Röviden: Nem tudom. A tirisztoros hajtókarja valóban masszívabbnak tűnik, de nem tudom, hogy valóban szükség van-e arra a plusszra. A méretei tudtommal megegyeznek, bár sohasem szedtem még szét főtengelyt. Azt nagy előnynek tartom mindkét típusnál, hogy bronzperselyes, mert a tűgörgős megoldás ugyan kevesebb olajat kíván, de kényesebb - széttört tűgörgő-kosárral már találkoztam, de a bronzpersely egyszerűen nem tud elromlani. Szeretem a szovjet egyszerűséget (pl. k35), amikor nincs ami elromolhat.
Katonka Balázs az, aki biztosan tud a kérdéseidre válaszolni, a jelek szerint olvasni is szokta a fórumot - reméljük, előbb-utóbb beregisztrál.
Egyébként az a kérdés merült fel bennem, hogy megérné-e a hajtókarcsere. Valamivel masszívabb lenne a szerkezet, de hát eleve nem ez a leggyengébb pontja a motornak. 60köbcentis, három gyűrűs, membrános, rezonátorral hangolt, Simson karburátoros motor - amiben olyan kuplung van, amit a tuning nélküli változat is képes kinyírni.
Nemes dolog hogy e Simo t elcseréled egy Verhovina ra hiszen simot látni bárhpl de Verhoviná ttényleg csak igy marad fenn . kiváncsi vagyok a képekre !A kuplung lamela az a tirisztros blokba kejl ? Az az az ugynevezett /sütis / kuplung . .?
És kérdem , ha megálltál a motorral , szükséges volt e a benzincsapot elzárni hogy álló helyzetben nehogy tulfolyon , esetleg nem e csöpögött álló helyzetben nyitva felejtett csapnál ?
Magán a tűszelepen megvan a tömítés helye, de hiányzott. Vettem egy karburátort felújító szettet, abban volt tűszelep tömítés is, rá is tudtam tenni a tűszelepre, de úgy meg az úszó nem zárt el teljesen. A gyári tűszeleppel próbáltam, mert az utángyártott kicsit más, szerintem hosszabb.
Nem szeretnék nekiesni rögtön az úszónak, mert azzal semmi gond nem volt korábban. Most ott tartok, hogy nem kap benzint a motor pedig tűszelep tömítés nélkül működött eddig. Jövő héten szétszedés újra megnézés, próba egy másik 22-es karburátorával, aztán megírom az eredményt.
Udv vermestibi! Na ezert szeretek veled beszelgetni ill. Velemenyt kerni,latom szereted is erted is!!! No ez nekem nem jutott volna az eszembe h ablakoljak a dugot.....:-) ugy mar van ertelme a menmbranak!! :-) ha befejeztem a kolleganak a minit,utana tudok majd a sajat mocikkal foglalkozni. De az iden mar a 6 sal kene csapatni! :-) ja igen meg egy kerdes szerinted ossze lehet hazasitani egy delta hajtokart,a verho 4 fele fotengelyevel?mert most h kosarba van,nezegettem a ket fotengelyt,es a deltaet maszivabnak nezem,mivel 60ccm re tervezem az enyemet sz szerintem jobban birna! Ugy latom h szelesebb a deltae de azt sikkoszoruvel orvosolhato! Merlegelek eloszor mielott cselekszek!! Nem szeretnem ha veszitene a megbizhatosagabol!!te mit gondolsz!?
A neten találtam ezt a képet, a wagnerland.ru oldalon. Terveim szerint először összerakom ezt a Verhovina 6-ost, amiről mostanában töltögetek fel képeket, aztán egy Simson Start kéne befejeznem (másfél éve áll ez a projekt), meg van egy Piaggio Ciao diszperzites vödrökben... A membránnal valószínűleg majd csak ezek után kezdek bíbelődni.
Annál a megoldásnál, ahol a hengerhez csatlakozik a membrán, a dugattyút ablakosra szokták kialakítani, hiszen itt nem kell a befelé áramlás útját elzárni.
Gratulálok a Verhó 5-öshöz, ez a legritkább tagja a sorozatnak. Tennél fel majd róla képet?
A textilbakelit-lamella szerintem teljesen jó - hiszen gyárilag is abból van (vagy olyasmiből). De nemrég valaki a fém lamellákra esküdött (80W90-es olajjal), állítólag jobb, mint a gyári megoldás. De én nem tudom, a tirisztoros blokkal nincsenek nagy tapasztalataim.
Szerbusz vermestibi! Nehogy azt mond h a tied mar kesz is a membrant illetoleg...:-) :-) :-) de kivancsi vagyok ra!! Nem tudom h olyan nyitasi szogekkel rendelkezo hengernel ami resvezerelt mit produkal egy membran,ahol igazabol nem indokolt,nincs gaz visz aramlas!! Anno mikor simot tuningoltunk ott jelenkezett olyan jelenseg h magas szivonyilas eseten erosodott a legszuro fele a visz aramlas,es tapasztaltabb tuningosok ilyenkor ajanlottak a membranositast!!!:-) nekem meg sajna all a projekt...:( de ugy nez ki h szert teszek egy verho 5re is,elcsereltem a simomat errte!! :-) igy orvendezek van egy az utokornak megmutathato 4,5,6verho meg egy mini! :-) neked mi a velemenyed arrol a gondolatrol h textil bakelitbol keszitenek a minihez kuplung lamellat?? Mer ilyen csillag alakut a vilagon nem kapok:(
Amit mondtal regi tuszelepet tomites nelkul , az milyen , azon egyaltalan megvolt a helye a horony a tomitesnek , vagy lehet hogy nem is belevalo volt ? En is talalkoztam mar ilyennel , es nekem a tuszelep felett egy vasgolyo volt , persze az sem zart .
Ha a regi tuszelepen van helye a tomitesnek talan meg kellene probalni az ujrol a tomitest le es att a regi tuszelepre , mert elofordul hogy a tuszelepek nem egyforma hosszusaguak . Alltalaban be lehet allitani a szintet csak turelemmel , eleg erzekeny csak nagyon finoman egyszerre csak kicsit , de ossze kell annak jonni Kivancsi vagyok ra majd legyszives jelezd mar hogy mire jutsz vele
Nem tuning a cél hanem a használhatóság. A karburátorig biztosan eljut a benzin, szerintem valahol a tűszelepnél lehet a gond. Szétszedem újra, átfújom levegővel aztán újra megpróbálom mint csinál. Van egy másik 22-es is annak a karburátorával is próbáltam, annak orrán száján folyt a benzin mégsem indul, annál szerintem dugulás van, azt is kitakarítom aztán próba. Az egyik sajnos váltóhibás. Leghamarabb jövő héten lesz eredmény, írok majd , hogy mi lett a végeredmény.
Értem. Tehát nem tuning célból akarod a Simson karburátort feltenni, hanem próbaképpen, mert a másik nem működik.
Én a helyedben alaposan kitisztítanám a karburátort (k60), a tűszelepet tömítés nélkül raknám vissza (ha tényleg így működött eddig és nem volt vele baj) - vagy feltenném az utángyártott tűszelep tömítést és állítanék az úszó lemezén, hogy a megfelelő szinten álljon (zárjon és nyisson).
Ha a töcskölő gombot megnyomva orrán-száján ömlik a benzin, akkor elvileg jónak kell lenni. Ha nem ömlik, akkor van gond.
Azt elfelejtettem írni hogy a tűszelep tömítés hiányzik, de eddig hiba nélkül üzemelt így is. Most nem kap benzint pedig semmit nem állítottam el, száraz a gyertya. Az a gond ha beteszem az utángyártott tömítést, akkor pedig nem zár le rendesen az úszó, ezért gondoltam a Simson karburátorra. A blokk nagyon jó azt nem akarom cserélni, a motoron minden működik.
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy valamelyikőtök szerelte-e már fel Simson karburátort Rigára? Egy Riga 22-esről lenne szó, sajnos a gyári k60-al egyáltalán nem akar működni, pedig előtte mindig elsőre indult és rendesen működött vele, szétszedtem de semmi rendellenességet nem tapasztaltam.
Azt a tüszelep megoldást hogy megláttam , a nevetés jött rám tőle , hát nem csoda hogy nem zárt el . A javitókészleten kivüli . az a másik tüszelep ami csak szólóban van nálad próbára az az MTD -é
Nagyon jól haladsz a géppel,te aztán precíz , aprólékos munkát végzel ..lessz másik lánckerék , sárvédőre is lesznek bontásból a "kacsafarkok " meg természetesen gumit külsőt , belsőt másikat .
Igen arra gondolok , ezen van rajta a három kiemelővilla , ha szükséged van rá akár tartaléknak is ,ingyen néked adom ,a hétvégén tudom majd le fotózni .
Próbáltam ma is haladni a Verhovinával. Szétszedtem a hátsó kereket és megnéztem, feltehető-e rá a másik lánckerék - de sajnos nem passzol össze, úgyhogy másikat kell beszerezni. A menesztő gumik is csereérettek.
Megtakarítottam a kereket - egyelőre erről ennyit.
Lecseréltem a berúgó kart, a régi hegesztve volt, valószínűleg azért nem úgy hajlott, ahogy kellett volna neki.
Összekötöttem a próba erejéig a gyújtás rendszert, szikrázik, ez biztató.
Megtakarítottam a kipufogót és a könyököt. A kipufogón a krómozás furcsán meg van feketedve, lehet, hogy korábban próbálták kiégetni. Tömítettem azbesztzsinórral a hengerfejnél és felszereltem a kipufogót.
Szétszedtem a karburátort és beáztattam. A tűszelepnél találtam egy furcsaságot - ilyen megoldással sem találkoztam még!
Egy-két bovden is a helyére került. Megtisztítottam a benzincsapot is. A sárgaréz cső tőből ki van törve, így most nincs tartalék állás, vagyishogy mindkét állás tartalék. A benzincsap egyébként is kényes jószág - én eddig egyetlen olyan Riga benzincsappal találkoztam, ami jól zárt, az összes többi csöpögött. Majd meglátjuk, hogy ezzel mi a helyzet, de a tapasztalatok alapján fel kell készülnünk rá lelkileg, hogy valószínűleg nem lesz tökéletes.
darusferi63: a nyomszerkezet alatt a kuplungra gondolsz? Ahogy alkalmunk lesz találkozóra ha errefelé jársz majd elboltolhatjuk. Látom szép nagy gyűjteményben jártál, nem egy-két év munkája lehet!
Steyr55: köszönöm szépen ha megnézed, még a héten felhívlak és megbeszéljük a dolgokat. A Steyr-hez meg továbbra is kitartást, ahogy a mondás tartja: ami késik nem múlik!
Az a szögletesebb táska tetszik ,készitek neki olyan tartót ami olyan mint az oldal csomagtartók , csak mint egy nyerget egyben le lehessen venni a jelenlegi csomagtartóról .
A kárpáti sportos változata godolom nem erősebb csak ritka ,de kék szinben nem is rossz .
Steyr 55 Üdv.Roncsfelújító Örömmel olvasom, hogy neked is vannak nagymotorjaid így lesz gondolom miről beszélgetni. Van a skodádhoz 2db. új irányjelzőm első remélem elfogadod és több más alkatrész amit , majd össze szedek valamelyik nap .De ezeket már szóban meg az eljuttatását.Ha a hengerfejet fogod csinálni van szerszámom, hogy szimmerínget tudj tenni a szívó szelepekre . A steyr 55-ös viszont 2évig német gyártmánynak számított mivel Ausztriát is bekebelezték a friccek, ezt olvastam róla.A lényeg, hogy a garázsomban van .Remélem egyszer kigördül az is hogy mehessek vele egy kört,és elvigyem vele az unokáimat . A tel. számom a köv. 20-3874959 Jövő héten nem biztos, hogy elérhető leszek csörögj rám majd meglátjuk.
A Riga- és a Verhovina-gyárban lényegi fejlesztést nem vittek véghez a hatvanas évektől - egyetlen kivétel a megszakítós gyújtás tirisztorosra cserélése. Minden más "fejlesztés" csak minimális változtatás, mely technikai változtatást nem hozott; a Delta és a Kárpáti csak új ruha a régi motoron. Ezek már tetszetősebb motorok, de csak ennyi a különbség. A nyolcvanas évek küszködése hozta létre a Minit, ami egy hamvábanholt próbálkozás: közlekedésre a korábbi típusoknál is alkalmatlanabb, leginkább bulijármű. A Kárpáti Sport is ilyesmi: menőbbnek néz ki, mint a sima Kárpáti, de semmivel nem jobb, sőt: a motor minden egyes részletében (futómű, kétsebességes blokk) alkalmatlan arra, amit a neve vagy a külseje sugall.
- ezt a típust ha jól tudom nem hozták ide, belpiacos volt.
Érdekességnek jó dolog, de a véleményem szerint a motor ( gyenge váz szerkezet) ( a "régi" Rigáknak erősebb a váza ) és annak blokkja nem alkalmas a terep illetve cross motorozásra, amire szánták ezt a sport jelegű Kárpátit.
Ha stabil működésre tudjuk hozni a gépet és elvisz A- ból B- be azzal már túlteljesítettük a gyári paramétereket.
Amúgy nagyon szép a gyűjtemény ehhez csak gratulálni lehet, megjegyzem a sok orosz masina között találtam egy Romet Kadet-et is a Kárpáti sport képen a Romet tank matrica látszik és a blokk, így már nem simán ötös csillagos ötös a gyűjtemény. :-)