Pontosan. Csináltam egy kis excel file-t, abba rakom át a megfelelő adatokat, és máris látom, hogy kb mikorra készül el vele.
Most középkor közepe van, 370AD. Két tudománnyal vezetek (PP, Ast). Japán kivégzése utolsó mozzanataként az egyetlen archerüket lenyomtam egy jag warriorral, és máris jól időzített aranykor következett. Pont amikor elkezdtem megint fejleszteni. Közben meglett a KT, amiből már vagy 3 keresztes lovagot kaptam is. Indulnak a prebuildek a középkor végéhez, remélem nem túl későn, de kellenek először az egyetemek. 3-4 közékor-végi csodát célzok meg, ideális esetben: Magellán, Shakespeare, Copernikus, Newton. Gebasz esetén JSB-vel pótolható valamelyik. A németek kemény tudományos ellenfél, jó lenne valahogy háborúba taszajtani, de egyelőre nem tudom, hogyan kéne.
Nem tudom, hogy függ-e valamitől, de a véletlenen elég sok múlik. Volt, hogy visszatöltöttem üzletelgettem valamelyik civvel és utána csináltam anarchiát és máris rövidebb ideig tartott.
Asszem nem nagyon, illetve függ a népességtől, területnagyságtól, városszámtól is. Elméletileg 4-8 kör az anarchia, (ezek szerint lehet 9 is), akkor amikor neked volt, szerintem max 1-2 kört lehetett volna jobb szerencsével elérni.
Egyébként én sem akarok államformát váltogatni sűrűn, úgy gondoltam, rep-comm vonallal próbálkozok. Mondjuk így a késő középkori stratégiám is új lesz...
Én is megpróbáltam a kommunizmusba átlépni, mikor elkezdtek lázadozni a városaim, de az anarchia 9!!! körig tartott, a végső nagy hárorú közepén, ezért inkább visszatöltöttem és inkább a luxusrátát emeltem. 9 kör termelés nélkül, lakosságfogyással, egy háború közepén nekem nem érte meg. Egyébként valamilyen intézkedéssel lehet csökkenteni az anarchia időszakát? pl. időleges luxusráta növelés stb.
Grat. Ez jó hír lenne, mármint, hogy demo-ban is végig lehet nyomni, de én most ki fogom próbálni a kommunizmust, mert abban még nem harcoltam huzamosabb ideig. Meglátjuk, hogy a lassabb tech fejlesztést ellensúlyozza-e a csomó előny, amit a komm ad. Mindenesetre nagyon meg kell majd terveznem, hol legyen a SPH.
Japán szívós... Már vagy 15-20 egységét kinyírtam, meg a két városából az egyik az enyém, de még van kb. ugyanennyi egysége, és az erősítésem nehezen érkezik. Közben pedig igen rossz dolog történt. Alig kaptam valamit a Nagykönyvtárból, és a németek most kezdték el kifejleszteni az oktatást. Úgy tűnik, mire lejár a hatása, csak az engineeringet fogom még megkapni. Úgyhogy a további hódítást el kell napolnom, mert félek a lázongásoktól (köztársaságban vagyok). Mindenesetre telepítettem hídfőállásokat egy csomó stratégiailag fontos helyre: Írország, Indonézia Karib-térség, Zöldfoki-szigetek. Asszem akkorra fogom időzíteni a GA-t amikortól újra fejlesztenem kell.
De vigyázat! A város nem lehet azonos helyen az army-val, mert akkor betámadnak! Japán esetében a délnyugati csücsökben szálltam partra, nem értek oda a csapataik, mert csak 2-t tudtak lépni. (VS, mégiscsak jó volt ez a húzásod?) Következő kör elején army felállt, a MI-k pedig elkezdték kaszabolni azt a 12 ellent, aki odaért. Tehát kell pár kör, mire azt a mezőt megtisztítom, meg némi utáánpótlás, és csak akkor mehet a város.
Nálam Japán elég balf@sz. Vagy 30 kör óta monarchiát fejleszt 2 várossal, közben még matekja sincs, meg térképészete sem. Így aztán nem tud kijönni a szigetéről, én meg gondoltam kihasználom... Úgyhogy 30BC-ben megindítottam "lassú kiörlésű" offenzívámat Japán ellen. Áttettem egy pike army-t, "alá" meg 4 medieval infantry-t, akik osztják az ellent. Most 10BC van, a következő körben megérkezik a settlerem is, aki pihenési helyet fog biztosítani. Ha ez sikeres lesz, és esetleg kapok egy MGLt, akkor hasonlót fogok elkövetni a hettiták ellen is. Közben szinte teljesen benépesítettem a teljes amerikai kontinens felső három negyedét. Még 1-2 város, és lefedem. Már a Karib-tenger is az enyém, sőt, Írországot is benépesítettem. Britanniát is be kellene, akkor lenne egy jó kis kiindulópontom a németek ellen.
Nem biztos, hogy növekszik a haderő fenntartási költség, mert ugyan az igaz, hogy a republic esetén városonként 1 ingyen van, demo-ban meg nem, ugyanakkor a nem ingyen levő egységek fenntartási költsége rep esetén 2g egységenként, demo-ban meg csak 1g.
Én abszolút demo-párti vagyok, mert amikor bejön, akkorra már megtehetem, hogy csak rövid, de döntő háborúkba menjek bele.
ehhez képest én túlbiztosítok, a szárazföldi városomban volt egy-egy warrior vagy spear... de valóban, nem kéne, ha van luxus... figyelmetlen vagyok, vagy csak nemtörődöm... mindenesetre kommunizmusban lehetett vagy 500 egységem ingyér...
Államforma: szerintem a Republic a legjobb, ha azt nézzük, hogy milyen korán lehet már... nagy birodalomnál meg a kommunizmus... ezzel együtt át szoktam váltani demokráciába, ha nincs sok harcolás, és ha religious vagyok, akkor főleg, mert akkor gyorsan megy
Szerintetek megéri átváltani republicról demokráciára? most nem erre a konkrét háborúval teli játékra gondolok, hanem úgy általában. Kicsit kevesebb korrupció, gyorsabb workerek még önmagában nem hiszem, hogy megér 4-8 kör anarchiát, továbbá növekszik a haderő fenntartási költsége és ha mégis háború van előbb kezdenek lázongani az emberek.
Én is inkább disbandolom az elavult egységeket és az ország belsejében a köztársaság illetve demokrácia idejétől már nem tartok egységet. Ha egy szigeten vagy egy elfoglalt kontinensen védekezem és van vasút, kb. 3-4 (transportok megjelenésével 8-9) fejlett támadó egységgel az egészet meg lehet védeni. Szerintem az AI elképesztően gyenge, ha pl. szigetre kell támadnia. Semmi erőösszpontosítás, csak szálingóznak a csapatszállító hajói egyik a másik után, gyenge partraszálló egységek... Szinte látszik, hogy azért küldi őket, hogy szabaduljon tőlük. Ebben a játékban megtámadtak az egyiptomiak. Látom a hajójukat vagy tíz körön át közeledni, aztán kitesz a fővárosom közelében 1 (azaz egy) longbowmant a cavalryk és riflemenek korában. Brilliáns!
Hehe. Olyan régen volt már olyan, hol valahol is megépíthettem az ironworks-öt, hogy már meg sem néztem ezen a térképen... Pedig lehet, hogy a FP inkább oda kellett volna, mint Cuzco-ba...
Mivel még senkinek nincs (sajnos nekem se) amphibius warfare-je, ezért nem aggódomn hogy nincs védelem odahaza minden városban, hiszen mindegyik csatlakoztatva van a vasúthálózathoz, tehát bármikor odaérek. Washingtonban ha kell körönként gyártok egy tankot (egyébként bekerült a top 5 city-be, még az európai pusztításaim előtt-ironworks, majd egy csomó csoda :), három várossal vagyok képviseltetve egyébként.)
Szerintem védekezni csak a határokon kell, a birodalom belsejében felesleges. Egy-két mobil egységet azért célszerű lehet hátul hagyni, hogy az esetleg partraszálló vagy beszivárgó ellenségeket lenyomják. A hadsereg nagyon drága dolog, főleg ha sok worker is kell, és nincs elég a város aki ingyért fent tudná tartani őket. Ráadásul még meg is kell építeni őket. Ez nagyon visszaveti az embert. Csak azt szabad megépíteni, akár épület, akár egység, amit jól (gazdaságosan) ki tudunk használni. Háborúk után én még az ideiglenesen feleslegessé vált egységek nagy részét is fel szoktam áldozni a birodalom szélén folyó építkezésékre. Ha van szabad termelő kapacitás, akkor ez (disband a távoli városokban és helyette a termelékeny városokban új egység építése) gazdaságosabb módszer, mint az upgrade.
Nem igazán érdemes. Csak esetleg a frontvonal közeliekben. Én pl jelenlegi játékomban még egyetlen védőegységet sem gyártottam le... 650BC van, enyém a kétharmad kontinens, északon szabad a pálya terjeszkedni, délen meg várom, hogy az inkák kiírtsák a dzsungelt. Néha megtámadom őket, olyankor kicsalogatom az archereiket, amiket elit swordjeim kaszabolnak MGL reményében. 1-2 army elég otthonra akik az esetleges partraszállásokat megakadályozzák. Persze most kell még pár egység, mert csak 2-t lehet lépni az úton, de sebaj. Azért sem kellenek a védőegységek, mert sok a lux, így nem kell garrison sem, mert a terjeszkedési időszakban amúgy sem nőnek nagyra a városok a sok settler meg archer gyártás miatt. Aztán mire nőnének, addigra megérkeznek a piacok, sőt republic esetében meg úgysincs garrison.
Valszeg le fogok gyártani pár muskétást, ha eljön az idő, azt army-ba rakva át lehet kelni biztonságosan valamelyik földrészre. Egy 3 tagú musket army-t asszem már egy cavalry sem támad meg.