu. - ... - Reitter F.u. - Balzsam u. - Szabadságharcosok útja - ... - István tér

1967(?): a 20-as és a 30-as autóbusz a Dolmány u. helyett a Gyöngyösi utcán közlekedik.

"1975.09.01.
20Y jelzéssel Keleti pályaudvar és Landler Jenő Járműjavítóüzem között közlekedett.
/Az újpesti szakaszon korábban 14-es villamos közlekedett./"

Nem. Angyalföld forg.tp. - ... - Elem u. - Istvánteleki út - Szilágyi u. volt az első útvonalvariáció.

"1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszámváltozások történtek:
20Y => 120"

Emlékezetem szerint:
20A => 120
20Y => 121

Előzmény: BPO-700 (166)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 176
Kösz az infót!
Előzmény: ARIBOY (175)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.04 0 0 175
Kedves BPO-700!

A 75A trolibusz megszünésével kapcsolatban egy kis kiegészitéssel szolgálnék!
Az alábbi weboldalon találtam az infót:www.bkae.hu/~voni/kozlek/szov95.htm

1995.Július 17.étől az 1-es villamos a Salgotarjáni utcáig jár ezért e naptól kezdve a75A
troli csak munkanapokon és csak csúcsidőben közlekedik!
Majd 1995.Október 21.én a 75 A trolibusz megszünik!
2000.December 18.tól jár az 1-es villamos a Lágymányosi hídig,és e naptól rövidült le a 75-ös trolibusz útvonala.A Népstadion(ma:Stadionok)metróállomásig jár a Dózsa György út metróállomástól.
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (168)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 174
:)
Előzmény: Hamster (173)
Hamster Creative Commons License 2004.01.04 0 0 173
Illetve az aluljárótól lehet, hogy csak egy zebrányira, nincs előttem, hogy van-e zebra a kórház előtt. A troli hurokvégállomásától gyakorlatilag tényleg kettőre, ha szabályosak vagyunk :)
Előzmény: Hamster (169)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.04 0 0 172
Én is elnézést kérek,tehát az emlitett fotók Kónya Matyi fotói!
Egyébként köszi az infókat az 55-ös buszról!
Üdv:ARIBOY
Előzmény: BPO-700 (171)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 171
Bocsánat! És elnézést kérek Kónya Matyitól!

Tényleg oda volt írva!

Szóval Kónya Matyi felvételén!

:)

Előzmény: Hamster (169)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 170
De a Hamster fotója szerint: ERZSÉBET KIRÁLYNÉ ÚTJA
Előzmény: BPO-700 (168)
Hamster Creative Commons License 2004.01.04 0 0 169
Nem az én fotóm, hanem Kónya Matyié, direkt odaírtam, irgumburgum :)))) A busz pedig az Ajtósi-Hermina-Erzsébet királyné-Hungária határolta tömböt járta körül, azaz egy csomóponton belül két zebrázásnyi távolságban volt a aluljárótól.
Előzmény: ARIBOY (167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!