EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)
Autóbuszok:
/A történetekben a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók! (Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Az 1-es (20); a 2-es (47); az 5-ös (106); a 8-as (107);
a 12-es (133); a 14-es (138);
a 20-as (166); a 25-ös (121);
a 30-as (73); a 31-es (7); a 33-as (136); a 39-es (42);
a 40-es (53); a 41-es (198); a 43-as (70); a 44-es (148); a 47-es (200); a 48-as (202);
az 52-es (36); az 54-es (33); az 55-ös (104);
a 63-as (197); a 69-es (59);
a 73-as (9); a 77-es (43);
a 86-os (204);
a 93-as (199); a 99-es (79).
Villamosok és trolibuszok:
/A történetekben a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók! (Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
Az 1-es (96); a 7-es (22);
a 11-es (23); a 16-os (27); a 17-es (38);
a 21-es (29); a 22-es (109);
a 32-es (110); a 34-es (112); a 39-es (113);
a 43-as (132); a 45-ös (135); az 57-es (114); az 58-as (30);
a 81-es (146); a 85-ös (201).
A 86-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1966-TÓL NAPJAINKIG:
1966.
A 86-os autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Kosztolányi Dezső tér között közlekedett.
1970.05.03.
Elindult a gyorsjárat is 186-os jelzéssel Óbuda, Miklós utca és Kosztolányi Dezső tér között.
1977.01.01.
A 186-os gyorsjárat viszonylatjelzése 86gy jelzésre módosult.
1982.07.13.
186-os jelzéssel Békásmegyer, HÉV-állomás (Csobánka tér) és Pince köz között közlekedett az autóbusz.
/A 186-os autóbusz útvonala nem tartozott az alapban közlekedett 86-os autóbusz útvonalához!/
1982.10.26.
A 86-os és a 86gy autóbuszok Óbuda, Bogdáni úti új autóbusz-végállomásról indultak Kosztolányi Dezső tér felé.
A 94-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1960-AS ÉVEK KÖZEPÉTŐL NAPJAINKIG:
1960-as évek közepe
A 94-es autóbuszok Pestszentimre és Gyál között közlekedtek.
/Korábban ezen a szakaszon 54-es autóbuszok közlekedtek./
1983.07.11.
194-es jelzéssel Kispest, Határ út és Közdűlő utca között közlekedtek.
/Az autóbusz az 51-es villamos pótlására indult be./
1989.
A 194-es autóbuszok Kispest, Határ úttól már Sallai Imre (Gloriett) lakótelepig közlekedtek.
***
2003.09.01.
Gloriett-busz elnevezéssel (a 194-es busz gyorsjárataként) Kispest, Határ út – Nagykörösi út – Gloriett lakótelep útvonalon közlekedett.
2004.01.05.
A Gloriett-busz érinti a pestszenterzsébeti Tesco áruházat is.
***
A 48-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:
1949.05.02.
A 48-as autóbuszok Kispest, Kossuth Lajos tér – wekerletelep – Pesterzsébet – Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér útvonalon közlekedtek.
1965.
A 48-as autóbuszok útvonalát Királymajorig (Határ út) hosszabbították meg.
1980.03.30.
A 48-as autóbuszok Kőbánya_Kispest, MÁV-állomás és Csepel, Határ út között közlekedtek.
1985.11.22.
A 48-as autóbuszok – az M5-ös Autópálya bevezető szakaszának átadása miatt – Mártírok útja – Határ út – Zalaegerszegi út útvonalon közlekedtek.
1991.06.03.
48A jelzéssel Csepel, Szent Imre tér és Csepel, Határ út között közlekedett az autóbusz.
*** Sajnos a 148-as autóbusz közlekedéséről (Pesterzsébet, Határ út /Gubacsi út/ – Csepel, Határ út) nincsenek adataim. ***
A 47-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.11.08.
A 47-es autóbuszok Bosnyák tér – Nagy Lajos király útja – Füredi utca – Rákosi út – Árpádföld útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 201-es jelzéssel közlekedtek./
1949.06.20.
A 47-es autóbuszjárat – kevés utas igénybevétel miatt – megszűnt.
1950.07.24.
A 47-es autóbuszok Újpest, városnegyed és Külső Váci úti ipartelep (Egyesült Izzó) között közlekedtek.
1950.10.21.
A 47-es autóbuszok Hubay Jenő tér és Váci út között közlekedtek.
1950-es évek második felében
A 47-es autóbuszok immár Rákospalota, Kozák térről indultak Váci út felé.
1959.07.13.
A 47-es járatot átszervezték gyorsjárattá és új betétjárat közlekedett:
--- 147-es gyors jelzéssel Rákospalota, Kozák tér és Újpest, Egyesült Izzó között;
--- 147A jelzésű gyorsjárat Rákospalota, Sződliget utca és Újpest, Egyesült Izzó között.
?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 147-es gyorsjáratot vissza minősítették alapjárattá (47) és Újpest, Szilágyi utcától közlekedtek;
--- A 147A jelzésű gyorsjáratot 47A (betét, de nem gyorsjáratú) jelzésre módosították és szintén Újpest, Szilágyi utcától közlekedtek.
/Figyelem! A 47-es autóbuszok Megyeri út – Váci út – Fóti utca körforgalomban, míg a 47A autóbusz csak Fóti út – Váci út útvonalon (Megyeri utat nem érintve) közlekedtek!/
1971.02.11.
A 47-es és a 47A jelzésű autóbuszok az Újpest, Szilágyi utcában az új középperonos végállomásról indultak.
?
A 47A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
1981.02.02.
A 147-es autóbuszok Újpest, István tér és Megyer, Január 10. tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 8-as villamosok közlekedtek./
1990.12.11.
A 147-es autóbuszok Újpest, Központ és Újpest, Megyeri út között közlekedtek, Baross utcán át.
1991.09.01.
A 147-es autóbuszok …Fóti út – Fiumei út – Juliánus barát (Hám Kálmán) utca – Megyeri út… útvonalon közlekedtek.
A 93-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1960-TÓL NAPJAINKIG:
1960.05.18.
Ezen a napon két új járat indult el 93-as és 193-as gyors jelzéssel Vörösmarty tér és Ferihegyi repülőtér között.
1970-es évek elején
A 93-as és a 193-as gyorsautóbuszok Nagyvárad tér és Ferihegy között közlekedtek.
1975.08.05.
93Y jelzéssel Pestlőrinc, Béke tér és Pestimre, Vasút utca között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 40-es villamosok közlekedtek./
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változás történt:
93Y => 193;
193-as gyors => 93gy.
1980.03.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 93-as autóbuszok Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás – Üllői út – Ferihegy útvonalon;
--- A 93gy autóbuszok Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás – Gyömrői út – Ferihegy útvonalon közlekedtek.
1984.03.19.
A 93gy autóbuszok Ferihegy, „D” portáig közlekedtek.
1985.11.01.
A 93gy autóbuszok Ferihegyi repülőtér 2-es Termináljáig közlekedtek.
1994.01.03.
193A jelzéssel Pestszentimre, Városközpont és Pestszentlőrinc, Szinyei Merse Pál utca között közlekedtek.
/Az autóbuszok nem érintik a 193-as Üllői úti szakaszát./
1997.12.31.
193É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Pestszentimre, Városközpont és Pestszentlőrinc, Béke tér között.
/A 193É jelzésű járat csak szilveszter éjszakáján közlekedett!/
1998.12.01.
Az alábbi forgalmi-változás történt:
--- 193gy jelzéssel Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás és Pestszentlőrinc, Mednyánszky utca között közlekedett;
--- A 193A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
2000.08.08.
A 93gy autóbuszjárat viszonylatjelzése REPTÉR-BUSZ nevet kapott, mely BKV+ szolgáltatást nyújt.
A 41-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.10.31.
A 41-es autóbuszok Zalka Máté (Liget) tér – Szlávy utca – Kada utca – Sírkert utca – Újköztemető útvonalon közlekedtek.
1949.06.20.
A 41-es autóbuszjárat megszűnt.
1950.06.05.
A 41-es autóbuszok Kelenföldi pályaudvar és Kelenvölgy, Duránci utca között közlekedtek.
1969.12.01.
Az Őrmezői lakótelep jobb közlekedésének megteremtése miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 41-es autóbuszok Kosztolányi Dezső tér – Őrmezői lakótelep – Kelenvölgy, Duránci utca; míg
--- A 41Y jelzésű autóbuszok Kelenföldi pályaudvar és Andor utca útvonalon közlekedtek.
1975.03.17.
141E jelzéssel expresszjárat közlekedett Kosztolányi Dezső tér és Őrmezői lakótelep (Neszmélyi utca) között.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változás történt:
41Y => 141;
141E => 41E.
1990.09.01.
A 41E jelzésű expresszjárat viszonylatjelzése 41gy jelzésre módosult.
1992.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 41-es autóbuszok Kosztolányin Dezső tér és Budafok, Vincellér utca között közlekedtek, Kelenvölgy érintésével.
/Ezen az útvonalon korábban 172-es autóbuszok közlekedtek./
--- A 141-es autóbuszok Kelenföldi pályaudvartól szintén Kelenvölgyön át Mustár utcáig közlekedtek.
1997.12.31.
41É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Kosztolányi Dezső tér és Őrmezői lakótelep, Neszmélyi utca között.
/A 41É jelzésű járat csak szilveszter éjszakáján közlekedett!/
Kössünk kompromisszumot: az 55-ös 1990. évi rövidítésekor nem állt meg a 70-es troli megállójában. Utánanéztem, és később valóban létesült itt is megállója, 1993. május 17-től, mindössze 5 hónapig, mert ősszel a járat megszűnt.
Egyébként csak úgy tudott kanyarodás után a busz beállni, hogy a táblát egy oszlopnyival előre kellett helyezni.
Blöky:Köszi az infót a 44-es busszal kapcsolatban.
BPO-700:Az 55-ös busszal kapcsolatban igazad lehet,hisz Kónya Matyi fotóján is szerepel a 70-es trolibusz megállója,ahová ki lett téve az 55-ös buszt érintő forgalmi változások!Igy volt közös megállója az 55-ösnek és a 70-es trolinak!
A Népliget belső ugye az ahol ma a 103-as busz végállomása található?
Üdv:ARIBOY
Eszerint akkor káprázott a szemem, mikor megállt a megállóban és leszállóutas is volt!
És a Hamster által belinkelt kép (#165) hol készülhetett? A 70-es trolimegállóban miért tették ki az 55-ös busszal, a 1-es villamossal, és a 75A trolival kapcsolatos változásokat?
A 75A a Népligetnél is kapott egy külön peront ahol félreálhatott. Két vezeték is volt. De az azt szem a 75A korszak előtt is megvolt ( a másdik vezeték )
Azt már nem tudom, hogy a 75 vgay a 75A ált e a belső peronon.
És hogya 55-ös vagy a 75-ös ált e belül ez előtt? :)
"Az 55-ösnek volt közös megállója a 70-es trolival, mégpedig a troli aluljáró felé vezető útvonalának Hermina úti megállóhelyén!"
Ezen fölösleges vitatkoznunk, bár én dokumentumokkal (fővárosi határozat, 11/TÉ/90. számú Tömegközlekedési Értesítő, valamint az ennek nyomán kiadott FSZU) tudom igazolni, hogy nem állt meg a 70-es troli megállójában.
Húúúú! Ezt a tömérdek információt köszönöm!
Hozzáírom az adataimhoz a 20-assal, a 44-essel kapcsolatos észrevételeket!
Az 55-ösnek volt közös megállója a 70-es trolival, mégpedig a troli aluljáró felé vezető útvonalának Hermina úti megállóhelyén!
Az 56E busznak csak hegymenetben volt egy megállója a Népkertnél! Átszállási lehetőséget biztosítva az onnan (végállomásról) induló 57-nek, 63-nak, 64-nek, 157-nek, 164-nek és a 257-nek.
A 75A trolibusz a körútról az iskolát megkerülve jutott el a Kerepesi úthoz, majd Ifjúság útján vissza a körúthoz.
(Ahogy at3sz megírta!)
jötta körúton, be a kis utcákba ahol ma tud járni a garázsból kiálló troli. A mai 95-ös busz vá-nál volt vá-ja onnan Ifjuság útja és jobbra fordulva vissza a Népligethez :)))
1949. 03. 14. Nagyvárad tér – Gyáli út – Ecseri út között
1951. 11. 04. Nagyvárad tér (Gyáli út sarkáról) – Üllői út – Ecseri út – Gyáli út – Zombori utca, új végállomáson tolatással fordul. Vissza Gyáli út – Ecseri út – Üllői út – Könyves Kálmán körút – Gyáli út – Nagyvárad tér
1956. 10. 23. Háborús esemény miatt nem közlekedett
1957. 07. 01. Felszabadulás tér – Cinkota között közlekedik (korábbi 46A)
1958. 09. 21. Végállomása a Szabad sajtó útra kerül át. Beindul a 44A Szabad sajtó út – Lándzsa utca között.
1959. 05. 11. A 44-44A végállomása a Madách térre kerül át (Wesselényi utcába, a zsinagógával szemben)
1960. 08. 20 44A hősök fasoráig közlekedik, 44-es Budapesti útig
1961. 07. 03. A 44B (?) jelzése 44Y-ra változik (Madách tér – Cinkota, gyógyszertár)
1961. 09. 18. 44-es hosszabbítása Rákosi útig (ez az általam már említett Szénás utca)
1965. 09. 13. 44-eshosszabbítása Békés Imre utcáig
1970. 04. 03. A 44-44A-44Y megszűnt, helyette 144-es gyors, 144A gyors, illetve 45Y járt. Beindult a 144É éjszakai Örs v. tere – Kerepesi út – Batthyány utca vonalon, külső vége valószínűleg Békés Imre utca
1977. 01. 01. Átszámozás 144gy helyett 44gy, 144Agy helyett 44Agy. Utóbbi megszüntetése kb. 76-ra tehető.
Ekkor változott a 31Y 144-esre (Örs v. tere –Rákosi út –Mátyás király út – Békés Imre utca között)
1977. 01. 03. 144É módosítás Csömöri úton
1978. 03. 01. 44gy hosszabbítás Szlovák útig (vissza Rákos úton), és változott a 144-es (Csömöri út – János utca – Rákosi út)
1979. 07. 16. Csömöri úti felüljáró, 144-es a felüljáró –Pálya utca – Rákosi út vonalon járt.
1979. 01. 02. 44gy csuklósítás
1981. 02. 01. 144-es módosítás, Vezér utca
1987. 07. 01. 44A gyors beindítása Örs – Centenáriumi ltp. között.
2003. 03. 03. 144gyors beindulása
2033. 09. 01. 144gyors csuklósítás
Az 55-öshöz:
Az 55-ös végállomásnevében sosem szerepelt az aluljáró kiegészítés. Az autóbusz 1990. július 1-jétől az Ajtósi Dürer sor - Hermina út - Erzsébet királyné útja vonalon fordult vissza, megállt az Ajtósin a Hermina út előtt, végállomása a Hungária körúton volt, Erzsébet királyné útja néven. Előbbiek szerint tehát nem volt közös megállója a trolival.