Az Auto K2ttő újságban is volt egy inkognitó teszt, autót próbáltak eladni az AAA-nak hétköznapi autósként. Az lett a vége a cikknek, hogy nem kötöttek üzletet, nagy nehezen kapták vissza a papírokat, s végül erősen megkönnyebbülve hagyták el a telepet. :-)))
Azt írtam, hogy irreális elvárásokkal vannak egyesek az AAA-val szemben, mennyi pénzt adjon a kocsiért, mennyiért adjon kocsit, milyet.
Ha visszaolvasol a topikban, sosem ez volt konkretan a felhaborodas oka! :-)
Mert mas dolog piacilag korrekt arat ajanlani egy autoert, es mas dolog telefonban megigerni a csillagos eget, aztan a helyszinen ennek mar csak a 60-70 szazalekat igerni, pszichologiai hadviselessel kezelni az ugyfelet, es foleg, fel napokon at varakoztatni.
Mert a legtobb itt leirt esetben nem "fel orarol" volt szo, hanem tobb oras hercehurcarol. A sztorik ismetlodese pedig azt mutatja, hogy nem egyedi az eset, hanem AAA-eknal ez a szokasos hozzaallas.
Az kétségtelenül igaz, hogy fél órát váratni valakit egy szalonban csak azért, hogy előkerüljön a nagyságos főnök, vagy mert nem találják a forgalmit, vagy stb, na az ge.iség.
De hol írtam én ennek ellenkezőjét?
Azt írtam, hogy irreális elvárásokkal vannak egyesek az AAA-val szemben, mennyi pénzt adjon a kocsiért, mennyiért adjon kocsit, milyet.
Belepofazok-nak egy csomo dologban igaza van. A hasznaltauto-hu-rol tenyleg csak az olcsobb kocsikat viszik el (tipuson, evjaraton belul), tehat az ottani atlagar valoban nem tukrozi a piaci arat. A kereskedoknek ez alatt kell bevenni az autot, ha ok is a megszolgalt jutalekukhoz hozza akarnak jutni.
Abban is igaza van, hogy mas kereskedoknel garancia hasznalt auto eseteben gyakorlatilag nem letezik, es az AAA ebbol a szempontbol -- ha volt is ellenuk kifogas -- voltakeppen galans. Vannak persze mas lancok is, akik vallalnak garanciat, Weltauto, Q1, talan masok is, illetve sokan kozvetitenek hasznaltauto-garanciat (MAPFRE, Pannon garancia), de a hazsnalt autok nagy tobbsege igy is orosz rulett.
De azt enm jol erzekelte, mi az igazi problema.
A pszichologiai hadviseles, az inkorrekt banasmod, az ugyfekezeles komoly hianyossagai.
Az "egyik eletemben" foglalkoztam/foglalkozom kereskedelmi tanacsadassal, raadasul eppen autos temakban. A sajat "real life" tapasztalatom az AAA-nal (potencialis vasarlokent) bizony lesujto volt.
1. lecke: tisztességes üzlet az, ahol MINDKÉT fél jól jár. 2: lecke: nem hablatyolunk össze vissza, majd utólag kompenzálunk, magyarázunk...tehát őszinte beszéd kellene. De ez utópia. Sajnos.
Miért baj, ha úgy írok róluk, hogy nem jártam még egyik telepükön sem? Csak az itt, ezen topicon beszerzett információkra hagyatkzova írtam, és nem is azt érzékeltettem, hogy milyen nagyon rendes banda, hanem azt, hogy sok az irreális elvárásokkal bíró autótulaj.
Szóval picit még ülj a gép előtt, és gondolkozz, rögtön klassz lesz:)
Nem tudom, mit akar a topicot látogatók nagy hányada.
Hitelhez GPS ajándékba, fájdalomdíjként mp3-as CD lejátszó... hol kapsz ilyet máshol itthon?! Sehol. Nagy brokit a szájba, azt szoktak adni a kedves kereskedők "megtekintett állapotban vette meg"-re hivatkozva vétel után előjövő hiba esetén.
Megy a sírás, hogy az AAA keveset ad az autóért, mint hirdetik a nagyrészüket, ráadásul az enyém, hát, az egy hibátlan példány. Micsoda szemét banda. Miért, mit vártatok? Majd még többet is ad? Nekik is valahol piaci áron kell eladniuk azt az autót, amitől épp a kedves ügyfél szabadulni akar. Valószínű azért, mert szar. Vagy mert már régi. Vagy mert már divatjamúlt, ő max. három éves A4-est akar. Ha meg keveset ad az AAA autó, akkor miért viszed nekik oda?
A használt autók valódi értéke nagyon messze van attól, amit a hasznaltauto.hu -n láthattok átlagként. Az ott hirdetett autók legalsó 10%-át, na azt veszik. Azt is kemény alku mellett... A többi csak dísznek van, hirdetni.
A tulajdonosok általában 30-50%-kal lövik fölé "hibátlan, gyönyörű állapotú" autójuk értékét. Bemennek az AAA-hoz, ott megmérik a rétegvastgaságmérővel, kiderül, hogy volt fújva az eleje. De csak karc miatt.
Persze majd akinek az AAA tovább kell adja, mondja az AAA-s ingben valami pacák, hogy csak karc miatt volt fújva. Akkor mindenki egyetért abban, hogy az az autó totálra volt csukva, ez csak szöveg ez a karc dolog.
No komment ez a topik.
Majd most jön pár főokos, aki kitalálja, hogy az AAA alkalmazottja vagyok. Nem vagyok az, sőt a telepükön se jártam még. Van párezer hozzászólásom is a fórumon...
Én kétszer mentem hozzájuk autót megnézni (mindkétszer eladták mire odaértem), de az egyik eladó nagyon rendes volt. Alfát akartam venni, az eladónak egy GTV-je volt. Jól eldumáltunk az olasz verdákról, majd mutatott egy szép 147-est, aminek az ára is korrekt volt, a hangja is, a kinézete is, stb. Kicsit elgondolkodtam rajta. Mondta a srác, menjünk egy próbakört. Mentünk. Ő hozta ki a kocsit a telepről, majd átadta. Csak azt hajtogatta: nyomjad nekik nyugodtan, nyomjad neki...
Üdvözlet mindenkinek. Én 2007 márciusában voltam náluk. Ford Focust akartam venni, de nem volt. Mindegy. A srác aki rámrepült, mint sas az áldozatára. Mutatott egy Opel Vectrát. Csak nézzem meg. Nem kell semmit mondani kihozza a kulcsot, megyünk egy kört. És ennyi. Mondtam, hogy jó hozzad. 2001-es B vectráról van 1.6-os 16V. Először nagynak tűnt. Belülről is. Próbakör. Meglepően jól ment az autó. Blablabla. Végülis megvettem. Hitelre persze, mert másképp nem menne. Kívűl csak kisebb karcolások vannal rajta, de nem érdekelt. Apám is megnézte. Autószerelő lévén áment mondott rá. Ez volt Szombaton. Hétfőn telefon, hogy mehetek átvenni. Átvettem. Hibátlan működik. Illetve a klímával volt egy kis gond. Nem volt benne gáz és mintha csapágyas lenne. Visszamentem vele. Rövidebb tanakodás után közölték, hogy nem tudják garanciában megjavítani mert...De fogadjam el fájdalomdíjként ezt a dvd le- játszót és ezt az 50000-es bónt. Oké mondom elfogadom. A klímát azóta se csináltat- tam meg. Nem is fogom. Az autó azóta is megvan és használom. Hát ennyi. Kiváncsi vagyok, ha szeretném valamikor lecserélni akkor mennyire lesznek "normálisak". Végigolvastam a topicot és kikerekedett a szemem. Érdekes történetek.
Én kérek elnézést a hatos váltóra már nem figyeltem de akkor sincs igazatok ha kifigyel a hajtókar igy jártál egyébként 1 jó állapotú kocsit nehéz azért igy széthajtani! De az a tesztút annyira nem vészes ha jobban belegondolsz mikor késésben vagy hasonlóan vezetheted te is (én igen mert tulajdonképpen az autó erre való)! Amúgy abba gondolj bele hogy bevisznek vmi jó kis hajtókar csapágyas csodát friss olajjal új csapággyal kimélö teszt ,persze azalatt nem jön elö, aztán pont te mint szerencsés megveszed ,elsö fasza pálya mitmegy szitu, és hangosodó csattogás a végén és persze te lennél a legjobban felháborodva és vinnéd vissza a vasat hogy szar!!! Egy a vége az autót ki kell rendesen próbálni eröltetve mert 50 nél 2500 as fordulaton minden szép és jóó de ha ez vkinek nem tetszik az adja el annak aki enélkül mint örült megveszi az autót!
Akkor pusztán elvi síkon: Van egy 10 éves, jól működő dízeled, naponta jársz vele, sőt még az AAAhoz is elviszed 100 km-re. Próbaút, tejfogú beül, kettesben redline, 1szercsak leszakad az egyik dugattyú, hajtókar kinéz a blokk oldalán... Erre te: Ááááá, semmi baj, biztos elromlott volna előbb-utóbb nálam is... örülök, hogy segítettél feltárni a hibát !!
Az autót ha el akarod adni és tapasztaltabb vevövel találkozol szintén meg fogja hajtani ettöl még nem esik szét ha meg igen az már régen rossz ajánlom neked is ha veszel tégy igy te is!!! Inkább a teszten essen szét mint nálad fizetés után!
BRAVO 1.2 80 paripa jó gép de eljárt felette az idö hiába minden ha 0 km es lenne akkor sem ér 100 ezrekkel többet ha azt akarod hogy megfizessék hogy nagyon megkimélt add el magánszemélynek kereskedést marhára nem érdekli hogy menni a km 1 ilyen idös autóban!!! A 4 liter kicsit vicces én ugyan ezzel járok 43 ezer km el és 6 alatt soha de ez a normális!!! Nem kell a KAM!!!