Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Az elmenő és visszatérő csöveken feltételezem hogy van elzáró csap. Azokat elzárod és a kazánhoz csatlakozás hollanderét megnyitod, vagy kinyitod a kazán előlapját és megkeresed a légtelenítő szelepet és ott leereszted a nyomást. Ha a bicikli pumpa tömlője autószelepre jó akkor azzal is fel tudod fújni.
Köszönöm Neked és budiruski fórumtársnak a válaszokat!
Félve kérdezem, hogy hogyan tudom megcsinálni? Már mint kizárni még csak tudom, mert minden szelepet elzárok, de utána, hogyan engedem el a vizet a kazánból, és egy bicikli pumpa elegendő-e a fújáshoz, vagy precízebb dologra lesz szükségem?
ja, így már értem :) nekem olyan nincs, de az iszapleválasztó az ugyanez a gyártmány, az kevert meg. igaz, annak alul van a leeresztője, amúgy meg forgatható, vízszintesen és függőlegesen is beépithető:
Zárd ki a rendszerből a kazánt, engedd le róla a nyomást és mérd meg a tágulási előfeszítő nyomását és pumpáld fel 1 barra. Utána állítsd vissza a kazánt a rendszerbe és állítsd be a rendszernyomást 1,2-1,5 bar közé.
Júliusban azt gondoltam, hogy most egy darabig rendben lesz az Ariston Genus Premium kazánnal.
Tegnap (2018.11.01) reggel azzal fogadott, hogy túl alacsony a nyomás. Igaza volt, a kijelzőn 0,4bar-t mutatott. Más mérő műszer nincs a rendszereben, így elhittem (a melegvizes rendszernek van leolvasható analóg mérője), és a mágnesszeleppel "feltöltöttem". Azért idézőjeles, mert éppen hogy megnyílt a szelep, rögtön 1,3bar lett a nyomás. Nonszensznek tartom/tartottam, de gondoltam egy próbát megér, főleg hogy nyakamon a négy napos "leállás". Ma reggel 3bar nyomás fogadott, az egyik randiátornál leengedtem a nyomást elvileg 2,4 bar-ra. Este, a gyerek fürdetése után gondoltam ránézek a kazánra, víz túlnyomás hibával szerelőért kiált.
Én is :-)
Igazából kettő gyanúsítottam van: a kazán saját tágulási tartálya (a melegvizes rendszernek külön van, az december 31.-én ment tönkre :-) ) vagy a maga a nyomásmérő.
Mind a kettőt picit luxusnak tartanám kicseréltetni, és egyértelmű, hogy szerelőt fogok hívni a kazánhoz, csak megosztottam a gondolataimat Veletek, és ha más gyanúsított is szóba jöhet, ne tartsátok magatokban!
akar 12kW os is elég lehet... de mivel nem olcsóbb/drágább, mint a 24-es (igaz rég néztem mar árakat...)...legyen inkabb az ! :-) olyat válassz, amelyik tipusnak van a környéken beüzemelóje/szerelője !
Semmi gond. Inkább szólj, ha látsz valamit. Az iszapleválasztó Fernox TF1 Total Filter jobb alul van a visszatérőbe. Amin a nyíl lefele látszik az előremenőbe az egy Flamcovent Smart légleválasztó (mikrobuborék leválasztó)
Köszi, de szerintem ez csak többszintes épületeknél érvényes, bár lehet csak én értelmezem túl egyszerűen a szabályokat :D
b) többszintes épület homlokzatán azzal, hogy lakásfűtő (6 kW-nál nagyobb hőteljesítményű) és vízmelegítő (együtt vagy külön) gázfogyasztó készülék homlokzati kivezetésének tengelyétől mért 2,0-2,0 m-es sávban a kivezetés felett a teljes épületmagasságra vonatkozóan a homlokzaton szellőztetésre szolgáló nyílás vagy nyílászáró nincs.
Tudom, múltkor már volt téma, de olyan véleményét várnám, akinek működik is ez a rendszer!
Szóval Ariston Genus ONE kazánhoz jó-e a Sensys?
A másik kérdésem, ami inkább kazán elhelyezésre vonatkozik, hogy mi a kazán padlótól mért min v max távolsága, ahova fel lehet szerelni? Átnyálaztam a GMBSZ-t, de nem találtam ilyet! De hallomásból vmi min 140 cm rémlik nekem. Igaz ez?
És még 1 kérdés:
Oldalfali kivezetés esetén (épület nincs 10 m-en belül!!!) igaz h a kivezetésnek magasabban kell lennie, mint az ugyanazon a falsíkon található x méterre lévő ablak teteje??? Mert erről se találtam semmit, de a szerelő ezt mondja!
Ha jól sejtem, a ZC-18 igen hasonló pl a C-24-hez ebből a szempontból. Ott a kazántermosztát arra volt jó, hogy túl magas hőfok esetén lekapcsolja a kazánt. Elég új készülék esetén utókeringetéssel, az első szériák még nem tudták az utókeringetést.
Üdv ! Volt/van használaton kívül a mai napig IS a rendszeremben egy ilyen kazán (zc18) !Örök darabnak tűnik ,de "energiatakarékos "üzemeltetésre még a kazánon lévő KAZÁNTERMOSZTÁT állítgatásával sem lehetett, a kialakításának módja miatt !:-) Amit lehetett és kellett állítani az a láng hossza ,ami ha túl magasan/hosszan dolgozott ,akkor gyakorlatilag az utcát képes volt közvetlenül fűteni !:)Nálam szobatermosztát vezérelte a kazánt, és a kazántermosztát akár állhatott max. állásban IS nem az kapcsolgatta a kazánt !:)
Szerintem kiválasztasz egy hidegebb időszakot és megpróbálod előbb az alacsony előremenőt pár napig, utána a magas előremenőt pár napig. Ha az alacsony előremenővel ki tudod fűteni a kecót akkor azt használd, ha nem tudod kifűteni akkor nincs kérdés. Az alacsony előremenő lenne a gazdaságos választás.
A berendezés élettartamát növeli és a komfortérzetet is javítja, ha az elõremenõ víz hõmérsékletét 70-75 °C-ra csökkentjük. Ez a vízhõmérséklet szabályozóval végezhetõ el, melynek állítógombja az elektromos doboz alján található. Csak akkor növeljük a víz hõmérsékletét, ha a kis érték nem biztosítja a helyiség megkívánt hõmérsékletét.
A nagy kérdés, hogy volt beállítva a ZC18... Emlékeim szerint a FÉG sorozat tudott 90-es előremenőt is.