Igy van nincs azokkal semmi baj sött ugyan akkora méretü négyütemüknél erösebb is .
Viszont egy 4 ütemü brigi sokkal kevesebbet piál és töbszörösen többet lehet vele nagyjavitás nélkül dolgozni. Ez tény ! Persze az is tény hogy a kétütemüt megéri felujjitani akár 50 szer is a másikat viszont nem.
Taszáron a Kacsó Gép KFT végez ilyen motorjavítást és acélperselyesre való átalakítást. Mivel nékem csak XM- es ás IC-s motorjaim vannak nem volt még rá szükség a javításra . A Quantum 40 Xm-es már 20 éves semi baj nem volt vele igaz egy évi használatban ma már egyszer után kell önteni olajat de még nem füstöl.
Blue Eagle szerinted jobb lenne ha meg lenne gyürüzve?
Használ valaki mpm 210-est terra kerekekkel?Mert ha jól tudom passzolnak a terra kerekei az mpm210-re.Esetleg ha van valakinek eladó súlyokkal az írjon, el csereberéljük.
Mondjuk én fordítva gondolom a 2 és a 4 ütemű gépről a véleményed. Bár tény, hogy egy 2 ütemű motor egyszerűbb működésben, felépítésben. De van olyan tartós a 2 ütemű kapálógépmootor mint mondjuk a jó öreg Briggs? Ha annak megadták az olajat, olajcserét, karbantartást, akkor 20-20 évig elpötyögött.
2 ütemű Robi motort megfelelő közdarab nélkül nem hinném, hogy menni fog.
Persze, hogy gördülőcsapágy van mindenhol, hiszen a kenésben soványabb keverékkenés ennek alkalmazását követeli meg.
A megfelelő kenés esetén (lásd 4 ütemű motorok) a siklócsapágyas megoldás a befutó. Nagyobb terhelést bír, csendesebb, és a jó kenés miatt hosszabb az élettartama. Még a Terránál is:)
Akkor nem is foglalkozok vele, sokba kerülne, tökéletes úgyse lesz.
Van olyan két ütemű robi motor amit rá lehet tenni rk-02-re?Robihoz boltba lehet venni alkatrészeket?
Én jobban szeretem a kétütemű motorokat :D van egy Terrám is de az nagyon jó és megbízható gép.Ezeket még régen megcsinálták normálisan,mindene javítható!
Robinál is tűgörgős a főtengely és a blokkba is csapágyas?
Na akkor javítanám a tévhitet. Bevonatos henger a Briggsnél sosem volt, és nincs is. A szóban forgó gépen a hüvely a blokk saját anyaga, szilicium ötvözet. A króm szerű bevonat a dugattyún van. Ja és a gyűrűn (kéne lenni). A mostani új Briggsnél a króm bevonat helyett Molibdén-diszulfid bevonat van, ami kinézetre olyan mint a teflon bevonat, persze nem az.
Szóval mégegyszer: ha felfúrunk egy nem perselyes, mondjuk azt az általam lefényképoezett motort, abba nem tehetünk utánna sima, "mezei", bevonat nélküli dugót, mert ha megmelegszik, össze fog rágódni. Ezért van a hüvelyezés. Két legyet egy csapásra: Jó bele a "mezei" dúgó, és később is fúrható lesz, további túlméretre. De ez költséges, és manapság ennél a régi motornál nem éri meg. Quantumot még megcsinálnak, annál ha más nagy gond nincs, még talán megéri.
Olyat még hallottam, asszem az Audinál, hogy a motorblokk magas szilicium tartalmú, és a henger falát megmaratják, így az Aluminium a felületről távozik, marad a kemény sziliciumkristály, ami maga lesz a csúszó felület. De asszem itt is a dugóra kerül valami bevonat. Legalább eloxálás. Sajnos ezeknél ha megszakad a kenés, vagy túlmelegszik akkor jaj neki.
Mit gondoltok, egy MF 70-est min. hány kiló sullyal érdemes elöl leterhelni utánfutóhoz, esetleg szántáshoz? 10, esetleg 20 vagy több? Mik a tapasztalatok ilyen ügyben?
Nemrégiben vettem egy simson motoros robit, és egy talán R 401-es? futót hozzá, az lenne a kérdés tudtok e valami jó ötletet fék ügyben. Sokat kell majd használnom hegyről lefele rakottan, és esetleg felfele ha szembejövő forgalom lesz, a szűk aszfalton, meg kell valahogy álljak. Egy szintén simson motoros kolega gépe, és futója hasonló "lemezfékes", és ha hegyről jön rakottan szenved, motorféknél teliköpi a gyertyáját.Nem szeretnék gyertyát pucolgatni minden lejövetel után.
Gyárilag biztos hogy nem perselyes. 90 nes gyártásu még nem bevonatos ! Sajnos nem tudom pontosan megirni de kb 2000 töl kezdték eröltetni a bevonatos hengert. Azt hiszem azota miota müanyag a vazérmütengely de sajna ebben sem vagyok biztos. :(
A 16924. Hozzászólásban lévő képeken látható egy 1990 gyárt. évű RK-02, 4 HP motorral. Akkor a te véleményed szerint azon melyik Briggs motor van? Perselyes? Bevonatos? Ha bevonatos, hol van a bevonat?
A régi brigiket lehet furni kemény ötvözet maga a henger. Dugattyut manapság csináltatsz amilyet akarsz. Viszont az uj brigik sajna bevonatos hengerrel készülnek ha ez lekopik (husszu dolgos évek alatt) akkor kuka ! Ha nem hiszel nekem nem tudok mit csinálni. Nem csoda hogy nem láttál hüvelyes gyári mocit. Én sem láttam de sokan probálnak maszek modon hüvelyezni pont azért mert másként lehetetlen az ujjabb mocikat javitani. Persze nem éri meg.
üdv valaki probált már 13 colos kereket felrakni a sima nem váltós gépre pl kf 04 lehet vele futót húzni? feltételezem h nehezen bír megindulni de megy mint állat.
Két ékszíj van. Az egyik simán hajt feszítéskor, a hátramenetnél egy dörzshajtásos forgásirányváltó van beiktatva. Szántani hogyan lehet vele? Azt nem tudom.
Nem a gyűrű vastagságát nézzük, hanem a hengerbe helyezett gyűrű hézagát. Az új hengerbe tett új gyűrű hézaga 0,15-0,20 mm kell legyen. Ha igazán kopott a gyűrű, akkor akár (nem elírás) 3-4 mm hézag is lehet! Volt már hozzá szerencsém! Durva mi? A helyzet az, hogy ilyenkor már a hengerben is van kopás rendesen. Az igazság az, hogy a gyűrűzés már csodát nem fog tenni. A kipufogószelep szár és annak vezetője szintén nagyon tré lesz nálad. Erre készülj fel.
átmérő: 70,65mm Briggs 4 hp-s gyűrű milyen széles?Megnézem, hogy mennyire van megkopva és akkor meggyűrűzöm, a dugattyút hagyom a régit,most szedem majd szét,majd meglátom h mennyire van megkopva.