Keresés

Részletes keresés

djorkaeff Creative Commons License 2007.10.24 0 0 488

Úgy kb. jó 7-8 hónapos kiesés után újfent hozzáláttam óraszereléshez. "Gyűjteményemből" találomra kiszedtem egy kismásodperces Primet mely valamikor működött már kezelésem után de valamilyen oknál fogva (ezt is elfelejtettem már hogy miért) már kb. egy éve nem megyen.. Leeresztem a motorrugót, le a billegőhíd csavarjait, leszedném a billegőt de jön a híd hajszálrugóstól. Billegő a helyén marad. Aztán eszembe jutott, hogy valamikor hajszálrugócserét hajtottam végre rajta.

Mindenesetre mára abbahagytam az óraszerelést.

 

Külön: mi lehet az oka annak hogy az állítószerkezet rettentő nehezen műkszik, illetve ha visszafele állítok akkor leáll az óra?

Biztos rettentő laikus kérdések, de figyelembe veendő hogy kb. másfél éve nem igazán nevezhető óraszerelésnek tevékenységem (azelőtt sem, de ez még kevésbé).

Tomotius Creative Commons License 2007.10.24 0 0 487
Az újabb jobb idők nálam lesznek: tisztítás, olajzás, új tok, számlap, mutatók -igaz beletelik majd egy kis időbe.
Előzmény: APT (486)
APT Creative Commons License 2007.10.24 0 0 486
Hát, megélt jobb időket is az a Chopard...

Az óramosónál az alsó fordulatszámra nagyságrendileg valószínűleg jó VIP tippje, én is olyan 120-200 közötti fordulatszámot tippelnék, nem túl gyors, de forog szorgalmasan.
A centrifugáláskor, üresen, felső állásban pörög tisztességesen. 1000 biztos van, de lehet, hogy van az 2000 vagy több is.
Előzmény: Tomotius (481)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.24 0 0 485
No igen, az alkotás öröme vezetett s látom értékeled a szóésmértékegység újítást :).
Egyébként mög vagyok lepve: 200-1500 között pörög, kevesebbre gondoltam.
Előzmény: V.I.P. (484)
V.I.P. Creative Commons License 2007.10.24 0 0 484

De APT majd jól előveszi az egyik kronográfját, oszt' mér egy nagyot :)

Amúgy érdekes ez az új mértékegység: óramosó/perc :)

 

Előzmény: V.I.P. (483)
V.I.P. Creative Commons License 2007.10.24 0 0 483

Levegőben, kotyvában, vagy benzinben? Üresen, vagy két zsebórával? Lekisebb, vagy legnagyobb fordulatra állítva? :)

 

Ránézésre kb. 200 a legalacsonyabb fordulaton kotyvában, legmagasabbon kb. 1000-1500 lehet. De ez csak tipp.

Előzmény: Tomotius (482)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.24 0 0 482
APT!
Mennyit forog az óramosó/perc?
Előzmény: APT (477)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.24 0 0 481
Egyébként meg a szépség és szörnyeteg együtt jár: ez a Chopard hídja...
Előzmény: csupacsoki (479)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.24 0 0 480
Pedig pont azért teszek fel szebb, csúnyább képeket, hogy előcsalogassalak oroszlán barlangodból! Erre elmenekülsz, pedig így is kevesen vagyunk ;
Előzmény: csupacsoki (479)
csupacsoki Creative Commons License 2007.10.24 0 0 479
Ez valami elkepeszto rondasag. Biztos hogy rosszat fogok almodni, es ketszer is meggondolom hogy be merjek e nezni a forumra. :-)

(egy baratom mondasa szabad forditasban: "Egy piszkavassal sem nyulnek hozza mert felnek hogy ramugrik.")
Előzmény: Tomotius (476)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.23 0 0 478
Így figok cselekedni. Köszi a válasz(oka)t!
Üdv T.
Előzmény: APT (477)
APT Creative Commons License 2007.10.23 0 0 477
Rettenetesen néz ki, és valószínűleg nem véletlenül van futtatva forrasztóónnal. Én a helyedben nagyon alaposan kitisztítanám, és ha amúgy funkcionál, hát még véletlenül sem nyúlnék hozzá. Ahogy Murphy mondotta volt: sikeres kísérletet nem ismétlünk meg. :-)))
Előzmény: Tomotius (476)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.23 0 0 476
Véleményetek szerint ez a horgonyhíd el van törve azért forrasztották meg, vagy csak a furat miatt? Merjem leolvasztani? Funkcionálisan rendben egyébként.

APT Creative Commons License 2007.10.21 0 0 475
VIP már válaszolt, az áttétel adott, mellesleg elmondható, hogy a 30-as fogszámú váltókerék messze a leggyakoribb.
Előzmény: Tomotius (471)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.21 0 0 474
Longines
Előzmény: V.I.P. (473)
V.I.P. Creative Commons License 2007.10.21 0 0 473

Bár elég kevésnek tűnik, duplája szokott lenni. Igaz, közel 20-as fogszámú negyedeskerék tartozik hozzá. Milyen óra ez?

 

Előzmény: Tomotius (471)
V.I.P. Creative Commons License 2007.10.20 0 0 472
perfect
Előzmény: Tomotius (471)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.20 0 0 471
APT!
Ha a negyedes kerék fogszáma: 10, a váltókerék tengelyén a fogak száma: 8, koszorúján:30. Jól számítom, hogy az órakerék fogszámának 32-nek kell lenni?
10/30*8*12=32 ?
djorkaeff Creative Commons License 2007.10.19 0 0 470
Nekem a gátkerék fedőköve volt furmantos, de úgy látszik mégsem az. Nekem első eset.
Tomotius Creative Commons License 2007.10.19 0 0 469
Igen elfogadom, miután felismertem az alapszerkezetet egyértelművé vált, hogy "gyári" átalakítás.
Előzmény: APT (468)
APT Creative Commons License 2007.10.19 0 0 468
Pedig ezt a kerek fedőkő-rátétet elég elterjedten használták. Nem nevezném kakukktojásnak, ahogy a gyári centrál-másodperces átalakítást sem. Ez ilyen. :-))
Előzmény: Tomotius (466)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.19 0 0 467
A lomjaim között találtam, ki ismeri fel? Nem nehéz, mostanában találkozhattatok vele.
Tomotius Creative Commons License 2007.10.19 0 0 466
A kép lemaradt.
Előzmény: Tomotius (465)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.19 0 0 465
Most ismertem fel: AS984 centralmásodpercessé alakított változata
Előzmény: djorkaeff (460)
Tomotius Creative Commons License 2007.10.19 0 0 464
A gátkerék fedőköve, olyan mintha utólag biggyesztették volna oda.
Előzmény: djorkaeff (460)
csupacsoki Creative Commons License 2007.10.19 0 0 463
A 17 ko kicsit furcsa, mert igy a gatkerek "fedokove" csak egy egy oldalas porvedo, es kozepen sincs minden rendben. :-)
Előzmény: djorkaeff (460)
APT Creative Commons License 2007.10.19 0 0 462
Semmi furcsát nem látok rajta. Egy közepes szerkezet némileg jobb kivitelű változata.

Mai szemmel nézve kis finishelés után rögtön eladnák csúcskategóriásnak, de azért minket ez nem téveszt meg. :-)))
Előzmény: djorkaeff (460)
V.I.P. Creative Commons License 2007.10.19 0 0 461
Mire gondolsz? A gátkerék fedőköve? Vagy a mp. tengely utólag eszkábált (nak tűnő) meghajtása?
Előzmény: djorkaeff (460)
djorkaeff Creative Commons License 2007.10.19 0 0 460
Mi a furcsa ezen a képen?Szerintem legalábbis az.
APT Creative Commons License 2007.10.18 0 0 459
Piacon turkáltam. Meglehetősen szomorú állapotban, most már szépen rendbe van hozva.
Előzmény: djorkaeff (458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!