Ez így akár ok. is lehet, de nem ez volt a kérdésem, hanem hogy mikor?
A másik, hogy milyen állomást nevezel a fent említett szakaszon (Ud-Ps) "többinek", vagyis nem "kisállomásnak"? Mert szerintem Vásárosdombó, Sásd, Godisa, Abaliget, Bükkösd, Bicsérd mind "kisállomás", talán Mecsekaljának olyan bonyolult a vágányhálózata, ahol az átlagos, 3-4 vágányos "kisállomásoknál" többe került egy D55, viszont az igazi "nagyállomásokon" (Dombóváron, Szentlőrincen, Pécsett) nincs Dominó, így nem értem igazán, hogy ebből a hozzászólásból mit is akartál kihozni?
D55 biztosítóberendezéserket nem egyszerre telepítették.
Úgy csinálták, hogy nem sorban, hanem össze-vissza telepítették őket a kisállomásokra, így kénytelenek voltak utána a többire is D55-öt tenni, mert nem hagyták úgy, hogy egy ilyen, egy olyan berendezés legyen az állomásokon.
Német vonatbefolyásoló rendszer (lásd még: INDUSI).
Anyanyelvén sok-sok vasútbarát oldal foglalkozik vele, a szimulátor-leírások között is találhatsz idevágót (pl. Railsim, Zugsimulator für Windows etc.).
Magyarul ajánlom a www.zusi.hu oldalt, ott van egy kis szösszenet a rendszerről. :-)
Nem, a pupinfazék egy más dolog. Távközlő kábelek erei közötti kapacitás okozta csillapítás csökkentésére szolgál. Fix távolságra helyezik el egymástól őket a kábelen (ez valami 18xx méter volt régen). A pupinfazékban pupincsévék (tekercsek) találhatóak.
Még az is rémlik, hogy a névadó Pupin magyar volt :)
"INTEGRA" tipusú kábelelosztó. A fedél alatt lenne látható, hogy a kör közepére érkezik a sokeres magkábel. Ennek erei a kör kerületén elhelyezkedő un. boltznikra vannak kifejtve. Ezekhez csatlakoznak a csápkábelek, melyeknek érszáma lényegesen kevesebb mint a magkábelé. (Csak érdekességképpen:a csápkábelek össz. érszáma általában meghaladja a magkábel érszámát. Ez a tartalékerek miatt van.) Bízom benne, hogy kép és rajz nélkül is érthető.
Múltkor ebbe a taposóaknaféle dolgoba botlottam vonatra várás közben. Valaki legyenszives elmondani hogy mi ez és mi a szerepe? Éppen elbontani készültek, legalábbis pár nappal később a betonkeretet kivették és zöldsárga szigetelőszalaggal volt összetekerve pár helyen.
Helyszin: Bük állomás északi bejárati jelzője mellett.
Így van, plusz még annyi, hogy hogy a jelfogóteremből vonatokat lehet rá "pakolni" és azokat leközlekedtetni (szépen átmegy a vonat a D55 pultról a D70-re :) ) Külsőtéren van hozzá pár jelző, meg egy fény-, és félsorompó.
Átadás szerint Vámosgyörk (1962. dec. 11.), de az angyalföldit régebben kezdték el építeni, és később adták át mint a vámosgyörkit. Angyalföldön még talán kétfázisú motorok vannak.
Érdeklődnék, hogy nincs-e itt valakinek osztrák (ÖBB) bizt.beres ismerőse/kapcsolata akivel fel lehetne venni a kapcsolatot? (sajna csak angolul tudok, azt is középfokon ...)
Jó lenne egy szakmai kirándulást tenni valamelyik új, nagy sebességű pályán lévő állomáson (el. b.b. + ETCS, stb.) ... Pl. Linz, St. Pölten, Salzburg, de nyitott vagyok másra is. (Azt tudom, hogy Linz környékén ott az új rész, amit nem adtak még át, ill. Linz Alcatel. Ezen kívül St. Pöltenben nagy erőkkel folyik az elkerülő rész építése és ott is biztos el.b.b. készül)
Kicsit kinéznék a szakmában, hogy hogyan is állunk, mert nálunk, hát hogy is mondjam, hmmm... Lennének kérdéseim, de legalább is megnéznék más megoldásokat ugyanarra a témára.