Úgy kb. jó 7-8 hónapos kiesés után újfent hozzáláttam óraszereléshez. "Gyűjteményemből" találomra kiszedtem egy kismásodperces Primet mely valamikor működött már kezelésem után de valamilyen oknál fogva (ezt is elfelejtettem már hogy miért) már kb. egy éve nem megyen.. Leeresztem a motorrugót, le a billegőhíd csavarjait, leszedném a billegőt de jön a híd hajszálrugóstól. Billegő a helyén marad. Aztán eszembe jutott, hogy valamikor hajszálrugócserét hajtottam végre rajta.
Mindenesetre mára abbahagytam az óraszerelést.
Külön: mi lehet az oka annak hogy az állítószerkezet rettentő nehezen műkszik, illetve ha visszafele állítok akkor leáll az óra?
Biztos rettentő laikus kérdések, de figyelembe veendő hogy kb. másfél éve nem igazán nevezhető óraszerelésnek tevékenységem (azelőtt sem, de ez még kevésbé).
Az óramosónál az alsó fordulatszámra nagyságrendileg valószínűleg jó VIP tippje, én is olyan 120-200 közötti fordulatszámot tippelnék, nem túl gyors, de forog szorgalmasan. A centrifugáláskor, üresen, felső állásban pörög tisztességesen. 1000 biztos van, de lehet, hogy van az 2000 vagy több is.
No igen, az alkotás öröme vezetett s látom értékeled a szóésmértékegység újítást :). Egyébként mög vagyok lepve: 200-1500 között pörög, kevesebbre gondoltam.
Rettenetesen néz ki, és valószínűleg nem véletlenül van futtatva forrasztóónnal. Én a helyedben nagyon alaposan kitisztítanám, és ha amúgy funkcionál, hát még véletlenül sem nyúlnék hozzá. Ahogy Murphy mondotta volt: sikeres kísérletet nem ismétlünk meg. :-)))
Véleményetek szerint ez a horgonyhíd el van törve azért forrasztották meg, vagy csak a furat miatt? Merjem leolvasztani? Funkcionálisan rendben egyébként.
APT! Ha a negyedes kerék fogszáma: 10, a váltókerék tengelyén a fogak száma: 8, koszorúján:30. Jól számítom, hogy az órakerék fogszámának 32-nek kell lenni? 10/30*8*12=32 ?
Pedig ezt a kerek fedőkő-rátétet elég elterjedten használták. Nem nevezném kakukktojásnak, ahogy a gyári centrál-másodperces átalakítást sem. Ez ilyen. :-))