Valószínűleg fontosabb szempont, hogy a már vonaton utazók kényelmesebben tudjanak elsétálni az étkezőrészbe, mosdóba, a többi kocsirészbe stb. Mivel IC, valószínűleg amúgy sem fognak tömegek fel-le szállni minden 10 percben, de elég feltűnő lenne ha 3-4 rámpán át kéne sétálni az étkezőbe menet, oda-vissza. Egyébként a ma bemutatott KISS-eken is tettek ajtókat a kocsirészek közé, ez is furcsa a Flirtek után.
Tényleg furcsa, mert mit nyerünk vele, hogy rámpa helyett síkban van a padló a csuklóalagutak és az utasterek között, mikor ez egy IC-forgalomra szánt jármű, ahol amúgy sem számolnánk a rámpán kényelmetlenül álldogáló utassal?
2×2 szék között egy kerekesszékes amúgy sem fog elférni, ha sík a padló vagy ha rámpa van, de így legalább a szintbeli beszállás sem megoldott.
Szóval, ha valakinek van infója arról, hogy ezt miért így kérték és mi a megfontolás mögötte, ne tartsa magában!
Köszi. Napok óta az eszemben van 16-a. Gondoltam megkérdezem, rendeltetek-e már cateringet (mert bizonytalanra írtad korábban az eseményt.) Ezek szerint igen.
A késések szvsz csökkenni fognak. Kevesebb ajtóhiba, kevesebb vezérlőkocsi hiba, jobb rendekezésre állás. És ami a legfontosabb: a 7 kocsis szerelvény helyett nem fog 5 kocsival heringjárat indulni. De az általános problémák valóban nem szűnnek meg, (infra, személyzet, mentalitás), de attól még a helyzetnek sokat kell javulnia. Jó még az öltönyöd?
16-án pont a nem-eladott-Dunakeszin lesz roll-out ünnepség. Most nyitottam ki a meghívómat.
Akkora a felhajtás, annyi komoly rangú vendég lesz (Spuhler úr is megszakítja nyaralását és ide érkezik), hogy elkezdtem félteni a KISS-eket az elvárás nagyságától. A topiknyitó Vendégsín olvtársnak van igaza: a különféle megszólalók kommunikációja hónapok óta szinte sulykolja, hogy szegény szerelvények a vasút minden gondját megoldják: a zsúfoltságot, a kényelmetlenséget, a késéseket, a bizber- és felsővezeték meghibásodásait, a kocsihiányt, a munkaerő-hiányt, mindent, mindent. amikor bebizonyosodik, hogy jééé már járnak az emeletesek, de azok is késnek a váci vonalon, a népharag törvényszerűen fordul majd ellenük. Reálisnak kellene lennünk.
Tudomásul kell venni, hogy ha 140 kilós vagyok, akkor nagy valószínűséggel túlsúlyos vagyok. (Egyetlen esetben nem, ha 3 méter magas vagyok, de az ilyen ember ritka). Egy jól szabott zakó vásárlásával sokat javíthatok a kinézetemen, de nem oldom meg az összes problémámat.
Épületeknél egy ablakra ragasztott nagy piros kör (úgy 15 cm átmérőjű) - jelzi a magasból menekítési pontot. Az is csodálatosan néz ki egy hatalmas üveghomlokzaton, de fontos infó a tűzoltó számára. Ha életet ment, megéri.